Ulkomaan matkalta paluu

moikkis86

Jos ulkomaan matkalta paluu osuu esim. pe illaksi tai lauantaiksi, riittääkö että ilmoittautuu työkkäriin maanantaina vai kannattaako laittaa s-postia jo viikonloppuna varmuuden vuoksi, että on palannut (vaikka eihän he lue s-postia kuin vasta maanantaina)?

38

287

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riippuu ja roikkuu

No itse en ole ilmoittaunut koskaan, olen ilmoittanut matkakohteen osoitteineen ja lennon numeroineen ennen matkaa. Seuraavan kerran vasta kun on ollut aika työkkäriin. Jos olet ilmoittanut matkan tiedot tarkkaan lähtöineen ja paluineen ei tarvii edes ilmoittautua matkan jälkeen. Jos tarkat paluu ja matka tiedot puuttuu työkkäristä riittää kun ilmoittaudut seuraavana arki päivänä. Viikonloppusin ei edes makseta minkään valtakunnan korvauksia muutenkaan. Viikonloppusin ei olla töissä työkkärissä edes.

• 12

Väärin, matkalta tulon jälkeen pitää ilmoittautua henk.kohtaisesti työkkärissä. Näin on mulle neuvottu.

• ei ole tarvinut
        12 kirjoitti:

Väärin, matkalta tulon jälkeen pitää ilmoittautua henk.kohtaisesti työkkärissä. Näin on mulle neuvottu.

olen 2 kertaa käynyt lomalla ulkomailla työttömyyden aikana ja eipä ole tarvinut käydä matkan jälkeen missään ilmoittautumassa erikseen.

• mamma56
        ei ole tarvinut kirjoitti:

olen 2 kertaa käynyt lomalla ulkomailla työttömyyden aikana ja eipä ole tarvinut käydä matkan jälkeen missään ilmoittautumassa erikseen.

Riittää kun on ilmoittanut matkasta etukäteen ja nyt riitti ihan hotellin nimi ja virkailija sanoi että riittää että netti toimii, sillä hän laittaa kutsut sähköpostissa. Eduskunta hyväksyi uuden lain jo 17.4, en vaan tiedä milloin se saa lainvoiman. Olisi ihan kiva tietää ,sillä sain äitienpäivälahjaksi ulkomaan matkan. Voisiko joku kertoa että milloin se laki on voimassa?

• pitää ilmouttautua
        12 kirjoitti:

Kun itse oli n työttömänä 11kk kävin tänä aikana pari kertaa etelässä, jokaisen matkan jälkeen piti heti käydä näyttämässä naamaa. ei riitä mikään sposti että palattu on.

Ihan ok systeemi, väärinkäyttäjiä niin paljon ja petossyytteitä jonossa sanoi virkailija työkkärissä.

• ddrrrtrfr
        mamma56 kirjoitti:

Riittää kun on ilmoittanut matkasta etukäteen ja nyt riitti ihan hotellin nimi ja virkailija sanoi että riittää että netti toimii, sillä hän laittaa kutsut sähköpostissa. Eduskunta hyväksyi uuden lain jo 17.4, en vaan tiedä milloin se saa lainvoiman. Olisi ihan kiva tietää ,sillä sain äitienpäivälahjaksi ulkomaan matkan. Voisiko joku kertoa että milloin se laki on voimassa?

ei ole mitään uutta lakia. olet kuullut sontaa. naamaa pitää näyttää kun palaa matkalta. sposteja voi lähettää vaikka thaimaasta, ei se todista että on palattu matkalta.

• intiaanimohikaani
        pitää ilmouttautua kirjoitti:

Kun itse oli n työttömänä 11kk kävin tänä aikana pari kertaa etelässä, jokaisen matkan jälkeen piti heti käydä näyttämässä naamaa. ei riitä mikään sposti että palattu on.

Ihan ok systeemi, väärinkäyttäjiä niin paljon ja petossyytteitä jonossa sanoi virkailija työkkärissä.

Olen ilmoittanut kerran etukäteen matkani ja yhteystiedot ulkomailla (hotelli), eikä tarvinnut käydä matkan jälkeen ilmoittautumassa.
        Sen jälkeen olen tehnyt useita viikon pituisia ukomaanmatkoja enkä ole ilmoittanut niistä, hyvää tuuria kun en ole jäänyt kiinni.
        On niillä muutakin tekemistä kuin vahtia joidenkin matkoja, jos on rahaa matkustaa niin siitä vaan - tai näin ainakin minä teen.

• No ei ihan noinkaan
        ddrrrtrfr kirjoitti:

ei ole mitään uutta lakia. olet kuullut sontaa. naamaa pitää näyttää kun palaa matkalta. sposteja voi lähettää vaikka thaimaasta, ei se todista että on palattu matkalta.

Jos on tilauslento eli ns pakettimatka, riittää kun ilmoittaa lähtö ja paluulennot, hotellin ja hotellin osoitteen ja mahdollisen puhelinnumeron sinne. Tilauslennoillahan meno että paluu on jo etukäteen tarkkaan tiedossa eikä sitä useimmiten pysty itse siirtelemään miten haluaa. Itse olen ollut vain kerran viikon matkalla ja riitti kun ilmoitin kohteen ja lennon tiedot, ei tarvinut käydä matkan jälkeen erikseen työkkärissä.

• mamma56
        pitää ilmouttautua kirjoitti:

On aika erikoista että eri TE-keskuksissa on noin kirjavat käytännöt. Olen ollut reissussa 3 kertaa, eikä ikinä ole sanottu että matkan jälkeen pitää henk.koht. käydä ilmoittautumassa. Hotelli ja kohdemaa on riittänyt, ja tietysti matkan pituus.Olen saanut matkoilta korvaukset normaalisti,mutta seuraavasta matkasta ei ole varmuutta saanko, koska se tehdään vajaan vuoden sisään. Riippuu vähän tuon lain täytäntöönpanosta. 17.4 se hyväksyttiin ensimmäisessä täysistunnossa.

• Tai sitten ei
        mamma56 kirjoitti:

On aika erikoista että eri TE-keskuksissa on noin kirjavat käytännöt. Olen ollut reissussa 3 kertaa, eikä ikinä ole sanottu että matkan jälkeen pitää henk.koht. käydä ilmoittautumassa. Hotelli ja kohdemaa on riittänyt, ja tietysti matkan pituus.Olen saanut matkoilta korvaukset normaalisti,mutta seuraavasta matkasta ei ole varmuutta saanko, koska se tehdään vajaan vuoden sisään. Riippuu vähän tuon lain täytäntöönpanosta. 17.4 se hyväksyttiin ensimmäisessä täysistunnossa.

Jospas kyseessä ei ole ollut ns tilauslentoa vaan hotelli ja matka varattu erikseen. Sellaisiinhan ei voi luottaa milloin oikeesti palaa takaisin ja varmasti vaaditaankin sitten se henkilökohtainen käynti matkan jälkeen.

• Någåtannat
        Tai sitten ei kirjoitti:

Jospas kyseessä ei ole ollut ns tilauslentoa vaan hotelli ja matka varattu erikseen. Sellaisiinhan ei voi luottaa milloin oikeesti palaa takaisin ja varmasti vaaditaankin sitten se henkilökohtainen käynti matkan jälkeen.

Käväisinpä kerran ihan omalla lomalla Dublinissa ja sain päivärahan. Aina olen matkat ilmoittanut, kun minä haluan rentoutua reissuilla, enkä jännittää että tuleeko sitä työhönosoitusta vai ei. Tosin tässä välissä olen ollut vuoden työssäkin. Ei tarvinnut näyttää naamaa silloin eikä nytkään kun lähden, kysäisin sitä ilmoitellessani virkailijalle. Netisstä voi ilmoittaa matkasta 3 viikkoa ennen matkaa myös. Kai se on vähän siitäkin kiinni miten sitä suostuu niihin työllistämistoimenpiteisiin työttömyysaikana. Hyvä vinkki on että käy pikkuisen useammin työkkärissä kuin on sovittu ja hakeutuu toisinaan vähän niihin koulutuksiinkin.

• jjsuusi
        No ei ihan noinkaan kirjoitti:

Jos on tilauslento eli ns pakettimatka, riittää kun ilmoittaa lähtö ja paluulennot, hotellin ja hotellin osoitteen ja mahdollisen puhelinnumeron sinne. Tilauslennoillahan meno että paluu on jo etukäteen tarkkaan tiedossa eikä sitä useimmiten pysty itse siirtelemään miten haluaa. Itse olen ollut vain kerran viikon matkalla ja riitti kun ilmoitin kohteen ja lennon tiedot, ei tarvinut käydä matkan jälkeen erikseen työkkärissä.

huuhaa. Ei kelaa kiinnosta onko paketti tai mikä matka. Naamasi haluavat nähdä, tämä on fakta ja siellä on henkilökunta näin ohjeistettu.

• 16+3
        jjsuusi kirjoitti:

huuhaa. Ei kelaa kiinnosta onko paketti tai mikä matka. Naamasi haluavat nähdä, tämä on fakta ja siellä on henkilökunta näin ohjeistettu.

Kuka tässä puhunut Kelasta?En ole viikon matkan jälkeen joutunut käymään työkkärissä.Ilmoittanut vaan työkkäriin lennonnumeron,hotellin osoitteen ja puhelinnumeron.Lomalennoilla olet juuri sen aikaa reissussa kun olet lomasi etukäteen ostanut ja varannut eli yleensä ovat viikon tai kahden matkoja.Viikon matkoja takana 3 ja en ole yhtään kertaan joutunut työkkärissä käymään sen takia.Jos ei tiedä pitääkö tulla,voihan sinne työkkäriin soittaakin.

• Voi luoja

Et kai sinä nyt tosissaan ilmoita ulkomaanmatkojasi työvoimatoimistoon?

• Ngtannat

Ilmoitin ja nyt kun uusi laki hyväksyttiin tänään toisessa täysistunnossa, ilmoitan edelleen. Osoite on ilmoitettava t. mistä tavoittaa edelleen, se lukee siinä uudessakin laissa. Minä en mainettani pilaa pikkuvilpillä.
        Sitäpaisi menen mielelläni työhön jos semmoista löytyy. Muuten uuden lain aikanakaan ei ulkomaan matka ole pätevä syy kieltäytyä työstä. Tiedä mitä se sitten merkitsee?

• Tiedossa on
        Ngtannat kirjoitti:

Ilmoitin ja nyt kun uusi laki hyväksyttiin tänään toisessa täysistunnossa, ilmoitan edelleen. Osoite on ilmoitettava t. mistä tavoittaa edelleen, se lukee siinä uudessakin laissa. Minä en mainettani pilaa pikkuvilpillä.
        Sitäpaisi menen mielelläni työhön jos semmoista löytyy. Muuten uuden lain aikanakaan ei ulkomaan matka ole pätevä syy kieltäytyä työstä. Tiedä mitä se sitten merkitsee?

Minulle kun ei näytä olevan pelkoa työhönjoutumisesta ainakaan talvella, niin enpä viitsi lupia matkustamiseen kysyä.

• Työttömyysuhanalaine

Hirveää kyttäystä. Tälläistäkö tämä tosiaan on? Itse olen vasta jäämässä työttömäksi. Mitä se työkkärille kuuluu, jos käyn välillä reissussa lataamassa akkuja byrokratia- ja työnhakustressin takia? Eihän siitä edes voi jäädä kiinni, jos seuraava käyntikerta on sovittu, ja puhelimeen voi vastata ulkomaillakin. Ellei sitten ole jollain monen viikon matkoilla.

• Ei haittaa

vaikka olisi kuinka monen viikon matkalla, ksoka tapaamiset ovat yleensä korkeintaan kuukauden välein.

Ja uusi tuleva laki poistaa tuon "työtön saa tehdä luvan kanssa korkeintaan lyhyitä, viikon mittaisia ulkomaanmatkoja" typeryyden.

• talvet Thaimaassa
        Ei haittaa kirjoitti:

vaikka olisi kuinka monen viikon matkalla, ksoka tapaamiset ovat yleensä korkeintaan kuukauden välein.

Ja uusi tuleva laki poistaa tuon "työtön saa tehdä luvan kanssa korkeintaan lyhyitä, viikon mittaisia ulkomaanmatkoja" typeryyden.

Mulla oli työnhaun uusinta 2-3 kuukauden välein ja joka toinen kerta puhelimitse, joten Thaimaan auringon alla ehdin hienosti elelemään 4,5 kuukautta kerrallaan. Työkkärin posti NetPostiin (mikäli työtarjouksia tulee) ja päivärahat haen sähköisesti. Ei mitään ongelmia!

• ...
        talvet Thaimaassa kirjoitti:

Mulla oli työnhaun uusinta 2-3 kuukauden välein ja joka toinen kerta puhelimitse, joten Thaimaan auringon alla ehdin hienosti elelemään 4,5 kuukautta kerrallaan. Työkkärin posti NetPostiin (mikäli työtarjouksia tulee) ja päivärahat haen sähköisesti. Ei mitään ongelmia!

Etkö kärähtäny muka rusketuksesta ?!? toimeentulotukea et ainakaan ole voinut hakea. kun ne pyytää aina tiliotteet

• mies matkaaja

mä en ole ikinä ilmottanut mitään jos olen lähtenyt ulkomailla ja tullut takas sieltä.

• nais matkaaja tar

En ymmärrä näitä ihmisiä, joiden pitää raportoida tekemisensä työkkäriin.

Enkä myöskään näitä kateellisia ihmisiä, jotka täällä ruikuttavat ja tosielämässä kyttäävät ja käräyttävät ulkomailla oleskelijoita. Kateus syö ihmistä syvältä. Kannattaisi heidänkin säästää vähän rahaa ja kokeilla vaikka viikon keihäsmatkaa kanarialle.

• Ei sosiaalipummeille

Hei teile! Rusketuksen saa muuten kotimaassakin. Noittenko Thaimaassa matkustelevien takia tässä muutkin työttömät on olleet näin tiukan seurannan kohteina? Jos ihmiset olisivat suurinpiirtein rehellisiä, ei tämmöisiä lakeja olisi tarvinnut ollakaan.
      Eipä olisi tullut meikäläisen mieleenkään käyttää tukia laittomasti, vaikka työtön olen ollut useastikin. Laissa on toki kohtia mitkä kohdistuu työttömän perheenjäseniinkin, vaikka sen pitäisi koskea vaan työtä hakevaa itseään. Nihin pitääkin tulla muutos mutta sitä ei saada keinottelulla vaan nostamalla kissa pöydälle niin sanoakseni.

• taisi olla provo

Höpö höpö. Kukaan ei rusketusta talvella saa koko kehoonsa. Ne huomaa sen heti ja laittavat karenssia

• oikeassa oot tuossa

Tuossa oot kyllä oikeassa että pitäisi mielenosoitus laittaa pystyyn. suomalaiset ovat vaan niin saamattomia että ottavat kaiken pa s k a n vastaan mitä tulee. Orjatyön hyväksyminenkin on kyllä raukan ihmisen teko. Antaa muiden polkea itseensä suohon niin paljon kuin haluavat

• 25+68
        oikeassa oot tuossa kirjoitti:

Tuossa oot kyllä oikeassa että pitäisi mielenosoitus laittaa pystyyn. suomalaiset ovat vaan niin saamattomia että ottavat kaiken pa s k a n vastaan mitä tulee. Orjatyön hyväksyminenkin on kyllä raukan ihmisen teko. Antaa muiden polkea itseensä suohon niin paljon kuin haluavat

Voi miten on kateus jo teitäkin syönyt! Itse kävin hekilökohtaisesti työkkärissä keskellä talvea, kun ulkona paukkui pakkaset ja naamaltani olin erittäin päivettynyt. Virkailija ei sanallakaan saati eleelläkään maininnut päivetyksestäni.

Miksi rusketus olisi karenssin aihe? Mitens sitten tummaihoiset työttömät?
        Entä miten siellä Thaimaassa tai kaukomailla työttömänä sen oleskelun laittomaksi tekee? Kyllä sieltä käsinkin voi helposti hakea töitä ja tulla mahdolliseen haastatteluun, kun sen aika on.
        Ketään ei kiinnosta työttömän matkailut, muita kuin kateellisia naapureita!!!

• Hqahahahahohohoho!
        taisi olla provo kirjoitti:

Höpö höpö. Kukaan ei rusketusta talvella saa koko kehoonsa. Ne huomaa sen heti ja laittavat karenssia

Kuukausi siten kävin työkkärissä ja NIIN komea rusketus päällä että.

Eivät sanoneet mitään.

Aina voi sanoa käyvänsä solariumissa iho-ongelmien takia.

Kyllä te olette tyhmiä:)

• höpsöä
        taisi olla provo kirjoitti:

Meinaatko että käskevät riisuuntua?

• ...
        Hqahahahahohohoho! kirjoitti:

Kuukausi siten kävin työkkärissä ja NIIN komea rusketus päällä että.

Eivät sanoneet mitään.

Aina voi sanoa käyvänsä solariumissa iho-ongelmien takia.

Kyllä te olette tyhmiä:)

Sitten pyytävät todistusta solariumissa käynnistä. Se on saletti

• 3kk ilman rahaa
        höpsöä kirjoitti:

Meinaatko että käskevät riisuuntua?

Joo, mulla oli hyvä bruna reissun jälkeen, ni virkailija (nainen) kehottii riisumaan, jotta näkisi onko solariumläikkiä pakaroiden alla ja lapaluiden välissä. No nolona siinä sitten riisuiduin, kun samaan aikaan ovesta tuli toinen virkailija (mies) ja he alkoivat yhdessä tivaamaan rusketusraidoistani, ettei kuulemma solariumissa käyetetä bikineitä. Siitä jäin kiinni ja karenssia tuli! :(

• Kaikkea uskomatonta
        3kk ilman rahaa kirjoitti:

Joo, mulla oli hyvä bruna reissun jälkeen, ni virkailija (nainen) kehottii riisumaan, jotta näkisi onko solariumläikkiä pakaroiden alla ja lapaluiden välissä. No nolona siinä sitten riisuiduin, kun samaan aikaan ovesta tuli toinen virkailija (mies) ja he alkoivat yhdessä tivaamaan rusketusraidoistani, ettei kuulemma solariumissa käyetetä bikineitä. Siitä jäin kiinni ja karenssia tuli! :(

sontaa täällä kirjoitetaankin.

Valheita, valheita...

• Kuka helvetti
        ... kirjoitti:

ottaa solariumista todistuksen siellä käynnistä?

Oletko idiootti?

Rusketuksen voi sanoa olevan solariumista, passin voi sanoa heittäneen pois tarpeettomana, lentoyhtiöt eivät matkustustietoja anna kuin vakavia rikoksia tutkiessa ja poliisille - ei jollekin pateetiiselle työvoimatoimistolle.

Työttömän matkustelua on siis mahdoton kytätä ja siksi laki muuttuukin. Meni läpi Eduskunnassa 17.4.2012.

• eräs työtön.
        25+68 kirjoitti:

Voi miten on kateus jo teitäkin syönyt! Itse kävin hekilökohtaisesti työkkärissä keskellä talvea, kun ulkona paukkui pakkaset ja naamaltani olin erittäin päivettynyt. Virkailija ei sanallakaan saati eleelläkään maininnut päivetyksestäni.

Miksi rusketus olisi karenssin aihe? Mitens sitten tummaihoiset työttömät?
        Entä miten siellä Thaimaassa tai kaukomailla työttömänä sen oleskelun laittomaksi tekee? Kyllä sieltä käsinkin voi helposti hakea töitä ja tulla mahdolliseen haastatteluun, kun sen aika on.
        Ketään ei kiinnosta työttömän matkailut, muita kuin kateellisia naapureita!!!

Nyt olet kyllä käsittänyt väärin. Minä ainakaan en uskalla käydä ulkomailla jos jää rusketuksen takia kiinni ja saa karenssin. Kateudesta en asiasta maininnut. Totta kai sitä itsekin haluaisi ulkomailla käydä jos ei olisi itsesuojeluvaistoa tallessa. Kun ei tuota rahaa ole niin paljon, että jos tulee ikuinen karensi 8 kk työssäoloehdolla niin pakko jättää ulkonmaan reissut väliin

• Joo ei kannata
        eräs työtön. kirjoitti:

Nyt olet kyllä käsittänyt väärin. Minä ainakaan en uskalla käydä ulkomailla jos jää rusketuksen takia kiinni ja saa karenssin. Kateudesta en asiasta maininnut. Totta kai sitä itsekin haluaisi ulkomailla käydä jos ei olisi itsesuojeluvaistoa tallessa. Kun ei tuota rahaa ole niin paljon, että jos tulee ikuinen karensi 8 kk työssäoloehdolla niin pakko jättää ulkonmaan reissut väliin

Kuulostat niin tyhmältä että sinulla ei koskaan tule olemaan niin paljonn rahaa, että uskaltaisit riskeerata.

• Kerron, että
        ... kirjoitti:

käyn naiseni työpaikan salin yhteydessäå olevassa solarium-huoneessa.

Hähää...!

• usko pois!!!!!
        Kaikkea uskomatonta kirjoitti:

sontaa täällä kirjoitetaankin.

Valheita, valheita...

Ja tuo riisutumistarina oli taivaan tosi!

• aikuistujo
        eräs työtön. kirjoitti:

Mitään karenssia ei tule jos ilmoitat matkasta etukäteen TE-keskukseen! Ainoa seuraamus voi olla työttömyyspäivärahan menettäminen kys. ajalta rehellisyyden takia ja senkin menettää vain arkipäiviltä. Minkä takia ihmiset hakee asiallisen tiedon sijaan täällä keinoja kiertää lakia ja velvotteita? Eihän työstäkään voi olla pois sopimatta, potkuthan siitä tulee. Eihän tule asiallisia vastauksia myöskään, jos on pissapäisiä kysymyksiä.Ihan törkeetä palstan tuhlaamista nuo rusketusväitteet yms ..

• Ellet edelleenkään
        aikuistujo kirjoitti:

Mitään karenssia ei tule jos ilmoitat matkasta etukäteen TE-keskukseen! Ainoa seuraamus voi olla työttömyyspäivärahan menettäminen kys. ajalta rehellisyyden takia ja senkin menettää vain arkipäiviltä. Minkä takia ihmiset hakee asiallisen tiedon sijaan täällä keinoja kiertää lakia ja velvotteita? Eihän työstäkään voi olla pois sopimatta, potkuthan siitä tulee. Eihän tule asiallisia vastauksia myöskään, jos on pissapäisiä kysymyksiä.Ihan törkeetä palstan tuhlaamista nuo rusketusväitteet yms ..

tiedä: uusi laki on jo hyväksytty ja vain vaille Niinistön allekirjoitusta. Ko lakimuutos poistaa matkustuskiellot.

Suomen perustuslaki takaa jokaiselle Suomen kansalaiselle liikkumisvapauden.

Ja sitä ei yksikään pissipää pysty toiseksi muuttamaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4048
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2901
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      864
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe