Googlesta hankala etsiä vastauksia kun en tiedä oikeita termejä.
Mikähän siis voisi olla kyseessä? Tuntuu, että kitalessa on aina limaa tai jotain muuta tuketta. Yritän saada sen pois sillä monia ärsyttävällä "ryystämisellä", mutta se ei koskaan täysin tyhjene. Tarpeeksi ryystettyäni ja muuten kikkailtuani oksennusrefleksi astuu kuvioihin. Ei siis ällötysmielessä vaan samalla tavalla kun työntäisi sormia kurkkuun. Tämä sama oksennusrefleksi tulee toisinaan myös silloin kun nauran oikein kovasti. Tuntuu ehkä kuin jokin ärsyttäisi kurkkua/kitalakea niin että se saa aikaan oksennusrefleksin.
Jos yritän esimerkiksi laulaa korkealta ja saada ääntä resonoimaan nenässä,, ääni ei tunnu menevän läpi. Jollakin tavalla se tuntuu olevan tukossa. Minulla on astma ja toisinaan allergista nuhaa, mutta silloinkin kun nuhaa ei ole, kitalaki tuntuu olevan tukossa.
Googlesta tosiaan löytyy paljon asiaa "limaa kurkussa"-aiheesta ja "nenä tukossa", mutta kumpikaan ei ole nyt asian ytimessä, kun tuntuu, että kitalaki on tukossa. Henki siis kulkee eikä ole nuhaa, ei myöskään limaa kurkussa.
Jos jotain vinkkiä vaikka löytyisi millä hakusanoilla kannattaisi lähteä googlettamaan, tai jos jollakin on omakohtaista kokemusta samaisesta aiheesta ja osaisi neuvoja apukeinoja miten ongelma poistetaan / lievitetään?
Kitalaki tukossa, mikä on vaivan nimi?
kitalaki tukossa
3
1495
Vastaukset
- hmm nyt en ymmärrä
Siis kitalaessa ihan oikeasti?:O Eikö se silloin tule ihan sylkäisemällä. Jotenkin musta tuntuu, että se tukkoisuus on nenänielussa eikä kitalaessa, miten kitalaki edes voisi olla tukossa? Sehän on tuo suun puolella oleva sun "yläosa". Kitalakea ei varmaan voi myöskään ryystää. Jos kitalaki on tukossa, niin silloinhan sun suun täytyy täyttyä.
- Nainenn28v
Tiedän tunteen! Ryystän kanssa jatkuvasti sitä pois ja kun se klöntti irtoaa, se maistuu pahalta ja meinaa oksennus tulla.
- lekurille vaan
proppuja?
vika nielurisoissa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606294- 1003252
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252566- 212198
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271696
- 251480
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 491392
- 321368