Kissa ja gerbiilit

Gerbu 111

Niin eli sopiiko kissa ja gerbiilit oikeen yhteen? Tai siis onko kannattavaa ottaa mutta ne gerbut ois sem,mosessa terrassa lasikaapissa ja ovi ois kiinni eikä meijän kissa saa sitä lasikaappii auki. Entäs matkoilla? Meijän mummolaan on 3 tuntii matkaa eikä meijän kaverikaan voi tulla vahtimaan koska asuu vähän kauempana kuin ennen koska muutti jaeläinkauppaan ei jokakerta jaksais viedä enkä tiedä et voisko naapuritkaan hoitaa.. se kaveri asu ennen naapurissa.. Voisitteko auttaa?

9

97

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ibba-

Kumpi eläin sulla on jo ennestää kissa vai gerbiilit? mulla on gerbiilejä ja pari viikkoo sitte otin kissan pennun. Oon antanu niitten välillä nuuhkii toisiaa kädessä (kissa niin pieni että saa hyvin pidettyä yhellä kädellä) eipä oo gerbut siitä stressaantunu. Mä en anna kisulle mitää hiirtä muistuttavii lelui ettei se sit myöhemmin rupee gersui vahtaamaa. Hetken ne elukat jaksaa toisiaa pällistellä ja sitte ne rupee taas omii hommiisa, eli pähkinänkuoressa meillä on hyvin menny yhteis elo yhen katon alla ja kaikki nukutaaki samassa huoneessa. Matkustamisesta, eläinkaupat ei ole hoitopaikkoja mihin eläimen voi tuoda kun huvittaa, jos sinulla ei ole hoitopaikkaa eläimillesi niin älä joko ota eläimiä tai älä matkustele, karkeasti. Jostakin paikka kunnilta löytyy myös 4h yhdistyksiä josta voit palkata jonkun ruokkimaan/ulkoiluttamaan eläimiä.

• Huurrrre

"Oon antanu niitten välillä nuuhkii toisiaa kädessä...." älä tee tätä enää, kissa pian salamannopeasti nappaa gerbiilisi joku päivä.
        Kissa on peto, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Vietti tappaa on niin voimakas että sitä ei saa kitkettyä pois eikä mielestäni saakkaan yrittää.
        Meillä on jyrsijöiden(hamstereita) ja nuorten, metsästysviettisten kissojen pito onnistunut hyvin koska
        1.) hamstereilla on isot raskaat lasiterraariot, kissa tei saa kaadettua/siirrettyä
        2.)jossa on tukeva ja tiheäverkkoinen kansi, kissat ei saa koukittua
        3.) kissoja ei jätetä yksin hamstereiden kanssa!

• Gerbu 111

Joo meillä täällä on 4 h yhdistys täälläpäin. Ja meillä on kissa ja myös koira mutta koira ei välitä mistään pikku gerbiileistä eikä oo hirveen villi.

• nnnnn-

Jos laitat gerbiilit johonkin lasikaappiin niin miten ajattelin niiden saavan kunnolla happea? Entäs kun käsittelet gerbiilejä ja gerbiili karkaa?
      En suosittele hankkimaan... Ehtiihän sitä sitten vaikka ottaa kun joskus muuttaa omilleen:)

• ibba-

tosta käsittelystä vielä sen verran et mulla juoksee aina hetken aikaa päivästä gerbut vapaana huoneessa ja sillonhan kissa on luonnollisesti toisessa huoneessa, itse sitten kökötän oviaukon vieressä (siis suljettu ovi takanani) vahtimassa huiskuhäntiä. pidän myös varmuuden vuoksi aina sillon pyyhettä lattialla ettei kissan käpälä vahingossakaan tule oven alta. Kannattaa aina kuitenkin olla tollasissa kissa hiiri leikeissä vähän yli varovainen ettei mitää kamalaa pääse tapahtumaan :)

• Gerbu 111

Joo.. Tää keskustelu tais sit olla tässä..

• gerbuhyppu

Kun sain ekat gerbiilini minulla oli kissa joka kanniskeli sisällekkin hiirulaisia jne. No kissa sai kuitenkin olla omassakin huoneessani missä gerbiilit oli niin ihan vapaasti kunhan yläkerrassa oli joku katsomassa toisessa huoneessa vähintään. Kisu istuskeli joskus dunan päällä ja koitti tunkea kattoritilästä tassuaan mutta ei onnistunut :D Gerbiiilit olivat sitten niin uteliaita ette nuuhkivat innoissaan kissan tassua. No nykyään kissa on jo kuollut 2vuotta 3vuotta sitten ja enää toinen gerbiileista elossa uusien kavereitten kanssa. Ei kissa toista tappanut sai kasvaimen ja jouduttiin lopettamaan :(

• ibba-

Siinä taas toinen kertomus että voi olla kissoja ja gerbiilejä kuhan osaa hoitaa homman!

• vihainen(ko)

Toi on vastoin luonnon lakeja pitää vihollisia yhdessä! kaikki eläimet pois tollasilta ihmisiltä! asuisitko itse leijonan kanssa?????

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      54
      5666
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      73
      2782
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      2000
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      1885
    5. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      160
      1815
    6. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      18
      1771
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1528
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1161
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      81
      1141
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      66
      965
    Aihe