Kuuluuko liikkeiden tuntua?

MIssä liikkeet?

Rv 19 menossa ja joskus rv 15 alkaen tuntunut kuviteltuja tai oikeita sipaisuja ja kuplintaa, kuin höyhenellä sipaistaisiin. Nyt pari päivää ollut ihan hiljaista. Kuuluuko asiaan?

8

290

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heinäbeibi

Itse tunsin liikkeet vasta joskus rv20 ja siitä eteen päin...mulla istukka ihan edessä niin se vaikuttaa ainakin liikkieden tunnistukseen...myös tuota omaa rasvakudosta mikä heikentää tuntemista. Joskus joku sanoi että kun juo lasillisen makeaa mehua ja menee sitten kyljelleen makaan niin voi tuntea liikkeet helpommin...en sitten tiedä että toimiiko oikeasti. Kyllä siellä varmasti on kaikki hyvin...voihan olla että sun kaveris on vaan hyvin rauhallinen tapaus :)

• MIssä liikkeet?

Meillä kyllä molemmilla vahva temperamentti. Mutta jospa se lepäilee tai liikkeet ei muuten tunnu:)

• aivan normaalia on
        MIssä liikkeet? kirjoitti:

Meillä kyllä molemmilla vahva temperamentti. Mutta jospa se lepäilee tai liikkeet ei muuten tunnu:)

Noilla viikoilla sikiö pääsee vielä pyörimään kohdussa ympäri ämpäri miten päin tahansa. Sen takia noilla viikoilla ei suositellakaan vielä tehtäväksi mitään liikelaskentaa, koska sikiö voi vaihtaa asentoa ja potkia esim. istukkaan, mitä sinä et sitten tunne. Jos oikein kovasti alkaa huolettaa, aina voi soittaa neuvolaan ja käydä kuuntelemassa ne sydänäänet. Mutta ihan normaalilta siis kuulostaa ajoittainen hiljaisuus.

• =)=)=)

Mä tossa mietiskelin, että onkohan vauvalla kaikki hyvin kun en tunne vielä liikkeitä ja mulla viikkoja nyt 20 5, ensimmäistä odottelen. Mulla myös tuota omaa rasvakudosta on melkopaljon, joka osaltaan varmasti heikentää tuntemista. Huomenna on toinen ultra niin sitten näkee missä kohtaa istukka on ja että kaikki on hyvin =)

• miss mami
        =)=)=) kirjoitti:

Mä tossa mietiskelin, että onkohan vauvalla kaikki hyvin kun en tunne vielä liikkeitä ja mulla viikkoja nyt 20 5, ensimmäistä odottelen. Mulla myös tuota omaa rasvakudosta on melkopaljon, joka osaltaan varmasti heikentää tuntemista. Huomenna on toinen ultra niin sitten näkee missä kohtaa istukka on ja että kaikki on hyvin =)

Ei se läskeillä tahdo tuntua...

• Rv 39

Mä tunsin liikkeitä vasta viikolta 20 alkaen ja vasta viikolla 24 selkeästi ja välillä oli useita päiviä ettei mitään tuntunut. Noilla viikoilla sun ei vielä tarvi tuntea niitä mitenkään säännöllisesti eikä tehdä mitään laskentaa. Mä en ollut tuntenut yhtään liikettä vielä tuohon mennessä. Nyt rv 39 ja liikkeet kyllä tuntuu päivittäin ja usein ja selkeästi, mutta välillä on päiviä kun en huomaa liikkuvan yhtään, mutta illalla keskittyessä nukkumaan mennessä alkaa viimeistään tuntua. Ei niitä liikkeitä tässäkä vaiheessa kokoajan tunnu kun häärää kotona ja touhuilee. Tosin mulla on istukka laajalti tossa edessä ja se vaimentaa todella paljon.

• ..............

No mäkin aloin tuntea liikkeitä aika aikaseen, just joskus rv 15, mutta säännöllisesti aloin tuntea liikkeitä varmaan vasta joskus rv 26-27. Sitä ennen oli päiviäkin etten tuntenut oikeastaan mitään.

• ukyukr

Liikkeet alkavat yleensä tuntua selvästi siinä rv18-20 tienoilla, ja niitä tuntee vielä vähän miten sattuu ja voimistuvat viikko viikolta, välillä saattaa olla hiljaisempaa ja välillä taas liikkeitä tuntuu useastikkin. Liikkeiden kuuluu tuntua "säännöllisinä" vasta siinä rv30 jälkeen... jos jokin huolestuttaa voi kokeilla syödä suklaata, mehua tai muuta makeaa joka yleensä saa lapseen liikettä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      313
      4213
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      135
      2375
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2026
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1521
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      40
      1018
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      135
      980
    7. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      959
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      337
      901
    9. Eikö me voitais

Vaan harrastaa seksiä kun muusta ei tule mitään
      Ikävä
      26
      897
    10. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      877
    Aihe