Vauva perätilassa ja kääntöyritys

miettii miettii

Onkos täällä ketään, kenelle ois tehty vauvan kääntöyritystä ja jos on, niin millanen kokemus oli ja onnistuiko? Itselläni siis vajaan viikon päästä aika varattuna mahdolliseen käätöyritykseen, jos sitä voidaan tehdä/jos siihen suostun. Olen lukenut, että vain 40% käännösyrityksistä onnistuu ja on ilmeisesti epätodennäköisempää, että onnistuu, jos on ensi synnyttäjä. Eli kannattaako tuota ylipäänsä antaa kokeilla? Jos käännöstä ei voida tehdä tai se ei onnistu, joudun suoraan sektioon...

7

336

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jgfk

Muistaakseni 40% ensisynnyttäjien ja 60% uudelleensynnyttäjien ulkokäännösyrityksistä onnistuu. Itse valitsin ehdottomasti käännöksen yrittämisen, koska sen riskit oli kuitenkin pienemmät kuin perätilasynnytyksen tai sektion, eli minusta oli luonnollista että sitä kokeillaan ensin. No, eihän siitä mitään tullut, mukula oli junttaantunut jo lantioon. Otettiin kuvat, ahdas lantio, sovittiin sektiopäivä, synnytys käynnistyi ennen sitä, meni kiireelliseen sektioon eikä ihan niin kuin Strömsössä, ja alateitse en saa synnyttää koskaan. Mutta lapsi tuli maailmaan jos ei ihanteellisesti miin turvallisesti, ja hyvä niin. Sektion jälkeinen erossa olo oli minusta iso juttu, vaikutti alussa suhteeseemme ja varmaan imetykseenkin, mutta sillä mennään mitä annetaan :)

• hippos88

Minulla käännöstä yritettiin rv 39. Opiskelija kuunteli vauvan sydänääniä ja lääkäri ja hoitaja yrittivät saada poikaa käännettyä. Ei sattunut mutta vähän ikävältä tuntui. N 7 min jälkeen luovuttivat. Kuvauksissa todettiin lantion olevan tarpeeksi suuri ja meidän esikoinen syntyi ilman sektiota. Tottakai kannattaa käännöstä yrittää.

• 22.5.12

Kääntö tehty eilen, nyt vain toivotaan, että poitsu pysyy myös siinä asennossa ja alkaa pian syntyä:)..Kivulias se kääntö oli, edelleen kyljet hellänä-itse olen tois synnyttäjä, että näköjään prossat oli siinä mielessä puolellani;)..itselläni ensimmäinen lapsi syntyi hätäsektiolla kun tuli otsa edellä, muuten olisi kyllä mahtunut hyvin ilman välilihan leikkauksiakin yms..toivotaan, että vauva löytäisi tällä kertaa paremman asennon synnytyskanavaan!

• miettii miettii

Mäkin kävin käännöksessä viime perjantaina, mutta eipä tarvinnut käännöstä yrittää, kun vauva kääntyi sydänääniä kuunneltaessa ihan itte :D Eilen olin neuvolas ja oli ainakin edelleen pää alaspäin. Tänään rv 37 0..

• heinähattu

Minulle tehtiin kääntöyritys kolmannesta lapsesta, no eipä onnistunut vaan aina palas omiin kuoppiinsa ja oli tulossa jalat edellä joten halusin ehdottomasti leikkauksen. Sanoivat että jalat edellä on vielä hiukan hankalampi synnytys kuin pylly edellä.
      Lapsi syntyi siis suunnitellusti sektiolla n. vk 38 . Olisivat laittaneet sektion myöhemmäksi mutta halusin itse ennen laskettua aikaa koska edellinen oli syntynyt puotoista viikkoa etuajassa. Lopulta tähän suostuivat.

• tammimamma

Mulla yritettiin kääntää 36 6, mutta ei kääntynyt. Syntyi sitten perätilassa alateitse.

• ?

Mulla yritettiin kääntää mutta eipä vauveli liikahtanut mihinkään. Lantio kuvattiin ja perätilassa vauva syntyi. Tämä oli kolmas lapsi ja kaikkein helpoin synnytys.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      6
      3743
    2. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      193
      3629
    3. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      129
      3375
    4. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      71
      3352
    5. Korpelanvaara

Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit
      Suomussalmi
      20
      2206
    6. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      25
      1778
    7. Osaatko arvata

Mitä ajattelin?
      Ikävä
      34
      1545
    8. Heippa nainen

Tykkään susta niin että halkeen 😘 Kivaa iltaa. t-mies
      Ikävä
      32