Mitkä PMS-oireet on normaaleja?

hormoonihirviö89

Itse luulin säästyneeni PMS-oireilta, kunnes huomasin että itsetuhoiset jaksoni vuorottelivat kuukausittain. Noin yhtä-puoltatoista viikkoa ennen kuukautisia KAIKKI ärsyttää, mutta hiljaisena ihmisenä pidän kaiken sisälläni. Tekee mieli hypätä sillalta. Voiko olla normaalia että PMS:n johdosta haluaa tappaa itsensä joka kuukausi? Kun "pms" helpottaa, pidän itseäni typeränä, miten saatoinkaan ajatella noin sillä elämäni on ihan hyvää. Mistähän apua. Kuulemma b-vitamiini auttaisi, mutta olen syönyt sitä noin 4kk purkista, ei auta 8vielä?).

Onko näin rajut mielialanvaihtelut normaaleja PMS:ään kuuluvia? En kovin välitä kehostani joten en ole huomannut/ajatellut turpoanko tms. noihin aikoihin tai tuleeko muita ruumiillisia muutoksia.

4

150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • horminihirviö

ja ihmissudeet kärsivät joskus,olen ärtyisä,riidanhaluinen,agressiivinen.en toki lyö ketään mutta olen tosi hermoraunio.kaikki mieskaverini elämässäni ovat aina tienneet että nyt mulla on ne kireet päivät taas ja välirikkojen vaara on lähellä.kaipaan silloin omaa aikaani,ja ärsyynnyyn tosi helposta.ja ahdistaa ja joskus masentaa sekä herkempi saada itkujakin aikaan.itsetunto menee alamaihin ja olo on kierroksilla.sekä joskus on sellasia että lähenkö täälät kokonaan pois-höpötyksiä.sitten kun menkat alkavat ja vuotopäiviä jo pari takana,olo on kiva,kevyt ja ei olo turpeakaan enää,ja finnejä tulee leukaan.mulla auttaa hiljaisuus,lenkkeily luonnossa,puhelin kiinni .

• dggdfgf

Kyllä se varmaan ihan PMS:ää on. Siihen on olemassa kaikenlaisia niksejä, mielialalääkkeitäkin käytetään jos menee tosi pahaksi.

Joskus näin dokkarin, jossa naiset kokeilivat nauttia paljon maitotuotteita, ja se auttoi monilla pms:ään paljon. Kannattaa toki miettiä silti ihan omaa tunne-elämääkin, voisiko olla jotain patoutunutta vihaa (sekin tutkitusti on yhteydessä pahaan pms:ään). Sekin jo auttaa kun tiedostaa ne omat mielenliikkeet ja osaa laittaa ne mittasuhteisiinsa (tyyliin "no niin tämä on nyt vaan tätä").

• elämää naisena

niin tuo viha ja patoutuneet tunteet tulee mieleen ensin depressio tai humalaisen paineiden purkaukset.pms on hormonaalinen oireisto,ei mikään mielenterveys häiriö.hormonipitoisuudet heittää ja se vaikuttaa mysö mielialoihin ja puhtaasti kehon tuntemuksiin.patoutunut viha ilmenee kaikilla ,miehillä,naisilla.nuorilla ja vanhoilla.en patoa mitään,ihmiset ovat erilaisia ja erilaiset tilanteet ihmis-suhteissakin aihaettaa skismoja.ja perheessä vastuu on aikamoista,yksin sinnku elämää viettävä nainen ilmeisestikin on tasapainoisempi pms oireissaan kuin parisuhtieta ja perhe-elämää elävä kanssa sisarensa.sinkkujen ei tarvitse ajatella muuta kuin omaa ainoaa itseää,ja pms oireetkaan ei tunnut missään.kun muistelee tarkemmin.toki sinkuilla vaativa työ tai opiskeluaika saattaa vaikuttaa pms oireitojen alttiimmiksi.sinkuilla elämä ei ole sressaavaa,kuten perheellisillä,toki heillä ei oel aikaa tarkkailla koko aikaa ovulaatioita ja kehon liikkeitä.mies ja lapset ja koirakin vaativat osansa

• muistelee keski-ikäi

Jos se sinkkuus on kaikkein kamalin juttu elämässä, niin se PMS voi olla todella karmea. Silloin sitä on kaikkien ihanien mahdollisten poikien hylkäämä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4233
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3213
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. 136
      936
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe