Pregnyl tänään, punktio tiistaina

Tytteli_89

Jännitävät ajat, tänään illalla pistän pregnylin, tiistaina on punkito. Ja perjantaina mahdollinen alkionsiirto.. toivon vaan niin että siihen päästään.
Onko muita kanssasisaria? :)

53

1458

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikkup2

huomenna alkion siirto ellei jotain yllättävää ole tapahtunut... jännittää!!!!

• Sannaa79

Heissan!

Onnea punktioon! Täällä mennään lähes samassa aikataulussa, punktio oli eilen... Huomenna ultraan hyperi vaaran takia ja jos tilanne hyvä, niin iltapäivällä siirto, mikäli alkiot lähteneet jakautumaan hyvin. Onko teillä ensimmäinen IVF menossa?

• Tytteli_89

Meillä on eka icsi, miehen huonojen siittiöiden vuoksi.. Keräyksessä saatiin kolme munasolua...: / hoitaja kyllä painotti, ettei se määrä vaan laatu. Jotenkin en kuitenkaan jaksa uskoa, että siitä kolmesta siirtoon päästäisiin. Oikealta puolelta ei saatu ollenkaan kerättyä. Koski ihan hirveästi..taisin saada tupla annokset kipulääkettä. Lääkäri puhui jopa, että jos ei onnistu nyt, niin seuraava keräys tehdään nukutuksessa..
      Saatiinko teillä monta munasolua?

• Tytteli_89

Soitin just klinikalle, ja kysyin munasoluista..Kaikkiin kolmeen munasoluun voi tehdä mikroinjektio.. Jotain positiivista :) Huomenna saa tietää sitten onko hedelmöittyneet..

• pikkup2

Mulle siirrettiin eilen 2 alkiota ja pakkaseen jäi 2.. Meillä aikasempiakin hoitoja takana, tämä oli eka lyhyellä kaavalla ja parempilaatuisia alkioita saatiin :) Nyt tehtiin myös alkion kuoren avaus.

Nyt vaan jännätään seuraavat pari viikkoa!!!

• Tytteli_89

Lykkyä tykö pikkup2!!!
      Toivon niin, että niistä kolmesta munasolusta saisi siirtokelpoisen alkion..
      kovat on kyllä vatsakivut tuolla oikealla puolella, mistä ei edes punktoitu...joutuivat painelemaan sitä aika kovasti, kun oli niin ylhäällä se munasarja.. ei ollut mitenkään positiivinen kokemus tuo punktio...:(

• pikkup2

mulla taas punktiot menneet aina kivuttomasti.. ei ole tuntunut yhtään kipua, joten siltä osin olen päässyt vähällä..

toivottavasti saisit siirtokelpoisen alkion, toivotan onnea! ja tosiaan ei aina se määrä vaan laatu ja monesti pienemmästä määrästä tuleekin sitten parempilaatuisia..

ilmoittelehan huomenna miten kävi :)

• Tytteli_89

Juu kirjottelen!
      Peukut ja pottuvarpaat pystyssä koko yö! :D

• Tytteli_89

JEE!!!
      Kaikki kolme munasolua ovat hedelmöittyneet normaalisti.. Taas yksi etappi saavutettu..:) Huomenna sitten tietää, ovatko lähteneet jakaantumaan...

• pikkup2

Jee :) Ihana uutinen ja jospa huomennakin saisit hyviä uutisia :))

• Sannaa79

Kiva kuulla, että saitte niin hienon tuloksen kun kaikki kolme hedelmöittyi!

Maanantaina rakkuloita saatiin punktiossa sitten 34 kpl!! Lääkäri varoitti, ettei suurimmassa osassa yleensä ole solua sisällä noin suuressa määrässä, mutta meillä solumäärä ol 33. Poikkeus vahvistaa säännön, totesi lääkäri... 27 soluista oli kypsiä, mutta sitten tuli takapakkia... vain 5 hedelmöittyi ja lähti jakautumaan. Eli tässä todennäköisesti yksi syy meidän lapsettomuuteen.. Ainakin näin maallikkona ajatellen. Tosin mulla myös PCO ja endoa, eli kaikki samassa paketissa : o Silloin harvoin kun ovuloin ei miehen siimahännät ymmärrä, mikä heidän tehtävänsä on tässä prosessissa...
      Toi punktio meni ihan hyvin, jonkin verran oli kipuja toimenpiteen ajan, mutta se 'jälkipyykki'... Sain ensin suun kautta pahoinvointilääkettä, ei tehonnut ja seuraava satsi suoraan suoneen, vasta sitten rupesi olo helpottamaan. Jos seuraava punktio joskus tulee saan kuulemma pahoinvointilääkkeet jo ennen punktiota : /
      Mulla oli tosian eilen kontrolliultra hyperivaaran takia, oli jo viime perjantaina viimeisessä ultrassa nestettä vatsaontelossa ja munasarjat todella tuvoksissa... 28 oli lääkärin arvio rakkuloista tuolloin... Nestettä oli eilen edelleen hieman, mutta paino lähtenyt laskuun joten siirtoon päästiin : ) Yksi TOP-alkio siirretiin. Nyt sitten piinaillaan kaksi viikkoa...
      Jos seuraavaan kertaan joudutaan, tehdän meille suoraan mikroinjektio, vaikkei meihen simpat 'niin huonoja' ole, juuri tuon huonon hedelmöittymisen takia. Ja mulla ihmetellään, mitä uskallan pistää kun nytkin annostus oli suorastaan säälittävän pieni muilta kuultuihin verrattuna...

Kivaa kun on piinailukavereita : )

• Tytteli_89

Jaiks, kaikki kolme alkiota on lähteny jakaantumaan.. 2 normaalisti, eli ovat nyt 4-soluisia, ja 1 nopeasti, eli on nyt 6-soluinen..Eli huomenna päästään siirtoon :)
      Sannaa79 milloin saat tehdä raskaustestin? Vai käytkö verikokeessa ennen kuin teet kotona? :)
      Meillä oli että 7.5 saa käydä verikokeessa, ja 11.5 tehdä kotitestin....

• Tytteli_89

Entäs pikkup2, milloin sulla testiaika? :)

• pikkup2

Sanna79: mulla myös pco ja endo.. ja meillä jouduttiin vaihtamaan icsiin just huonon hedelmöittymisen takia..

Tytteli_89: tosi hieno juttu, että kaikki noin hyvin jakautuneet eli ei se määrä vaan laatu. Mulla oli melkein 20 munasolua, mutta 11 kerättiin, kun loput oli niin pieniä. 9 oli kypsiä ja 4 hedelmöittyi.

Mulla testiaika 9.5.

Tehtiinkö teillä muuten hoito lyhyellä vai pitkällä kaavalla?

Nyt vain jännäillään yhessä :) Olen niin monta kertaa pettynyt, sillä meillä useita siirtoja takana.. jospa tuo kuoren avaus nyt auttaisi..

• Tytteli_89

Meillä tehtiin lyhyellä kaavalla...eli puregon orgalutran pregnyl..
      Ja taustalla mulla pco ja kilpparin vajaatoiminta... Miehellä 100% epämuodostuneet siittiöt... Tämän vuoksi siis icsi..
      Kertokaa alkionsiirrosta...koskiko??? Saako jäädä siirron jälkeen lepäilemään..? Pelkään että se tulee pois kun nousee ylös...:D

• pikkup2

Ei satu yhtään :) Ja siirron jälkeen ollaan makuulla n. 10 min.

Mulla siirron jälkeen aina tullut ns. kouristuksia, vähän niin kuin kuukautiskipuja.. sanottiin, että liittyy siihen, kun "kohdussa on käyty" eli viety alkiot sinne..

• Tytteli_89

Kääk... Näkeekö ultralla sen alkion? Kun luin jostain, että se näyttää sitten valkoiselta pisteeltä....:)

• sannaa79

Tytteli_89 mulla kans verikoe 7.5, mut soittavat tuloksesta vasta 9.5!! Onnex on töissä kiirettä tuossa, niin en jouda laskemaan päiviä : ) Täytyy kyl tehdä vaik 8.5 kotitesti herkällä testillä, sillä soittavat 9.5 työaikana ja en kyl tiedä kuinka päin tuloksen kuultuani olisin, oli kumpi tahansa!

Meille hoito tehtiin pitkällä kaavalla. Mulle ei vaan onneksi tullut vaihdevuosioireita sumuista ja muutenkin olen ollut todella oireeton noista lääkkeistä.

pikkup2: Nyt jarrusukkia matkaan meidän kaikkien pienille!!

• Tytteli_89

Nyt on siirto takana :) 8 soluinen, 2 luokan alkio siirrettiin :) kaksi muuta alkiota olivat hitaasti jakaantuneet, eli pakkaseen emme saaneet mitään..Mutta nyt toivotaan että tämä alkio tarraa kiinni :)

• Tytteli_89

PP2 menossa.. Miten teillä muilla..Onko tullut jo oireita, kun olette vähän edellä? :)

• Sannaa79

Heissan!

PP7 meneillään ja täällä piinaillaan oireettomana. Rintojen aivan järkyttävä turvotus ja kipu ovat helpottaaan päin ja hyperikin taakse jänyttä elämä. Tiedä sitten mitä tästä pitäisi päätellä... : / Lugetkaan ei aiheuta mitään oireita.
      Aivan karmeaa vaan ajatella, että viikko vielä pitäisi tulosta odottaa! Jos viikonloppuna aivan salaa tekisi testin jo kotona ; o

• Tytteli_89

Täällä vähän sama..nyt pp5 eikä oikeastaan mitään oireita...no rinnat on hieman arat, mutta laitan sen lugejen piikkiin.. Toissapäivänä oli aika kovaa alaselkäsärkyä..Tänään töissä tuli metallinmaku suuhun, mutta uskon että jos vaikka verta hieman tihkutti.. Olo on vaan sellainen, ettei ole tärpännyt...viikon päästä sen sitten jo tietää..maanantaina verikokeeseen ja tiistaina saa vastauksen...

• Tytteli_89

Eikä ole tullut kiinnittymisvuotoa..... varasin just ajan maanantain verikokeeseen.. :/

• pikkup2

mulla on kuukautiskipuja.. joten taisi huonosti taas käydä ;((((((((((((

• kevätesikko -83

Hei, älähän nyt vielä heitä pyyhettä kehään! Mulla oli toisen ivf:n jälkeen aivan kamalat kuukautispoltot ja supistelut. Alkoivat muistaakseni pp3 tai pp4. Olin ihan surkeana kun ajattelin, että toivo meni melkein ennen kuin ehti alkaakaan. Esikoisen kohdalla meidän 1. ivf:ssä ei ollut nimittäin mitään pienimpiäkään oireita tai kipuja, joten ajattelin tietty ettei nytkään tule (myös PAS:t 2x olleet oireettomia). Vuoto ei alkanut, mutta ajattelin että luget vaan pitää sen pois. Vessassa ravasin hysteerisenä kun tuntui, että koko ajan jotain norui. No, lugethan ne vaan vuosi.

Tuota tismalleen kuukautiskivun kaltaista vatsa-, selkä- ja nivuskipua kesti muistaakseni 4-5 päivää, sitten pikkuhiljaa toisella piinaviikolla helpotti. Ja niin vain plussa tuli! Jälkeenpäin mietin, että olisiko sitten ollut jotain kiinnittymiseen liittyvää, eipä se koskaan selviä. Mutta tulipahan todistettua, että ainakin minun kohdalla ei oireista ja nippailuista voi näemmä päätellä mitään, koska plussat tuli kokonaan oireettomasta siirrosta, mutta myös tästä missä tuntui että kuukautiset olisi olleet päällä 24h.

Toivotaan peukut ja varpaat pystyssä parasta koko tämän ketjun kohdalla! Vaikken enää lapseton olekaan, huomaan usein selaavani tätä palstaa. Sen verran syvälle lapsettomuus ja se identiteetti kai aikoinaan juurtui. Meillä on hoitoja takana 6 vuotta. Toivottavasti tänne palstalle ajoittain ilmestyvät plussanneiden kirjoittelut eivät harmita ketään. itse ainakin koin saavani niistä toivoa vaikeina aikoina ja oireita, hoitoja, pettymyksiä yms. murehtiessani oli huojentavaa, kun huomasi jonkun samassa jamassa olleen vihdoin onnistuneen. Siksi tämän kuukautiskipuasian tänne kirjoitin, jos vaikka joku asiaa pohtiva saisi hetken mielenrauhan :)

• päivänkakkara

ihan tiedoksi niille ketä vielä ei tiedä. Kuukautiskivuista huolimatta saatat olla raskaana. Ei kerro mitään onko onnistunut vai ei ja toisekseen myös kaikille ei tule kiinnittymis vuotoa. =) joten toivoa kyllä on. Itsellä ei mitään kiinnittymis vuotoa ollut ja oli ihan hillittömän kovat kk kivut ja nyt tässä odollelen ivf kaksosten syntymää 10 viikon päästä. Eli malttakaa odottaa siihen päivään kun saatte tehä testin ja sitten vasta murehtii. Plussa tuulia kaikille! Toivottavasti tärppää teillä pian.

• pikkup2

Niin voihan niitä kk-kipuja olla, jos on raskaanakin.. Ehkä ajattelen liian negatiivisesti, mutta kun on jo useita siirtoja takana ja aina ollut näin.. tosin enhän ole ollut koskaan raskaana, joten en voi tietää, miltä silloin tuntuu.. En ole ihan vielä toivoa menettänyt :)

Onnea kaksosista :)

• eräs_12

Mulla oli sama juttu plussa kierrossa et kuukautismaisia tuntemuksia oli..ja siinä vaiheessa kun rintojen arkuus loppu siinä piinapäivien puolessa välissä ni ajattelin että tämä on taas tässä..mutta toisin kävi ja RV 27 jo menossa :) eli ei niihin oireisiin kannata hirveesti syventyä vaikka kokemuksesta tiedän, että vaikeeta se on olla ajattelematta :) Onnea matkaan!

• Selittämätön32

Jännään lukea teidän piinailusta. Itselläni on edessä eka ivf-hoito. Huomenna pitäisi alkaa kuukautiset ja pari päivää tässä on ollu sellaisia tavanomaisia tuntemuksia, että varmaan ihan näinä hetkinä alkaa vuoto. Sitten alkaisi pistokset ja tod.näk punktio olisi jossain 18. - 19.5 korvilla. Tässä yrittää ottaa rennosti ja hetken kerrallaan, mutta huomaa jo nyt jännittävänsä sitä, päästäänkö tässä hommassa siirtoon asti. Ja etukäteen jo murehtii, että mitä jos ei yksikään munasolu hedelmöity. Toivotaan tosiaan plussaa kaikille ja itse ainakin voin sanoa, että kuulen erittäin mielelläni näitä onnistumisen kokemuksia. Se antaa itsellekin toivoa. Kiva, että myös lapsettomuuden taakseen jättäneet jaksaa vielä tulla jakamaan kokemuksia. Onhan tämä niitä elämän kovimpia kriisejä ja kyllä se lapsettomuuden tuska varmaan muistissa säilyy aina, jos sen on joskus joutunut kokemaan.

• Tytteli_89

Edelleen menkkamaisia tuntemuksia...jä välillä aika kovia vihlaisuja kummallakin puolella alavatsaa.. nyt siis pp8... Mites pikkup:llä?

• pikkup2

Täällä taitaa olla pp12, jännittäviä aikoja elellään menkkamaisten tuntojen kera.. yöllä on kouristellut.. aikaisemmissa siirroissa on kk alkanut jo pp10 tienoilla.. Välillä on niin varma, että kk alkaa hetkenä minä hyvänsä ja kuitenkin, kun täältä lukee niin monella ollut vastaavia oireita ja silti plussa.. joten ei auta kuin odotella..

• Sannaa79

Täälläkin menkkamaisia kipuja alavatsassa jo muutama päivä. Mulla ei ennen menkkoja koskaan moisia ole,vaan kivut tulevat aina vuodon kanssa jos ovat tullakseen. Saapi nähdä... PP11 meneillään jo : )

• pikkup2

siis miten nuo pp-päivät oikeen lasketaan? mulla siis oli pe 20.4. punkio ja ma 23.4. siirto.

• -helmiina-

Siirtopäivä on pp (piinapäivä) 0. Siitä seuraava pp 1 jne. Mulle sanottiin klinikalta, että testata voi kotona pp 14. Olin vaan niin malttamaton, että hetken mielijohteesta päätin testata jo pp 11 (kyseessä siis ivf). Haalea viiva tuli vaikken edes ollut pidätellyt sitä suositeltua neljää tuntia. Siitä se sitten tummeni viikon mittaan. Onnea matkaan teille, joilla on nyt jännät päivät käsillä =)!

• pikkup2

No olen sitten laskenut oikein.. tänään sitten pp13.. kuten aikaisemmin kirjoitin niin aina ennen kk alkaneet jo pp10 tienoilla ja minulla tätä ennen ollut 3 punktiota. Tosin tämä viimeisin lyhyellä kaavalla.. Tänään ollut tosi kovia menkkatuntemuksia, joten jännittää niiiiiin paljon... Kuinka kauan ollette syöneet lugesteronia? Minulla ne loppuu jo huomenna..

• - helmiina-

Mulla oli luget käytössä 600mg/vrk rv10 asti. Sitten vähennettiin niin, että seuraavalla viikolla 400mg, sitten 200mg ja kun 12 viikkoa tuli täyteen pääsin niistä kaameista mömmöistä. Mulla on tosin ollut hankalaa tiputteluongelmaa jo monta vuotta, siis menkat on noruneet niin, että kierrossa on vain viikko "kuivaa" aikaa. Ymmärtääkseni se oli syy noin pitkään lugetteluun. Yksilöllistä taitaa olla kun kaverillani loppui heti plussatestiin ja toisella viikko sen jälkeen. Kuulostaa muuten hyvältä tuo, että vuoto on "myöhässä" jo kolme päivää aiempaan verrattuna :)

• Selittämätön32

Menkat nyt toista päivää myöhässä..hmmm. Vähän on käynyt jo mielessä, voiko tässä yht'äkkiä ollakin raskaana, mutta ei kai sentään! Kuudes vuosi lapsettomuutta ilman yhtäkään positiivista raskaustestiä. Yleensä menkat on kyllä tullu ajallaan. Nyt olis eka IVF hoito edessä ja pistokset alkaisi heti kun menkat alkaisi. Outoa! Menkkamaisia kipuja oli jo muutamana päivänä, mutta nyt nekin on jääneet. Eikä ole kyllä yhtään mitään raskauteen viittaavia oireita ollut. Voiko tässä pelkästä jännityksestä menkat myöhästyä vai mitä tää voisi olla?????

• Tytteli_89

´Tänään käviin verikokeissa, huomenna sitten saa tietää...... Tein aamulla r-testin kotona, ja näytti haamuplussa... iik.. tein myös toissapäivänä, silloin näytti ihan äärettömän äärettömän hempeetä haamua, nyt oli kyllä vahvistunut.. Mutta en osaa vielä iloita, huomenna sitten selviää.. ja tänään tosiaan pp10...:)

• sdojfiuh

Vau, varovaiset onnittelut =)! Loistavaa, nyt tiedät että on ainakin jotain tapahtunut ja ettei alkio ole lopettanut jakautumistaan heti siirron jälkeen. Varmasti vaikea vielä iloita, mutta eikös niin kuitenkin sanota, että plussa se on haamukin? Ja tuo viivan vahvistuminen varsinkin on hyvä enne. Oletpas aikaisin testaillut ;-) mäkään en pystynyt hillitsemään ja testasin pp 11. Silloin tuli tosi hailakka haamu. Vahvistui parissa päivässä ihan selväksi plussaksi. Eli jos noin aikaisin tulee jo sulla haamu, niin melkoisen hyvä merkki =).

• Selittämätön32

Aaaargh.... pakkohan se raskaustesti oli tehdä ja näyttää niin negatiivista kuin vaan voi! Ruutu on tyhjää täynnä. Perhana, mitä tää on! Tähän asti on menkat tullu kellon tarkasti tai mieluumminkin vähän ajoissa ja nyt kun VIIMEIN olisi tapahtumassa jotain konkreettista näiden hoitojen kanssa, ei tapahdu mitään! Munasarjat vissiin sanoneet sopimuksen kokonaan irti. Miksi kaiken pitää olla mulle aina niin vaikeeta.. ei jaksa! :(

• pikkup2

Minä tein tänä aamuna positiivisen raskaustestin :))))))))))))) Nyt sitte jännätään ekaa ultraa, että onko kaikki ok ja onko tulossa yksi vai kaksi vauvaa ;)))))) Alkionkuoren avaus taisi meillä auttaa..

• - helmiina-

Voi miten IHANAA=)!!! On varmasti aivan mahtava fiilis! Onneksi olette sisukkaasti jatkaneet hoitoja kun nyt sitten se palkittiin. (Ainakin ymmärsin,että teillä olisi useampi hoito/siirto jo takana.) Meillä tärppäsi vasta kolmannesta ivf-hoidosta ja kyllä se plussa vaan edelleen tuntuu niin ihmeelliseltä. Jotenkin sitä oli jo niin tottunut häviöön, että meinasi leuka mennä sijoiltaan kun testiin olikin hyllyn päällä piirtynyt kaksi viivaa =). Nyt eka kolmannes juuri loppui tänään, joten pienenpieni juhlan paikka täälläkin tänään :).

Nyt muuten tuli taas todistettua, että menkkakivut voivat enteillä myös iloisia uutisia =). Mullakin oli niitä, varsin koviakin ja on edelleen, vaikka kaikki on mennyt ihan loistavasti muuten. Mäkin luulin, että nega tulee kun niin kovasti muistutti kuukautiskipuja ja mieli oli tosi maassa siirroon jälkeen. Eli kai se sitten vain on niin, että toisilla oireettomuus on hyvä merkki ja toisilla on erinäistä kremppaa, vaikka plussa olisikin tulossa.

Kyllä se vaan niin on, että ventovieraidenkin uutiset onnistuneista hoidoista saa hymyn naamalle. Olen kyllä tosi iloinen teidän puolesta! Nyt sitten vain kesästä nauttimaan kera ihanan pienen salaisuuden ;-)

• Tytteli_89

Onnea pikkup2!!! :)
      Raskaana ollaan täälläkin :) hcg arvo oli 54, kuulemma normaali tässä vaiheessa, kun viitearvo oli 17-67..:) eka ultra on 28.5, ja neuvola 4.6...:) nyt vaan toivotaan, että kaikki menee hyvin.

• - helmiina-

ONNITTELUT Tytteli_89!!!! Ihania uutisia satelee tähän ketjuun =) !!!!! Mahtava kesän alku kyllä nyt plussanneilla, vähän kuin joulu olisi tullut :)

• päivänkakkara

Onnea kaikille plussanneille! Kiva käydä aina välillä katsomassa tätä ketjua että onkos onnistuttu =) Ekaan ultraan on aina piinaavaa odottaa. Ite kanssa en malttanut millään odottaa että pääsis ekaa kertaa näkemään pikkuset. Tosin vieläkin on sama juttu vaikka viikolla 28 mennään jo että ei millään malttais aina odottaa tuota 3-4vko että näkee pikkuset. Käyn siis kaksosten takia 1xkk tarkastuksessa ja ultrassa.
      Ekat viikot on piinaavia kun pelkää keskenmenoa varsinkin kun itelläkin takana oli monta vuotta lapsettomuutta ja monta ivf hoitoa takana. Mutta muistakaan että noin muistaakseni 90% menee hyvin loppuun asti kuitenkin=) Jotenkin kaikki pelot ainakin mulla korostu kun oli muutenkin todella hankalaa tulla raskaaksi. Roppa kaupalla onnea! Hengessä ollaan mukana ja pidetään peukut ja varpaat ylhäällä 3 ihmisen voimin täällä teille että kaikki menis hyvin.

• Tytteli_89

Kiitos kiitos :) Vaikea uskoa tätä todeksi...

• Sannaa79

Jep jep! Onnea plussista!! Täällä piirtyi myös plussa kun tein kotitestin lauantaina : ) Veritesti oli eilen ja tulokset saan huomenna... Meille tämä oli siis ensimmäisen IVF:n tuoresiirto, mutta selvisi että meillä ilmeisesti suurin ongelma ollut tuo hedelmöittyminen. Kaksi keskenmenoa takana vuosien varrella rv 9-10 eli nyt en vielä hurrata uskalla plussasta kovi suureen äneen : /

• pikkup2

Kiitokset kaikille onnitteluista :)

Tytteli_89 ja Sannaa79: ihanaa, että kaikilla näytti plussaa.. paljon onnea teillekin matkaan :) Mulla eka ultra 30.5. Kyllä jännittää ja tosiaan ei uskalla ihan hirveästi vielä hurrata..

Ja tietenkin onnea muillekin tähän ketjuun osallistuneille, jotka jo pitemmällä :)

Selittämätön32: sinulle onnea tuleviin kotoksiin.. itselläni ainakin hoidot menneet hyvin, tosin henkinen puoli ollut välillä lujilla, kun hoitoja jatkunut jo vuosia..

• Selittämätön32

Ihania uutisia!!! Onnea plussanneille ja toivottavasti kaikki menee hyvin! :) Mahtavaa lukea näitä onnistumisen kokemuksia! Josko sitä itsekin muistaisi, että jos ei kaikki mene ekalla kerralla nappiin, niin ei ihan heti heitä kirvestä kaivoon.

Mullakin ne mensut sitten alkoi myöhässä. Päästiin siis vihdoin tositoimiin! :) Tänään eka Puregon -pistos. Mun suurin toive on tässä vaiheessa, että hedelmöittyminen tapahtuu ja päästään siirtoon asti. Sormet ja varpaat on ristissä sen suhteen, koska se hedelmöittyminen on tässä se oleellinen juttu ja jos ei sitä tapahdu, niin aika toivottomalta näyttää sen jälkeen..

• Selittämätön32

Sen verran pitää vielä kysellä, että onko sulle pikkup siirretty 2 alkiota, kun saattaa olla kaksi vauvaa tulossa? Miten tuo määräytyy siirretäänkö yksi vai kaksi alkiota tai voiko sen itse päättää?

• pikkup2

Kyllä, 2 siirrettiin. Sen takia, kun jo tätä ennen 4 siirtoa takana (1 x1 alkio, 3 x 2 alkiota). Varmaan se vaikuttaa, että minkälaatuisia alkiot on. Mulle siirretty 2, koska eivät ole ikinä olleet TOP-luokkaa.

Mullehan on tehty 1 ivf, jossa yllättäen 20 munasolusta 1 ainokainen hedelmöittyi. Tämän jälkeen tehty 3 icsiä, joten olen jo konkari näissä jutuissa.

• Selittämätön32

No sä et sitten todellakaan ole päässyt helpolla! Tuo hedelmöittyminen tosiaan itseä just pelottaa, kun muuten tutkimuksissa ei ole todettu mitään vikaa eli ovis tapahtuu, munarakkuloita kehittyy runsaasti ja miehelläkin uimarit on kunnossa. Pelkään, että selitys löytyy solutasolta. Sitä kun ei näe näissä alkututkimuksissa, jos sillä tasolla mättää. Kuuteen vuoteen ei ole raskaus tiettävästi alkanut kertaakaan luomuna. Mutta turha näitä on etukäteen murehtia. Askel kerrallaan ja on tuo lääketiede onneksi kehittynyt aika huimaksi.. ;)

• Tytteli_89

Hei plussanneet, tulkaa tuonne Odotus puolelle, siellä on meitä koskettava pino...Eli LA Tammikuussa 2013 :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      75
      4537
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      106
      3781
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      142
      3473
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1921
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1229
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      120
      1050
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      131
      963
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      933
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe