Paul Auster / Sunset Park

scarabaeus

Paul Auster / Sunset Park

Tämä kirjailija ei ole pettänyt vielä kertaakaan, minua lukijana siis.
Aivan käsittämättömän viilattua tekstiä kirja toisensa perään. En kylläkään ole lukenut koko tuotantoaan, mutta suurimman osan.
Kylläkyllä.
Suositan lukemaan.
Tämä
Sunset Park on tyypillinen tietsikkateksti, puskettu sälää oikein olan takaa, mutta huom.
palat liitetty taidokkaasti. Tarina kuljettaa ja ihmiset on.

Viihdettä korkealla kulttuurilla, vai miten sen nyt parhaimmin ilmaisisin.
Lukemisen nautintoa Teillekin toivon.

4

325

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • austeristi

Sunset Park on tyypillinen tietsikkateksti.

Tosin Auster taitaa olla romantikko ja käyttää vanhaa kirjoituskonetta - näin muistan lukeneeni. Tiedä sitten, onko totta.

Itse tykkään Austerista, mutta hieman kirjat kyllä toistavat samaa. Ehkä Book of Illusions tai New York Trilogy ovat ne parhaat. Sunset Parkin luin aika katkonaisesti, en kovin intensiivisesti. Vertigo ja Timbuktu taitavat olla ainoat, joita en ole lukenut, enkä kaikkia Austerin esseitä. Mutta joo, kun Auster julkaisee, niin kyllä mä luen.

• scarabaeus

" Tosin Auster taitaa olla romantikko ja käyttää vanhaa kirjoituskonetta - näin muistan lukeneeni. Tiedä sitten, onko totta. "

En ole luuraillut Austeria sen tarkemmin, mutta hänellä v armaan on kaikenlaista löydettävissä netistä. Hesarissa on ollut aina hänen kirjojensa myötä melko kattavia kuvauksia. Ne on just niitä tyypillisiä,
      kirjailija joka kirjoittaa kirjailijasta joka kirjoittaa kirjailijasta. Sitä samaa bukowskiahan ne kaikki äijäkirjat tuppaa olemaan.
      Ja jotenkin sellainen kulttuuri meiltä itsestämme puuttuu, että

kirjailijoista kirjoitettaisiin

niinkuin näistä ulkomaankirjailijoista.
      Sitä odottelen,
      saa nähdä kuinka kauan siihen menee.

• austerism

"Hesarissa on ollut aina hänen kirjojensa myötä melko kattavia kuvauksia. Ne on just niitä tyypillisiä, kirjailija joka kirjoittaa kirjailijasta joka kirjoittaa kirjailijasta."

Joo, Hesarissa on usein Austerista juttua, taitaa olla yksi kulttuuritoimituksen suosikkikirjailijoista. Helsingissähän on Vertigosta muuten tehty kansallisteatterissa (muistaakseni) teatteriversio - tai ainakin oli, en tiedä, esitetäänkö sitä enää. Itse ei tullut käytyä.

• sitä ja tätä

Olen lukenut ehkä puolen tusinaa Austeria. Mielestäni niiden taso vaihtelee aika lailla. Valitettavasti en enää muista kirjojen nimiä, mutta pari niistä oli kyllä niin kehnoja, että jäivät kesken. Parhaat niistä taas ovat loistavia!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      269
      4921
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      89
      3404
    3. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      42
      3308
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      50
      2599
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1817
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      97
      1630
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      97
      1428
    8. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      13
      1295
    9. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      144
      1035
    10. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      70
      1027
    Aihe