Hei, vaimon kanssa erotaan. Meillä on 2 pientä lasta. Meillä oli lopussa riitoja jotka katkaisivat kamelinselän vaimon puolelta. Minä olisi halunnut jatkaa, mutta vaimo menee nyt eteenpäin, eikä halua nähdä minua ainakaan muutamaan päivään.
Minun on etsittävä asunto nopeasti kuullemma ja hän etsii myös oman asunnon.
Tuntuu aika paskalta. Olemme olleet yhdessä 13 vuotta. 3 kymppisiä ollaan.
Huoltajuus asiat on vielä kesken, mutta tulen näkemään lapsia joka tapauksessa tulevaisuudessa.
Mikähän auttaisi tähän oloon, tuntuu aika tyhjältä, peruuttamattomalta, surulliselta.
Tuntuu että hänellä ei ole mitään vaikeuksia erota minusta, ihan kuin hänellä on vielä kuvioissa ihastus, tästä viimekuukausilta, mistä tämä koko homma alkoikin. Voin tietysti kuvitellakin. Heillä ei omien sanojensa mukaan mitään ole nykyään tekeillä, eikä tule.
En tiedä.. mitä pitäs tehdä, rahallisestikin minulla on tiukkaa.
Olisin niin halunnut olla onnellisessa perheessä ja muuttaa maalle, mutta vaimon puolelta loppuneet tunteet ja meidän riitely vielä päälle ja minun mustasukkaisuus johti tähän.
Auttakaa, minulla alkaa henkiset voimavarat loppua. Tuntuu jotenkin helvetin pahalta siirtyä eteenpäin, kun toinen menee eteenpäin ihan suoraan ilman mitään vaikeuksia.
Tuntuu, että jää aivan kokonaan yksin. Kavereita ei ole paljoa ja nekin asuvat ympäri suomea, töissä käyn vielä, en tiedä vaan kuinka kauan jaksan.
Pitäisi varmaan hakeutua työterveyslääkäriin ja psykologille.
En haluaisi nähdä huomista, se tuntuu liian pelottavalle.
ero tuska tyhjyys
25
5697
Vastaukset
- JukkaKukka
En halua kuulostaa kyyniseltä, mutta tuo saattoi olla lopulta tosi hyvä juttu. Itselläkin ero tuntui maailmanlopulta, paniikki ja ties mitkä muut aallot löivät ylitseni hurjina. Samalla kertaa tapahtui myös kaikenlaista muuta hullua eli koko elämä meni sekaisin.
Nyt tuntuu todella mainiolta, en haluaisi takaisin vanhaan suhteeseen. En kaipaa tyrannia elämääni.- eronnutjo
Et ole Jukkakukka vielä päässyt yli erosta, jos kutsut toista tyranniksi. Paras tapa päästä eteenpäin on antaa anteeksi ja lopettaa toisen syyttely. Suhde on monimutkainen "kahden ihmisen" välinen asia. (Heittomerkit siksi kun ei se oikeasti ikinä ole vain kahden ihmisen välinen.) Toisen syyttely on helppoa, aina kun suhde loppuu niin minussa ei ollut vikaa vaan toisessa. Ei taida niin mennä.. Molempien pitäisi aina kehittää vuorovaikutustaitoja tms, paras tapa edetä erossa on miettiä omat virheet ja unohtaa toisen virheet. Hänestähän ei tarvitse enää välittää mutta itsestä täytyy. Oppimallla omasta itsestä jotain erosta hyötyy (syyttelystä ei hyldy kukaan)
- Jotain ymmärtänyt
eronnutjo kirjoitti:
Et ole Jukkakukka vielä päässyt yli erosta, jos kutsut toista tyranniksi. Paras tapa päästä eteenpäin on antaa anteeksi ja lopettaa toisen syyttely. Suhde on monimutkainen "kahden ihmisen" välinen asia. (Heittomerkit siksi kun ei se oikeasti ikinä ole vain kahden ihmisen välinen.) Toisen syyttely on helppoa, aina kun suhde loppuu niin minussa ei ollut vikaa vaan toisessa. Ei taida niin mennä.. Molempien pitäisi aina kehittää vuorovaikutustaitoja tms, paras tapa edetä erossa on miettiä omat virheet ja unohtaa toisen virheet. Hänestähän ei tarvitse enää välittää mutta itsestä täytyy. Oppimallla omasta itsestä jotain erosta hyötyy (syyttelystä ei hyldy kukaan)
Aivan totta! Itse möyrin eron jälkeen vuodenpäivät sellaisessa tunnetuskassa, että pelkäsin jo mielenterveyteni puolesta. Raastavaa mustasukkaisuutta ja katkeruutta. Kuinka toinen saattoikaan jättää minut toisen miehen takia. Lopulta aloin katsomaan totuutta silmiin ja ymmärsin kuinka huonosti olin suhdettamme hoitanut, siis en mitenkään. Lopulta sain mielenrauhan kun annoin anteeksi. Niin oudolta kuin se saattaakin kuullostaa, niin kannataa antaa anteeksi itsensä takia.
- hipsu*
eronnutjo kirjoitti:
Jukkakukka tuskin huvikseen tai ilkeyttään kutsuu exäänsä tyranniksi. Ex voi todella kohdella kumppaniaan, ja myös lapsiaan tyrannimaisesti. Käyttää vain hyväkseen, tai mitä tahansa ilkeää. Jukkakukka, kuten monet muut tyrannian uhrit, ovat oppineet erossa oppineet itsestään etenkin sen, että aivan turhaa kärsivät ja sinnittelivät huonossa suhteessa ja uskoivat mahdollisuuteen paremmasta elämästä.
Eron jälkeen voi nimitellä, haukkua, arvostella jne exää miten paljon tahansa, mutta vain omassa mielessään. Tai lähimmälle ystävälle. Yhdenlaista terapiaa. - S1ma
Jotain ymmärtänyt kirjoitti:
Aivan totta! Itse möyrin eron jälkeen vuodenpäivät sellaisessa tunnetuskassa, että pelkäsin jo mielenterveyteni puolesta. Raastavaa mustasukkaisuutta ja katkeruutta. Kuinka toinen saattoikaan jättää minut toisen miehen takia. Lopulta aloin katsomaan totuutta silmiin ja ymmärsin kuinka huonosti olin suhdettamme hoitanut, siis en mitenkään. Lopulta sain mielenrauhan kun annoin anteeksi. Niin oudolta kuin se saattaakin kuullostaa, niin kannataa antaa anteeksi itsensä takia.
Jep ja aloita anteeksiantaminen itsestäsi.
- Tyhjyydenkurjuus
Tuntuu vaan niin yksinäiseltä, ei ole ketään puoliskoa enää vierellä, joka välittää minusta.
- mk
hommaa itsellesi vakipano niin rupeaa helpottamaan kun huomaat että mailmassa on muitakin naisia kuin vaimosi että silleen.
- Olet ilmiselvä,
mk kirjoitti:
hommaa itsellesi vakipano niin rupeaa helpottamaan kun huomaat että mailmassa on muitakin naisia kuin vaimosi että silleen.
netissä kaikkien alojen asiantuntijana liiraileva MOUKKA !
- Hente
Minulla on kanssa erotilanne päällä. Kaksi kuukautta sitten vaimo muutti pois (toki tähän lähelle) ja viikko sitten hän vei eropaperit. Ensin veivattiin ollaanko vaiko eikö olla peliä, mutta hänen puoleltaan päädyttiin lopulta tähän. Aika tyhjä olo on vieläkin, mutta toisaalta helpotti, kun suunta selvisi. Onhan tässä vielä puolen vuoden harkinta-aika meneillään, mutta on tullut henkisesti turpaan muutaman viime kuukauden aikana sikäli paljon, etten turhia toiveita elättele.
Mutta sen voin sanoa, että koeta pitää keskusteluyhteys avoimena ja asiallisena. Älä missään tapauksessa painosta puhumaan tai mihinkään muuhunkaan. Voi olla, että vaimosi tarvitsee vain tilaa itselleen ja ajatuksilleen. Meillä kävi ainakin niin, että kun oman tahdon vastaisesti en pitänyt yhteyttä muuta kuin pakolliset, niin yllättäin vaimo alkoikin purkautua tilanteesta ja puhua omista tunteistaan ja ajatuksistaan. En nyt yritä elätellä turhia toiveita, mutta vastoin yleistä suuntaa näillä sivustoilla, kehoitan kumminkin pitämään välit vähintäänkin asiallisina ja pikkuhiljaa avaamaan keskusteluyhteyttä. Jos vain mahdollista, niin menkää parisuhdeterapiaan. Itsellä on positiiviset kokemukset huolimatta siitä, mihin nyt päädyttiin. Sain myös työterveyden kautta lähetteen työpsykologille ja se on ollut kans hyvä juttu. Suosittelen.
Huoltajuusasioissa me sovimme viikko/viikko yhteishuoltajuuden ja hienosti on toiminut ainakin tähän asti. Saimme sovittua, että jopa lähivanhemmuuskin jaettiin, eli olen toisen meidän lapsen lähivanhempi. Itse ajattelen, että tällä tavalla lapsista ei missään tilanteessa pääse tulemaan kiistakapulaa, eikä ulkopuoliset tekijät pääse vaikuttamaan asioihin liikaa.
Vaimoni on myös kolmikymppinen ja täällä, kun näitä juttuja seurailee, niin näyttää, että juuri tuossa iässä monille naisille tulee ns. ikäkriisi. Vaimollani oli kans jotain viestittelyjuttuja toisen miehen kanssa, mutta ei hänen kertomansa mukaan mitään sen kummempaa. Aika kuulemma auttaa ja itsestä tuntuu, että nyt on jo vähän helpompi olo. Sitä en tiedä, että onko pahin edessä vai takana. Hyvin samantapaisessa tilanteessa ollaan. Olen myös kirjoittanut jonkin verran tälle sivustolle nimimerkilläni. Lukaise läpi, jos vaikka löytyisi jotain yhtymäkohtia ja saisit jotain ajatuksia, mitä voisit alkaa työstämään. Mulla ainakin alkoi helposti pyöriä samat ajatukset koko ajan päässä ja ne alkoivat vaan paisumaan ihan älyttömiksi. Kijoittaminen tänne auttoi jonkin verran, mutta ystävien kans puhuminen ja psykologilla käynti antoi hyviä ajatuksia työstettäväksi.
Voimia ja tsemppiä sulle!!- Meillä oli kans
ihme veivaamista ennen eroa.
- Hunte
Moneskohan kerta tää nyt on?:)......
- elina*
Nokka pystyyn vaan, edessä se parempi tulevaisuus odottaa. Ei mitään hätää. Erossa on ennenkaikkea haitallista, ellei ole ystäviä ja muita läheisiä, joille purkaa sydäntään. Hakeudu ihmeessä ammattiauttajan pakeille.
- catcana
Sama homma täälläkin, tyhjyys, yksinäisyys varsinkin iltaisin ja sureminen..Mies otti ja lähti 2,5 vk:a sitten eikä ilmoitellu itsestään mitään pariin päivään, sitten pamautti viestillä että parempi erota. Minä ja neljä lasta jätettiin noin vain viestillä. Olihan meillä ongelmia ollut pitkään, mutta ei niin sellaista mistä ei olisi voinut päästä yli, mutta ilmeisesti miehen puolelta ero oli parempi ratkaisu, nythän hänellä on jo uusi nainen, liekkö ollut sitten jo meidän yhdessäolo aikanakin...Onneksi on ystäviä olemassa joille voi puhua, vaikka asuvatkin kauempana.
- Sama täällä
Vajaa viisi kuukautta sitten päättyi meidän 20 vuotta kestävä suhde, josta 7 v naimisissa. Meillä on 7-v poika. Ja voin vaan sanoa että kyllä on ollut rankaa. Pääsiäisen tienoilla oli niin paska olo etten voinut olla töissä, oli pakko jäädä sairauslomalle. En ole koskaan aikaisemmin tuntenut niin voimakasta kipua sisimmissäni. Alussa olin niin surullinen. Pelkkä ajatus sai aikaiseksi voimakkaan surun. Sen jälkeen oli surua, raivoa, pettymystä ja hämmennystä. Voimakkaita tunteita ja niitä tuli ja meni vuorotellen.
Itse käyn nyt psykologin luona kerran viikossa. Paras asia minkä olen tehnyt itseni vuoksi. Luen paljon. Mm Bruce Fischerin kirja "Jälleenrakennus" oli hyvä ja selkiinnytti avioeron jälkeiset tunteet. Puhun ystävien kanssa paljon.
Vaikka tekee kipeää, ajattelen että pitää tuntea ne tunteet ja pikku hiljaa käsitellä niitä. Se on ainoa tie eteenpäin. Toisaalta tiedän sen paskamaisen tunteen kun toinen kuukausi eron jälkeen "hankkii" uuden. Se on rankkaa. Mutta mitä voin sille, en mitään. Pyrin käsittelemään tunteitani ja ymmärtämään eroa, jotta ihmisenä viisastun ja opin tuntemaan itseeni paremmin. Ja täytyy sanoa, ymmärrän asioita paremmin tänään, siis miksi päädyttiin eroon. Edelleen tekee kipeää välillä mutta välillä on päiviä jotka ovat ihan ok.
Joten tsemppiä, älä luovuta. Jos on huono olo, käy psykologin luona. - Tyhjyydenkurjuus
Jep kohta sitä varmaan pääsee psykologin juttusille. Pitää vaan yrittää irtaantua ja jatkaa elämää eteenpäin. Jos se tulevaisuus sieltä joskus aukenee, tuntuu vaan niin pahalta kun kaikki unelmat murskaantuneet, omakotitaloista, lapsista maalla jne jne...
- Tyhjyydenkurjuus
Jaahas, vaikka tulevalla exällä ei muka ollut mitään meneillään tämän ihastuksensa kanssa niin olihan ne käynyt sitten tuossa äsken nussimassa.
Eipähän tarvitse siitä akasta enää välittää.- pera71
Toi on niin tuttu juttu... Aina lähtijä väittää että eihän mulla mitään ole ja kas kummaa yleensä sieltä paljastuu uusi ihastus. Itsellä kävi juuri kuten sinulla. Surullisinta on että ei voida myöntää kuinka asia on, vaan sepitetään ihme tarinoita eron syistä.
Enkä tarkoita että jompi kumpi puolisoista olisi ikinä syytön eroon. Kyllä niissä on aina kaksi ihmistä mukana joista kumpikin olisi voinut tehdä jotain toisin. Mutta kritisoin tätä nykyajan kaikki tänne heti nyt kulttuuria. Monestikaan jättäjä ei halua pitään parisuhdeterapioita tai muuta. Mikäli sitä on pitkään oltu yhdessä, kyllä suhteelle/liitolle voisi antaa reilun mahdollisuuden. Asia erikseen on tietenkin jos lähdetään "pakoon" päihteitä tai väkivaltaa.
Mutta pahimmasta vitutksesta kun pääsee yli. Alkaa se aurinkokin paistaa ja olen samaa mieltä tuosta että uusia ovia avautuu kun vanha menee kiinni... - "Hei, vaimon
kanssa erotaan. Meillä on 2 pientä lasta."
Vaimosi vaihtui kielenkäytössä ämmäksi.
Mites muksut??
- Tyhjyydenkurjuus
Ja nyt sitä taas kiistetään, että on tehty mitään, en kyllä usko. Käsketään vaan menemään hoitoon, siis tämä ex, Noh juttelemassa tossa kävinkin.
Pitäisi jotenkin päästää irti ja mennä eteenpäin.
Lapsia varmaan tullaan hoitelemaan vuorotellen.
Ei oikein tee mieli siirtyä eteenpäin. Vaikka pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni.
Tyhjyys ja yksinäisyys päällimäiset tunteet tällä hetkellä. - Nainen--85
Tiedän hyvin miltä sinusta tuntuu.. Itse koin eron viime kesänä.. Elämältä tuntui häviän pohja, huominenkin tuntui liian pelottavalta. Olin ajatellut että olemme yhdessä lopunelämää, kaikki mitä olimme suunnitelleet tulevaisuuteen, hävisi. Eikä minulla ollut juurikaan ystäviä ja nekin vähät ystävät asuu kaukana ympäri suomea. Mutta onneksi yksi vanha ystävä vastasi kun soitin ja hän tuki ja kuunteli pahimman yli.
Hän sanoo että halusi eron riitojen takia, koska kuulemma riitelimme liikaa, mutta ainahan me riitelimme, mutta myös sovimme ne heti. Eikä niitä muisteltu myöhemmin.
Ekana päivänä kun mies lähti kotoa, olo oli niin paha, en kyennyt mihinkään, meni pari päivää niin, kunnes sain itseäni hieman niskasta, että pakko tässä on jotenkin elää eteenpäin, onhan tässä kaksi lastakin.
Tuntui tosi pahalta, kuinka helposti mies vaan pystyi lähtemään ja muuttamaan yhteen uuden naisen kanssa, vaikka alkuun väittikin ettei ole mitään, ovat vain ystäviä.. Alkuun jopa väitti että ovat vain kämppiksiä, yllätys yllätys, nykyään he ovat kihloissa.
Ystävien tuella pääsin pahimman yli, ja silloin kun olo tuntui pahimmalta, kirjoitin ajatuksia ja tunteita kirjaan ja en lukenut edes mitä kirjoitin, sai sillä tavoin osan pahasta olosta pois, että olo oli jotenkuten siedettävä.
Alkuun joka huone muistutti hänestä, asun edelleen samassa paikkaa missä asuimme yhdessä. Mutta onneksi, olen päässyt siitä yli..- Nainen--85
Alkuun sekin tuntui ihan helvetin pahalta lähteä elämään eteenpäin. Ihmettelin miten muka tästä voisi elää eteenpäin? Mutta se on ainoa tapa. Ei se tarkoita että pitäisi hypätä suhteesta suhteeseen. Hyvä välillä on vain olla hetki yksin ja oppia elämään yksin. Parantaa haavat ennen kuin aloittaa uuden suhteen. Itse asun edelleen yksin lasten kanssa ja sinkkuna, vaikkakin tapailen yhtä miestä.
Yksinäisyys hävisi sen jälkeen kun aloin tapailla tätä miestä. Sitä aijemmin yksinäisyys oli raastavaa tuskaa.. Ja se tyhjyyden tunne, sitä ei ole enään.
- ...........
uskomattoman paljon on miehiä jotka lähtee jonkun uuden ihastuksen takia, mutta haluaisivat takaisin ex-vaimon luokse, ei se ole sellaista miltä näyttää uuden kanssa..itsekkin koin suhteen jossa mies haikaili vain ex.ää, olin miten vaan ja lopulta palas takas ex.n luo..
- kaikkea kokenut myös
Mutta, tulee päivä, jolloin huomaat et viheltelet ihan kevyesti ja et vatvo mitään, on hyvä olo jo ajoittain ja kiinnostut kaikenlaisesta, mikä tuntuu hyvälle...näin se menee ja voimia vaan, selviät varmasti!
- katse jostain1
Mikä viddu nykyajan ihmisiä vaivaa? Eletään elämää vain itselleen ilman minkäänlaista tietoa moraalista. Kun ihmisillä loppuu moraali, niin se on yhteiskunnan loppu ja olen varma että tämä valtio lakkaa olemasta ei-niin-kaukaisessa tulevaisuudessa. Jotenkin tuntuu, että aikuiset ihmiset eivät välitä siitä minkälaista jälkikasvua kasvattavat. Isi ja äiti etsii uutta hekumaa, niin miltä tämä lapsen silmissä näyttää? Ei tarvitse ihmetellä, miksi tässä yhteiskunnassa on niin paljon häiriökäyttäytymistä ja huonoa oloa kun perhearvot ovat päin ittua.
- Miksi näin tapahtui?
Hei tyhjyydenkurjuus,
ymmärrän hyvin, mitä tuskaa käyt nyt läpi. Mieheni ilmoitti minulle perjantaina (5pv) sitten, että haluaa eron minusta. Ei rakasta minua tarpeeksi, lähelläni ei ole hyvä olla, haluaa kokea uutta ja olla vielä onnellinen. Olemme olleet naimisissa 20 vuotta, ikää jkv alle 50v molemmilla, ei lapsia. Suhteessamme ei ole ollut väkivaltaa, ei päihteitä, ei kolmansia osapuolia.
Tuo hänen sanomansa oli täydellinen shokki. Itkin, vapisin, raivosin, anelin, uhkailin. Koko maailmani romahti samalla hetkellä. Kaikki ne haaveet ja unelman huomisesta. Kun katselin miestäni, niin tiesin, että hän on täysin tosissaan. Neuvotteluvara ei ole. Onhan meillä tässä vuosien varrella ollut jos jonkinlaista riitaa ja sanomista, mutta aina ollaan asioista sovittu. Minun mielestäni, mutta nyt mieheni kaivoi myös nuo vanhat riidat esille. Mieheni ei kuitenkaan tieädä, mitä elämältään nyt sitten haluaa ja mikä tekee hänet onnelliseksi.
Olen tietenkin miettinyt, onko hänellä toinen nainen mutta tuon kiistää edelleenkin jyrkästi. Mieheni tekee pitkiä (jopa liki 3h) lenkkejä ja on alkanut hoitamaan itseään muutoinkin (ihon hoitoa, kuntoilua, viihtyy välillä peilin edessä enemmän kuin minä). Sanokaa viisaammat, että onko tuo seurausta toisesta naisesta vaiko ihan vain mieheni halustta hoitaa itseään itsensä takia?
En vieläkään ymmärrä, että miksi hän haluaa eron. Mielestäni meillä on ollut ihan perushyvä liitto tavallisine ongelmineen, jotka yleisimmin ovat liittyneet talouteen ja rahaan, tai sen vähyyteen. Kaikissa ihmissuhteissa on ongelmia mutta mielestäni ne tulisi vakaasti ensin koettaa ratkaista ja sitten eron oltava vasta se ihan vihoviimeinen keino. Vai onko tässä nyt se kolmas osapuoli?
Olen jo hakenut itselleni kaupungilta "omaa" asuntoa, mutta jonot ovat vain niin toivottoman pitkät, että en tiedä kauanko joudun tässä asumaa. Sydäntä raastaaa, on paha olla mieheni lähellä ja paha olla poiskin. Onneksi asumme kaupungin asunnnossa,, joka on molempien nimissä, niin hän ei voi laittaa minua tästä poiskaan. En tarkoituksella tässä asu yhtän pitempään kuin on pakko, mutta tilanne on nyt tämä, asuntotilanne vaikea.
En tiedä miten jaksaa/jatkaa tästä eteenpäin. Elämässäni on ollut raskaita asioita 1.5 vuoden sisällä muitakin (sairautta, kuolemaa) en enää jaksaisi mitään lisää tähän. Olen myös järjettömän pettynyt siitä, että mieheni haluaa eroa koska olen itse ollut hyvin vakavissani avioliittomme kanssa. Pelkään yksinäisyytta, taloushuolia. Pelkään tulevia juhlapyhiä, jotka olemme aina viettäneet yhdessä. Murehdin jo tulevaa Joulua - miten siitä pääsen yli? Minulla on kyllä ystäviä, eilenkin juttelin puhelimessa kahden tunnin maratonpuhelun lapsuudenystäväni kanssa. Joulut ym. ovat vain niin perhekeskeisiä juhlia, ettei niihin edes ystävänä ole helppo "sisälle" päästä.
En tiedä, missä kaupungissa asut, hyvä Tyhjyydenkurjuus, mutta yksi vaihtoehto on mennä psykiatrian poliklnikalle. Itse hakeuduin oman kaupunkini psy.päivystykseen. Siellä tapasin ihanan hoitajan ja ihanan lääkärin, jotka kuuntelivat ja kuulivat hätääni. Järjestivät vielä lisäksi kolme kriisitapaamisaikaa samalle polille ja siellä eilen kävinkin tapaamassa jälleen lääkärin ja hoitajan. Sain unilääkettä ja rauhoitavaa, koska en ole saanut lainkaan nukuttua, en syötyä. Seinät kaatuvat päälle, on vaikea hengittää. En edes osaa elää päivä kerrallaan, vaan sekuntista, minuutista toiseen koetan ryömiä täällä hetteikössä itkien ja ymmärtäen mitä oikein tapahtui.
Ole kiltti, hae itselleni apua. Älä jää yksin. Älä välttämättä myöskään mene sellaiselle lääkärille (esim. yksityinen lääkäriasema), jossa joku peruslääkäri kuuntelee toisella korvalla asiaasi, kirjoittaa sinulle reseptin ja sairausloman ja sitten sanoo näkemiin ja 60 euroa, kiitos. Suomen mielenterveysseuralla saattaa olla jotain palvelunumeroita ja palveluita ylipäättään (puhelinpalvelu), kirkolla on jkotain eroryhmiä mielestäni. En ole noihin vielä itse jaksanut perehtyä. Talousapua sosiaalivirastolta tai seurakunnalta??
Olet oikeassa, että ero on lopullinen, peruuttamaton. Haaveet, unelmat murskautuvat. Hyvät yhteiset muistot satuttavat. Itsensä syyllistäminen on raastavaa. Mikäli vain pystyt, älä syyllistä itseäsi, se ei enää auta mitään. Jos pystyt, koeta elää tässä hetkessä. Älä katso liikaa taakses,. äläkä vielä kurkota liikaa tulevaisuuteenkaan. Elä tässä ja nyt. Älä ole liian armoton itsellesi. Pystyt kyllä rakentamaaan elämäsi uusiksi, et nyt, et huomenna mutta jonankin päivänä. Pysytt siihen kyllä. Nyt on surun, luopumisen, tuskan, pimeyden aika mutta hiljalleen elämäsi alkaaa saada muitakin värejä. Toivon mukaan myös minun elämäni.
Lämpimin terveisin kohtalosoverisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m644041Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7163845Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3993649Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o863471Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363209Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582698- 502685
- 1212562
Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise142219Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182219