Nuoria vapaaehtoiseen tiepalveluun

Reino´

Sellainen ei taida kiehtoa nuoria. Harrastus on kallis. Aika harvoja nuoria kiinnostaa nykyisin autonrakentelu. Mieluummin harrastetaan tietokoneen äärellä Cokiksen ja pizzan kanssa jotain viihdyttävämpää.

Sitä paitsi toisin kuin oikein vanhaan aikaan, jolloin auto oli statussymbooli ja chauffööri oli johtajan jälkeen organisaatioissa heti seuraava, niin nykyisin lähes kaikilla on jonkinlainen ajoneuvo.

4

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Kukkahame*

Vankien ja pienempien rikostentekijät joutaisivat tehdä jotain.
      Onhan rattijuoppojakin käytetty Seutulan laajennustyössä ja Suomenlinnan restauroinnissa, hyvin on hommia hoidettu niillä voimin.
      Turhaan ne siellä hienossa Vantaan vankilassakin nyt nämä talousrikolliset suunnitelevat opiskelua ja kirjan kirjoittamista, kunnon ruumiilliseen työhön hikoilemaan.
      Tiet ovat aivan rapakunnossa täällä pääkaupunkiseudulla ainakin, valtavia reikiä asfalteissa ja syviä halkeamia, autoilijassako on syy jos ajaa monttuun ja auto rikkoutuu.
      Jokaisen sateen jälkeen nuo reikäiset tiet huonontuu entisestää.
      Voisivat ainakin paikata öljysoralla lapiohommina, saisivat ulkoilla samalla .
      Puukuljetukset ja muut painavat lastit kulkevat isoilla autoilla ja ovat siinäö mielessä rikkomassa vain lisää asfalttipintaa.

• he

Ei senttiäkään rahaa ilman työtä olen Reino kanssasi samaa mieltä,atayötä on
      ja tekisi nuorille vehdottomasti hyvää titää, että ei se raha taivaasta tipu, sen eteen on jokaisen työtä tehtävä. Kyllä minulla verenpaine aina nousee ,kun joskus kaupugilla asioilla käyn ja kuulen jengien kerskuvan sossun luukuista rahaa tulee,kunvaan oikeat iskulauseet osaat sanoa.

• :/

Sossusta ei satujen perusteella rahaa heru.
        Siellä vain fakta on ainut asia.

Ja, mitä ihmettä mahtaa aloittaja tarkoittaa, kun puhelee autonrakentamisesta ja tiepalvelusta.
        Siinäpä pähkinä tälle päivälle mietittäväksi.

Toki, kaikkeahan täällä saa sekoittaa.

Minun tuntemani tiepalvelumiehet ovat keski-ikäisiä, eikä ketään heitä kiinnosta autonrakentaminen, kas, heillä itsellään on muiden rakentama ajoneuvo.

• matti viljami.

Kyllä Kekkosen aikana töitä oli jokaiselle .Esossu-apuja tullt niitä sanottiin
      hätä.apu työksi,nyt joukoon on tainnut tähän ketjuun tulla sellaisia,joille ei maistu työ. Uskoisin Reino tarkoittaa autoissa on usein remonttia,sinne ammatti taitoisen vierelle oppimaan,sillai se oppi siirtyisi nuoremmalle polvelle.Samoin moni muu työ opittais toisen vierellä ohjauksessa.Kouluja ei tarttis 30vuotiaaksi käydä.
      Näin saatais säästettyä valtiolle rahaa ja kerkeis työelämässäkin olla.
      Onkohan eduskunnan väki kaikki pitkiä aikoja käyneetkään kouluja,mutta siellähän pärjätään julkisuudella...!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2946
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      58
      2338
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1747
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      126
      1709
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1327
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      59
      1263
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1203
    Aihe