Hei, tietääkö kukaan paljonko maksaa kaasarin huolto vm-90 pikkumersuun, 190 E, 2,0 litran koneella, ja Tampereella korjauttaisin.
Kaasutinongelmia Mersussa
7
715
Vastaukset
- Kaasuttaja
Onko tuo enää kaasuttimella? No eipä sillä ole väliä, ei sitä hintaa pysty kuitenkaan sanomaan. Se riippuu niin paljon siitä mitä joudutaan tekemään. Voi olla pieni säätöjuttu tai kahden viikon epätoivoinen vianetsintä maratooni ja osanvaihtosessio. 50 - 100€ tunti, korjaamosta riippuen lienee taksa.
- MB201
jos kyseinen mersu on 190 E niin siinä ei ole kaasaria ollenkaan vaan se on varustettu ruiskulla.jos se kaasarilla niin se ei ole 190 E.kaasarin huolto voi maksaa tosiaan "melkein mitä vaan" riippuen siitä mitä täytyy tehdä.
- sitroen.
Tulloin minun muistaakseni olivat kaasarit jo jääneet pois käytöstä, mutta kerronpa varalta kuitenkin:
Mersusta en tiedä muuta kuin että samoja kaasareita se käytti kuin muutkin merkit. Olettaisin, että Solexia, joka oli hyvä merkki.
Mitähän pitäisi huoltaa? Miten hullontarve ilmenee? Eli onko vika kaasarissa vai muualla?
Yleensä kaasuttimen irrotus, purku, putsaus, tarkastua, kasaus, kiinnitys ja tyhjäkäynnin sekä automaatiryypyn säätö vie aikaa korkeintaan puolesta yhteen tuntiin. Varaosia saattaa tarvita yleensä tiiviste- ja kalvosarjan, erittäin harvoin neulaventtiilin tai automaattiryypyn bimetallijousen tms pientä.
Jos vikana on väljäksi kuluneet kaasuläpän akselin laakerit, se onkin kinkkisempi ja kalliimpi juttu; todennäköisesti uuden kaasuttimen hankinta ja se maksaa, jos niitä yleensä enää saa.
Kannattaa ensin tutkia se, onko vika tosiaan kaasuttimessa vai muualla. Turhasta työstä ei kannata maksaa koska sillä ei korjaannu mitään. - Urmas Kala
Mopon kaasutintako se "sitroen" ruuvailee. Et tiedä mikä kaasutin on kyseessä, etkä sitä mitä kaasuttimen täyshuollossa tehdään. Silti homma hoituu tunnissa.
Teksteissäsi annat ymmärtää olevasi kovan luokan jokapaikan osaaja autoasioissa. Totuus taitaa kuitenkin olla toinen. Pyydän, jos sinulla ei ole oikeaa neuvoa antaa sitä kysyvälle, älä koske näppikseen.
Tuomo Kurki-Suonio Suomen Kaasutinexpertti Oy:stä, ihan oikealla vuosikymmenten kokemuksella, kertoo sinulle mitä kaasuttimen täyshuollossa tehdään.
Tai ehkä hänkin on katala riistokapitalisti, joka huijaa ihmisten rahat. Sillä kyllähän nyt joka jannu Suomessa itsekin huoltaa kaasuttimen, tai ainakin sitroen.- sitroen.
Älähän teinipoika taas loista tietämättömyydelläsi, kyllä sinut jo tunnetaan. Ja pyyhi se räkä pois poskeltasi.
Ei niissä kaasuttimissa mitään salatiedettä ole. Sama periaate vain toteutettu pikkuisen eri tekniikoilla.
Eikä ole olemassa mitään kaasuttimen täyshuoltoa. Kun et asiasta mitään tiedä, niin provoja keksit. Kai sinulla on vesiämpärillekin täyshuolto, josta joku jossakin jotakin kuulemma kertoo ja sitä ei osaa muut kuin joku yksi, mahdollisesti sinä itse ?
Olen minä niin monta ja eri merkkistä kaasutinta huoltanut (jos ylempänä kertomaani huolloksi sanotaan), ettet sinä tule koskaan tietämäänkään.
- El Pollo del Muerta
Ja näin se asia on, kuten tuolla jo mainittiinkin. Jos auto on 190 E, niin polttoainejärjesstelmänä Bosch KE-Jetronic.
Jos se on kaasutinversio,se ei ole "E"-mallinimellä.
Kaasutin on muuttuvakurkkuinen Stromberg 175CD tai sähköisesti ohjattu Pierburg 2EE. - Urmas Kala
"Mitähän pitäisi huoltaa? Miten hullontarve ilmenee? Eli onko vika kaasarissa vai muualla? "
"Eikä ole olemassa mitään kaasuttimen täyshuoltoa."
"Olen minä niin monta ja eri merkkistä kaasutinta huoltanut"
Mitenköhän näin jakaantuneen persoonallisuuden juttuihin pitäis suhtautua.
Kun se ei ittekkään tiedä enää että onko vai eikö, ja jos on, niin miten.
Onko taas hoitokodin henkilöstö ollut huolimaton ja unohtanut antaa rauhoittavat ?
Ja vielä päästävät sut nettiin hörhöilemään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134782Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293483No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452410- 501538
- 361473
- 391299
- 141192
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv221154- 271078
- 1651069