insesti, onko tämä rangaistava teko?

jpe

tapauksesta on pian kuusi vuotta.. olin enoni kanssa sukupuoliyhteydessä. hän vei neitsyyteni.. hän ei pakottanut minua mihinkään ja olin 16 vuotta täyttänyt. olimme sukupuoliyhteydessä monia kertoja..
aiemmin en ole huomannut itsessäni mitään "oireita" tähän liittyen, mutta nyt olen alkanut miettiä omaa ajatusmaailmaa ja käyttäytymistä miesten seurassa. minulla ei ole ollut pitkäaikaista seurustelusuhdetta, mutta paljon seksisuhteita ja yhden yön juttuja. luettuani aiheesta netissä, aloin miettiä vaikuttaako tämä insesti kuitenki minuun..
eli jos haluaisin, voisinko saada tämän enoni vastuuseen tästä? eniten mietin sitä, että hän ei ole minua mihinkään pakottanut..

42

15924

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5h4gf3d

      Ei. Et voi saada. Jos olit kuusitoista ja vapaaehtoinen, homma on täysin laillinen.

    • .....

      Juridisesti et saa häntä vastuuseen mutta muuten kyllä. Jos kerrot enosi vietelleen sinut 16 vuotiaana voit saada hänet liriin sukulaistena ja ystäviensä taholta. Vaarana voi tietysti olla ettei sinua uskota ja saat valehtelijan maineen, mutta tuolla keinolla ainoastaan saat enosi vastuuseen.

      Minun tätini lähenteli juovuspäissään minua kun olin 16 vuotias. Minä kerroin kylmästi asian muutama vuosi sitten sukulaisille.

    • Ei ollut insestiä

      Sukurutsauksesta kyllä voit saada enosi vastuuseen, mutta et insestistä, koska lain mukaan 16-vuotias katsotaan "sukukypsäksi". Suosittelen, ettet lähde jurisideen prosessiin vaan hoidat mielummin itseäsi. Jos tunnet masentuneisuutta tai sinulla on huonommuuden tunteita, niin hakeudu terapiaan.

      • 5regdf

        Höpönlöpön. Suomen laki ei tunne mitään sukurutsausta. On vain sukupuoliyhteys lähisukulaisen kanssa, mutta se vaatii joko sisarusta tai sukulaisuutta suoraan ylenevässä tai alenevassa polvessa. Enon kanssa ei todellakaan riitä.


      • Mr.Lovedoctor

        "Sukurutsauksesta kyllä voit saada enosi vastuuseen" ja samalla itsensä?
        Nyt valoja päälle siellä.
        Ja omasta käyttäytymisestä ei voi muita syyttää.


      • Anonyymi

        Sukurutsa on insesti , pedofilia on lapseen sekaantumista . Erottakaa nämä sanat ja niiden tarkoitus toisistaan !! Lapseen sekaantuminen on aina laitonta . Myös oman sukulaisen kanssa yhdyntä on kiellettyä suorastaan sopimatonta. Niistä syntyy usein myös vammaisia epä muodostuneita lapsia . Olet harjoittanut seksiä äitisi veljen kanssa joten olet sairas ajatuksiltasi.


      • Anonyymi
        5regdf kirjoitti:

        Höpönlöpön. Suomen laki ei tunne mitään sukurutsausta. On vain sukupuoliyhteys lähisukulaisen kanssa, mutta se vaatii joko sisarusta tai sukulaisuutta suoraan ylenevässä tai alenevassa polvessa. Enon kanssa ei todellakaan riitä.

        Sukurutsaus tarkoittaa luonnotonta laitonta yhdyntää oman lähi sukulaisen kanssa . Kyllä teillä täytyy olla ymmärrys mikä on väärin mikä oikein .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sukurutsaus tarkoittaa luonnotonta laitonta yhdyntää oman lähi sukulaisen kanssa . Kyllä teillä täytyy olla ymmärrys mikä on väärin mikä oikein .

        Ja sitten kun vielä laitat tänne ne rikoslain pykälät, joissa kriminalisoidaan "sukurutsa" (kansankielinen termi) tai "pedofilia" (lääketieteellinen termi).

        Kuten muualla on todettu, sukupuoliyhteys lähisukulaisen kesken (RL 17:22) vaatii sisarukset tai suoraan ylenevän/alenevan polven, ja lapsen seksuaalisen hyväksikäytön (RL 20:6) suojaikäraja on 16 vuotta.

        Ainiin, ja ehkäisyä on ollut olemassa jo kymmeniä vuosia.


    • MasterZeromus

      On se huvittavaa miten Ameriiikkaa ihaillaan ja siionistejen persettä nuollaan kun ei saa ihminen rakastaa luonnollisesti toista sukupuolta. Ainakin täysikasvuisten insesti on sallittua Venäjässä, Ranskassa, Espanjassa, Turkissa, Japanissa ainakin. Sitäpaitsi koko ikärajoitus on naurettava kun Suomessa se on 16 ja Eestissä ynnä Espanjassa 13. Siis milloinhän tyttö on tarpeeksi kypsä antamaan suostumusta? Eikö jokin osapuoli tai molemmat voi olla väärässä? Et vaan olisi tai ole pettänyt sinun enoasijonkun kypsymättömän ulkpuolisen heittiön takia?

      • Anonyymi

        Helsingin Siion SRK on profeettana esiintyvä pastori joka on istunut vankilassa tyttärensä kanssa tehdystä seksistä 5 vuotta . Siionisti rikkoo kaikki lait .


      • Anonyymi

        Tama on kuin Sodom an Gomorran kaupungeissa


    • 1v ei aikuinen seks

      Voi idiootti Zeromus. 16 v on kypsä antamaan seksiä silloin vasta, kun hän on kypsä äidiksi. Äärimmäisen harva 16v vanha ymmärtää vastuista , tautiriskeistä, yms vielä yhtään mitään. 13 v ei ainakaan. Mutta kun miehet pitävät valtaa noissa maissa, niin 13 v on muka valmis käsittämään seksin ja raskaaksi tulon riskit, naurettavaa sovinismia. Aikuiset sekstailkoon keskenään. 13 v ja 16 v eivät ole aikuisia ! Aina jos kumppani on selvästi vanhempi kuin 16v, kysymys on manipuloinnista ja hyväksi käytöstä. YÖK, siat !

      • MasterZeromus

        Ai mutta tiesithän että se on 12 vuotta Meksikossa ja 9 vuotta käytännössä musliimi maissa. Mielestäni se ei haiskahda sovinismilta vaan tasa-arvolta jossa nuoria naisia kunnioitetaan päinvastoin kuin täällä sionistejen sponsoroimassa fasisti valtioissa.


      • sivusta seurannut
        MasterZeromus kirjoitti:

        Ai mutta tiesithän että se on 12 vuotta Meksikossa ja 9 vuotta käytännössä musliimi maissa. Mielestäni se ei haiskahda sovinismilta vaan tasa-arvolta jossa nuoria naisia kunnioitetaan päinvastoin kuin täällä sionistejen sponsoroimassa fasisti valtioissa.

        Vatikaani kirkkovaltio. 12v suojaikäraja. ;)


      • ElämässäRunkkua

        Aloitin masturboimaan 9-10 vuotiaana. Enkö ollut muka kypsä siihen? Nyt olen 67v ja runkkaan edelleen. Olenko kypsä siihen nyt?


      • Anonyymi
        MasterZeromus kirjoitti:

        Ai mutta tiesithän että se on 12 vuotta Meksikossa ja 9 vuotta käytännössä musliimi maissa. Mielestäni se ei haiskahda sovinismilta vaan tasa-arvolta jossa nuoria naisia kunnioitetaan päinvastoin kuin täällä sionistejen sponsoroimassa fasisti valtioissa.

        Muslimimaissa EI kunnioiteta naisia
        .


      • Anonyymi
        sivusta seurannut kirjoitti:

        Vatikaani kirkkovaltio. 12v suojaikäraja. ;)

        Vatikaani ja Italia on eri asioita . Maalliset ja Jumalalliset .


    • epäsuhtainenpari

      jpe, ikäeronne oli niin valtavan suuri, että enosi kyllä hyvin tod näk käytti sinua seksuaalisesti hyväkseen. Sait kokemuksen, jota tiedostamattasi myöhemmin toistat, eli että sinun tehtäväsi on tyydyttää muiden tarpeita. Et osaa ajatella, että seksi kuuluisi rakkaussuhteeseen, jossa sinua arvostetaan ja kunnioitetaan. Sinusta välitetään, sinua rakastetaan ihan koko persoonana, ei vain alapäätäsi. Jos et pysty alkamaan rakastaa ja arvostaa itseäsi, kyllä terapiaan pitäis mielestäni mennä. Ja sitten ilmaista , miltä sinusta on tuntunut jälkeen päin, sille enollesi. Epäsuhtainen kokemus.

      • 17+12

        olikohan kuitenkin tuo enokin 16?


    • jkko

      kyllä onn

    • jotaintähän

      En ole huomannut, että lehtissä olisi ollut mitään juttuja joissa kerrottaisiin että joku olisi tuomittu suomessa intesti. takia. muistaakseni on ollut juttuja joissa sukulasismiehet on olleet alaikäisten kanssa. noissa tuomio on tullut alaikäiseen sekaantumisesta, ei incestistä. Jos menet poliisille ja asia menee oikeuteen ja enosi tuomittaisiin, hän totennäköisesti saisi enintään ehdollista ja sen lisäksi joutuisi maksamaan joitain tonneja henkisistä kärsimyksistä.

    • sinttura

      Voiko pikkusisko saada isosiskon vastuuseen jos on kukunut 20 vuotta. Isosisko nylkytti vuosikaudet itseensä minuut, alkoi kun olin 7v

    • hujlgtyddruf

      Hiukan häkellyttävää että sisarukset eivät saa rakastaa toisiaan, mutta homojen oikeuksista jaksetaan jauhaa koko ajan.
      Jos olen ollut vuosia okei sen kanssa että olet harrastanut seksiä enosi ja nyt alat kuvittelemaan perättömiä asioita nyt olisi henkisen kasvun paikka.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä


      • Anonyymi

        Seksi ei kuulu sisarten väliseen rakkauteen . Sisarukset valitsee aikuisena omat puolisot.


    • Oikea vastaus

      Uskomatonta soopaa kaikki saamasi vastaukset. Myös seksin harrastaminen 16-vuotta täyttäneen kanssa katsotaan rikokseksi, mikäli 16-vuotias ei ole suostuvainen, jolloin kyseessä on raiskaus (pätee kaikkiin ikäluokkiin) tai mikäli tekijällä (enollasi) on sinuun erityinen valta. Otat vaan reippaasti yhteyttä poliisiin (pyydä, että saisit keskustellä naispoliisin kanssa) ja kerro tarinasi. Sinun ei tarvitse miettiä, seuraako siitä mitään, koska poliisi huolehtii siitä kyllä.
      Voimia ja ota yhteyttä myös tänne. http://www.tukinainen.fi/

    • qlweith oqt

      Ap:n vastauksen perusteella hän oli suostuvainen, eno ei pakottanut. Asiaa eikä ap:n mieltä tule hoitaa raastuvassa, vaan mahd. terapeutilla.

    • spurdospärdeäxdeedee

      vittu olen 12 vuotias poika ja menetin neitsyyteni 64vuotiaan mummooni onko tämä laillista

      • Lothar Mäntyharjulta

        ei, mutta hornya!! UUUUUUUUH ;)


      • Anonyymi

        Oikeasti . Lopettakaa noi sairaat seksijutut.


    • kohe

      HOMMAA ITSELLESI AIVOT, niin ehkä ymmärrät.

    • juu1

      Olen 15 ja katson 47 tätini rintoja ja runkkaaan haistelemalla sen stringejä

    • dedry

      Suojaikäraja on 16-vuotta, mutta toinen ikäraja joka suojaa on 18-vuotta JOS se on perheen välistä, tai opettaja/valmentaja. Eli olettaisinpa tuon lakikirjan mukaan että insestin suojaikäraja on 18v.

      • kjyh5tg4rfe

        Vituiksi meni tämä vastaus.
        Kannattaa varmaan lukaista se lakikirja uudelleen.
        Rikoslain 20. luvun 5§ avaa asiaa.
        Harva teini on kodissaan tai missään laitoksessa mitenkään alisteisessa asemassa enoonsa nähden.


      • Anonyymi

        Sekoita sanan insesti sanaan pedofilia .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekoita sanan insesti sanaan pedofilia .

        Sinä se täällä sekoilet. Tämä on laki & rikos -palsta, joten kumpikin termi om täysin jonninjoutava, koska kummallakaan ei ole rikosoikeuden kanssa mitään tekemistä.


    • Avuttomuutta

      Ensin harrastaa omasta halusta seksiä enon kanssa, ei onkelmaa. Menee aikaa, eno löytää paremman naisen, alkaa mustasukkasuus ja kirjottelut nettiin. Eikö tosiaan tullu ajateltua hommaa aikasemmin..? Vai veikö angsti teiniys ajatukset? Seksi oli ensin hienoa ja sitte itse suhteissa epäonnistuneena laitetaan kaikki enon syyksi. Hienoa. Mites vessassa? Pienenä perseen pyyhki äiti tai isukki.. Nyt kun olet valaistunut ja alkanu ajatella niin voisit yrittää niiltäkin oikeusteitse henkisien kipujen ja traumojen korvauksia. Ei voi 16 vuotias olla tietämätön seksi asioista. Itsellä oli ensimmäinen ns seksi valistus ala asteella ja seuraavaks heti yläasteen alussa. Tässä jutussa haisee taas naisten kieroilu! Hakemalla haetaan aina Miehistä syy kaikkeen! Jos itse on seksiään halunnu ja se myöhemmin rupeaa vituttamaan, ni oma vika tuossa iässä. Pettyneet naiset iästä riippumatta yrittää vääntää kaiken miehien syyksi. Onneksi suomen oikeuslaitos ei ole sokea onnen onkijoille.

      • kelpaahan se

        Sano suoraan, että aloittaja haluaa rahaa.


    • enoopannusiskooni

      Mutä vittua äijät hei saatana

    • Anonyymi

      Insesti johtuu naisen saastaisuudesta, Jumalan loi naisen miehen alamaiseksi, jonka tulee synnyttaa, nain meille opettaa Raamattu. Meidan on kieltaydyttava seksista ja naisen saastaista, elettava selibaatissa, suuressa karsimyksessa site kostumme taivaaseen

    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe