Ex teki 2v sitten poliisille ilmoituksen minusta ja rikos oli toistuva häiriköinti ja mies sanoi,että ilmoittaja oli hänen nykyinen puoliso. Poliisi soitti minulle ja saatiin aika iso riita koska minulla ei ollut näyttöä että häiritsijä oli ex enkä minä.
Nyt olen laittanut yrityksen ja ex pyysi minua hoitamaan jonku keikan hänen asiakkaalle. Lupasin ja sovittiin hinta ja aika, mutta ex ymmärsi asian niin että hän on minun ainut asiakas ja alkoi häiriköimään minua jatkuvalla viestityksellä. Ilmoitin että olen töissä ja tein kotona käännös hommaa kaverille. Sain olla peräti 3-4päivää rauhassa ja tämä tykitys alkoi taas. Sovittiin taas uusi päivä ja ilmoitin että otan yhteisen tyttäremme matkaan niin tuli homma tehtyä ja ei riidellä turhasta. Ex ilmoitti ettei käy ja laitoin takaisin viestin että ole hyvä hoida siivous itse. Tätä häiriköintiä on tapahtunut yli 10v ja nyt alkaa häirköimään jopa minun yritystä ja hän on se joka otti yhteyttä ja mietin, että onko minulla oikeus nostaa syyte toistuvasta häirinnästä ja yritys toiminnan häirinnästä ja ex:n tuntien siellä on takana aina sexi ja ahdistun tuosta todella,mutta keikan olisin hoitanut koska ei ole varaa sanoa ei. Olen aloittanut yrityksen vajaa vuosi sitten ja minun ja lasten eläminen on minun työ panoksesta kiinni. Poliisi sanoi etten saa olla ex mieheen missään yhteyksissä mutta olin kuitenkin koska halusin näyttö sille että syyllinen on ex enkä minä. Voisko joku kertoa millaisen syytteen voisin nostaa että saadaan elää lasten kanssa rauhassa ja tämä henkinen kiusaaminen saadaan ex puolison puolelta loppumaan.
Onko aihetta nostaa syyte ja onko laki minun puolella
6
155
Vastaukset
- Yrittäjä äiti
Jatkoa tuohon edelliseen sen verran,että minulla on tallennettuna sekä omat että ex:n viestit puhelimessa ja ex on ainut joka mainitsi sanan sexi ja sekoitti asiat niin että minä olen asiakas ja kyseli koko ajan mitä minä koodaan. Tyttäremme pelasti minut mutta en tiedä miltä ja mitä ex mies oikein oli vailla mutta haluan että tämä häiriköinti loppuu ja ex saa tuomion koska syyttelee minua vaikka itse on se joka on häiriköinyt koko ajan. Olen hänen takia joutunut vaihtamaan numeroa useita kertoja ja nyt on tilanne se että en voi koska asiakkaat ei löydä minua.
- 15
Tuota
Sinulla ei ole oikeutta nostaa syytettä, sillä se on vain syyttäjän yksinoikeus. Jos syyttäjä poliisin esitutkinnan jälkeen ilmoittaa, ettei hän nosta syytettä, niin tämän jälkeen voit sen tehdä omalla vastuulla ja riskillä. Tosin jo pelkän haastehakemuksen laatiminen ilman juristin apua, on monnelle ylipääsemätön tehtävä, itse prosessista puhumattakaan.- Prosessi....
Täällä kumma käsitys yleensä siitä, että voi nostaa syytteen toista vastaan "siitä vaan". Kuten edellä oleva valistaa, vain syyttäjä voi nostaa syytteen. Sinä voit nostaa kanteen, mutta se on jo eri juttu.
Mutta vielä kuten "15" toteaa syyttäjän SJP:n jälkeen voit ajaa rikossyytettä omalla riskilläsi, mutta siinä voi käydä siis huonosti. Eli se ei menesty. - Yrittäjä äiti
Prosessi.... kirjoitti:
Täällä kumma käsitys yleensä siitä, että voi nostaa syytteen toista vastaan "siitä vaan". Kuten edellä oleva valistaa, vain syyttäjä voi nostaa syytteen. Sinä voit nostaa kanteen, mutta se on jo eri juttu.
Mutta vielä kuten "15" toteaa syyttäjän SJP:n jälkeen voit ajaa rikossyytettä omalla riskilläsi, mutta siinä voi käydä siis huonosti. Eli se ei menesty.Haen juridista apua,koska on se oikeesti uskomatonta että ex tekee muijansa kanssa valituksia poliisille minusta ja minä en ole koko miestä edes vailla takaisin mutta tämä vaan saa jatkaa kiusan tekoa ja meidän yhteinen lapsi on jo niin vanha että voi hoitaa tapaamiset isänsä kanssa ilman minua.
Nyt tämä ahneena yrittää ajaa mua hulluksi että pääsis minun yritykseen käsiksi ja kai minun sitte vaan on maksettava tuolle kusipää äijälle mitä on vailla koska olen niin onnettomassa tilassa että en saa edes lain puolelta apua. - 9+6
Yrittäjä äiti kirjoitti:
Haen juridista apua,koska on se oikeesti uskomatonta että ex tekee muijansa kanssa valituksia poliisille minusta ja minä en ole koko miestä edes vailla takaisin mutta tämä vaan saa jatkaa kiusan tekoa ja meidän yhteinen lapsi on jo niin vanha että voi hoitaa tapaamiset isänsä kanssa ilman minua.
Nyt tämä ahneena yrittää ajaa mua hulluksi että pääsis minun yritykseen käsiksi ja kai minun sitte vaan on maksettava tuolle kusipää äijälle mitä on vailla koska olen niin onnettomassa tilassa että en saa edes lain puolelta apua.Juridista apua saat juristilta, tuskin anonyymiltä nettifoorumilta.
Toiseksi, ihmissuhdepuolen jutut poikki, liittyivätpä ne sitten yksityiselämään tai yrittämiseen. Ei mitään "ex pyysi minua hoitamaan jonku keikan hänen asiakkaalle."-juttuja. Jos lapsi kykenee hoitamaan tapaamisasiat itse, niin ei mitään kontaktia. Puhelimessa periaatteella Kiitos, kuulemiin.
- tgtgasdtg
Oletko kokeillut jättää vastaamatta sille exällesi? Uudemmissa puhelimissa voi myös estää haluamiaan puhelinnumeroita. Muissa puhelimissa voi aina poistaa viestejä ja painaa punaista luuria puhelun tullessa.
Jos vielä tulee poliisilta ilmoituksia sinuun kohdistuvista rikostutkinnoista, yritä kumota exäsi väitteet faktoin. Pidä siis kirjaa siitä, missä olet kulloinkin ja kenen kanssa, jotta tarvittaessa saat todistajilta lausuntoja siitä, ettet ollut lähelläkään exääsi väitettynä aikana. Hyvällä tuurilla exäsi saa sakot väärästä ilmiannosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell362194Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.491777Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1251643Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1041336Teit yllättävän siirron
Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,541060Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.761018- 59925
Laita nyt se viesti
Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗54837Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd102811- 61793