Homoseksuaalin vaihtoehdot

vl-yhteisössä.

VL-perheeseen syntyneelle homoseksuaalille on vain kaksi vaihtoehtoa vl-uskonyhteisössä: Menet naimisiin ja näyttelet heteroa tai jäät naimattomaksi ja näyttelet heteroa.

Näinkö Jumala tarkoitti?

12

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinkin

Siis esität ulkopuolisen näkemyksen.
      Näistä naimisiin meneminen on kaikkein huonoin asia koska silloin tuhoaa toisen ihmisen elämän. Puolison joka luulee saavansa samaa rakkautta mitä itse ainakin aluksi tuntee. Koska kaikki ihmiset eivät mene naimisiin ylipäätään koko elämänsä aikana oikeampi on olla menemättä avioliittoon toiden kassa vain kulissien takia. En myöskään usko mihinkään eheyttämishoitoihin.

Vl homoseksuaalin kokemukselle kaikkein merkittävin lienee oman äidin ja vanhepien suhtautuminen. Varmaankin monen rakastan äidin toive on että nuori seksuaalisesta suuntautumisetaan huolimatta säilyttäisi uskonsa.

• Ei vaihtoehtoja.

Kokemusta on ihan sieltä muurien sisäpuoleltakin 20 vuotta, että ei aivan ulkopuolinenkaan näkemykseni ole. Tekipä vl-homoseksuaali miten tahansa, koko ikänsä on siis näyteltävä heteroa.

Mitä muita vaihtoehtoja on?

• luettu on...........
      • VL-rasismia.

Enpä ole kuullut yhdestäkään homoseksuaalista, joka olisi "eheytynyt" yhtäkkiä heteroksi jollain "hoidolla". Eihän mustaihoinen ihminenkään muutu valkoihoiseksi, vaikka kuinka "eheytettäisiin".

• että näin

Valitettavasti nuo ne ovat vaihtoehdot käytännössä Suomessa edelleen monella muullakin, jos ei muuta pääkaupunkiseudulle, oli perheen ja suvun vakaumus sitten mikä vain. Nekin, jotka eivät omien sanojensa mukaan usko mihinkään, tuomitsevat näitä ihmisiä kuitenkin kärkkäästi "luonnottomina". Ihan siitä huolimatta, että luonnossa tätä esiintyy muillakin kuin ihmisillä.

Muistan muutaman vuoden takaa dokumentin homoparista, joka piti maatilaa jossain Pohjanmaalla ja ilmeisesti heidän perheensä heidät hyväksyi. Mutta se dokumentti jäikin mieleen juuri siksi, että heidän läheisiltään saavuttamansa hyväksyntä tuntui niin uskomattomalta.

• Muuttuu paremmaksi?

Arkkipiispa emeritus John Vikström:

"Sinäkin olet Jumalan luoma sellaisena kuin olet. 1970-luvulle asti seksuaalista suuntaustasi pidettiin rikollisuuteen johtavana taipumuksena, 80-luvulle asti sitä pidettiin sairautena.

Nyt ymmärrämme paremmin mistä on kyse, myös kirkossa. Minäkin. Sinä et ole rikollinen, et sairas, et synnillinen. Sinä kuulut siunauksen piiriin, et kirouksen.

Jumala siunatkoon sinua. Jumala siunatkoon kaipuutasi rakkauteen, toisen ihmisen läheisyyteen ja lämpöön. "

http://freepathways.wordpress.com/2011/05/18/kirkko-ei-puutu/

• Ei kaikki vihaa!

Te vl:t ete vaan voi hyväksyä erilaisia ihmisiä, kun itse olette nin helevetin täydellisiä. Jos joku minun lapsistani tai sisaruksistani osoittautuisi (vaikka myöhemmälläkin iällä) homoseksuaaliksi, ei minun suhtautumiseni häneen muuttuisi mitenkään.

Kyllä se vaan on niin, että te vaan luulette muidenkin vihaavan homoseksuaaleja, koska itse vihaatte ja inhoatte ahdasmielisen kasvatuksenne sekä uskontonne vuoksi!

• miten on?
        Ei kaikki vihaa! kirjoitti:

Te vl:t ete vaan voi hyväksyä erilaisia ihmisiä, kun itse olette nin helevetin täydellisiä. Jos joku minun lapsistani tai sisaruksistani osoittautuisi (vaikka myöhemmälläkin iällä) homoseksuaaliksi, ei minun suhtautumiseni häneen muuttuisi mitenkään.

Kyllä se vaan on niin, että te vaan luulette muidenkin vihaavan homoseksuaaleja, koska itse vihaatte ja inhoatte ahdasmielisen kasvatuksenne sekä uskontonne vuoksi!

Vähän asian vierestä. Sanokaahan vl:t onko tosiaan niin, että etenkin mies vl:t kulkee yksikseen esim. baareissa? Olen pitkään seurannut keskustelupalstoja, joissa naiset sanoo, että heillä on seksisuhde vl-miehen kans. En ole oikein uskonut noita juttuja, mutta nyt olen jutellut muutaman henkilön kanssa, jotka itse käyvät ko.paikoissa ja he ovat kertoneet, että oli siellä taas muutama paikallinen ison perheen isäki niin "kännissä" ettei tolpillaan pysynyt. Arki kun koittaa ollaan taas, niinkuin mitään pahaa ei oltais koskaan tehtykään.

• juttua juttua
        miten on? kirjoitti:

Vähän asian vierestä. Sanokaahan vl:t onko tosiaan niin, että etenkin mies vl:t kulkee yksikseen esim. baareissa? Olen pitkään seurannut keskustelupalstoja, joissa naiset sanoo, että heillä on seksisuhde vl-miehen kans. En ole oikein uskonut noita juttuja, mutta nyt olen jutellut muutaman henkilön kanssa, jotka itse käyvät ko.paikoissa ja he ovat kertoneet, että oli siellä taas muutama paikallinen ison perheen isäki niin "kännissä" ettei tolpillaan pysynyt. Arki kun koittaa ollaan taas, niinkuin mitään pahaa ei oltais koskaan tehtykään.

olisi mukava tietää ja nähdä missä ja milloin? en ole itse koskaan nähnyt vaikka on tullut pyörittyä siellä sun täällä, ja tunnen taustastani johtuen aika paljon vanhoillislestadiolaisia.

• homous on sairaus

rautakaupasta saa köyttä. Ei Jumala ole tarkoittanut ketään toisia pers..seen lykkimään. Se nyt ei vaan ole luonnollista.

• Rasvattu nahka

Katos katos. Hihhulilla homot ja perseet mielessä heti aamusta.
        Oliko erektio kun heräsit homounien jälkeen?

• Tynnyrissä kasvavall

Ihan vaan tiedoksi teille vl-homofoobikoille: Seksuaalisuuteen liittyy paljon muutakin toisten "perseeseen lykkiminen".

Eikä anaaliseksi naisenkaan kanssa mitenkään huono juttu ole. Avartakaa maailmankuvaanne vaikka aluksi suurentamalla tynnyrinne katselureikää.

Kun tuon tason tietämyksellä ihmisen seksuaalisuudesta kasvatetaan suuria lapsilaumoja, ei ole ihme kun vaikenlaisia vääristymiä ilmenee rikostilastojen mullistamiseksi saakka!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      276
      5401
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      70
      4986
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      123
      4375
    4. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4086
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3820
    6. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3707
    7. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      41
      3408
    8. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      87
      3097
    9. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      66
      2949
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      23
      2688
    Aihe