Ni skall visa att ni finns,man måste inte alltid tala finska.Öppna garderobsdörrarna.
Svenskspråkiga människor i ÅBO.
5
197
Vastaukset
- Mumin från savolax
Garderobs dörrarna har öppnats. Hälsningar från den finskpråkiga mumin pappan från savolax! Även vi som inte har svenska som modersmål finns som stöd bland er finlandssvenskar!!
- kloverharum
Tack skall du ha,hoppas ni finns många liknande.
- 40talist
Här är en 66 årig gubbe till. Jag gillar både det svenska språket och svenskar i allmänhet.
Jag har många goa vänner i Sverige, men det vore kul att hitta nån svenskspråkig
"gubbe" i Åbo att få snacka med. Jag är finskspråkig och ville gärna förbättra mina kunskaper i talat språk.
Kolla på mitt nostalgiforum: http://40talister.egetforum.se/
mbh
Martti W ifrån Åbo- farmor bea
Jag VET att det finns svenskspråkiga i ÅBO,min son med familj bor där.Det är kanske bara inte så lätt att hitta varann.Annons i Åbo Underrättelser ?
- god service
farmor bea kirjoitti:
Jag VET att det finns svenskspråkiga i ÅBO,min son med familj bor där.Det är kanske bara inte så lätt att hitta varann.Annons i Åbo Underrättelser ?
Min dotter (flerspråkig ) som jobbar som försäljare i Åbo har berättat hur glada svenskspråkiga kunder blir när det märker att de får tala sitt modersmål.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.947106- 1723722
- 533259
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2332384- 482125
- 411978
- 471869
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?241818- 601768
- 191753