Lähden aloituksessani suorasukaisesti liikkeelle ja ensityökseni kerron, että mieheni on narsisti ja todella pahasti sellainen.
Olkoon tuo nyt facta tai fictio, mutta puhutaan asiasta olemassa olevana seikkana.
Kysymykseni kuuluu jotenkin kiusaamiseeen....?
Onko totta että narsisti voisi esim. viivytellä, odotuttaa uhrejaan joka asiassa. Kauppaan lähtö, lomareissut, painavien kamppeitten tuominen autosta asuntoon, jo sovittujen tapahtumien ja menemisten unohtelu jne... Narskulla on aina tärkeämpääkin tekemistä kuin se mitä uhrin kanssa olisi pitänyt jo tehdä. Tosin jopa ne mainitut tärkeät työt ovat vielä silloinkin tekemättä, kun seuraava yhteinen tekeminen olisi käsillä. Odotuttaa loputtomiin ja on sitten täydessä raivossa jos sanallakaan mainitsee hänen niin tekevän. Silloin muut ovat idiootteja ja nihilistejä tms.
Turhaa kait tällä sivustolla on edes mainita että kaikki mikä voi mennä vikaan, menee vikaan. Syyllinen on aina se toinen osapuoli, kun syyllinen on itse se viivyttelijä tai vaatii tyrannimaisesti että kaiken pitää tapahtua sekunnilleen kun tyranni määrää, syyllinen ei muistuttanut tapahtumasta vaikka näki narskun just lukevan asiasta tietsikalta jne...
Onko tuo todellakin "tahallista" vai voiko noin tapahtua jollekin päivästä, viikosta ja jopa vuodesta toiseen ihan vahingossa, kun jopa tekniikka auttaa muistamaan kaukanakin tulevaisuudessa olevia asioita (puhelimen muistutustoiminnot, tietsikan kalenterit yms. Nyt on kyseessä henkilö joka taatusti osaa käyttää noita toimintoja)
Ootattaa!
12
169
Vastaukset
- Wandering man
Enemmän tuo on toisen ihmisen saamattomuutta, kuin narsismia.
Itse yhdessä ihmissuhteessa käyttäydyin varmaan tuohon tyyliin...
Nainen nimittäin oli melkoisen dominoiva, niin tavallaan itellä hävisi kiinnostus junailla asioita, kun toinen kokoajan tohelsi menemään.
Kokeileppa kumppanisi kanssa sellaista, että istu alas ja vedä henkeä syvään. Jos asiat meinaavat mennä perseelleen, niin ota rennosti ja anna niiden mennä perseelleen. Uskompa, että eivät mene sillä kumppanisi ottaa kyllä kopin oma-alotteisesti, kun annat hänelle tilaa toimia itsenäisesti.- LK
"Kokeileppa kumppanisi kanssa sellaista, että istu alas ja vedä henkeä syvään. Jos asiat meinaavat mennä perseelleen, niin ota rennosti ja anna niiden mennä perseelleen. Uskompa, että eivät mene sillä kumppanisi ottaa kyllä kopin oma-alotteisesti, kun annat hänelle tilaa toimia itsenäisesti."
Kuulostaa ihan hyvältä ratkaisuyritykseltä. Kokeilemmalahan se selviää toimiiko juuri omassa tapauksessa. - End of Delete
Kolmen vuoden aikana olen jo nähnyt mitä hän itse junailisi! Ei yhtään mitään!
Kolmen vuoden aikana olen ehdottanut kuutta eri tapahtumaa ja vain yhdessä niistä olen onnistunut. Kaikki tapahtumat olen valinnut siten että niillä olisi hänelle jotain kiinnostavaa.
Kolmen vuoden aikana olen istunut lukuisia lomiaan odottamassa että hän saa tärkeimmät asiansa ensi tehtyä.
Kolmen vuoden aikana olen tehnyt kaikkea muuta kuin mennä toheltanut. Olen antanut hänelle tilaa ja aikaa.
Olen istunut alas, todella alas! - eikö ole
End of Delete kirjoitti:
Kolmen vuoden aikana olen jo nähnyt mitä hän itse junailisi! Ei yhtään mitään!
Kolmen vuoden aikana olen ehdottanut kuutta eri tapahtumaa ja vain yhdessä niistä olen onnistunut. Kaikki tapahtumat olen valinnut siten että niillä olisi hänelle jotain kiinnostavaa.
Kolmen vuoden aikana olen istunut lukuisia lomiaan odottamassa että hän saa tärkeimmät asiansa ensi tehtyä.
Kolmen vuoden aikana olen tehnyt kaikkea muuta kuin mennä toheltanut. Olen antanut hänelle tilaa ja aikaa.
Olen istunut alas, todella alas!tullut mieleen, että elämäntapanne ei ehkä sovi oikein yhteen?
- End of Delete
eikö ole kirjoitti:
tullut mieleen, että elämäntapanne ei ehkä sovi oikein yhteen?
Kyllä on tullut mieleen ja eropaperit on vetämässä. Harkinta-aikaa on kulunut jo puolet!
Mietiskelin vaan asiaa. Tilannetta se ei miksikään muuta.
- LK
Siis kai se narsistin keskeinen piirre on se että pistää omat etunsa muiden etujen edelle (tosin kaikkihan niin tekevät, joten se rajanveto ei ole ihan yksiselitteistä).
Mutta tottakai narsisti voi käyttää myös passiivis-aggressiivisia keinoja, kuten tuo mainitsemasi. Ja niitä käyttääkseen ei tarvitse olla narsisti. - oli mikä oli,
mutta kertomasi oireet ovat passiivis-aggressiivisen henkilön toimntaa. Se ei ole tahallista, vaan puolustautumismekanismi.
- End of Delete
Miltä asialta hän puolustautuu! Siltäkö että olettaisin saavani parisuhteessa muutakin kuin turhaan odottajan roolin ja elämättömän elämän?
- Wandering man
End of Delete kirjoitti:
Miltä asialta hän puolustautuu! Siltäkö että olettaisin saavani parisuhteessa muutakin kuin turhaan odottajan roolin ja elämättömän elämän?
Näistä kirjoituksista päätellen hän puolustautuu yksinkertaisesti sinulta.
- LK
Voi se olla puolustusmekanismi tai tahallistakin. Ei-mieluisten sitoumusten ja velvollisuuksien unohtaminen tai viivyttely on joillekkin ihan ratkaisukeinona käytössä elämän ongelmiin.
Passiivis-aggressiivinen persoonallisuushan on tästä yksi patologinen esimerkki, mutta missään nimessä tuohon toimintaan ei tarvitse persoonallisuushäiriötä.
- kutsu miksi tahansa
totta on että sun kaltaisia narsisteja kirjoittaa tänne päivät toisensa perään hankkien vahvistusta sille että se syy kaikkeen on siinä toisessa ja vain siinä toisessa ei koskaan itsessä
- End of Delete
Sieltäpäs tulikin oikein pikatuomio! Anteeksi että häiritsin sinua ja sinun kirjoittelujasi!
Kiitos kaikille vastanneille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062501Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141423- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011134Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938