Eli pitäisi hankkia valmet kaikenlaiseen puuhasteluun. Suurin tarve olisi lumihommille talvisaikaan, sekä jonkin verran lanaushommia kesällä.
Hintahaitari olis n.10-15t€.
Laitteen tulisi olla kestävä ja toimiva, mieluiten mahd uusi tuohon hintaan.
pikkunelikko etukuormaimella tai sitten kunnon takalanalla.
Laittakaas nyt kokenneemmat infoa noista 355-555 sarjalaisten tyyppivioista ja mitä kannattaa huomioida ostaessa konetta. Mitä huomioita etukuormaimen suhteen?
valmet etukuormaimella
53
14215
Vastaukset
- kestää
Kestäviä pelejä nuo Valmetit ovat. Isäukolla on 455 vm. 91, ostettu käytettynä ja nyt mittarissa n. 10200h. Mitään isompia remontteja ei ole tarvinnut tehdä. Kytkin alkuperäinen. Laturi on taidettu vaihtaa. Koneessa on Vila 1205 etukuormaaja, jossa pari puslaa pitäisi vaihtaa. Etukuormaimesta kanttaa koittaa onko väljyyttä missään ja tarkistaa onko soviterungot ehjät. Piti vahvistaa sovitetta, kun aina sauma aukesi samasta kohtaa. Lisäksi normaalit 8.8 pultit, joilla sovite tulee kiinni runkoon, olivat liian "pehmeitä" ja tahtoivat katkeilla. Vaihto 12.9 pultteihin auttoi kummasti.
Pari ärsyttävää pikkuvikaa on ilmennyt. Ovien lukko/avausnappi systeemi jäätyy talvella ikkunoista valuvasta vedestä. Työvalojen sulake ei kestänyt vaan muovirunko suli ja koko sulake lyheni ja alkoi iskeä kipinää. Ongelma korjaantui sulaketyypin vaihdolla laattasulakkeeseen. Mekaaninen kaltevuudensäädin ei kestä kovaa käyttöä vaan väljistyy. Kyntäessä meni putkisokka poikki ja koko hoito purkaantui puolestavälistä, jossa on joku vasenkätinen lattakierre. Vaihdettiin hydraulinen versio tilalle. Moottorin huohotusletku, venttiilikopasta on irronnut pariin otteeseen. Kokonaisuutena erinomainen traktori. - mattitapio
entäpä case ja mf? onko valmet aina parempi ratkaisu?
- viljeliäosakas.
kyllä itse suosittelisin 705:sta. meillä ollut tilan eri töissä 705:nen talon luotettavimpia traktoreita. hallista löytyy hitech valtroja 3kpl 3000-9000h ajettuina ja pari mega sarjalaista mutta täytyy sanoa että ei ole 05 sarjan voittanutta. 12000h on mittarissa ja edelleen palvelee uskollisesti vaikka viimmeiset 7000h on ollut eri viritysasteilla mutta ei päivääkään vakiokunnossa. kesäisin kone joutuu koetukselle ylisuurien äkeiden edessä lietevaunun vedossa monessa muussa hommassa.
- Ex-Wallu
Sekarotuiset Valmetit (05-sarja) suunniteltiin sureen ääneen hyvällä painonjakautumalla ILMAN ETUKUORMAAJAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Älkää hyvät ihmiset menkö pilaamaan suomalaisen insinööritaidon näytettä ja laittako siihen etukuormaajaa. Pilalle menee. - glox
Omasta mielestä Valmetti voittaa nuo kaksi mainittua mennen tullen hommassa kun hommassa. Siihen saa valmettien kans varautua että kone auki siinä vaiheessa kun vedet ja öljyt saa kattoa samasta tikusta. Se tulee eteen lähes joka 05 ja 55 sarjalaisten kanssa jossain vaiheessa. 705 glox itellä ja tuo remppa läpi käyty kerran. Muuten ei isoja remppoja. Kone joka sopii metsäajoon ilman panssarien rakenteluakin ja penkin saa myös taaksepäin kuormaus hommissa. Sillon kun sitä ominaisuutta ei tarvitse niin sinne penkin taakse mahtuu monenmoista tavaraa pöllimoposta alkaen.
Etukuormaaja traktori ei ole mikään pyöräkuormaaja kestävyydeltäkään. Lumihommissa jos ei ole varovainen niin aisat saa helposti solmuun. Perälevy on ainakin halvempaa ja helpompaa korjattavaa.
Hyvä yhdistelmä on etukuormain traktori perälevyllä. Etukuormaajalla saa kasattua penkat ja tehtyä kaiken sen mihin perälevyllä ei pysty, eikä sitä tarvitse särkeä turhaan. Trukki haarukoilla tekee paljon, vaikka ei olekaan pyöräkuormaaja. Tosin sellaisella ei sitten tehdäkään kaikkia mitä traktorilla...- Työt on tehtävä
Vaikka aisat ei menisi solmuun, niin aika helposti tulee rasitusmurtumia aisoihin, esim vilske 1600 saa olla vähän väliä olla hitsaamas, vaikka onkin paksua rautaa.
Riippuu tietty käytöstä, mutta täysillä tehdään hommat jos jotain ollaan tekemäs. Lelut on sitten erikseen, siihen käy vaikka lapio.
Mustasta rungosta ei muuten näy murtumia niin helposti.
Mutta ongelmista huolimatta sorat ja kivet sun muut aineet liikkuu etukuormaajalla.
Pieni kivi kun tien reunassa tai pinnassa on ja siihen täräyttää vauhdilla, voin sanoa,että jostain aisarunko antaa periksi. Perälevyllä vaan talla pohjas epätasaiset tiet. Alueauraa en suosittele, ei edes joustavaa tai hitsausta riittää koko kesäksi. - nevamiäs
Työt on tehtävä kirjoitti:
Vaikka aisat ei menisi solmuun, niin aika helposti tulee rasitusmurtumia aisoihin, esim vilske 1600 saa olla vähän väliä olla hitsaamas, vaikka onkin paksua rautaa.
Riippuu tietty käytöstä, mutta täysillä tehdään hommat jos jotain ollaan tekemäs. Lelut on sitten erikseen, siihen käy vaikka lapio.
Mustasta rungosta ei muuten näy murtumia niin helposti.
Mutta ongelmista huolimatta sorat ja kivet sun muut aineet liikkuu etukuormaajalla.
Pieni kivi kun tien reunassa tai pinnassa on ja siihen täräyttää vauhdilla, voin sanoa,että jostain aisarunko antaa periksi. Perälevyllä vaan talla pohjas epätasaiset tiet. Alueauraa en suosittele, ei edes joustavaa tai hitsausta riittää koko kesäksi.Ei alueauraa kannatakkaan kiinnittää etukuormaajaan. Paras tapa on kiinnittää se samalla tavalla mitä nevalla viivottimen kanssa käytetty, elikkäs palkit traktorin alta ja vetokoukkuun kiinni. Edessä vain nosto ja ohjurit joka estää sivuttais likkeen. kaikki pitkittäis liikkeet kohdistuu vetokoukkuun josta traktori kestää eniten repimistä.
- djllkk
Kyllähän ne aisat solmuun saa kun ei oo auraustukia
- omistaja
Valmet 604/ 604 turbo, olisi omasta mielestäni näppärä vähän joka askarreessa. Tällä tilalla ollut 604 jo monta vuotta perunan multauksessa, ruiskutuksessa, klapi koneen pyörityksessä ja takahaarukan edessä, eikä koskaan ole ollut suurempia vikoja.
- ei ei ei valmettia
Valmettien yleisempiä vikoja on paljon,mutta laitan tähän nyt yleisimmät.1Vaihdelaatikko 2etuakseli 3jarrut 4moottorit eivät kestä kun 40% siitä mitä muitten.Hydrauliikka surkea ja ohjaus häviää jos käyttää esim etukuormaajaa saamaan aikaan kun pitäisi kääntyä.Etupainoinen varsinkin etukuormaajan kanssa ja hyppii ja pomppii tie ajossa kun lonkkavikainen ajokoira.Polttoaineen kulutus aivan järjetön muihin verrattuna.Hytissä hallintalaitteet sijoitettu mahdollisimman epämukavaksi käyttää.Kytkin hengenvaarallisen raskas (jousipyssy)käyttää.Mutta jos haluaa työkyvyttömyys eläkkeelle ennen aikojaan niin kannattaa ostaa Valmet tai uudempi Valtra.
- Maanilveilijä
Kokenutko kaiken tietää? Paljonko saat eläkettä ja kauanko olet ollut jo työkyvyttömyys eläkkeellä Vallun ajosta ?
- Witutus voi isontua
Tuo on niin totta, kuin voi vain olla. Jos valmetilla tekee oikeita töitä, niin huomaa nuo aika nopeasti. Vaihdelaatikko aivan surkea, iso vääntö olemattoman pienillä karkaisemattomilla hammaspyörillä. Välillä ei saa vaihdetta silmään vaikka rautakangella laatikkoa sekoittaisi. Tukalassa paikassa wittumainen juttu.
Vahvistettu etuakseli joo, mutta pirun painava ja matalaalla kulkee isoista etupyöristä huolimatta. Tökkää jokaiseen kiveen ja kantoon. Etukuormaajan kanssa niin etupainoinen, että uppoaa maastoon kuin maastoon pohjaan myöten jumiin ja siihen jää. Asvaltilla ajo suoranaista kenguruhyppelyä, etten sanoisi helwetillisen vaarallista pomppimista ja ohjaus vetää mihin sattuu vähän väliä. Parin kilometrin ajon jälkeen ohjaamossa on kuumempi lämpötila kuin moottorin mittari näyttää johtuen kuljettajan kylmistä hikikarpaloista ja punaisesta naamasta.
Hallintalaitteiden vivut on sijoitettu päin honkia ja toimivat miten sattuu. Takanostolaite ei voi epätarkempi olla. Nokkapumppu rääkyy kuin kymmenen mukulan suurperhe ja paineet.. mitä ne on?
Kytkin ja jarrupoljin on niin jäykkiä, että vain talviturvakengillä kestää polkea 16 tunnin työpäivää ja sitten onkin jalat aivan paskana seuraavan päivän.
Tämä 1970 luvun lopun valmetistani nykypäivänä kokemani tuntuma. Kannattaa muuten valmettia ostaessa hankkia heti sopimuskorjaaja, niin työllistää siinä yhden toisenkin yrittäjän vuodeksi kerrallaan. Varaosia ei saa uutena ja vanhoista pyydetään uusien hintoja loppuun käytettyinäkin. Jos olisin tämän tiennyt, en olisi koskaan, niin EN koskaan olisi valmettia ostanut! - Pierre Koreasti
Witutus voi isontua kirjoitti:
Tuo on niin totta, kuin voi vain olla. Jos valmetilla tekee oikeita töitä, niin huomaa nuo aika nopeasti. Vaihdelaatikko aivan surkea, iso vääntö olemattoman pienillä karkaisemattomilla hammaspyörillä. Välillä ei saa vaihdetta silmään vaikka rautakangella laatikkoa sekoittaisi. Tukalassa paikassa wittumainen juttu.
Vahvistettu etuakseli joo, mutta pirun painava ja matalaalla kulkee isoista etupyöristä huolimatta. Tökkää jokaiseen kiveen ja kantoon. Etukuormaajan kanssa niin etupainoinen, että uppoaa maastoon kuin maastoon pohjaan myöten jumiin ja siihen jää. Asvaltilla ajo suoranaista kenguruhyppelyä, etten sanoisi helwetillisen vaarallista pomppimista ja ohjaus vetää mihin sattuu vähän väliä. Parin kilometrin ajon jälkeen ohjaamossa on kuumempi lämpötila kuin moottorin mittari näyttää johtuen kuljettajan kylmistä hikikarpaloista ja punaisesta naamasta.
Hallintalaitteiden vivut on sijoitettu päin honkia ja toimivat miten sattuu. Takanostolaite ei voi epätarkempi olla. Nokkapumppu rääkyy kuin kymmenen mukulan suurperhe ja paineet.. mitä ne on?
Kytkin ja jarrupoljin on niin jäykkiä, että vain talviturvakengillä kestää polkea 16 tunnin työpäivää ja sitten onkin jalat aivan paskana seuraavan päivän.
Tämä 1970 luvun lopun valmetistani nykypäivänä kokemani tuntuma. Kannattaa muuten valmettia ostaessa hankkia heti sopimuskorjaaja, niin työllistää siinä yhden toisenkin yrittäjän vuodeksi kerrallaan. Varaosia ei saa uutena ja vanhoista pyydetään uusien hintoja loppuun käytettyinäkin. Jos olisin tämän tiennyt, en olisi koskaan, niin EN koskaan olisi valmettia ostanut!Nuo puhees taitaa olla 361:n aikaisia nokkapumpun suhteen. Kytkimen ja jarrupolkimien moittimisen suhteen taidat olla riisitaudin/polion/lapsihalvauksen sairastanut ,kun vaihdekepin ja muiden hallintalaitteiden käsittely ei suju, josta johtuen myös nostolaiteen toimintakin tuntuu tökkivän. Sääli ja otan osaa kykenemättömyyteesi ja voisit kyllä mennä tutkimuksiin josko alkava Parkinson/Alshaimer/Ms-tauti on jo iskenyt, kun on noinkin heikkojalkainen mies kyseessä. Mutta etuakseliin, taidat muistella Valmet 1100:sta tai MF peräistä 8300/8600:sta Valmetin nimellä kulkevaa ihmemasiinaa. Näissä 8300/8600:ssa kartaanikin roikkuu kuin leipävarras vanhan maalaispirtin katossa.Tuota ohjausta muistelet ensimmäisestä 702:sta , jonka ohjaus muuttui -78 vuonna samanlaiseksi kuin näissä kaikissa nykypäivän traktoreissa on. Jo 50 vuotta Valmetilla ajaneena tiedän että huolto pelaa ja ainakin mun ostamissani Valluissa on ollut kaikki osat mukana, ettei ole tarvinnut niitä jälkikäteen "krävätä". ---Mutta suosittelen hoitoon/kuntoutukseen hakeutumista, josko osaat sitä Kelalta hakea. Ja kannattaa kysyä Kelalta, tuohon tautiisi liittyen, ajoa helpottavia hallinta laitteita. Autoihin näitä on ainakin joskus saanut tai sitten pyydät uudelleen kouluttautumisen mahdollisuutta.
- No huh mikä pelle
Pierre Koreasti kirjoitti:
Nuo puhees taitaa olla 361:n aikaisia nokkapumpun suhteen. Kytkimen ja jarrupolkimien moittimisen suhteen taidat olla riisitaudin/polion/lapsihalvauksen sairastanut ,kun vaihdekepin ja muiden hallintalaitteiden käsittely ei suju, josta johtuen myös nostolaiteen toimintakin tuntuu tökkivän. Sääli ja otan osaa kykenemättömyyteesi ja voisit kyllä mennä tutkimuksiin josko alkava Parkinson/Alshaimer/Ms-tauti on jo iskenyt, kun on noinkin heikkojalkainen mies kyseessä. Mutta etuakseliin, taidat muistella Valmet 1100:sta tai MF peräistä 8300/8600:sta Valmetin nimellä kulkevaa ihmemasiinaa. Näissä 8300/8600:ssa kartaanikin roikkuu kuin leipävarras vanhan maalaispirtin katossa.Tuota ohjausta muistelet ensimmäisestä 702:sta , jonka ohjaus muuttui -78 vuonna samanlaiseksi kuin näissä kaikissa nykypäivän traktoreissa on. Jo 50 vuotta Valmetilla ajaneena tiedän että huolto pelaa ja ainakin mun ostamissani Valluissa on ollut kaikki osat mukana, ettei ole tarvinnut niitä jälkikäteen "krävätä". ---Mutta suosittelen hoitoon/kuntoutukseen hakeutumista, josko osaat sitä Kelalta hakea. Ja kannattaa kysyä Kelalta, tuohon tautiisi liittyen, ajoa helpottavia hallinta laitteita. Autoihin näitä on ainakin joskus saanut tai sitten pyydät uudelleen kouluttautumisen mahdollisuutta.
Otan osaa jos 50 vuotta ajaa valmetilla niin ainakin taivaspaikka on ansaittuna.Ilmankos tuollaista tekstiä tuleekin.On se kumma kun joku latoo totuuden pöytään Valmetista niin heti joku Valmethamppi repii verkkarinsa ja paitansa.samalla tavalla kuulemma Belaruksen miehet venäjällä repii housunsa kun joku arvostelee.On se selvä Belarus on myydyin venäjällä ja Valmetti/Valtra Suomessa lieko ajattelutapakin vasemmalla kummallakin merkki uskollisella.Noin monta vuotta kun on Valmetilla ajellut on jäänyt paitsi monesta asiasta kuten Kehityksestä traktoririntamalla,mutta mikäpä siinä jos tykkää pysyä ikuisesti Neuvostoajassa.No mitäpä sitä voi muuta odottaa Valmetismiin sairastuneelta.
- VAltion METalli
No huh mikä pelle kirjoitti:
Otan osaa jos 50 vuotta ajaa valmetilla niin ainakin taivaspaikka on ansaittuna.Ilmankos tuollaista tekstiä tuleekin.On se kumma kun joku latoo totuuden pöytään Valmetista niin heti joku Valmethamppi repii verkkarinsa ja paitansa.samalla tavalla kuulemma Belaruksen miehet venäjällä repii housunsa kun joku arvostelee.On se selvä Belarus on myydyin venäjällä ja Valmetti/Valtra Suomessa lieko ajattelutapakin vasemmalla kummallakin merkki uskollisella.Noin monta vuotta kun on Valmetilla ajellut on jäänyt paitsi monesta asiasta kuten Kehityksestä traktoririntamalla,mutta mikäpä siinä jos tykkää pysyä ikuisesti Neuvostoajassa.No mitäpä sitä voi muuta odottaa Valmetismiin sairastuneelta.
Et sitten sinäkään ole seurannut mitä traktoririntamalla on aikojen kuluessa tapahtunut? Esimerkiksi hytti oli Valmetissa ihan omaa luokkaansa jo 1972, joillakin merkeillä meni lähes 30 vuotta päästä edes sille tasolle. Pitkä aika istuskella niissä harakanpesissä mitä monien muiden merkkien "turvaohjaamot" olivat. Osa niistäkin oli vielä Suomessa nyrkkipajojen tekemiä.
Suomalaisten pitäisi ostaa Valmetteja jo sen takia, että se tehdään täällä. Tai jos ostaa ulkolaisen traktorin, silloin on syytä pitää turpansa kiinni kun kylälle ilmestyy Lidl ja ihmiset kantavat ruokansa sieltä.
Valmetin tehtaan työntekijät pitävät ainakin tiukan linjan siinä, että jos tehdään koneita Suomeen, ostetaan myös niillä tuotettua ruokaa. Aika reilua.
Valmetissa on kiistatta sellaisia ominaisuuksia ja etuja, jotka sopivat tänne paremmin kuin mikään muu merkki . Suomalaiset ovat aina käyttäneet traktoreitaan todella paljon muuhunkin kuin maatalouteen, esimerkiksi metsäajoon Valmetilla on aina pystynyt menemään sellaisenaan. Kaikki mallit eivät tietenkään siihen sovellu, mutta sellaisiakin malleja on saatavana. - Valmetin palvoja
VAltion METalli kirjoitti:
Et sitten sinäkään ole seurannut mitä traktoririntamalla on aikojen kuluessa tapahtunut? Esimerkiksi hytti oli Valmetissa ihan omaa luokkaansa jo 1972, joillakin merkeillä meni lähes 30 vuotta päästä edes sille tasolle. Pitkä aika istuskella niissä harakanpesissä mitä monien muiden merkkien "turvaohjaamot" olivat. Osa niistäkin oli vielä Suomessa nyrkkipajojen tekemiä.
Suomalaisten pitäisi ostaa Valmetteja jo sen takia, että se tehdään täällä. Tai jos ostaa ulkolaisen traktorin, silloin on syytä pitää turpansa kiinni kun kylälle ilmestyy Lidl ja ihmiset kantavat ruokansa sieltä.
Valmetin tehtaan työntekijät pitävät ainakin tiukan linjan siinä, että jos tehdään koneita Suomeen, ostetaan myös niillä tuotettua ruokaa. Aika reilua.
Valmetissa on kiistatta sellaisia ominaisuuksia ja etuja, jotka sopivat tänne paremmin kuin mikään muu merkki . Suomalaiset ovat aina käyttäneet traktoreitaan todella paljon muuhunkin kuin maatalouteen, esimerkiksi metsäajoon Valmetilla on aina pystynyt menemään sellaisenaan. Kaikki mallit eivät tietenkään siihen sovellu, mutta sellaisiakin malleja on saatavana.Kyllä se hytti oli pieni murhe siihen muuhun tekniikkaan.Valmetissa esim hydrauliikka on ollut ja on edelleen samalla tasolla kun muissa 1800-luvulla.Kyllä ne on ne Valmetin omistajat jotka meillä päin käy lidlissa kun kaikki rahat menee polttoaineeseen.Mutta on Valmetti silloin ihan jees kun ei tarvita hydrauliikkaa eikä voimanulosottoa.Muissa on pyritty välittämään voimanulosotto mahdollisimman pienelle tehohäviölle mutta Valtrassa se hukkuu matkalle ja varsinkin jos täytyy käyttää hudrauliikkaa ja ulosottoa samaan aikaan niin voi jeesus mikä ritsa.Ohjauskin lakkaa toimimasta kun koskee hydrauliikan vipuun.Tuolla joku jo vihjaili asiasta ja niin se on Valtralla ei aja kun Kokomuuslainen kommari tai pirun kateellinen sosialisti.Jos Suomen tuotanto olisi ollut koko ajan Valmetin varassa niin kyntökin olisi hevosauran tasolla.Ne kun ei sitä toimivaa vetovastustunnustelua ole vieläkään osanneet tehdä.
- Pierre Koreasti
No huh mikä pelle kirjoitti:
Otan osaa jos 50 vuotta ajaa valmetilla niin ainakin taivaspaikka on ansaittuna.Ilmankos tuollaista tekstiä tuleekin.On se kumma kun joku latoo totuuden pöytään Valmetista niin heti joku Valmethamppi repii verkkarinsa ja paitansa.samalla tavalla kuulemma Belaruksen miehet venäjällä repii housunsa kun joku arvostelee.On se selvä Belarus on myydyin venäjällä ja Valmetti/Valtra Suomessa lieko ajattelutapakin vasemmalla kummallakin merkki uskollisella.Noin monta vuotta kun on Valmetilla ajellut on jäänyt paitsi monesta asiasta kuten Kehityksestä traktoririntamalla,mutta mikäpä siinä jos tykkää pysyä ikuisesti Neuvostoajassa.No mitäpä sitä voi muuta odottaa Valmetismiin sairastuneelta.
NO,no, nyt menöö puurot ja vellit sekaisin, kun meinaat uskonasioita tähän seata. Pidetäänpä tämä nyt traktoripalstana, hengelliset ja taivasasiat ovat sitten toisaalla. Tuntuu , jotta sun housut täs meinaa kärventyä jo heti alkumetreillä. Hommaa heti "tietsikan ääreen" jauhesammutin tai sankoruisku, kun perskarvojas noinkin kärventää. Ja neuvostoliitto on taakse jäänyttä elämää, nyt eletään "Eurostoliitossa". Ja onko niin, että kateudesta pitää sinunkin panetella Valmet/Valtra miehiä, kun et itse saa sellaista edes irti. Siitä huolimatta täällä Suomessa on n. joka toinen myyty uusi traktori Valtra. Miksi muut merkit ei sitten mene kaupaksi, jos kerta ne on Valtraa parempia. Näin on faktat, revi siitä sitten huumoria.
- VAltion METalli
Valmetin palvoja kirjoitti:
Kyllä se hytti oli pieni murhe siihen muuhun tekniikkaan.Valmetissa esim hydrauliikka on ollut ja on edelleen samalla tasolla kun muissa 1800-luvulla.Kyllä ne on ne Valmetin omistajat jotka meillä päin käy lidlissa kun kaikki rahat menee polttoaineeseen.Mutta on Valmetti silloin ihan jees kun ei tarvita hydrauliikkaa eikä voimanulosottoa.Muissa on pyritty välittämään voimanulosotto mahdollisimman pienelle tehohäviölle mutta Valtrassa se hukkuu matkalle ja varsinkin jos täytyy käyttää hudrauliikkaa ja ulosottoa samaan aikaan niin voi jeesus mikä ritsa.Ohjauskin lakkaa toimimasta kun koskee hydrauliikan vipuun.Tuolla joku jo vihjaili asiasta ja niin se on Valtralla ei aja kun Kokomuuslainen kommari tai pirun kateellinen sosialisti.Jos Suomen tuotanto olisi ollut koko ajan Valmetin varassa niin kyntökin olisi hevosauran tasolla.Ne kun ei sitä toimivaa vetovastustunnustelua ole vieläkään osanneet tehdä.
Joku on varmasti ajanut sinun varpaitten yli Valmetilla, kun noin korpeaa.
Nuo sinun väitteesi ovat ihan täyttä paskaa, lähinnä ne muistuttaa uskonnollista hurmosta. - 56mk490
Valmetin palvoja kirjoitti:
Kyllä se hytti oli pieni murhe siihen muuhun tekniikkaan.Valmetissa esim hydrauliikka on ollut ja on edelleen samalla tasolla kun muissa 1800-luvulla.Kyllä ne on ne Valmetin omistajat jotka meillä päin käy lidlissa kun kaikki rahat menee polttoaineeseen.Mutta on Valmetti silloin ihan jees kun ei tarvita hydrauliikkaa eikä voimanulosottoa.Muissa on pyritty välittämään voimanulosotto mahdollisimman pienelle tehohäviölle mutta Valtrassa se hukkuu matkalle ja varsinkin jos täytyy käyttää hudrauliikkaa ja ulosottoa samaan aikaan niin voi jeesus mikä ritsa.Ohjauskin lakkaa toimimasta kun koskee hydrauliikan vipuun.Tuolla joku jo vihjaili asiasta ja niin se on Valtralla ei aja kun Kokomuuslainen kommari tai pirun kateellinen sosialisti.Jos Suomen tuotanto olisi ollut koko ajan Valmetin varassa niin kyntökin olisi hevosauran tasolla.Ne kun ei sitä toimivaa vetovastustunnustelua ole vieläkään osanneet tehdä.
kokemuksia on Valmeteista/Valtroista aina -02 sarjasta lähtien, eikä yhdessäkään ole ohjaus hävinnyt ku hydrauliikkaa käyttää. Eikös Valmeteissa ole omat ohjaus- ja työhydrauliikkapiirit ollu jo -60 luvun lopulta 700-1100 malleissa.
Mezzo ja mega sarjoissa vaihteiston toiminta ei tosin ollu paras mahdollinen.
Töitä on tullu tehtyä myös merkeillä, mutta täydellistä ei ole vielä löytynyt. Jokaisessa omat ominaisuutensa joista joko pitää tai sitten ei, mutta kyllä kaikilla on saanut työt tehtyä. =) - valmetisthebest
Witutus voi isontua kirjoitti:
Tuo on niin totta, kuin voi vain olla. Jos valmetilla tekee oikeita töitä, niin huomaa nuo aika nopeasti. Vaihdelaatikko aivan surkea, iso vääntö olemattoman pienillä karkaisemattomilla hammaspyörillä. Välillä ei saa vaihdetta silmään vaikka rautakangella laatikkoa sekoittaisi. Tukalassa paikassa wittumainen juttu.
Vahvistettu etuakseli joo, mutta pirun painava ja matalaalla kulkee isoista etupyöristä huolimatta. Tökkää jokaiseen kiveen ja kantoon. Etukuormaajan kanssa niin etupainoinen, että uppoaa maastoon kuin maastoon pohjaan myöten jumiin ja siihen jää. Asvaltilla ajo suoranaista kenguruhyppelyä, etten sanoisi helwetillisen vaarallista pomppimista ja ohjaus vetää mihin sattuu vähän väliä. Parin kilometrin ajon jälkeen ohjaamossa on kuumempi lämpötila kuin moottorin mittari näyttää johtuen kuljettajan kylmistä hikikarpaloista ja punaisesta naamasta.
Hallintalaitteiden vivut on sijoitettu päin honkia ja toimivat miten sattuu. Takanostolaite ei voi epätarkempi olla. Nokkapumppu rääkyy kuin kymmenen mukulan suurperhe ja paineet.. mitä ne on?
Kytkin ja jarrupoljin on niin jäykkiä, että vain talviturvakengillä kestää polkea 16 tunnin työpäivää ja sitten onkin jalat aivan paskana seuraavan päivän.
Tämä 1970 luvun lopun valmetistani nykypäivänä kokemani tuntuma. Kannattaa muuten valmettia ostaessa hankkia heti sopimuskorjaaja, niin työllistää siinä yhden toisenkin yrittäjän vuodeksi kerrallaan. Varaosia ei saa uutena ja vanhoista pyydetään uusien hintoja loppuun käytettyinäkin. Jos olisin tämän tiennyt, en olisi koskaan, niin EN koskaan olisi valmettia ostanut!kyllä 05 sarjan valmeteis on justiin parhaat vaihteet ainaki 405 ja 805 on kokemusta menee niin sulavasti ku olla voi. kun taas meidän ferkku ja ford niis saa kaksin käsin välillä vääntää että päälle menöö ja rusahteloo niinku astuus kepin päälle.
mutta 405 on ehkä vähä liian pieni etukuormaajalle. itellä 405 vilsken etukuormaajalla joka on ei niin parhaasta päästä ja laskee paris tunnis alas ku jättää ylös. 405 tyypillinen vika on et sähköt hapettuu. mutta on pirteä kulkuinen 40 kmh vaisinkin ilman etukuormaajaa isoimmilla renkailla mitä 30 vanteelle saa eli 18.4-30 normi renkailki 38kmh jos vertaa ferkku n 35kmh jos sitäkää ja ford 30kmh. 805 tosi hyvät vaihteet mutta tyyppivikana on heikko etuakseli. - verkkumiäs
valmetisthebest kirjoitti:
kyllä 05 sarjan valmeteis on justiin parhaat vaihteet ainaki 405 ja 805 on kokemusta menee niin sulavasti ku olla voi. kun taas meidän ferkku ja ford niis saa kaksin käsin välillä vääntää että päälle menöö ja rusahteloo niinku astuus kepin päälle.
mutta 405 on ehkä vähä liian pieni etukuormaajalle. itellä 405 vilsken etukuormaajalla joka on ei niin parhaasta päästä ja laskee paris tunnis alas ku jättää ylös. 405 tyypillinen vika on et sähköt hapettuu. mutta on pirteä kulkuinen 40 kmh vaisinkin ilman etukuormaajaa isoimmilla renkailla mitä 30 vanteelle saa eli 18.4-30 normi renkailki 38kmh jos vertaa ferkku n 35kmh jos sitäkää ja ford 30kmh. 805 tosi hyvät vaihteet mutta tyyppivikana on heikko etuakseli.Kyllä V-alkavat merkit ovat ihan sitä ihteään. valmet-valtra on nyrkkipajan tekele ja joutaa verkon painoksi. En kyllä kehtaisi paljastaa että olen joskus ajanut tai vielä pahempaa omistanut v-romuja. Ei niillä ole mitään vaihtoarvoja kun uutena ovat jo täysiä susia.
- Hehtaarimökkeilijä
verkkumiäs kirjoitti:
Kyllä V-alkavat merkit ovat ihan sitä ihteään. valmet-valtra on nyrkkipajan tekele ja joutaa verkon painoksi. En kyllä kehtaisi paljastaa että olen joskus ajanut tai vielä pahempaa omistanut v-romuja. Ei niillä ole mitään vaihtoarvoja kun uutena ovat jo täysiä susia.
Kyllä joku innostunut Valmetin ostaja Italiasta oli itse käynyt Suomen tehtaalta jostain Keski-Suomesta käynyt hakemassa Valmettinsa ja ajanut sen kotiin Italiaan asti.
Usko Valmetun laatuun ja ylivertaisiin ominaisuuksiin oli hänellä tietysti luja.
- mattitapio
mites lähtis tollanen case ih cx90,quicke 640 etukuormaimella?
edut/miinukset?- Cx CaseIh
Minusta tuo Casen Cx-sarja on ihan kelpo peli, tosin kokemusta ei ole kuin muutama kuukausi.
Hyviä puolia : Ketterä, hiljainen, lämmin, ohjaamosta hyvä näkyvyys, hyvä nostolaite 60 litran pumppu, hallintalaitteitten sijoittelu ok. kohtuu painoinen, hyvä maavara (riippuen renkaista), halpa. Eivätkä osatkaan näytä kovin kalliilta.
Painotus ja näkyvyys tekevät hyvän etukuormaaja traktorin, tosin omani on ilman kuormaajaa.
Miinuksia ei oikeastaan tule mieleen muuta, kuin metsään ei ole asiaa ilman panssarointia, lähinnä tankin takia ja vakiona liian pieni akku.
Suunnanvaihtaja on mekaaninen ja pikavaihteita ei ole kuin yksi, lieneekö sitten etu vai haitta vanhassa traktorissa? - nevamiäs
Ahdas ohjaamo jossa istutaan vain eteenpäin ja eväskassikin täytyy jättää pellon laitaan odottamaan kun ei mahdu kyytiin. Suopellolla työnteko loppuu siihen pisteeseen kun ensimmäinen puunkarahka saa pompun renkaasta ja lävistää ohuen muovitankin. Nevalla isommissa traktoreissa Case aika surkea esitys. Heikko jäähdytys kyky ja hengetön kone verrattuna muihin merkkeihin samassa teholuokassa. Siispä vähän väliä tarvii pysähtyä odottaan koneen jäähtymistä ennenkun keittää ja saman tehosella Fiiatillakin kaikki vehkeet tulee perässä paljon kivuttomammin. Niin ja se ulosotto akseli... Se kun katkeaa niin Casessa puretaan koko perä. Fiatissa se on kolmella pultilla ja valmetissakin sen saa vaihdettua kun ajaa nokan alamäkeen ja irrottaa lukkosokan.
- CX CaseIh
nevamiäs kirjoitti:
Ahdas ohjaamo jossa istutaan vain eteenpäin ja eväskassikin täytyy jättää pellon laitaan odottamaan kun ei mahdu kyytiin. Suopellolla työnteko loppuu siihen pisteeseen kun ensimmäinen puunkarahka saa pompun renkaasta ja lävistää ohuen muovitankin. Nevalla isommissa traktoreissa Case aika surkea esitys. Heikko jäähdytys kyky ja hengetön kone verrattuna muihin merkkeihin samassa teholuokassa. Siispä vähän väliä tarvii pysähtyä odottaan koneen jäähtymistä ennenkun keittää ja saman tehosella Fiiatillakin kaikki vehkeet tulee perässä paljon kivuttomammin. Niin ja se ulosotto akseli... Se kun katkeaa niin Casessa puretaan koko perä. Fiatissa se on kolmella pultilla ja valmetissakin sen saa vaihdettua kun ajaa nokan alamäkeen ja irrottaa lukkosokan.
CX-sarja ei nyt varsinaisesti ole mikään turvetraktori, koska suurinkaan malli ei ole kuin 100 heppainen.
Ahdas ohjaamo, verrattuna mihin? Penkin takana on kyllä tilaa vaikka eväille, viikon safkat sinne ei kyllä mahdu. Penkki ei pyöri Fiatissakaan, eikä monissa muissakaan.
Muovisen tankin rikkoontuminen koskee kaikkia traktoreita joissa on muoviset tankit. Missä merkissä ei ole muovitankkia?
Tehoa vaikkuttaisi olevan ainakin samantehoisiin Fiatteihin verrattuna vähintään yhtä paljon, helppo verrata kun löytyy Fiattikin. En ole vertaillut yli 120 hevosmaisia malleja.
Ulosottoakselin katkeaminen ei ole itselläni suurimpia huolenaiheita, koska milloinkaan en ole sellaista poikki saanut. Niitä Fiatin pultteja on joitakin katkennut. Tosin kokemusta traktorilla ajamisesta ei ole kuin 39 vuotta ja 30000 tuntia, joista 3000 suolla lähinnä jyrsimien vetämisestä (Tuotantojyrsin, Kopo ja Meriläisen kiekko.
CX:n perää ei tarvitse kokonaan purkaa, jos se ulosottoakseli sattuu nyt kuitenkin katkeamaan. Tarkistin korjaamokäsikirjasta. Nukun yöni paremmin.
- fiiattimies
valmet ja etukuormaaja ei sovi samaan lauseeseen!
valmettiin ei IKINÄ kuormaajaa ei kestä etuakseli ja vaihteet iha perseestä kuormaajakäyttöön ja iha hirveän etupainonen laitos.....- valumöykky
Kyllä teollisuusakseli kestää, mutta kulkee alhaalla ja on PAINAVA.
Vaihteet on kyllä niin syvältä, että helewetti soikoon.
- aloittelijakans
mistä muuten traktori kannattaa ostaa? yksityiseltä vaiko esim. valtalta?
onkohan saatavissa miten noi rahoitushommelit? - valtion metalli
Paljon niitä Valtroja ja Valmetteja vaan ostetaan, mutta niinhän niitä ostetaan tojotoitaki!
- vallukallu
Pieni ero taitaa olla: Valmet on Suomeen eniten ostettu mutta Toyota kóko
maailman eniten ostettu. Vallu on nyrkkipajan tuote verrattuna Toyotaan.
- mattitapio
mites nuo etukuormaajat? ismet/valtrat jne? onko eroja/muita huomioitavia seikkoja`?
- pekuritsi
mites tuo 900-sarjalainen, edelsi ilmeisesti a-sarjaa?
- Maajussi Matti
Ysisataset on ketteriä pelejä ja sopivan kokosiakin pihahommiin/pienille-keskikokosille maatiloille. Ohjaamo on valoisa ja muutenki mukava ajettava ko. traktori. Kokemusta Valtra 900 vm 98. Kalliitahan nuokin vielä on, ei taida alle 20k vielä saada. Vanhemmistaki valluista kyllä pyydetään melekoisia hintoja ainaki nettikoneessa. Liikaa ei kannata maksaa muista että hyvän saa halvallakin kunhan jaksaa kärsivällisesti vaan ettiä eikä merkki tartte olla välttämättä Valmet/Valtra.
- ei ikinä valtraa
joka valtraa kehuu ei kyllä ole sillä ikinä töitä tehnyt täyttäpaskaa koko kone.
- Valmet 455 PowerPlus
Valtra on ostajalle kuin shekki taskussa ei epätoivoista mietiskelyä suuresta kadotetusta pääomasta joka muiden merkkien kohdalla on aina väistämätön.
Koneet maksaa ja kiva olis saada rahat pois jos luopumisen aika joskus koittaa,
ei ole kiva katsoa ostoilmoitusta jossa halutaan ostaa traktori ja suluissa lukee (ei JD)
Aivan sama mistä ruokanne ostatte mutta käyttäkää Jussit kotimaisia palveluja koneiden
osalta sillä Suomi autioituu kehä kolmosen ulkopuolelta kovaa vauhtia muutenkin. - voivalmetti
No kyllä minäkin ihmettelen tuota valmetin touhua. Jo aikoinaan joku 500 ja 502 olivat kolmipyttyisiä mopoja. Muutenkin ihme koneet, ei hehkuja, vaikka oli tehty pohjoismaihin. Tehottomia ja vaihteissa ei ollut pienintäkään järkeä, varsinkaan 500 ssa. Nyt sitten enoni osti valtran a85 mallin joskus 2000 luvun taitteessa ja ei ole oikein sekään mikään traktori verrattuna esim. caseen. Koppiakin joku kehui, että hyvä mehtätraktoriks...joo, jos sattuu omistamaan paviaanin vartalon. Aikuinen mies kun sen penkin kääntää takaperin, niin takasin kääntämiseen tarvitaan pienen kylän kaikki vpk;oon vapaaehtoiset mukaan irti päästämiseen. Pomppii kuin aropupu ja kun saa jostain loikan, niin kaikki mahdolliset irto-osat lentää konepellistä lähtien. Sähköt on persuuksista ja muutenkin niin ylihinnoiteltu kapistus, että sääli, ettei täällä osata tehdä traktoria. Ainiin ja se neliveto...jumalauta se päällä ei voi ajaa yli 15 km/h. Eli ketjut on laitettava talvella nelivetotrktoriin...voi elämä!
- Taavettisetä
Olihan se 565 omanlaisensa kone kun vertas Englantilaisiin.Perävälitys oli niin harva että pikkupuoli sai olla aina päällä nurkka-ajossa.Maantiellä kyllä mentiin lujaa niin kauan kun tuli ylämäki.Kahden isomman vaihteen synkronointi helpotti elämää niin kauan kun pelas.Muutenkin porrastukset oli vähän ristissä niin oli Taa vetissakin.Mettähomma kävi kans jotenkin kyllä sillä isoja runkoja vedettiin umpi- hangessa tien varteen.Eisitä tarvinnu sääliä.Maavaraa oli pieneks koneeks hyvin. Nokka tuppas oleen ilmassa aika useesti lisäpainoja kun ei viittiny laittaa tehostimen puutteen takia.502 muuttu sitte rungoltaan pitemmäks ja oli tehostin.Valmetin ominaisuus oli vielä 80 luvullakin sylinteriputkien alapään o-renkaiden vuodot.Si- suissakin missä Valmetti oli ne kesti 6 vuotta oli syytä huomata ajoissa muuten meni laakerit alakerrasta.Tuli muutamia kertoja kiertokankikin ihmetteleen kuka siellä käskee.Vaihteistoo ei ny voi surkeeks sanoo laakerointi olis voinu olla kartiorulla joka paikassa kun toi suora kuula ei oikein kestä päittäistä vinohampaisessa loorassa. Paitsi meneehän se nopeen ykkönen suoran kautta jos köröttelee vaan sillä.Eli jos semmosen vanhanliiton Vallun ostaa niin ainakin olis hyvä vetää putket pöy- dälle ja kattoo kiertokangen laakerit siinä ei iso homma ole.Vaihteistosta oljyt puhtaaseen astiaan jos on metallia ei muuta kun laakerikauppaan ei niitten synkroonien niin nurkkahommissa väliä oo saa nekin uusia jos äite antaa. Etupyörien laakerit voi kans mennä uusiks.Olkatappien kans voi mennä sorvarille jos nekin on rasvan puutteen takia ajettu mohjoks.Laturi vaihtovirta- seks jos ei oo.Startin hammaskehäkään ei oo paha nakki poikki vaan.Uus hamppikehä mummun uuniin 150ast pudottamalla paikalleen.Jarruthan tämmösissä kärsii eniten käytön puutteesta auki vaan ja herkistelyä.Kyllä siinä Vallun 3 pyttysessä vaan on semmonen papatus että kun vähä tekee lumihom- mia ensin niin kelpaa sitä sitte mennä rippikoulukaverin kans kattoon onko mamma viritelly päiväkahveet valmiiks sääli vaan ettei o lunta.
- "Todella viisas"
suolahdessa tehdään verkuja ja valmetteja samoista osista,vain nimi ja suojapellit ja värit erottaa .olen käynyt tehtaalla,oppaana oli kuvankaunis Herlevin tyttö.Kannattaisi lopettaa jutut mun traktori on parempi kun sun traktori jos ei ole tehnyt itse traktoria.
- Vilmetti
Köyhillä ei ole varaa valmettiin siksi moittivat. Ne Valmetit millä olen urakoinut ovat olleet ihan hyviä, vaikka joitakin pieniä vikoja on ollutkin. Toisaalta en ole vielä törmännyt sellaiseen koneeseen missä ei jotakin sanottavaa ole ollut. Just olen menossa hakemaan taasen uutta Valtraa ja entiset on edelleen kovassa työkäytössä 361 lähtien
- traktorit.etusijalla
Ei valmeteista saa täällä keskustella. Ongelmajätteet ja muut ympäristövahingot käsitellään toisilla palstoilla. Täällä puhutaan traktoreista.
- 655-4
Valmetin vihaaja kerro miksi Valmet 705-4/655-4 vm.90 etukuormaajalla maksaa vielä 26-vuoden jälkeen verolla parikymppiä,siis 20.000€ Haloo..!!
Jos et tiedä voin kertoa että kysyntä ja tarjonta kohtaavat kun tuote on riittävän hyvä
sillä Jontikat ja Nyykkärit samalla iällä ovat jo puolta halvempia miksikäkö.????- NekunUskooEikäTiedä
Ihan samasta syystä, kun uskovaiset uhraa aikaa ja rahaa uskontoonsa.
- Maono.1
Niin tarkoitatko ihtees myös.hyvin valtran kauppa vaan käy eelleenkii.
- Kuudestraktori
Ostin juuri Valmet 705 4W. Ajettu alle 6000 h, alkuperäinen maali, ehjä ja siisti. Sylinteriputkien O-rengasremontti tehty ja muut huollot ajallaan. Ajellut muutaman tunnin ja todennut vielä melko tiiviiksi kaikin puolin. Saapa nähdä, aika näyttää. Yksinkertainen ja vahva rakenne ja helppo huoltaa. Ilmankos sanotaankin Valumötiksi. Pienessä käytössä kestänee sen minkä mieskin.
Kuudestraktori kirjoitti:
Ostin juuri Valmet 705 4W. Ajettu alle 6000 h, alkuperäinen maali, ehjä ja siisti. Sylinteriputkien O-rengasremontti tehty ja muut huollot ajallaan. Ajellut muutaman tunnin ja todennut vielä melko tiiviiksi kaikin puolin. Saapa nähdä, aika näyttää. Yksinkertainen ja vahva rakenne ja helppo huoltaa. Ilmankos sanotaankin Valumötiksi. Pienessä käytössä kestänee sen minkä mieskin.
Onko etukuormaimella vai ilman? Hyvä jos on ilman.
Se on sekarotuvallun väärinkäyttöä jos siihen laittaa EKn. Siihen kuuluu ennemmin mettäkuormaaja.Kuudestraktori kirjoitti:
Ostin juuri Valmet 705 4W. Ajettu alle 6000 h, alkuperäinen maali, ehjä ja siisti. Sylinteriputkien O-rengasremontti tehty ja muut huollot ajallaan. Ajellut muutaman tunnin ja todennut vielä melko tiiviiksi kaikin puolin. Saapa nähdä, aika näyttää. Yksinkertainen ja vahva rakenne ja helppo huoltaa. Ilmankos sanotaankin Valumötiksi. Pienessä käytössä kestänee sen minkä mieskin.
Tuttu traktori minullekin, kestää ja on helppo huoltaa. Painojakauma hyvä ilman etukuormaajaa. Itselläni etukuormaajakäytössä Valmet 605, eli kolmipyttyisenä lyhyempi ja kevyempi keula, sopii paremmin EK-käyttöön kuin nelipyttyiset 705-805.
-05 sarjalaisissa on ollut ongelmaa juuri nesteiden sekoittumisen kans. Omassani tuo ongelma tuo tuli jo n. 4000h kohdalla. Viimeisimmissä malleissa on sylinteriputkissa useampi tiiviste, joten tuokin ongelma poistui. Nyt jo 9000h eikä mitään muita ongelmia ole ollut.
Voimansiirto hieman ulisee näissä ja pikavaihde on hieman äkkinäinen alaspäin vaihdettaessa joissain tilanteissa. Hytissä on tilaa ottaa moottorisaha ja evästä mukahan jos lähtee hakkuulle, eikä tarvi pelätä että jokin risu puhkaisee polttoainetankin.- Kuudestaktori
Hakki Souvari aisalla.
- Mutzibur
Huonoin traktori mitä rahalla saa.Näin totesi naapuri joka oli kyseiseen pommiin rahansa laittanut.
- Erkki44
Ei ossoo paskahousut takapuoltaan pyihkiä kun on äet pureksina ruuvannii suuhun valamiiks on niin lapsellista ininee ettei jaksa erkki eikä erkin veli lukkee näitä satanan hihuliin itkua. Perkele meillä on ollu kaikkia merkkejä 60 luvun alusta tähän päivään ja valametti on ollu paras ajettava ja luotettavin aina ja nykyään ei pihassa muita merkkejä oo eikä tule ja nämä justiin niinku minun viritetty 705 91 ja sen ajan ja nämä mallit mitä tässäkkii kysyjä kyssyy ni on ydinlatauksen kestäviä vehkeitä sanokoot pemaripoijat mittee hyvvääsä jaksaavat louskuttoo paskoo turvastaasa. Ossoot itekkii huollot tehä eikä oo näissä ollu vikoja muuta ku mitä pientä kuluu monen kymmene vuoden aikana kuten esim renkaat jne... Voinhan minnäi ruveta vittuilemmaan että isin pemari on persiistä ku ohjaas häviää ku istuu penkille ja penkki tippuu lattian läpi tiehe ku ajjaa kylällä pilistä ja kone räjähtää silimille vaiika ois sammuksissa ja ei kule 500km h kun on koko ajan katollaan ojassa ja kuski on kiivenny perse eellä puun latvaan ku ei piä raakka sano että helepompi ois etuperin männä vaikka viäntää vastaan vaikkei oo puuhun kiipemisestä mittään kokemusta. Tämmöstä paskanjauhantoo ei kukkaan jaksa kuunnella kele. Paras haulikkokii on valmet eikä mikään voorrti tai jonteeri. Ai niin. Onkos se voorrti tai viat-tti ees tehnä aseita tai junia tai muuta.... No ei. Jontikkaki oel mutta ei piässy piharisteystä pitemmälle ku aina tul sama sähkövika ja kutu huoltomies purkamaan koko paska jonkun vitun nippelin takia....
- valtravalmet800-99
Hieno teksti,hieno mies ja järkimies.
705 on ihan hyvä kun siihen ei laita etukuormaajaa. Tehtaalla on osattu säätää painonjakautuma oikeaksi.
Sitä vaan on pilattu paljon kun sillä on ruvettu leikkimään etukuormaajatraktoria. Siihen pitää olla ihan erilaiset vehkeet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 202664
- 441291
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70947Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää138925- 45881
- 61842
- 42806
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44795Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe165776Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis134725