Ähky puhku,pään juiminta.

Lattiarätti

Lattiarätti tässä kirjoittelee...Kävin sitten gynellä ja aloitettiin hormoonikorvaushoito sekä keltarauhashormooni kun kohtu on tallella.

Estreena hormoonia 3 painallusta pumppupullosta ja terolut 10 pv 1 kk........ja minua turvottaa ja on tätä pään juimintaa....ei oikein säre mutta sinnepäin.

Jouduin heti aloittamaan terolutin kun osui sopivasti viime menkkoihin ja samalla aloitin estreenan.

Tihkuvuoto alkoi heti kun terolutin aloitin aloitin ja soitin gynelle ja hän sanoi että teroluttia voit ottaa vain 8 pv jotta tihkuvuoto loppuu ja alkaa sen jälkeen omat menkat.Tihkuttaminen loppui viidentenä päivänä mutta tämä turvottava olotila...!!...
Mietin vaan et kummasstakohan johtuu...??..Terolutista vai estreenasta...??
Muuten henkinen olotila on paljon parempi...ja kivut loppui (minulta kun meinas pää räjähtää ja könkkäsin nivelkipujen kanssa kuin vanha mummo)

Te kellä on enemmän kokemusta hormoonihoidoista niin kertoisitteko miten teillä on ollut....johtuko turvotus keltarauhashormoonista vai estrogeenista ja menikö ajan ajan kanssa ohi..??......Voisin tietty kokeilla kahta annosta estrogeeniä jos tämä annos on liikaa.

2

238

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tälleen

Mulla on käytössä Estrogeliä Terolutia ja aina kauheat turvotukset ja paha mieli Terolutkuurin aikana. Mulla on reseptisssä 2kk välein Terolut 10pv, mutta ikää onkin jo 10v enempi, kuin sulla. Sitten kun vuoto vihdoin alkaa, niin on kyllä todella voimakasta vuotamista ja kivut sen mukaiset. Aika paljon otat tuota estrogeeniä, kun mulla oli ohjeistuksena 1-2 pumppausta, mutta voipi tuo olla eri vahvuistakin. Liika iso annos estrogeeniä voi meinaan myös turvottaa ja aiheuttaa päänsärkyä.

• Lattiarätti

Kiitti vastauksesta.Estrogeeni on 0.1%.....ja ohjeessa on 2-3 painallusta päivässä.Laitoin nyt 2 painallusta ja tänään lopetin terolutin.Gyne oli sitä mieltä et jos nyt se 8 päivää riittää kun sitä tihkua oli 5 päivää.

Ehdotin gynelle sitä et josko ottaisin tyhjennysvuodot 2 kk välein mutta hän oli sitä mieltä että nyt vielä 1 kk sillä menkkoja tulee tosin ihan sekaisin ollut 1 ½ vuotta.

Minulla ei ihme kyllä terolut vaikuttanut mielialaan..??....Muuten olisi pitkästä aikaa suht levollinen olo mitä nyt nuo turvotukset ja pään juiminta..

Sikäli nyt kinkkinen tilanne kun aloitin kummatkin yhtäaikaa.Katsoo nyt miten olon käy kun terolut jää taoulle ja pudotan estrogeenia 2 annokseen.....

On vaan jotenkin vähän kaikki outoa kun vasta aloitin koko hoidon mutta eiköhän tässä ajan kanssa opi kuulosteleen tuntemuksiaan.....=)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      343
      4342
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      142
      2438
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2056
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      142
      1578
    5. Eikö me voitais

Vaan harrastaa seksiä kun muusta ei tule mitään
      Ikävä
      26
      1117
    6. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      42
      1104
    7. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      28
      1047
    8. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      140
      999
    9. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      989
    10. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      337
      931
    Aihe