Ähky puhku,pään juiminta.

Lattiarätti tässä kirjoittelee...Kävin sitten gynellä ja aloitettiin hormoonikorvaushoito sekä keltarauhashormooni kun kohtu on tallella.

Estreena hormoonia 3 painallusta pumppupullosta ja terolut 10 pv 1 kk........ja minua turvottaa ja on tätä pään juimintaa....ei oikein säre mutta sinnepäin.

Jouduin heti aloittamaan terolutin kun osui sopivasti viime menkkoihin ja samalla aloitin estreenan.

Tihkuvuoto alkoi heti kun terolutin aloitin aloitin ja soitin gynelle ja hän sanoi että teroluttia voit ottaa vain 8 pv jotta tihkuvuoto loppuu ja alkaa sen jälkeen omat menkat.Tihkuttaminen loppui viidentenä päivänä mutta tämä turvottava olotila...!!...
Mietin vaan et kummasstakohan johtuu...??..Terolutista vai estreenasta...??
Muuten henkinen olotila on paljon parempi...ja kivut loppui (minulta kun meinas pää räjähtää ja könkkäsin nivelkipujen kanssa kuin vanha mummo)

Te kellä on enemmän kokemusta hormoonihoidoista niin kertoisitteko miten teillä on ollut....johtuko turvotus keltarauhashormoonista vai estrogeenista ja menikö ajan ajan kanssa ohi..??......Voisin tietty kokeilla kahta annosta estrogeeniä jos tämä annos on liikaa.
2241
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Mulla on käytössä Estrogeliä Terolutia ja aina kauheat turvotukset ja paha mieli Terolutkuurin aikana. Mulla on reseptisssä 2kk välein Terolut 10pv, mutta ikää onkin jo 10v enempi, kuin sulla. Sitten kun vuoto vihdoin alkaa, niin on kyllä todella voimakasta vuotamista ja kivut sen mukaiset. Aika paljon otat tuota estrogeeniä, kun mulla oli ohjeistuksena 1-2 pumppausta, mutta voipi tuo olla eri vahvuistakin. Liika iso annos estrogeeniä voi meinaan myös turvottaa ja aiheuttaa päänsärkyä.

Äänestä

Kiitti vastauksesta.Estrogeeni on 0.1%.....ja ohjeessa on 2-3 painallusta päivässä.Laitoin nyt 2 painallusta ja tänään lopetin terolutin.Gyne oli sitä mieltä et jos nyt se 8 päivää riittää kun sitä tihkua oli 5 päivää.

Ehdotin gynelle sitä et josko ottaisin tyhjennysvuodot 2 kk välein mutta hän oli sitä mieltä että nyt vielä 1 kk sillä menkkoja tulee tosin ihan sekaisin ollut 1 ½ vuotta.

Minulla ei ihme kyllä terolut vaikuttanut mielialaan..??....Muuten olisi pitkästä aikaa suht levollinen olo mitä nyt nuo turvotukset ja pään juiminta..

Sikäli nyt kinkkinen tilanne kun aloitin kummatkin yhtäaikaa.Katsoo nyt miten olon käy kun terolut jää taoulle ja pudotan estrogeenia 2 annokseen.....

On vaan jotenkin vähän kaikki outoa kun vasta aloitin koko hoidon mutta eiköhän tässä ajan kanssa opi kuulosteleen tuntemuksiaan.....=)

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Lattiarätti kirjoitti:

Lattiarätti tässä kirjoittelee...Kävin sitten gynellä ja aloitettiin hormoonikorvaushoito sekä keltarauhashormooni kun kohtu on tallella.

Estreena hormoonia 3 painallusta pumppupullosta ja terolut 10 pv 1 kk........ja minua turvottaa ja on tätä pään juimintaa....ei oikein säre mutta sinnepäin.

Jouduin heti aloittamaan terolutin kun osui sopivasti viime menkkoihin ja samalla aloitin estreenan.

Tihkuvuoto alkoi heti kun terolutin aloitin aloitin ja soitin gynelle ja hän sanoi että teroluttia voit ottaa vain 8 pv jotta tihkuvuoto loppuu ja alkaa sen jälkeen omat menkat.Tihkuttaminen loppui viidentenä päivänä mutta tämä turvottava olotila...!!...
Mietin vaan et kummasstakohan johtuu...??..Terolutista vai estreenasta...??
Muuten henkinen olotila on paljon parempi...ja kivut loppui (minulta kun meinas pää räjähtää ja könkkäsin nivelkipujen kanssa kuin vanha mummo)

Te kellä on enemmän kokemusta hormoonihoidoista niin kertoisitteko miten teillä on ollut....johtuko turvotus keltarauhashormoonista vai estrogeenista ja menikö ajan ajan kanssa ohi..??......Voisin tietty kokeilla kahta annosta estrogeeniä jos tämä annos on liikaa.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu