Olisi tarkotus tilata muutaman päivän sisällä uusi puhelin, jompi kumpi yllä mainituista. Kumpi on kannattavampi ostos? Olisi kiva kuulla plussia ja miinuksia kyseisten mallien omistajilta. Toivon että perustelette vastauksenne, ettekä vastaa vain että Nokia on paska, osta Samsung tai toisin päin. Kiitos etukäteen :)
Nokia 500 vai Samsung Galaxy Gio?
53
1700
Vastaukset
- töttörröö
Ja saako tuohon Nokiaan muuten Angry Birdsin, jos sen päivittää Belleen?
Itse ostaisin Samsungin. Siinä on Android,johon saa enemmän pelejä. Androidissa on myös se hyväpuoli että kaikki osoitetiedot saa omalle Google tilille joten jos vaihdat joskus toiseen puhelimeen niin nimet tulevat automaattisesti kännykkään, kun kirjaudut Google tiliisi. Androidin selaimessa toimii myös flash, joten esimerkiksi ruutu.fi videot näkyvät. Nokia 500 mallin hyvinä pouolina voi pitää nopeata suoritinta ja ilmaista navigointia.
Sekä Samsungiin että Nokiaan saa Angry Birds pelin. Tosin Androidille se on ilmainen ja siihen saa uuden Angry Birds Space pelin.( Nokiaankin saa sen ilmaiseksi, mutta muistaakseni siinä ei ole kaikkia tasoja.- jansuliini
voiko samsungin galaxy gioon ladata ilmasesi pelejä?
- jansuliini
jansuliini kirjoitti:
voiko samsungin galaxy gioon ladata ilmasesi pelejä?
huhuu paska housut ettekö osaa vastata kysymykseen???
- ewtwewr
jansuliini kirjoitti:
huhuu paska housut ettekö osaa vastata kysymykseen???
ilmasia on vaikka kuinka paljo play marketissa
- töttörröö
Kiitos vastauksesta :)
- 5230,. (500)
Vaikee verrata ja sanoo mitään giosta kun ei ole kokemusta mutta eiköhän se gio kuitenkin ole oikea valinta nuorelle ihmiselle joka ei tartte navigointia puhelimessa ja onhan marketissa kait eri tavalla sovelluksia gioon,500:n ei oikein taho löytyä storesta mitään kunnollista,muutamia hyviä sovelluksia tähän on esim. Skype-FastTube-Sports Tracker-Opera mobile,toki muitakin löytyy ja itselleni löydänkin tarpeelliset kaupasta
500:n plussat omasta 3kk käytöllä mielestäni
-Nopea netti ja käyttis,on siis oikein näppärä käyttää
-Hyvät laatuiset youtube videot
-Nokia internet radio
-Hyvä näyttö näkyy mm. noissa youtube videoiden kuvan laadussa,on selkeä ja terävä kuin TV-kuvasi
-Hyvä äänentoisto kaiuttimesta
-suht hyvä kamera ja video(belle vga 30fps)
-navigointi
-google maps
-shazam
-loistava sähköposti ohjelma(sama tietty muissakin belle puh.)
-hyvä ja halpa musa puhelimeksi
miinuksia en juuri aattele (vaikka joskus kaipaa täyttä flash tukea) koska tyydyn ja olen tyytyväinen mitä 119e saa ja tähän hintaan on jostain tingittäväkin..,Angry Birds peli mikä tulee siis bellessä ilmaisena on aika iso 40Mt jossa on yhteensä 738 erilaista tasoa,kaupasta löytyy maksulliset rio ja season pelit Nokia 500 malli ei ole tosiaan huono. Olen päivittänyt noin 8 kpl kyseisiä malleja ja täytyy sanoa että sen suoritin on jo aika tehokas verrattuna esimerkiksi Nokia N8 suorittimeen. Nokia 500 olisi minulla muuten hyvä puhelin, mutta tarvitsisin suuremman näytön ( 4" tuumaa tai suuremman) ja hyvän flash tuen.
- 5230,. (500)
Just näin,siinä ne suurimmat puutteet näytön koko ja kunnon flash tuki,toki 500 ostaja aattelee tietysti että saa ostettua mahdollisimman halvalla älypuhelimen eikä näytön koko sillon niin harmita kun sen etukäteen tietää,3,2 on vielä siedettävä koko...itelläkin olis tarkotus hommata vielä tänä vuonna ennen joulua joku isompi näyttönen puhelin jossa skulaa adobe flash eikä flash lite
Ja vaihtoehtoja tulee sitten piisaamaan 600 eurosta alaspäin...
- töttörröö
Kiitos kaikille vastauksista. Alan kallistua Samsungin puolelle... en kuitenkaan tarvitse mitään hirveän erikoisia toimintoja, ja Giossa on isompi näyttö (kai?) joten sillä on kiva katsella ohjelmia :) Täytyy vielä katsella.
Itseasiassa jos tarkkoja ollaan niin Nokia 500 mallissa olisi parempi resoluutio. Ja näytöt ovat samankokoisia.
- töttörröö
Ai, no voihan hemmetti. Nyt en kyllä ainakaan osaa päättää... :D Kummatkin vaikuttavat todella hyviltä hintaansa nähden, itse asiassa tuota Samsungia olen jo testaillut, Nokiaa en. Pitäisi varmaan käydä jossain liikkeessä ennen kun tilaan yhtikäs mitään.
Kannattaa tosiaan käydä testaamassa molempia malleja. ( Itse luen yleensä muiden käyttäjien kommentteja ennen varsinaista ostoa esimerkiksi täältä: http://www.matkapuhelinfoorumi.fi/
- 5230,. (500)
ens viikolla sais gigantin verkkokaupasta 3,2" htc explorerin 129e ja siinä adobe flash player tuki ja mainio android 2.3 käyttis htc sence,ite ostasin tämän sillä 50e alennus on aika paljon
- töttörröö
Mites teillä muuten akku kestää normikäytössä, kummassakin puhelimessa?
- 5230,. (500)
500 akun kesto on keskinkertainen,toiset kehuu toiset haukkuu,riippuu näköjään käyttäjästä.toiset saa kolme päivää toiset päivän,ite oon heavy user eli akku kestää työpäivän,vähemmällä käytöllä menis varmaan jopa 3pv
- töttörröö
Saakohan Angry Birdsin vieläkin ilmaiseksi kun päivittää Annan Belleen, vai oliko se joku "tutustumistarjous" tai jokin sellainen?
- 5230,. (500)
angrY birds kuuluu bellen ohjelmisto pakettiin aina,eli se on ja pysyy ilmaisena ilman määräaikaa
Tosin sitä Angry Birds Space peliä ei taida olla vielä Symbialle saatavilla. Se on muuten aika hyvä peli. Minulla akku kestää noin yhden työpäivän.
- töttörröö
Kiitos tosi paljon kaikille, nyt on Nokia 500 tilattu :)
- 5230,. (500)
Oli pikku yllätys että päädyit 500:n,mikäs ratkaisi valinnan nokialaiseen päin?
- töttörröö
Lasinen näyttö ja parempi resoluutio, ilmaiset kartat ja hieman parempi kamera. Selasin Nokia kauppaa, ja kyllä sielläkin ihan kiitettävästi noita pelejä oli. Nokia 500:n väri myös miellytti silmää, kun niitä kuoriakin voi vaihtaa :)
- töttörröö
Tuleeko Nokia 500:n mukana muistikorttia vai täytyykö käydä itse ostamassa?
Ainakaan mitä minä olen päivittänyt yhden firman Nokia 500 malleja niin niiden mukana ei tullut muistikorttia vaan esimerkiksi kartat oli ladattu puhelimen massamuistiin.
- 5230,. (500)
Joo ei tule muistikorttia mukana,2g massamuistin takia kartat mahtuu sinne
- töttörröö
Okei, kiitoksia.
- töttörröö
Apua! Sain juuri puhelimeni, laitoin lataukseen ja muutenkin kaiken kuntoon ja käynnistin. Tämä kysyi että haluanko luoda Nokia-tilin, laitoin että minulla on jo. Nyt se vain yhdistää ja yhdistää eikä mitään tapahdu. Mitäs pitää tehdä?
- töttörröö
Homma hoidossa. Olipa kiva yllätys että Belle oli valmiiksi puhelimessa :)
- 5230,. (500)
Aijaa että suomessakin saa jo bellellä 500,sehän on hyvä juttu helpottaa paljon käyttöön ottoa kun puhelin on ajantasalla jo kaupassa niin nyt voi sitten jäädä odottelemaan mielenkiinnolla että jääkö se belle viimeiseksi päivitykseksi näihin vai onko jotain uutta tulossa myöhemmin,mikähän tuon carlan kohtalo on,muihin belleihin 700,701,603 tuli jo feature pack 1 mutta tähän ei vielä mitään joten ootellaan vaan
"Tämä kysyi että haluanko luoda Nokia-tilin, laitoin että minulla on jo. Nyt se vain yhdistää ja yhdistää eikä mitään tapahdu. Mitäs pitää tehdä?"
Sama ongelma on ollut minullakin kun olen päivittänyt yhden firman Nokia 500 malleja... Nokia pakottaa luomaan Ovi tilin vaikka firma ei sellaista tarvitse... Ja lisäksi se hidastaa aika paljon puhelimen käyttöönottoa kun pitää kirjoittaa käyttäjätunnus ja salasana jokaiseen 60 kpl Nokia 500 malliin.. Muutaman kerran olen päässyt siitä kohdasta pois kun puhelin ei saa nettiyhteyttä.- töttörröö
Olen tykännyt tästä puhelimesta todella paljon. Puhelin ei töki, toimii kuin unelma. Akku kestää hyvin. Paljon kivoja sovelluksia :)
- pelit-nokia
kaikki angry birts pelit saa nokia 500 paitsi ei angry birts spacea mutta fruit ninjaa ei saa
- Vähän idiootti :DD
Mullaki oli just nää 2 vaihto ehtoa :D Mut siis jos ostaa vaikka soneralta sen nokia 500 niin tietääkö kukaan onko siinä se belle valmiina? (vieläkö tarkalleen tietäis mikä se on :pp) Mutta onko? Ja oliko siinä hyvä kamera? :)
- 5230,. (500)
epäilen että niissä belle jo on ja sitähän voi kysyäkin
viissatasen kohtuu hyvä kamera on parempi kuin gion samoin näytön resoluutio on paljon parempi 500:ssa mutta ei se gion näyttökään huonolta näytä kädessä sillä se on paljon kirkkaampi kuin tumma sävyisempi 500:n näyttö,toisaalta käytännössä gion näytöllä esim,youtube videot ovat pikkasen suttusia jos vertaa 500:n tarkkaan kuvaan,suttuset videot kyllä häiritsee pitemmän päälle..500:n on myös hyvä musa puhelin sillä kuulokkeista kuuluu kunnon jytinät tarvittaessa..giossa on kyllä paljon hyvää mutta nuo näytön resot mietityttäs minuu ja se pitäiskin nähdä livenä ennen ostoo varsinkin jos kattelee työkseen youtubee Ja vaikka siinä ei olisi Belleä valmiina niin sen asentaminen on aika helppoa Nokia Suite ohjelmalla. Belle päivitys näyttää siis tältä: http://www.mobiiliblogi.com/wp-content/uploads/2011/08/Symbian_Belle_kaappaukset.jpg
Nokia Suiten voi ladata Windows koneelle täältä: http://nds1.nokia.com/files/support/global/phones/software/Nokia_Suite_webinstaller_ALL.exe- Idiootti enää :D :)
Kun kävi kattoon elisallaki niin siinä oli kyllä tuo belle mutta soneralla kun ei mitenkään saa niitä kännyköitä päälle niin en kerenny oikein kattoa
- idiootti enää :)
Siis ilman että laittaa mtn sim korttia sinne
- kiaNo
Kuinka nopea yhteys teillä on 500:ssa että se jaksaa youtuben videoitakin pyöritellä?
Nokia 500 tarvitsee vähintään 1 mbit/s yhteyden, jotta Youtube videot eivät pätkisi niin usein.
- 5230,. (500)
Juuri noin,itse käytän ajoittain 500:ssa saunalahden prepaid datapakettia jossa max nopeus 1mbit/s,sillä pyörii youtuben videot ihan pätkimättä ja olen sillä ladannu paljon musaakin youtubesta kännykkään,käytän myös tälläkin hetkellä dna dataprepaid liittymää 500;ssa jossa max nopeus on joku 21mb sitä voi käyttää myös tableteissa ym,noita liittymiä tulee vaihdeltua puhelimesta toiseen tarpeen mukaan, joten siis väh. meganen 500:n jos youtube katsot
- Kertokaa c:
Oon 11v kumpi puhelin sopis miulle paremmin? Aikoisin khyl pyytää 500... Ja mitä toi ''Belle'' Tarkottaa?!?!?!!
Nokia Belle: http://www.nokia.com/fi-fi/tuki/nokia-belle-ohjelmistopaivitys/
Nokia 500 on ihan hyvä puhelin. Itse tosin suosittelisin mieluummin Android luuria kuten HTC Explorer.SAMSUNG GALAXY GIO
- osta zte blade 3
tyhmät ostaa nokia 500 ja vielä tyhmemmät gion...ekassa vaivaa huono sovellus saatavuus(nokis store) tokassa onnettoman pieni muisti
- Late kolmonen
No, no, viime keväänä ei vielä ollu myynnissä ZTE Blade kolmosta.
Itse ostin huhtikuussa 2012 uuden luurin ja silloin mielessä oli
kolme vaihtoehtoa. Nokia 500, Samsung Gio ja ZTE Blade.
Kaikki kolme olivat tarjouksessa Elisa Shopit myymälässä
hintaan 119 euroa/kpl.
En tiedä olinko silloin yhtään tyhmempi kuin nyt mutta valitsin
kolmesta vaihtoehdosta "kotimaisen".
Belle päivityksien jälkeen Nokia 500 on toiminut moitteettomasti.
Kestäväkin on ollut, kesällä putosi jopa katolta.
Pölyä, hiekkaa, hellettä, pakkasta ja vettä nähnyt rakennustyömailla
riittämiin.
Silti toimii edelleen kuin sveitsiläinen kello.
Musiikkisoitin on mahtava, paljon parempi kuin monissa monta kertaa
kalliimmissa luureissa.
FM-radio ja kamera pelittää mainiosti.
Navigaattorin käyttö on ollut lähes viikottaista ja
siinä ei moitteen sijaa. Puheopastus on selkeää ja kuuluvaa.
Nettimokkulana pystyy käyttämään matkoilla läppärissä.
Pelejä en pelaa mutta sen verran pelien tarjontaa
seurannut, etteivät viisisatasella ihan kaikki Storen
kosketusnäyttö luureille tehdyt pelit toimi.
Puhelimen käytössä ja tekstiviestien lähettämisessä on paljonkin
sanomista.
Kuitenkin kuuluvat kentät löytyvät aina ja puheluiden äänet ovat
selkeät.
Samoin nettisurffailu joskus melkoista takkuamista, eikä välttämättä
luurista johtuvaa.
Näytön koko 3.2 tuumaa on ehdottomasti nettikäyttöön liian pieni mutta
eipä suuren suuri ollut vaihtoehdoissakaan.
Joskus puhelin herjaa muistin täyttymisestä vaikka muistikortilla on
tilaa jos kuinka paljon.
Eli vähän semmoista jatkuvaa opiskelua on ollut Nokia 500
luurin käyttö.
Mutta jo musiikkisoittimen, kameran, navigaattorin ja FM-radion
hyvät ominaisuudet ovat antaneet täyden vastineen 119 euron
hinnalle.
Uutta Nokia 500 II mallia ei tule, joten on aika siirtyä
uuteen luurimerkkiin. Niin ja Nokia lopettaa Symbian tuen jolloin päivityksiä ei tule ja sovellusvalikoima pienenee.
- et sillee
nokia fanit siirtyy suosiolla windows phoneen androidin sijasta
- kestää
Kokemuksella voin sanoo et tuo nokia 500 on aika kestävä...
- mökö
vuoden on itellä ollu nokia 500. raksalla oon töissä ja yllättävän kesätäväksi osoittautunut. kerra o pitäny etupaneeli vaihtaa ku meni kaiutin sököks(takuuseen meni ilman mitää ongelmia)
akku kestää 2-3päivää ja järjestelmä on nopea/selkeä- Nokiaaaaaaaaaaa
Miulla on ollu 500 vuoden ja se on jo iha sökö!!!(sisäisesti siis, lagii,takkuilee,sulkeutuu itekseen,kamera ei toimi,äänet ei kuulu,ei päästä sisään,näyttö jämähtelee,ei vastaanota viestejä eikä puheluita,yms..) Korjaajalle vien jos sen sais kuntoo, jos ei ostan Samsung galaxy s 3 minin. Kellää tätä mallia?
Sen voi saada kyllä itsekin kuntoon tekemällä tehdasasetusten palautuksen ja ohjelmistopäivityksen.
- elä usko
Nokiaaaaaaaaaaaaa jutut on täyttä p-askaa,tommosia noin viallisia puhelimia ei tee ykskän valmistaja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1447228Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M1265035L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa694472TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a153533Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242341Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3411920Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä241826Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o91639- 681517
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581468