Maatuska

Muamo

Olen 53 vuotias kahden aikuisen lapsen äiti..Mutta kuitenkin olen nuoruudessani käynyt läpi kaksi aborttia! Ne seuraa minua nykyisessä elämässä kuin hai laivaa!! Ensimäinen keskeytys oli 19 vuotiaana, masentuneena yksinäisenä nuorena. Tapasin silloin hetkellisesti ehkäi MINUUN ihastunneen nuoren miehen, joka halusikin vain sitä yhden kerran sillä pienellä piikillään...Seurauksenna raskaus..Viikkojen pohdinnan jalkeen hakeuduinj lääkäriin ja sain sielä aborttilähetteen POHJOIS-KARJALAN KESKUSSAIRAALAAN..Siellä se sitten tapahtui; kohdun suu avattiin nukuttamatta, tuska hirmuinen..Sitten kohdun tyhjennys imulla..Tuska kahta kovempi..Verenvuotoa..Ahdistua..Itkua..Ja naistentautien osastolla vuorokausi..Ei mitään sympatioita hoitajilta, vain jokunen syyttävä katse ja sana...Seuraava kerta oli v.1985, toinen yllätysraskaus..Minulla terveydellisiä ongelmia ja taas oli edessä keskeytys. Sekin kokemus oli kova ja kivulias, ja osaston hoitajien käytös tyly (=mitäs sä tänne tuut abortille!!) Nut mulle tuli IDEA!! Venäjän åuoleta tulee synnyttäjiä Suomen sairaaloihin..Niin voisko nämä ABORTOINNIT hoitaa tulla rajan takana ilman syyllistämistä...Muamo

5

111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei pääse eroon

Viattomien lasten turhaa tappamista vastustetaan niin kauan kun abortteja tehdään, ja tosiasiat pätee maailmanlaajusesti kaikkialla.

• 11+15

No hyvänen aika. Jos sinua on jäänyt vaivaamaan nuo abortit niin et ole ilmeisesti ollut sinut tunteidesi kanssa päätöksiä tehtäessä? Ehkä tuo rajantakainen abortti on joillekin mahdollisuus, mutta luulisin että joutuu kallistumaan tuonne länsirajalle, eli Ruotsiin missä abortti on täysin vapaa 12 raskausviikolle asti aivan pelkästään omasta halusta. Venäjän tilanteesta en tiedä, miten ottavat ulkomaalaisia. Venäjä on taantumuksellinen, mitä tulee koko seksuaalikasvatukseen(kin), seksistä ei saa puhua eikä kondomia saa käyttää. Niinpä aborttiluvut on mielettömän korkeita.

Itse olen kerran neuvostoaikana joutunut NL:ssa sairaalaan äkillisen sairastumisen takia. Kokemus oli melkoinen, ja sairaalan systeemit antiikkisia, sairaala likainen ja välineet kuin 1800-luvulta. Hyvä ettei hoito tappanut.

Nuo toimenpiteet kuulostaa aika vanhanaikaisilta, mutta ilmeisesti ovat olleet täysin ajanmukaisia tuolloin.

• Siellä vasta lepsua

Ruåttissa se on kylläkin vapaa rv18 saakka....

• kerronpa minäkin

Muamolle.

Ikävä että sinulle on aborteistasi jäänyt noin ikävät muistot. Kuinka on voitu ilman nukutusta tehdä toimenpide? Mulle laitettiin ekana päivänä pienessä "pöllyssä" kohdunsuuta avaavaa lääkettä ja seuraavana päivänä nukutuksessa suoritettiin toimenpide.
      Olin kuin kuka tahansa potilas, henkilökunta ei osoittanut millään lailla mieltään vaan juttelivat aivan ystävällisesti.Mulle jäi aivan hyvät muistot koko toimenpiteestä ja myös sairaalassa olo ajasta, menin sinne torstaina ja maanantaina pääsin pois. Tuosta tapahtumasta on n. 30 vuotta jolloin vielä tehtiin nukutuksessa abortti.

• sait mitä hait

No saithan nauttia siitä mihestä: ihan omiaan sinunlaisellesi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6204
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4812
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      99
      3082
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      2902
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2145
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1526
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      337
      1091
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      91
      1079
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1006
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      784
    Aihe