Käyttörahan määrä?

no money, no funny

Kaksi viikkoa Kanarialla. Aikomus tehdä itse aamupala mutta käydä syömässä ulkona kaksikin kertaa päivässä. Illalla muutama paukku baarissa. Autonvuokraus pariksi päiväksi ja ehkä yksi matkanjärjestäjän retki. Aktiivista liikkumista taksilla ja linja-autolla katsastaen saaren nähtävyyksiä. Ostoksia ainakin vaateliikkeissä.

Minkä verran pitäisi investoida käyttörahaan?

49

3583

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3+6

Visa.

• 100€

Laske n 100€ / lomapäivä.

Minusta itse valmistettu aamiainen ei laske lomakustannuksia. Melkein päin vastoin. Hotellin aamiaiselle ei tule erikseen ostettunakaan montaa euroa lisäkustannuksia päivää kohti. Samalla rahalla et todennäköisesti saa ostettu vastaavaa ruokamäärää kaupasta (varsinkaa turistialuiden kaupoista).

• Nautiskelijana

Miksi itse valmistetun aamiaisen pitäisi laskea lomakustannuksia? Minä en todellakaan halua lomallani mihinkään buffethärdelliin yhtenäkään aamuna, vaan nautin aamiaiseni rauhassa, omalla parvekkeella. En myöskään halua 'tankata' aamulla hirveitä määriä kaikenlaista pöperöä, vaan syön vain kevyesti, ja käyn sitten päivällä haukkaamassa jotain, kun nälkä tulee. Illalla sitten syödään paremmin. Näin se vaan tuntuu minusta parhaalta, lomalla.

• juuri palannut
        Nautiskelijana kirjoitti:

Miksi itse valmistetun aamiaisen pitäisi laskea lomakustannuksia? Minä en todellakaan halua lomallani mihinkään buffethärdelliin yhtenäkään aamuna, vaan nautin aamiaiseni rauhassa, omalla parvekkeella. En myöskään halua 'tankata' aamulla hirveitä määriä kaikenlaista pöperöä, vaan syön vain kevyesti, ja käyn sitten päivällä haukkaamassa jotain, kun nälkä tulee. Illalla sitten syödään paremmin. Näin se vaan tuntuu minusta parhaalta, lomalla.

Miksikö pitäisi laskea kustannuksia? No, esim. jos lomabudjetti on rajallinen, mukana isompi perhe ym. Minä ainakin joudun miettimään omaa budjettiani myös lomalla. Varmaan moni muukin. En toki tarkoita, että lomalla pitää hirveästi pihistellä.

Itse kokaten voi kyllä esim. 4-henkinen perhe säästää melkoisesti. Lapset ei kuitenkaan syö paljoa aamiaisella ja kohta taas on nälkä. Vähä väliä pitää kuitenkin napostella jotain. Illalla voi sitten syödä paremmin.
        Muutenkin pidän enemmän aamiaisen värkkäämisestä kaikessa rauhassa, saa heräillä omaan tahtiin ja nauttia omalla parvekkeella ilman ihmispaljoutta ja hälinää. Mutta jokainen taaplaa tyylillään. Miellä on varattu 1500e visa 2 viikon lomalle.

• Nautiskelijana
        juuri palannut kirjoitti:

Miksikö pitäisi laskea kustannuksia? No, esim. jos lomabudjetti on rajallinen, mukana isompi perhe ym. Minä ainakin joudun miettimään omaa budjettiani myös lomalla. Varmaan moni muukin. En toki tarkoita, että lomalla pitää hirveästi pihistellä.

Itse kokaten voi kyllä esim. 4-henkinen perhe säästää melkoisesti. Lapset ei kuitenkaan syö paljoa aamiaisella ja kohta taas on nälkä. Vähä väliä pitää kuitenkin napostella jotain. Illalla voi sitten syödä paremmin.
        Muutenkin pidän enemmän aamiaisen värkkäämisestä kaikessa rauhassa, saa heräillä omaan tahtiin ja nauttia omalla parvekkeella ilman ihmispaljoutta ja hälinää. Mutta jokainen taaplaa tyylillään. Miellä on varattu 1500e visa 2 viikon lomalle.

Tarkoitin siis, että kaikki eivät laita aamiaista sen takia itse, että se tulisi halvemmaksi kuin hotellin buffethärdelliaamiainen, vaan sen takia, että on miellyttävämpää aloittaa aamunsa omassa rauhassa nautiskellen, kuin siellä aamiaishulinassa. Varsinkin jos ei kaipaa aamiaisella juuri muuta kuin kahvia/teetä ja tuoretta leipää, jota yleensä saa jostain pikkukaupasta hotellin vierestä, ja hieman paikallista kasvillisuutta eli etelän hetelmää.

Pienten lasten kanssa on juurikin niin, että kerralla eivät paljon jaksa syödä, mutta puolen tunnin päästä on jo taasen jano/nälkä. Tässä varttuneessa iässä ei oikeastaan kovin paljon enää ruokaa tarvitse, varsinkaan hellesäällä, vaan se yksi kunnon ateria illan viiletessä riittää. Päivällä jotain pientä tarvittaessa.

• Meitä on
        Nautiskelijana kirjoitti:

Tarkoitin siis, että kaikki eivät laita aamiaista sen takia itse, että se tulisi halvemmaksi kuin hotellin buffethärdelliaamiainen, vaan sen takia, että on miellyttävämpää aloittaa aamunsa omassa rauhassa nautiskellen, kuin siellä aamiaishulinassa. Varsinkin jos ei kaipaa aamiaisella juuri muuta kuin kahvia/teetä ja tuoretta leipää, jota yleensä saa jostain pikkukaupasta hotellin vierestä, ja hieman paikallista kasvillisuutta eli etelän hetelmää.

Pienten lasten kanssa on juurikin niin, että kerralla eivät paljon jaksa syödä, mutta puolen tunnin päästä on jo taasen jano/nälkä. Tässä varttuneessa iässä ei oikeastaan kovin paljon enää ruokaa tarvitse, varsinkaan hellesäällä, vaan se yksi kunnon ateria illan viiletessä riittää. Päivällä jotain pientä tarvittaessa.

niin erilaisia. Itse tykkäsin käydä lasten ( yli 15v. ) kanssa nimenomaan "buffethärdellissä" joka meidän hotellissa oli tosin tosi rauhallista. Tunnelmaahan se vaan luo kun on hyväntuulisia ihmisiä lomalla. Kokata ja tiskata saa arkena ihan tarpeeksi.

• juuri palannut
        Meitä on kirjoitti:

niin erilaisia. Itse tykkäsin käydä lasten ( yli 15v. ) kanssa nimenomaan "buffethärdellissä" joka meidän hotellissa oli tosin tosi rauhallista. Tunnelmaahan se vaan luo kun on hyväntuulisia ihmisiä lomalla. Kokata ja tiskata saa arkena ihan tarpeeksi.

Niin, kyllähän minäkin tykkäisin, mutta minun budjetti on rajallinen, kuten jo aiemmin mainitsin. Jos ei tarvis laskea, en laittaisi mitään sapuskaa itse. Mutta, loma on aina lomaa silti, en valita!!

• Hiljan Teneriffalla

Olen" satasen" kanssa samaa mieltä. Et takuulla saa aamiaisen hinnalla yhtä monipuolista aamupalaa. Mutta onhan siinä omassa aamurutiinissa tietty omat etunsa,
      Olen myös päivänkustannuksista samaa mieltä. Tuo riittää jo varmasti yhteen retkeen ja autonvuokraukseen.
      Omiin ja muitten tuliaisiin sitten saattaa hupsahtaa paljonkin. Mutta se on jo eri juttu,
      Kortti on silti hyvä olla varana, mutta säilyttää tallelokerossa.
      "Turvallisimmissakin" paikoissa on tullut näitä "maahanmuuttajia" jotka kyttäävät yöllistä kotiintulijaa vielä hotellin nurkillakin.

• Rubico

Olen aikaisemmin laittanut itse aamiaisen, mutta parilla viimeisellä reissulla olen syönyt sen hotellissa. Noilla buffettaamiaisilla pärjää hyvin pitkälle päivään. Myös jatkossakin aion toimia niin, että aamiaisen hommaan hotellista, päivällä ehkä tee/kahvikupposen kera huoneistossa vaikkapa sämpylää ja illalla sitten syömään kunnolla. Näillä "eväillä" kaksi henkilöä pärjäsi viimeisimmät Kanarian matkat niin, että pantiin päivittäin yhteiseen lomakassaan 100 euroa. Tällä summalla käytiin kummallakin reissulla päivän retket matkanjärjestäjän kanssa ja tehtiin vielä pienimuotoisia tuliaisostoksiakin. Taksillakin tuli joku kerta ajeltua. Mielestäni ei missään pihistelty, mutta mitään isompia ostoksia ei kylläkään tehty. Ne olisi maksettu tarvittaessa luottokortilla.

• sinne ja takaisin

Lanzarotella, joka kuulemma kallein saarista, meni viikossa 7-800 e / 2 hlöä. Eli satanen per pv on hyvä laskukaava.

Aamiainen asunnolla, auto vuokralla 3 pv, ajelua bussilla, retki Fuerteventuralle, joka pv 1-2 ateriaa ravintolassa (pari kertaa kokkasimme itse, mutta maksaa se ruoka kaupassa sielläkin). Ostoksia teimme todella vähän - vain pieniä tuliaisia. Satuimme juuri siestan aikaan Arrecifeen ja kaupathan olivat kiinni. No, rahaa säästyi..

• laspal

Kanarialle varattiin viikon reissua varten n. 500€ per nenä ja rahat riitti vallan mainiosti :) Viikko meni suunnilleen samalla tavalla kun olet itsekin suunnitellut: itse tehty aamiainen, ulkona syömässä x2, ostoksia, retkeilyä, bussimatkoja yms :) Kahden viikon matkalle tietysti tuplaten..... :)

• no money, no funny

Satanen per päivä kuulostaa hyvältä. Kahden viikon matkabudjetti 1400 shoppailuraha. Onko 2000 euroa jo liikaa? Tuliaisia en osta mutta vaatteisiin saattaa rahaa upota jonkin verran.

• Hymyilevä matkaaja.

Minäkään en lähtisi kahdeksi viikoksi alle 2000 euron budjetin. Onpahan jouston varaa. Tosin sellaiseen mestaan kuin Kanarian kuivat kämä saaret en sijoita latiakaan. Enää. Vaan olen vienyt matkakassani parempiin maihin jo kymmenen vuoden ajan.
        Perus suomiturnipsi vaan ei osaa eikä tiedä, että maailmalla on muutakin kuin Kanaria

• 37 maata
        Hymyilevä matkaaja. kirjoitti:

Minäkään en lähtisi kahdeksi viikoksi alle 2000 euron budjetin. Onpahan jouston varaa. Tosin sellaiseen mestaan kuin Kanarian kuivat kämä saaret en sijoita latiakaan. Enää. Vaan olen vienyt matkakassani parempiin maihin jo kymmenen vuoden ajan.
        Perus suomiturnipsi vaan ei osaa eikä tiedä, että maailmalla on muutakin kuin Kanaria

Hei hymyilevä perussuomiturnipsi,
        pyytäisin sinulta kaiken kokeneelta maailmanmatkaajalta vähän asillisuutta keskusteluun.
        Toiset matkustavat enemmän, toiset vähemmän.

• don Luis

Älä väitä,kun et tiedä!!

• Öökstöks..

Antoiko äiti rahaa Thaimaan reissulle..

• 15 maan el toro
        37 maata kirjoitti:

Hei hymyilevä perussuomiturnipsi,
        pyytäisin sinulta kaiken kokeneelta maailmanmatkaajalta vähän asillisuutta keskusteluun.
        Toiset matkustavat enemmän, toiset vähemmän.

37 maata on oikeassa. turha tänne on tulla elvistelemään. taidat olla tallinan kävijä kanaria on erittäin hyvä kohde. esim. turvallisuus, hygienian taso ei itikoita,käärmeitä yms ja sopiva matkakin esim. lapsille ja vanhemmille matkalaisille.kaikki eivät lomalta extremeä etsikkään vaan rauhallista ja rentouttavaa lomaa.

• el toro
        15 maan el toro kirjoitti:

37 maata on oikeassa. turha tänne on tulla elvistelemään. taidat olla tallinan kävijä kanaria on erittäin hyvä kohde. esim. turvallisuus, hygienian taso ei itikoita,käärmeitä yms ja sopiva matkakin esim. lapsille ja vanhemmille matkalaisille.kaikki eivät lomalta extremeä etsikkään vaan rauhallista ja rentouttavaa lomaa.

ai niin hyvää matkaa sitten teille! älkää antako kateelisten surkimusten pilata sitä!

• sole mio

No voi sentään! Jos otat vaikka 5000 e, eihän sun tartte kaikkea törsätä. Ensin kysyt mikä olisi tarpeeksi ja nickisi on no money, no funny, ja sitten kysytkin mikä summa on liikaa... Hmmmmmm...

• 3+6

Mulla oli 700 ekee kahden viikon matkalla plus lapset ja lastenlapset viikon matkalla. Hyvin riitti ja jäi vielä tähteeksikin, jotka tuhlasin lentokentällä.

• Hämärä Kontulasta.

Ota muutama tonni esim. 3.150e-5.622e. Oletko oikeasti ensimmäistä reissua tekemässä. Vai kävitkö kerran Virossa ja ai niin, Tukholmakin on nähty. Muista Mallorkan tuliaiset, ethän jätä ostamatta Irwin-lätsää ja härkätaistelujulistetta. Niin ja vie pullo Sangritaa mennessäsi kotio Kälviälle.

• Valoisa

Vahvistit taas monen käsityksiä Kontulan asukkaista. Olen pahoillani normaalien kontulalaisten puolesta. Uskon, että suurin osa ihmisistä sielläkin on ihan järkeviä, mutta tällaiset urpot kuten Hämärä leimaavat kontulan taas pitkäksi aikaa.

• Kossi Kontulasta.
        Valoisa kirjoitti:

Vahvistit taas monen käsityksiä Kontulan asukkaista. Olen pahoillani normaalien kontulalaisten puolesta. Uskon, että suurin osa ihmisistä sielläkin on ihan järkeviä, mutta tällaiset urpot kuten Hämärä leimaavat kontulan taas pitkäksi aikaa.

On minullakin tuulipuku ja se päällä olen käynyt Itäkeskuksessa sekä Metrolla että kävellen.
        Nyt harkitsen matkan ulottamista jopa Hakaniemeen tai peräti Helsingin rautatieasemalle saakka.
        Onko rautatieasemalla muuten turvallista? Mitä siellä pitää huomioida? Kannattaako Kelan maksama työmarkkinatuki piilottaa lenkkarin pohjalle?

• 18+5
        Kossi Kontulasta. kirjoitti:

On minullakin tuulipuku ja se päällä olen käynyt Itäkeskuksessa sekä Metrolla että kävellen.
        Nyt harkitsen matkan ulottamista jopa Hakaniemeen tai peräti Helsingin rautatieasemalle saakka.
        Onko rautatieasemalla muuten turvallista? Mitä siellä pitää huomioida? Kannattaako Kelan maksama työmarkkinatuki piilottaa lenkkarin pohjalle?

Helsingin rautatieasema on erittäin vaarallinen paikka varsinkin kontulalaisille tai muualta idästä tulleille. Päivittäin näen tämän kauheuden.
        Siellä liikkuu paljon ihmisiä, varsinkin ruuhka-aikoina. Mikäli sinulla idästä/ etelästä tulleena on edes rahaa, ne kannattaa kyllä kätkeä hyvin.
        Todennäköisesti sinulla ei ole rahaa; opettele soittamaan tai kerjäämään.
        Näinhän ne muutkin muualta tulleet toimivat.

• timlotee

Jos laitatte aamupalan itse, etsikää semmoinen kauppa, josta voi ostaa esim. kinkkua ja juustoa haluamanne määrän siivutettuna. Semoinen lihakauppa on esim hot. Barbadosista vähän rantaan päin. Pakatut leikkeleet ja juustot ovat sikahintaisia!
      Kahvinkeittintä ei hotellista välttämättä löydy. Viemme aina "tötterön" ja suodatinpaperit mukanamme.
      "Rantabulevardilla" 1/2 broileria ranskalaisilla ja salaatilla maksaa n. 4 e!
      Ravintola Duke on edullinen paikka. Kaksi porsaankyljystä lisukkeineen n. 8 e. Ravintola Travolta on ihan oma lukunsa. Sielä selviää vielä halvemmalla. Nämä molemmat ravintolat sijaitsevat Avenida de Tiranajan varrella, tosin kovin kaukana toisistaan.
      Kiertäkkä Mummola, Kuparipannu ja Apilaniitty mahdollisimman kaukaa. Jumbossa ja Citassa on ravintoloita joka lähtöön.
      Hintaviakin paikkoja tietysti löytyy, ihan tappiin saakka.
      Bussilla pääsee pitkälle 1,20 eurolla, taksilla rannasta ylös kaupunkiin n. 3 eurolla.

• satunnainen matkaaja

Viime jouluna Teneriffalla Americanosissa hotelli Ponderosassa all inclusive-ranneke maksoi 126 € hengeltä/ viikko ja sillä sai syödä ja juoda hotellin rafloissa mielin määrin kun kattaukset olivat päällä ja allasbaari auki.Tällaiset ostettiin nyt ekan kerran reissuillamme ja sanoisin että kannatti.Muuten satanen päivää kohti on ok.

• .

Ja Americanos sijaitsee... Niin missä päin Teneriffaa?

• Deadlift

50000 euroa.

Persaukiset pysykööt kotona.

• Prahaan matkaaja

Jos haluat itse tehdä aamupalan ja nautiskella muutenkin niin noin 2000€ kahdeksi viikoksi riittää vallanmainiosti ja tosiaan on sitä liikkumavaraa budjetissa, jos et visaa käytä. Jos olisi kysymys Romaniasta, niin sinnehän otetaan mukaan vain purkki, jota voi helistellä sikäläisten nenien edessä. Toinen juttu on taas se, kuinka monta minuuttia siellä purkkia helistellään ennen kuin on sairaala kunnossa.

• Reppu selkään

Kun pakkaat, laita sängylle kaikki vaatteet, mitä arvioisit tarvitsevasi, sitten vierelle se rahasumma, jonka ajattelet riittävän. Sitten vaatteista puolet pois turhemmasta päästä alkaen, ja viereen toinen mokoma rahaa.. menee aika hyvin kohdilleen näin.

• Ghhjmdk

Just näin! Meitä oli 2 2 matkalla manner-Espanjassa ja vaikka oikein mitään ei ostettu, rahaa meni joku 1300-1500. Ulkona syötiin pääosin, pari lounasta hotellilla itse kokaten. Asioitiin vaan hotellin kaupassa (isommissa marketeissa ois halvempaa). Kesken matkan piti oikein miettiä että onko sitä rahaa jonnekin hävinnyt....

Joka tapauksessa meillä on aina mennyt joku 1000-1500/ viikko. Ottaisin vähintään 2000 2 viikoksi luotokortin ja tekisin heti aluksi ostosmatkan isompaan markettiin ostaan niitä vesiä yms ruokatavikkeita.

• jee jee

Arvioisin että 4000-5000 e/2 vkoa. Lomalle ei lähdetä nuukailemaan. Kokeneena reissaajana, vaikken Kanarialle menisi kuin pakosta, minulla kuluu näin.

• 1000e.

Päivässä on sopiva lomabudjetti.

• reilu--

100e/PÄIVÄ autojen vuokrat

• pirkkamatkalaisia

4 vkoa Inglesissä, kaksi aikuista. Käyttörahaa meni 1650 EUR. Syötiin ulkona 8 kertaa ja saatiin Inglesin ruuista ihan tarpeeksi. Ajeltiin melko paljon bussilla, Las Palmasissa kerran ja muualle enemmänkin.
        Tuliaisia hyvin vähän, eihän sieltä oikeastaan mitään järkevää ostettavaa olekaan.

• maailmamatkaaja1

Muista vaihtaa pesetat ajoissa !! ne voi joutua tilaamaan

mutta 50 pesetaa riittää hyvin per päivä.

• trollen

Huono. Tosi huono.

• köyhänen

mielestäni 5 e päivä riittää jos elelee säästeliäästi ja käyttää Tenerihvan kauppoja ja sieltä ostaa ruokaset

• no money, no funny

En halua törsätä mutta en kitsastellakaan. En myöskään halua huomata ensimmäisen viikon lopussa että matti on kukkarossa. Olen Käynyt Kanarialla useita vuosia sitten enkä tiedä nykyistä hintatasoa. Olen lähdössä matkalle ensimmäistä kertaa ilman perhettä enkä tiedä kuinka paljon käytörahaa pitäisi budjetoida.

• ida-maria

Tulin juuri Playa del Inglesistä viikon reissulta, asuimme bungalovissa keskustassa 2 aik ja kaksi teiniä. Aamiaiset kokattiin itse, ruoka hiper-dinossa samoissa hinnoissa kuin Suomessa ( muutaman euron taksi matkan päässä isompi supermarket paikallisille, siellä edullista, kannattaa käydä jos on kaksi viikkoa). Päivittäin syötiin ulkona ainakin kerran. joskus kaksi mutta silloin toinen kerta oli mcdonalds tai burgerking. Minä ja 1 murkkuikäinen pärjättin alle 500 eurolla viikko vaikka meillä ei mitään matkabudjettia ollutkaan eikä pihistelty mistään. Taksilla ajeltiin ja tehtiin päivän saarikierros (n.70€ kahdelta sisältäen yltäkylläisen tapaslounaan virvokkeet, viini ym.) Ostoksia (vaatteita, uimapuku, ym.) ja tuliaisia tuli myös hankittua mutta ei elektroniikkaa tai kummempia merkkituotteita. Ostoksia tehdessä kannattaa ensin vertailla, kauheat hinta erot! Mutta syödä saa hyvin ja edullisesti monessa paikassa, suom. ravintoloilla suomen hinnat!

• Ei huolta

Visa

• Äly hoi älä jätä
        Ei huolta kirjoitti:

Visa

Miten visa riittää matkarahan budjetointiin? Vai onko se mukamas ilmaista rahaa jota ei tarvitse huomioida?

• Ei huolta

Älyttömälle edellä: Kun on visa matkassa, ei tarvitse miettiä, paljonko pitäisi ottaa rahaa mukaan. Jos himottaa ostaa 1500 egen vittooni, niin ostaa sit, ei mee matkabudjetti siitä sekasin. Tottakai jokaisen pitää miettiä hankintoja tehdessään, onko varaa maksaa se visalasku sitte aikanaan, mutta se nyt pitäisi olla selvää muutenkin. kaikille ei näköjään ole.

• visalla ja ilman

Miten tämä kaikki liittyy siihen että aloittaja yrittää määritellä matkabudjettia käyttörahan suhteen?
        Eihän ole mainittu että onko kyseessä käteinen, pankkikortti vai ehkä luottokortti! Käsittääkseni aloittaja haluaa tietää sen, että kuinka paljon rahaa ylipäätään kahden viikon lomalla menee jos haluaa elää reilusti mutta ei heitellä euroja ilmaan.
        Minulla 1000 euroa riittää viikon matkalla oikein hyvin, kahden viikon matkoja en ole tehnyt.

• Jos sinulla on vain vähän rahaa, pärjäät hyvin 200 €:lla. Voit myös kuluttaa 2000 € varallisuudestasi riippuen. Suurin säästö tulee juuri niissä paukuissa. Paukku, minka maksat ravintolassa samalla hinnalla saat pullon kaupasta, joten ota pohjat kämpillä ja tilaa vain 1-2 paukkua! Jos tilaat ruokaa, niin tilaa juomaksi pelkästään paikallista olutta tai viiniä, sillä ne ovat noin puolta halvempia kuin tuontijuomat!

• juuripalanut

Kahden henkilön kahden viikon budjetti oli 600€. Vielä jäi kotimatkalle ja mistään ei tarvinnut tinkiä. Budjetti riippuu niin siitä mitä haluaa. Tuliaisia emme ostelleet, maisemat kierreltiin omaan tahtiin kävellen ja söimme aamupalat hotellissa, välipalat huoneessa iltapäiväauringossa. Iltaisin paremmat ruuat ravintoloissa hyvää musiikkia kuunnellen. Supermarketeista sai juomat melko edullisesti. Valkoviini esim. vino Blanco 85 snt/ litra. Käytiin toki retkilläkin, joita sai ostaa paikallisista retkijärjestäjiltä sopivasti.

• Luin ketjun.

Lasketteko te, että kuinka paljon reissussa menee rahaa?
      Säästättekö kuitit vai maksatteko kaiken kortilla, jotta kotona pystytte laskemaan, että paljonko meni?
      Itselläni ei ole aavistustakaan, että paljonko rahaa kuluu, mut veikkaisin viikon reissussa kahdelta n.1500-2000€. Lasten kanssa sitten enemmän.

• taas reissu varattun

Kyllä sen rahan kulutuksen pystyy laskemaan siitä, että paljonko kukkaroon on jäänyt/jos on jäänyt kotiin palatessa. Ja visakuitit säilytän toki tarkistaakseni ostokset.

• Luin ketjun.
        taas reissu varattun kirjoitti:

Kyllä sen rahan kulutuksen pystyy laskemaan siitä, että paljonko kukkaroon on jäänyt/jos on jäänyt kotiin palatessa. Ja visakuitit säilytän toki tarkistaakseni ostokset.

Eipä ole tullut koskaan laskettua niitä jäljelle jääneitä rahoja...
        Totta, että saisin olla kuiteista tarkempi myös (varsinkin) ulkomailla Visaa käytettäessä.
        Silti en tiedä vieläkään, että paljonko reissuilla menee rahaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      108
      4731
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3463
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2400
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1528
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1453
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1266
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1172
    8. 164
      1060
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1058
    10. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      18
      1015
    Aihe