Onko totta että imetys laihduttaa?

saara

en kyllä ole vielä edes raskaana, mutta mietin vain kun painan nyttenkin 50 kiloa ja olen tosi siro ollut aina luonnostaan...haluaisin kyllä täysimettää lastani jos vain onnistuu, mutta mietin että kuihdunko minä sitten ihan luurangoksi vai mitä tapahtuu?

15

13302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mam

      Imetys kuluttaa energiaa paljon, mutta jos syöt sen verran kuin kulutat, niin et laihdu. Itse olen laihtunut imetysaikoina luurangoksi, koska en yksinkertaisesti ole jaksanut mättää sellaisia määriä ruokaa suuhuni, ettei paino putoaisi. Tiedän kyllä paljon äitejä, jotka ovat täysimettäneet lapsensa, ja silti paino ei ole pudonnut. Imettäesssä on ruokahalu kova, mikä kuuluu asiaan.

      • PerusLäskiÄijä

        Osta kilon lasagne ja palan painikkeeksi 1,5 litraa kokista. Tuon kun nykäsee aamupalaksi, niin ei kalorit lopu kesken.


    • 3:n äiti

      Joitakin se laihduttaa ja toisia lihottaa.

      Minulla tippui heti synnytyksen jälkeen pari kiloa, ja sen jälkeen sitä tuli pikkuhiljaa takaisin. Vuoden imetyksen jälkeen oli samoissa lukemissa kuin heti synnytyksen jälkeen. Sen jälkeen sain kilot pysymään kurissa. Nyt on imetys ohi, ja toivon että saisin nyt ne pari imetyskiloa tippumaan.

      Jotkut lihovat imetysaikana vielä enemmän kuin minä.

    • äiti-83

      voit syödä vähän enemmän kuin ennen niin et laihdu. jotkut laihtuvat imettäessään helpommin ja jotkut huonommin. imetys kuluttaa muutamia satoja kaloreita, mutta saat ne helposti syömällä takaisin. usein naisille jää enemminkin muutama ylimääräinen kilo.

    • mama

      Imetys laihdutti minua aivan valtavasti,mutta se oli vaan hyvä,sillä odottaessahan niitä kiloja kertyy taatusti jokaiselle.
      Saat olla onnellinen jos saat vuodessa painosi normaaliksi.
      Itse olen saanut painoni aina normaali lukemiin,koska katsoin odotusaikana ,etten todelakaan rupea ruokaa mättämään kahden edestä.
      Onnellista odotusta ,jos joskus rupeat odottamaan.

    • tissitiikerin äiti

      Mulle sano neuvolan täti, et ei se imettäminen mitään laihduta, vaan se valvominen.... ja mun kohdalla on pitäny paikkansa, grammaakaan en oo laihtunu ja vuoden imettäny.

      • Mam

        Neuvolan tädilläsi on väärää tietoa. Imetyksen aikana äidin energiantarve kasvaa n. 500 kcal vuorokaudessa, joskus jopa enemmän riippuen siitä, miten paljon vauva syö. Jos äiti ei nauti ravintoa kasvaneen energiantarpeen mukaan, hän laihtuu varmasti. Yleensä kuitenkin voimakas ruokahalu saa äidin syömään "kahden edestä". On laskettu, että jos äiti ei korvaa imetysaikana suurentunutta energiantarvettaan syömällä, hän laihtuu puolen vuoden täysimetyksen aikana n. 7 kiloa.


      • mölliköllijölli
        Mam kirjoitti:

        Neuvolan tädilläsi on väärää tietoa. Imetyksen aikana äidin energiantarve kasvaa n. 500 kcal vuorokaudessa, joskus jopa enemmän riippuen siitä, miten paljon vauva syö. Jos äiti ei nauti ravintoa kasvaneen energiantarpeen mukaan, hän laihtuu varmasti. Yleensä kuitenkin voimakas ruokahalu saa äidin syömään "kahden edestä". On laskettu, että jos äiti ei korvaa imetysaikana suurentunutta energiantarvettaan syömällä, hän laihtuu puolen vuoden täysimetyksen aikana n. 7 kiloa.

        hehheheheee sanon minä. ja tässä selitys: synnytyksestä 2,5kk. Tarkalla ruokavaliolla Alle 1800kcal päivässä ja paino ei oo tippunu kiloakaan. Minun kokosen naisen peruskulutus on siinä 2200 luokkaa ja siihen vielä päälle se VÄITETTY 500 mitä imetyksen kuulus kuluttaa eli saisin vetää 2700kcal lihomatta. paskapuhetta. joku laihtuu, joku lihoo, ei se mikään varma juttu ole kumpaakaan suuntaan.


    • Mimmi80

      Kyllä se imettäminen laihduttaa mut älä ole huolissas itse kun aloin odottaa esikoistani painoin 45kg kun synnytin painoa oli 60kg laitokselle jäi vain n.4kg imetin puolivuotta ja taas olen samankokoinen kuin ennen kuin aloin odottaa. Joten ei susta tuu luurankoa vaikka imettäisit.

    • Karamelli

      Minulla ei laihtumista ole ollut nähtävissä...Imetysaikaan (joka lapsella) tuli painoa lisää 5kg, koska oli aivan JÄRKYTTÄVÄ nälkä koko ajan. Yöimetysten välilläkin kävin jääkaapilla... :D

      • äiti -74

        Painon nousu imetyksen aikaan taitaa olla aika yksilöllistä. Minulla kahden ensimmäisen aikaan paino putosi, mutta kahden seuraavan aikana noussut; nousee parasta aikaa. Vauva on 2kk ja kasvaa hyvin, kuten äitikin.. Nälkä on ymp.vuorokautista ja aivan sama mitä syö, kaikki uppoaa. Painoindeksin mukaan olen nyt norm painoinen, mutta vaatteet käyvät pieniksi. Laihdutan kyllä, kun lopetan imetyksen, siihen saakka en välitä ns. kiloista.


    • Hoikkeliini

      Itse painoin raskaaksi tullessa 52 kg ja lihoin 10 kg raskauden aikana, synnytyksesen jälkeen painoin noin 55 ja kaikki sanoivat hoikaksi, nyt 9kk imetyksen jälkeen olen laihempi kuin ennen raskautta. Ja ihmiset sanovat etta olen aivan liian laiha.
      Uskon kuitenkin painoni nousevan imetyksen loputtua, en näe hoikkuutta esteenä imetykselle, pitää vain syödä enemmän imetyksen aikana. Itse en ole noudattanut muiden neuvoja lopettaa imetys hoikkuuden takia, koska olen aina ollut hoikka. Raskauden aikana olisi varmaan pitanyt lihoa enemmän etta oisi jäänyt niin sanottua vararasvaa enemmän imettämistä varten.

      • -----------

        yleensä ihmiset lihoo raskauden aikana sen verran että siitä jää vararasvaa imetykselle ja vaikkei lihoaisi niin noin 500kaloria lisää voi helposti syödä päivässä jottei paino tipu.Itse laihduin odottaessa ja imettäessäni tähän mennessä n.17kg mutta vain sen takia etten lisännyt kaloreita ja söin terveellisemmin kuin ennen.(ja toivoinkin laihtumista)ei kukaan liho eikä laihdu itsestään kyllä ne suullansa pystyy säädellä =)


    • imettäjä

      Itse haluaisin kiloistani eroon, mitä on vielä 6kg jäljellä raskautta edeltävään aikaan verrattuna. Kaikki ne 6 kiloa on rumasti juuri vyötäröllä joten ulkoisesti ei näytä hyvältä. Luin juuri Helistimen sivulta juttua imettämisestä. Siinä sanottiin että; "Kuitenkaan imetystä ei saa pitää laihdutuskeinona. Lyhytaikainen vähäinen syöminen ei vaikuta rintamaidon määrään, mutta laihduttaminen väsyttää äitiä ja rintamaidon määrä voi vähetä. Laihduttaessa myös rasvakudoksessa olevat rasvaliukoiset ympäristömyrkyt kulkeutuvat rintamaitoon äidin käyttäessä omia rasvavarastoja energiantuotantoon." Siksi syön hyvin ja halujeni mukaan nyt imetysaikana ja yritän laihduttaa sitten imetyksen loputtua. Lapseni parhaaksi, joka on nyt 2kk vanha. :)

      • Millipillimenninkäin

        Mä painoin ennen raskauksia 52 kg, joka tuntuu olevan mun ns. normaalipaino, "aina" oon painanut sen verran. Esikoisesta keräsin raskausaikana 13kg ja pienimmillään painoin imetysaikana 49 kg. Toisesta sain raskausaikana 7,5kg ja 5 vkoa synnytyksestä painoin 49kg. Siitä paino on pudonnut ja nyt painan 46kg, vaikka kuinka syön... Tässä painoa on pysynyt n. kuukauden, vauva on nyt 3kk.Oon aina ollut hoikka, mutta nyt kyllä tunnen itteni jo tosi laihaks, kun jalat ja kädet on ihan tikkuja. Pituutta mulla on 165cm. Kyllä mä siis väitän, että se imetys laihduttaa....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2793
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2370
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2150
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1934
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1786
    6. 141
      1762
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1501
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe