Narsismi ja PAS oireyhtymä

nassenpolkka

Tossa toisessa ketjussa on puhetta yhäreille tyypillisestä tavasta elää ja elätyttää itseään, samaan ei pysty mikään muu perhemalli. En siihen sen enempää nyt puutu koska sen varmasti tietää jokainen joka ei ole yhäri. Yhäri on sokea omalle itselleen ja toimilleen. Kuten myös tälle PAS oireyhtymälle.
Siinä yh-äiti vieraannuttaa lapsensa toisesta vanhemmasta melkoisen tuhoisin seurauksin. Se on selvä että henkilö joka pystyy tuohon ei ole normaali mieletään mutta kukapa valtiota kuppava yhäri olisi? (kaikki yyhoot eivät elä valtion varoin)
Ollaan katkeria ja oma minuus enemmän ja vähemmän sekaisin ja traumoja täynnä. Sitten vaan katkeruudessa ja kateudessa päätetään, että etä on paha ja aloitetaan lapsen vieraannutus. Lapsi menettää toisen vanhempansa ja jää yksin vieraannuuttajan armoille. Seurauksena on PAS-oireyhtymä, jonka aiheuttaja on selvääkin selvempi narsisti. Kukaan toista ajatteleva empaattinen henkilö ei pysty tekemään tuota vieraannutusta omalle lapselleen. Mutta uskokaa tai älkää tähänkin löytyy heitä joiden mielestä minä olen väärässä.

46

375

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • psykiatri

Puhut ihan outoja, et ole kyllä perillä psykologiasta.

• nassenpolkka

Niinkö?
        Jospa saisimme vähän perusteita väitteelle jos herra psykiatri ehtii niitä osastolta antamaan :)

• ent.ilkikurimus

On todettu (ainakin omien tietojeni mukaan - yhteenlaskutulos voi tulla sitten tämän taas muutamaan muuksi), että narsistille tyypillinen asia on huijaaminen ja sosiaalitoimen ja/tai poliisin ym. viranomaisten "pihalle pöyritys".
      Samoin tapahtuu PASissa. Siinä vieraannuttava vanhempi (äiti) saattaa uskotella viranomaisille, että etä on pedofiili, alkoholisti tai pahoinpitelijä. Saattaa jopa tehdä vääriä ilmiantojakin esim. insestistä. Näin hän "todistaa" olevansa oikeassa, koska Suomessa oikeuslaitos harvoin on kyseenalaistanut ÄIDIN/naisen versioita tapahtuneesta...
      Väärin sekin, koska eihän se voi olla minkään oikeusjutun perusta, että toinen on jo lähtökohtaisesti vain oikeassa. Oikeuslaitoksen pitäisi pystyä puolueettomasti tutkimaan tilanne. Tämä on selvä oikeuturvaongelma.

Sekin on selvää, että vieraannuttajall on ongelmia minuutensa kanssa. Normaali ihminen ei toimi tuolla tavalla EIKÄ hyväksy tuollaista..... eikä puolusta tuollaiseen sortuvia äitejä.

• lottamari<3

Mitä mielestäsi tuollaisessa tapauksessa pitäisi voida tehdä?

Miten voi todistaa syyttömyytensä perheen toista osapuolta vastaan, jos tämä todistaa sinua vastaa että olet pedofiili, alkoholisti tai pahoinpitelijä? Tälläisessä tapauksessa aina katsotaan lapsen etua ja lapsi menee kaiken edelle. Ellet pysty todistamaan kumppanisi valehtelevan ja sitä miksi hän niin tekee olet todellakin kiperässä tilanteessa.

Oikeuden on vaikea puuttua narsismiin, siihen liittyviin ja aiheutuviin ongelmiin, koska se vaatisi niin paljon selvittelyä psykologian/psykiatrian puolelta ja lopputulosta ei välttämättä saataisi selville. Siksi oikeuslaitos haluaa tutkia vain selviä faktoja/näyttöjä ja perustaa tuomionsa niihin todisteihin, jotka puoltavat tai kumoavat väitteet. Yleensä tuollaisissa keisseissä tarvitaan todistajia ja todistajien lausunnot ovat melko ratkaisevassa osassa, kun ja jos päädytään siihen, että isä tai äiti ei saa tavata lastaan.

• ent.ilkikurimus
        lottamari<3 kirjoitti:

Mitä mielestäsi tuollaisessa tapauksessa pitäisi voida tehdä?

Miten voi todistaa syyttömyytensä perheen toista osapuolta vastaan, jos tämä todistaa sinua vastaa että olet pedofiili, alkoholisti tai pahoinpitelijä? Tälläisessä tapauksessa aina katsotaan lapsen etua ja lapsi menee kaiken edelle. Ellet pysty todistamaan kumppanisi valehtelevan ja sitä miksi hän niin tekee olet todellakin kiperässä tilanteessa.

Oikeuden on vaikea puuttua narsismiin, siihen liittyviin ja aiheutuviin ongelmiin, koska se vaatisi niin paljon selvittelyä psykologian/psykiatrian puolelta ja lopputulosta ei välttämättä saataisi selville. Siksi oikeuslaitos haluaa tutkia vain selviä faktoja/näyttöjä ja perustaa tuomionsa niihin todisteihin, jotka puoltavat tai kumoavat väitteet. Yleensä tuollaisissa keisseissä tarvitaan todistajia ja todistajien lausunnot ovat melko ratkaisevassa osassa, kun ja jos päädytään siihen, että isä tai äiti ei saa tavata lastaan.

Tämän PASin yhteydessä on tehty tutkimuksia ja saatu tuloksia. Lapsi "paljastaa" lähin toiminnan. Kun merkit löytyvät lapsesta on ihan selvää, että se asettaa asian ihan uuteen valoon. Sen ihmeempiä todistajia tässä ei käytetä. On sana sanaa vastaan, jos lapsen psykologiset testit ei tue äidin väitettä. Näitä testauksiakin on paljon kritisoitu ja on totta, nekin voidaan joskus suorittaa hyvin epäammattimaisesti.

En tunne asiaa riittävän tarkasti - en omasta kokemuksestani enkä muutenkaan. Maininnan muistan tästä oireyhtymästä jostain yhteydestä lukeneeni. Google yhdistää tähän Anja Hannuniemen tutkimukset.

Tietysti tässä on etävanhempi avainasemassa. Vain harva silti olisi puolustautumatta noin törkeitä valheita vastaan.

• 11+7=18

"- yhteenlaskutulos voi tulla sitten tämän taas muutamaan muuksi),"

Noh...yhteenlaskutulos...ei nyt juurikaan osaa kantaa tähän aiheeseen...kun itselle tuo PAS on ihan vieras aihe...ei kuulu omaan kokemuspiiriin...enkä tunne tuollaisia tapauksia...enkä ole aiemmin tuollaisesta kuullutkaan..

Mutta ilmeisesti tässä sitten vihasi syy YH äitejä kohtaan...

Vaikea tilanne varmasti jos noin on...etkä saa itsellesi oikeutta tavata lapsiasi edes valvotustikaan...

En tiedä minkä ikäisiä lapsia sinulla on...mutta hekin aikuistuvat aikanaan...ja saavat itse päättää vanhempiensa tapaamisista...että jotain toivoa vielä kuitenkin on...saada olla isänä...ja myöhemmin isoisänä...

mutta siltikin...älä suotta vihaa kaikkia YH äitejä...

• ent.ilkikurimus
        11+7=18 kirjoitti:

Noh...yhteenlaskutulos...ei nyt juurikaan osaa kantaa tähän aiheeseen...kun itselle tuo PAS on ihan vieras aihe...ei kuulu omaan kokemuspiiriin...enkä tunne tuollaisia tapauksia...enkä ole aiemmin tuollaisesta kuullutkaan..

Vaikea tilanne varmasti jos noin on...etkä saa itsellesi oikeutta tavata lapsiasi edes valvotustikaan...

En tiedä minkä ikäisiä lapsia sinulla on...mutta hekin aikuistuvat aikanaan...ja saavat itse päättää vanhempiensa tapaamisista...että jotain toivoa vielä kuitenkin on...saada olla isänä...ja myöhemmin isoisänä...

Vihani?

Minä en vihaa ketään. Niin kuluttavaan tunteeseen en tuhlaa aikaani syyttä suotta.

Ja väitä nyt, ettet väittänyt minun vihaavan...Niinhän sinä teet.

Minulla lapsia? Pitäisikö mulla olla lapsia? Ai niin...oli mulla se yksi joka kuoli...Vai miten se meni?
        Mikä tää isäjuttu nyt on? Miten mun isä tähän liittyy? Miksi sä hänet tähän vedät? Mitä pahaa hän sulle on tehnyt!!??

Huoh-vaikka narsisti oletkin, niin hei JOTAIN rajaa sentään.

• M.B.
        11+7=18 kirjoitti:

http://www.mv.helsinki.fi/home/jproos/Baker.htm

• M.B.
        ent.ilkikurimus kirjoitti:

Vihani?

Minä en vihaa ketään. Niin kuluttavaan tunteeseen en tuhlaa aikaani syyttä suotta.

Minulla lapsia? Pitäisikö mulla olla lapsia? Ai niin...oli mulla se yksi joka kuoli...Vai miten se meni?
        Mikä tää isäjuttu nyt on? Miten mun isä tähän liittyy? Miksi sä hänet tähän vedät? Mitä pahaa hän sulle on tehnyt!!??

Äläpäs sekoile julkisesti, eli vedä välillä henkeä ennenkuin jatkat. Minä ja ylläoleva yhteenlaskutoimitus olemme eri henkilöitä oikeassa elämässä, vaikka se nyt ei ehkä sinusta JUURI NYT tunnukaan asialta, joka olisi tosi.

Samalla tavalla taitaa nyt toistua ikiaikaiset kuviot kun sun kanssa ryhtyy keskustelemaan..

Taitaa vain olla tuo yhteenlaskutoimitus tuolla ylhäällä tietämätön ja kokematon niistä kuvioista, jotka toistuvat.

Eikös sulle ilkikurimus ole ennenkin vihjailtu, että jos et itse olisi niin hyökkäävästi henkilöihin käyvä kommenteissasi, et varmaan saisi samanlaista kommentointia itsesi suuntaankaan??

Helppohan se on huumoriksi kuitata, huumoriksi jota kukaan ei ymmärrä, sellainen että kutsuttelet toista idiootiksi tai narsistiksi, tai kyselet, että perseestäkö mielipiteitään repii..

Omakohtainen huvitukseni aihe lienee tietenkin se, että tyylisi ilmaista itseäsi kirjallisesti sisältää joitakin yleismaailmallisesti (suomessa) miehisiksikin tulkittavia piirteitä, mitä ilmeisimmin..

• lainaus tuolta:
        M.B. kirjoitti:

http://www.mv.helsinki.fi/home/jproos/Baker.htm

"Toisaalta kuten alussa totesin, PAS-ilmiö on erittäin harvinainen ja riskit ovat melko pieniä. Jos meillä olisi suhteellisen asiantunteva, soveltuvasti koulutettu ja uusinta tietoa hyödyntävä sosiaalityöntekijäkunta, niin tuskinpa kovin monta lasta joutuisi kärsimään PAS-vanhemmasta. Mutta valitettavasti tilanne ei ole tämä: sosiaalityöntekijät oppivat huuhaata, joka ei auta heitä käytännön työssä (jota ei edes osata arvostaa), uskovat teorioihin jotka johtavat heidät harhaan eivätkä ole oppineet kuuntelemaan, ei lapsia eikä aikuisia. Ja kohtelevat joitakin asiakkaitaan melko härskisti. Eli tuomioistuimia tarvitaan ja niihin alaa tuntevia tuomareita ja asianajajia."

• 3+2=5

Vihani?

"Mikä tää isäjuttu nyt on? Miten mun isä tähän liittyy? Miksi sä hänet tähän vedät? Mitä pahaa hän sulle on tehnyt!!?"

No isällä tuossa kyllä tarkoitin sinua...en sinun isääsi...
        että loukkaannuit ny suotta oman isäsi puolesta...

Mutta no...oli vain ajatuskuvio...omalle miellelleni, että mistä syystä hyökkäät niin voimakkaasti YH-äitejä vastaan...voisin pitää sitä jopa ns. vihapuheena...että sen pohjalta päättelin sinun vihaavan YH-äitejä...

Että syynä saattaisi olla tuo PAS...

• M.B.
        lainaus tuolta: kirjoitti:

"Toisaalta kuten alussa totesin, PAS-ilmiö on erittäin harvinainen ja riskit ovat melko pieniä. Jos meillä olisi suhteellisen asiantunteva, soveltuvasti koulutettu ja uusinta tietoa hyödyntävä sosiaalityöntekijäkunta, niin tuskinpa kovin monta lasta joutuisi kärsimään PAS-vanhemmasta. Mutta valitettavasti tilanne ei ole tämä: sosiaalityöntekijät oppivat huuhaata, joka ei auta heitä käytännön työssä (jota ei edes osata arvostaa), uskovat teorioihin jotka johtavat heidät harhaan eivätkä ole oppineet kuuntelemaan, ei lapsia eikä aikuisia. Ja kohtelevat joitakin asiakkaitaan melko härskisti. Eli tuomioistuimia tarvitaan ja niihin alaa tuntevia tuomareita ja asianajajia."

Siellä oli myös maininta siitä, että myös etävanhempi voi sortua vieraannuttamiseen. Että tuokaan ilmiö ei ole yksistään jommankumman harteilla kokonaan.

Eli ei voi väittää, että 99,99 % äideistä, jotka ovat lähivanhempana lapselleen, vieraannuttaisi systemaattisesti ja tietoisesti lasta isästään.

Harvemmin ne isät muuten myöntää, kun ovat käyttäytyneet lapsen äitiä kohtaan niin, että äitillä on syytäkin pitää hajurakoa. Sellaisesta ei tiedä edes ne miehen parhaat kaverit.

• 4+4=8
        M.B. kirjoitti:

Äläpäs sekoile julkisesti, eli vedä välillä henkeä ennenkuin jatkat. Minä ja ylläoleva yhteenlaskutoimitus olemme eri henkilöitä oikeassa elämässä, vaikka se nyt ei ehkä sinusta JUURI NYT tunnukaan asialta, joka olisi tosi.

Samalla tavalla taitaa nyt toistua ikiaikaiset kuviot kun sun kanssa ryhtyy keskustelemaan..

Taitaa vain olla tuo yhteenlaskutoimitus tuolla ylhäällä tietämätön ja kokematon niistä kuvioista, jotka toistuvat.

Eikös sulle ilkikurimus ole ennenkin vihjailtu, että jos et itse olisi niin hyökkäävästi henkilöihin käyvä kommenteissasi, et varmaan saisi samanlaista kommentointia itsesi suuntaankaan??

Helppohan se on huumoriksi kuitata, huumoriksi jota kukaan ei ymmärrä, sellainen että kutsuttelet toista idiootiksi tai narsistiksi, tai kyselet, että perseestäkö mielipiteitään repii..

Omakohtainen huvitukseni aihe lienee tietenkin se, että tyylisi ilmaista itseäsi kirjallisesti sisältää joitakin yleismaailmallisesti (suomessa) miehisiksikin tulkittavia piirteitä, mitä ilmeisimmin..

"Minä ja ylläoleva yhteenlaskutoimitus olemme eri henkilöitä oikeassa elämässä,"

Niin ja yhteenlaskutoimituksiakin näyttää olevan täällä muitakin kuin minä...

Mutta ei kai niillä henkilöillä ole niin väliä...vaan asialla mistä puhutaan...
        ja miten puhutaan...

Toisten nimittely ny on vaan...sivistymätöntä...

• ent.ilkikurimus
        M.B. kirjoitti:

????

Mahdoit nyt vetää herneen nekkuusi ihan tyhjästä.....
        vai pitäisikö mun alkaa ajatella, että teillä on jotain hmmm...yhteistä?

Narsisti loukkaantuu, vaikka kukaan ei loukkaa. Se on täällä monen piirre. Joudun sen kanssa elämään, kun kirjoitan tänne. Olen hyväksynyt sen ja tottunut siihen.

Kirjoitan sen mitä kulloinkin haluan, ja toivon, että edes joskus asiani tavoittaa jonkun....joka löytää niistä itselleen jotain....kun suurin narsismi on hellittämässä.

Rehellisesti sanoen: kuvittelin sinunkin arviointikykyäsi hieman paremmaksi.

Niin ja tämä mies-asia - lempilapsesi....Soitapa mulle niin kuulet olenko mies vai en - sillähän se selviää.....Tai laita mulle numerosi [email protected] - mä soitan, niin ei tule sulle kuluja. Jos asia kerran noin paljon vaivaa sua ja noin kauan, pitäähän se selvittää juurta jaksain. Minulla ei ole mitään salattavaa...en ole esiintynyt miehenä, koska olen nainen. Varmista se, niin pääset näin kauan vaivanneesta asiasta eroon ja saat mielenrauhan!

Odotan numeroasi.

• ent.ilkikurimus
        3+2=5 kirjoitti:

"Mikä tää isäjuttu nyt on? Miten mun isä tähän liittyy? Miksi sä hänet tähän vedät? Mitä pahaa hän sulle on tehnyt!!?"

No isällä tuossa kyllä tarkoitin sinua...en sinun isääsi...
        että loukkaannuit ny suotta oman isäsi puolesta...

Mutta no...oli vain ajatuskuvio...omalle miellelleni, että mistä syystä hyökkäät niin voimakkaasti YH-äitejä vastaan...voisin pitää sitä jopa ns. vihapuheena...että sen pohjalta päättelin sinun vihaavan YH-äitejä...

Että syynä saattaisi olla tuo PAS...

Minä olen nainen. En voi olla, enkä voi tulla isäksi ikinä.

Minulla on isä. Ja isoisä.

• M.B.

????

Narsisti loukkaantuu, vaikka kukaan ei loukkaa. Se on täällä monen piirre. Joudun sen kanssa elämään, kun kirjoitan tänne. Olen hyväksynyt sen ja tottunut siihen.

Kirjoitan sen mitä kulloinkin haluan, ja toivon, että edes joskus asiani tavoittaa jonkun....joka löytää niistä itselleen jotain....kun suurin narsismi on hellittämässä.

Niin ja tämä mies-asia - lempilapsesi....Soitapa mulle niin kuulet olenko mies vai en - sillähän se selviää.....Tai laita mulle numerosi [email protected] - mä soitan, niin ei tule sulle kuluja. Jos asia kerran noin paljon vaivaa sua ja noin kauan, pitäähän se selvittää juurta jaksain. Minulla ei ole mitään salattavaa...en ole esiintynyt miehenä, koska olen nainen. Varmista se, niin pääset näin kauan vaivanneesta asiasta eroon ja saat mielenrauhan!

Odotan numeroasi.

:D

"Narsisti loukkaantuu, vaikka kukaan ei loukkaa"

Sanoinko sinua mieheksi? Ehkä se herne menee tosiaan nekkuun hiukan herkästi aika monella tällä palstalla, mutta puhelinnumeroani en aio sinulle antaa. :)

Minun arviointikykyni on saman mittainen kuin minä. Välillä parempi ja välillä huonompi. Sinun kanssa keskustellessa sillä arviointikyvyllä ei ole mitään merkitystä, vaan sillä, että tietää miten kuvio menee.

Ja aika useinhan tuo tuntuu menevän.

Ei sillä, mukava sun kommentointeja ja mielipiteitä on muuten lukea,Vänkääminenkin eilen-tänään oli mukavaa. Paitsi noitten tuollaisten osalta kun tapahtuu jotakin. En edes tiedä, että mitä. Itseasiassa en edes halua tietää, että mitä tapahtuu, oma mielikuvitukseni tuottaa varmasti hauskempia selityksiä kuin mahdollisesti raadollinen tai surullinen totuus. Joten tyydyn ilahduttamaan itseäni.

Eikä tuokaan ole mitenkään loukkaavaksi tarkoitettu kommentti, eikä loukkaantuneena kirjoitettu.

Yleinen tapa vaan tuntuu olevan se, että kohteliaina ollaan hiljaa ja sivuutetaan. Niin minä kun en mikään kohteliaisuuden perikuva ole, ajattelin ottaa asiasta mainitakseni. Mutta varmaan itse tiedät mitä ja miksi teet, parhaiten.

• 20+19=39

Minä olen nainen. En voi olla, enkä voi tulla isäksi ikinä.

Minulla on isä. Ja isoisä.

"Minä olen nainen."

no minä en tiennyt tuota...oletin nais/äiti YH vihasi vuoksi, että olet mies...
        mutta ei todellakaan ollut tarkoitus loukata sinun isääsi...

• ent.ilkikurimus
        M.B. kirjoitti:

:D

"Narsisti loukkaantuu, vaikka kukaan ei loukkaa"

Sanoinko sinua mieheksi? Ehkä se herne menee tosiaan nekkuun hiukan herkästi aika monella tällä palstalla, mutta puhelinnumeroani en aio sinulle antaa. :)

Minun arviointikykyni on saman mittainen kuin minä. Välillä parempi ja välillä huonompi. Sinun kanssa keskustellessa sillä arviointikyvyllä ei ole mitään merkitystä, vaan sillä, että tietää miten kuvio menee.

Ja aika useinhan tuo tuntuu menevän.

Ei sillä, mukava sun kommentointeja ja mielipiteitä on muuten lukea,Vänkääminenkin eilen-tänään oli mukavaa. Paitsi noitten tuollaisten osalta kun tapahtuu jotakin. En edes tiedä, että mitä. Itseasiassa en edes halua tietää, että mitä tapahtuu, oma mielikuvitukseni tuottaa varmasti hauskempia selityksiä kuin mahdollisesti raadollinen tai surullinen totuus. Joten tyydyn ilahduttamaan itseäni.

Eikä tuokaan ole mitenkään loukkaavaksi tarkoitettu kommentti, eikä loukkaantuneena kirjoitettu.

Yleinen tapa vaan tuntuu olevan se, että kohteliaina ollaan hiljaa ja sivuutetaan. Niin minä kun en mikään kohteliaisuuden perikuva ole, ajattelin ottaa asiasta mainitakseni. Mutta varmaan itse tiedät mitä ja miksi teet, parhaiten.

Ei, sinä et väittänyt. Sinä vihjailet asiasta jo toista vuotta...?
        Etkä silti ole halukas selvittämään sinulle epäselvää asiaa, miksi et?
        Jos minua vaivaisi joku asia noin, että minun pitäisi siitä joka käänteessä kirjoittaa, niin selvittäisin asian, jos siihen tarjoutuu tilaisuus.

Toki onhan tässä sekin mahdollisuus, ettet sen jälkeen enää voisi vinoilla minulle siitä, etkä voisi edes yrittää mitätöidä sanomisiani samalla tavalla...

Ehkä sinun on epävarmana ja vimeisen sanan haluavana narsistina tosiaan parempi pitää luulosi. Ei se minulta ole pois. Päinvastoin. Sinähän siinä itsesi munaat.

Olen luultavasti paljon sinua paremmin koulutettu, sinua nuorempi ja terve nainen....ei kai se ole ihme, jos meillä ei ole samanlaiset ajatuksetkaan. Vai onko? Ovatko kaikki naiset mielestäsi samanlaisia keskenään?

Minulle sukupuoleni ei ole ongelma, eikä se määrää mitä mieltä olen asioista. Toisin on sinun laitasi. Sinun mielestäsi naisella pitää olla tietynlaiset ajatukset....ja mielipiteet...ja väität, että se Suomessa yleisenä tapana. Onko laajakin tutkimus esittää aiheesta?

• M.B.

Ei, sinä et väittänyt. Sinä vihjailet asiasta jo toista vuotta...?
        Etkä silti ole halukas selvittämään sinulle epäselvää asiaa, miksi et?
        Jos minua vaivaisi joku asia noin, että minun pitäisi siitä joka käänteessä kirjoittaa, niin selvittäisin asian, jos siihen tarjoutuu tilaisuus.

Toki onhan tässä sekin mahdollisuus, ettet sen jälkeen enää voisi vinoilla minulle siitä, etkä voisi edes yrittää mitätöidä sanomisiani samalla tavalla...

Ehkä sinun on epävarmana ja vimeisen sanan haluavana narsistina tosiaan parempi pitää luulosi. Ei se minulta ole pois. Päinvastoin. Sinähän siinä itsesi munaat.

Olen luultavasti paljon sinua paremmin koulutettu, sinua nuorempi ja terve nainen....ei kai se ole ihme, jos meillä ei ole samanlaiset ajatuksetkaan. Vai onko? Ovatko kaikki naiset mielestäsi samanlaisia keskenään?

Minulle sukupuoleni ei ole ongelma, eikä se määrää mitä mieltä olen asioista. Toisin on sinun laitasi. Sinun mielestäsi naisella pitää olla tietynlaiset ajatukset....ja mielipiteet...ja väität, että se Suomessa yleisenä tapana. Onko laajakin tutkimus esittää aiheesta?

"Olen luultavasti paljon sinua paremmin koulutettu, sinua nuorempi ja terve nainen....ei kai se ole ihme, jos meillä ei ole samanlaiset ajatuksetkaan. Vai onko? Ovatko kaikki naiset mielestäsi samanlaisia keskenään?"

Luultavasti :)

Ai minun mielestäni naisella pitää olla tietynlaiset ajatukset..ja mielipiteet..?

Mitkäköhän ne sitten ovat, jos kerran tiedät minulla sellaisia mielipiteitä on?

Enkä edes vihjaile. Sanon suoraan, että mitä ilmeisimmin tyylisi houkuttelee tekemään siitä tuonkaltaisia johtopäätöksiä luultavasti siksi, että se on perinteisesti ollut se miehen tyyli.

Mistäpä minä tiedän vaikka olisit maanpuolustuksen lentokonehankinnoista vastaava ainoa nainen, joka on huomaamattaan ominut itselleen miehisen työympäristön tavan ilmaista asiat??

Huvituin kun en ole ainoana ollut laittamassa merkille. Normipoikkeavuudet nyt yleensä herättää jonkinlaista ajatuksenkaltaista, mikä ei sano sitä, etteikö saisi.

Mun puolesta ihan rauhassa saat olla vaikka jokihelmisimpukka.

• ent.ilkikurimus
        4+4=8 kirjoitti:

"Minä ja ylläoleva yhteenlaskutoimitus olemme eri henkilöitä oikeassa elämässä,"

Niin ja yhteenlaskutoimituksiakin näyttää olevan täällä muitakin kuin minä...

Mutta ei kai niillä henkilöillä ole niin väliä...vaan asialla mistä puhutaan...
        ja miten puhutaan...

Toisten nimittely ny on vaan...sivistymätöntä...

"Toisten nimittely ny on vaan...sivistymätöntä... "

MIKSI SITTEN NIMITTELET!?

• 5+3=8

"Toisten nimittely ny on vaan...sivistymätöntä... "

MIKSI SITTEN NIMITTELET!?

"MIKSI SITTEN NIMITTELET!?"

Noh...mielestäni en ole nimitellyt...täällä ketään idiootiksi, tyhmäksi se paremmin kuin narsistiksikaan...

Okei luulin sun olevan mies...
        että sitä kai sitten voinee pitää nimittelynä jos niin haluaa...

• ent.ilkikurimus
        M.B. kirjoitti:

"Olen luultavasti paljon sinua paremmin koulutettu, sinua nuorempi ja terve nainen....ei kai se ole ihme, jos meillä ei ole samanlaiset ajatuksetkaan. Vai onko? Ovatko kaikki naiset mielestäsi samanlaisia keskenään?"

Ai minun mielestäni naisella pitää olla tietynlaiset ajatukset..ja mielipiteet..?

Enkä edes vihjaile. Sanon suoraan, että mitä ilmeisimmin tyylisi houkuttelee tekemään siitä tuonkaltaisia johtopäätöksiä luultavasti siksi, että se on perinteisesti ollut se miehen tyyli.

Mistäpä minä tiedän vaikka olisit maanpuolustuksen lentokonehankinnoista vastaava ainoa nainen, joka on huomaamattaan ominut itselleen miehisen työympäristön tavan ilmaista asiat??

Huvituin kun en ole ainoana ollut laittamassa merkille. Normipoikkeavuudet nyt yleensä herättää jonkinlaista ajatuksenkaltaista, mikä ei sano sitä, etteikö saisi.

Olen aiemminkin miettinyt, miksi joillekin voi jonkun toisen sukupuoli olla niinkin tärkeä...Kuin tämä minun syntymäsukupuoleni sulle?

Tässä maailmassa ei ole yhtään henkilöä, joka esiintyisi minulle pelkkänä sukupuolena ja olen varma, että ne joilla näin asia on, eivät ole normaaleja..

Käytitkö tuota samaa kikkaa muuten kun olit koulukiusaaja?

• ent.ilkikurimus
        20+19=39 kirjoitti:

"Minä olen nainen."

no minä en tiennyt tuota...oletin nais/äiti YH vihasi vuoksi, että olet mies...
        mutta ei todellakaan ollut tarkoitus loukata sinun isääsi...

Nyt tiedät.

Ja tee jotain tuolle miesvihallesi. Se on sairasta.

• 7+20=27

Nyt tiedät.

Ja tee jotain tuolle miesvihallesi. Se on sairasta.

"Ja tee jotain tuolle miesvihallesi."

jaa, että semmostakin on...mitenkäs se ilmenee...

Noh...minä kyllä pidän ihmisistä niin miehistä kuin naisistakin...ja onpa minullakin tällä hetkellä elämässä yksi mies...josta pidän erityisesti...

Toki rakastan poikaani, eikä vävyehdokkaissakaan mitään vikaa ole...mukavia nuoria miehiä kaikki tyynni...

• M.B.

Olen aiemminkin miettinyt, miksi joillekin voi jonkun toisen sukupuoli olla niinkin tärkeä...Kuin tämä minun syntymäsukupuoleni sulle?

Tässä maailmassa ei ole yhtään henkilöä, joka esiintyisi minulle pelkkänä sukupuolena ja olen varma, että ne joilla näin asia on, eivät ole normaaleja..

Käytitkö tuota samaa kikkaa muuten kun olit koulukiusaaja?

No niin tulihan se sieltä.

Eikös tuo ollut narsistin piirrelistalla yhtenä kohtana: Käytetään toisen myöntämää asiaa tai ominaisuutta tai piirrettä itsestään toista vastaan mahdollisuuden tullen.

Jokatapauksessa, muistaakseni jouduin itse puolustuskannalle ensin kaiken maailman epäilyjen suhteen, aikoinani.

Olin koulukiusaaja. Mitä sitten? En ollut tuolloin narsisti eikä se tee minusta narsistia vieläkään. Se, että voin sanoa kiusanneeni koulussa on yksinkertaisesti vain totuus. Olen kiusannut koulussa. Luultavasti sekään seikka ei sinun silmissäsi inhimillistä asiaa mitenkään päin, että enemmän minua on kyllä koulussa kiusattu kuin mitä minä olen ketään kiusannut. Sentään älysin lopettaa moisen ääliömäiseksi katsomani toiminnan :)

Jos on puhe ilmaisun tyylillisistä seikoista, jotka herättävät mielikuvia, niin ei kai silloin ole kysymys pelkästä sukupuolesta? Vaan kokonaisesta mielenrakenteesta joka liittyy massoihin, tapoihin ja kulttuuriin yleensäkin?

Mielenkiintoista aina toisaalta on se, että kuinka paljon jokin asia herättää polemiikkia.

Ja mitä kikkailuun tulee, niin mitäköhän kikkaa mielestäsi käytin? Ilmaisin itseni ja sinä lasket sen kikkailuksi? Itse sinä koet tulleesi määritellyksi pelkkänä sukupuolena jos tartut tyylisi toisissa herättämiin mielikuviin. Et toisin sanoen joko näe kirjoitetun taakse kun törmäät sanaan 'mies' tai sitten omista syistäsi haluat saada aikaiseksi jotakin. Mitä?

Puolustautumisreaktioita? Sori, mulla taitaa tosiaan tuo ylikuumenemissuoja wörkkiä aika ylitehoilla.

• ent.ilkikurimus
        5+3=8 kirjoitti:

"MIKSI SITTEN NIMITTELET!?"

Noh...mielestäni en ole nimitellyt...täällä ketään idiootiksi, tyhmäksi se paremmin kuin narsistiksikaan...

Okei luulin sun olevan mies...
        että sitä kai sitten voinee pitää nimittelynä jos niin haluaa...

Olet nimitellyt ja esität jatkuvasti asiat sellaisessa valossa, joka ei ole totta.

Ei se riitä, ettet MIELESTÄSI ole nimitellyt tai puhunut palturia. Älä vähättele tekoasi vaan ota siitä täysi vastuu.

• M.B.
        M.B. kirjoitti:

Eikös tuo ollut narsistin piirrelistalla yhtenä kohtana: Käytetään toisen myöntämää asiaa tai ominaisuutta tai piirrettä itsestään toista vastaan mahdollisuuden tullen.

Jokatapauksessa, muistaakseni jouduin itse puolustuskannalle ensin kaiken maailman epäilyjen suhteen, aikoinani.

Olin koulukiusaaja. Mitä sitten? En ollut tuolloin narsisti eikä se tee minusta narsistia vieläkään. Se, että voin sanoa kiusanneeni koulussa on yksinkertaisesti vain totuus. Olen kiusannut koulussa. Luultavasti sekään seikka ei sinun silmissäsi inhimillistä asiaa mitenkään päin, että enemmän minua on kyllä koulussa kiusattu kuin mitä minä olen ketään kiusannut. Sentään älysin lopettaa moisen ääliömäiseksi katsomani toiminnan :)

Jos on puhe ilmaisun tyylillisistä seikoista, jotka herättävät mielikuvia, niin ei kai silloin ole kysymys pelkästä sukupuolesta? Vaan kokonaisesta mielenrakenteesta joka liittyy massoihin, tapoihin ja kulttuuriin yleensäkin?

Mielenkiintoista aina toisaalta on se, että kuinka paljon jokin asia herättää polemiikkia.

Ja mitä kikkailuun tulee, niin mitäköhän kikkaa mielestäsi käytin? Ilmaisin itseni ja sinä lasket sen kikkailuksi? Itse sinä koet tulleesi määritellyksi pelkkänä sukupuolena jos tartut tyylisi toisissa herättämiin mielikuviin. Et toisin sanoen joko näe kirjoitetun taakse kun törmäät sanaan 'mies' tai sitten omista syistäsi haluat saada aikaiseksi jotakin. Mitä?

Puolustautumisreaktioita? Sori, mulla taitaa tosiaan tuo ylikuumenemissuoja wörkkiä aika ylitehoilla.

Kirjoitetun kielen normi ja normipoikkeavuus, en mitään epänormaalia ollut tuossa hakemassa, jos sitä luulit..

Tutkittuhan tuotakin on, että miten eri tavoin naiset ja miehet käyttävät kieltä ja että se on jotakin joka siirtyy alitajuntaan jo hyvin varhaisessa vaiheessa. Tyylilliset seikat, jotka miehisiksi tai naisellisiksi katsotaan usein ja yleensä.

Ei ole mun keksintöä se. Ihan on muitten.

• ent.ilkikurimus
        M.B. kirjoitti:

Sinä et ole älynnyt lopettanut kiusaamista vieläkään. Jos olisit et käyttäytyisi noin kun olet täällä käyttäytynyt.

Ihminen, joka kohtaa epäasiallista ja/tai epäoikeudenmukaista kohtelua kokee sen loukkavana ja siihen pitää reagoida. Koulukiusaajana ollessasi olet oppinut tämän heidän käyttämänsä "härkkimisen" jalon taidon. Sinä elät uhrisi reaktoista, olet olemassa vain kun joku reagoi sinun sanoihisi.

• ent.ilkikurimus
        7+20=27 kirjoitti:

"Ja tee jotain tuolle miesvihallesi."

jaa, että semmostakin on...mitenkäs se ilmenee...

Noh...minä kyllä pidän ihmisistä niin miehistä kuin naisistakin...ja onpa minullakin tällä hetkellä elämässä yksi mies...josta pidän erityisesti...

Toki rakastan poikaani, eikä vävyehdokkaissakaan mitään vikaa ole...mukavia nuoria miehiä kaikki tyynni...

Oletko kertonut heille harrastuksestasi käydä täällä netissä nimittelemässä ihmisiä ja keksimässä heille vihan kohteita?

• M.B.

Sinä et ole älynnyt lopettanut kiusaamista vieläkään. Jos olisit et käyttäytyisi noin kun olet täällä käyttäytynyt.

Ihminen, joka kohtaa epäasiallista ja/tai epäoikeudenmukaista kohtelua kokee sen loukkavana ja siihen pitää reagoida. Koulukiusaajana ollessasi olet oppinut tämän heidän käyttämänsä "härkkimisen" jalon taidon. Sinä elät uhrisi reaktoista, olet olemassa vain kun joku reagoi sinun sanoihisi.

Elän kyllä muutenkin, kiitosta vain analyysista.

Uhreja minulla ei ole ainakaan niin, että niitä itse pitäisin. Niin pidättäytyväinen en ole kuin A, joka kieltäytyy masokisteihin koskemasta. Mun on ihan pakko tuuppasta. Usein kuitenkin lähtökohtaisesti vain takaisin.

Ehkä sinä et ole lopettanut uhriksi heittäytymistä siinä uskossa, että siitä on sulle jotakin henkilökohtaista hyötyä paremmaksijulistautumisessa?

Toki jokainenhan määrittelee kiusatuksitulemisen tunteensa itse. Erityisen oikeutettua se on sellaisille, jotka eivät ole sokeita itselleen, eivätkä ympärillä vallitsevan todellisuuden yleisille lainalaisuuksille.

Tai voihan sitä tuulimyllyjäkin vastaan hyökätä ihan niin paljon kuin kunto kestää, eihän sekään ole keneltäkään sikäli pois. Patsi ehkä työnantajalta, joka odottaa tuottavaa panosta siltä tuulimyllyjä vastaan kamppailevalta..

Minä olen kokenut sinun käyttämät nimittelyt toisista epäasiallisina ja epäoikeudenmukaisina ja olen puuttunut niihin. Siinä sivussa olen pyrkinyt kyllä keskustelemaan itse asiasta, joten "härkkiminen" jätettäköön härille.

• M.B.
        M.B. kirjoitti:

Elän kyllä muutenkin, kiitosta vain analyysista.

Uhreja minulla ei ole ainakaan niin, että niitä itse pitäisin. Niin pidättäytyväinen en ole kuin A, joka kieltäytyy masokisteihin koskemasta. Mun on ihan pakko tuuppasta. Usein kuitenkin lähtökohtaisesti vain takaisin.

Ehkä sinä et ole lopettanut uhriksi heittäytymistä siinä uskossa, että siitä on sulle jotakin henkilökohtaista hyötyä paremmaksijulistautumisessa?

Toki jokainenhan määrittelee kiusatuksitulemisen tunteensa itse. Erityisen oikeutettua se on sellaisille, jotka eivät ole sokeita itselleen, eivätkä ympärillä vallitsevan todellisuuden yleisille lainalaisuuksille.

Tai voihan sitä tuulimyllyjäkin vastaan hyökätä ihan niin paljon kuin kunto kestää, eihän sekään ole keneltäkään sikäli pois. Patsi ehkä työnantajalta, joka odottaa tuottavaa panosta siltä tuulimyllyjä vastaan kamppailevalta..

Minä olen kokenut sinun käyttämät nimittelyt toisista epäasiallisina ja epäoikeudenmukaisina ja olen puuttunut niihin. Siinä sivussa olen pyrkinyt kyllä keskustelemaan itse asiasta, joten "härkkiminen" jätettäköön härille.

Koulukiusaajana opin tasan yhden taidon: Kun lyö tarpeeksi lujaa, saa olla rauhassa. :)

Härkkiminen on niitten tyttöjen hommaa, jotka kutsuvat yleisön paikalle katsomaan kun heitä "kiusataan", jotta voivat sitten joukolla kiusata sitä kiusaajaa, usein opettajan tietämättömällä avustuksella. Sitähän se härkkiminen on. Härnäämistä?

Tarpeeksi kun on härkitty, ihmetellään itkien kun saatiin turpaan. Ja taas opettaja rankaisee ja tuntee tehneensä hyvin kun on puuttunut oikeaan koulukiusaamiseen.

Voi todellisuus..

• ent.ilkikurimus
        M.B. kirjoitti:

Kirjoitetun kielen normi ja normipoikkeavuus, en mitään epänormaalia ollut tuossa hakemassa, jos sitä luulit..

Tutkittuhan tuotakin on, että miten eri tavoin naiset ja miehet käyttävät kieltä ja että se on jotakin joka siirtyy alitajuntaan jo hyvin varhaisessa vaiheessa. Tyylilliset seikat, jotka miehisiksi tai naisellisiksi katsotaan usein ja yleensä.

Ei ole mun keksintöä se. Ihan on muitten.

Tietenkin naiset ja miehet poikkevat toisistaan - keskimäärin. Mutta otitko huomioon että yksilöiden väliset erot ovat aina suuremmat kuin sukupuolten välinen?

Ei ole sun keksintöä, mutta tuo oli mitä minusta puhut.

• ent.ilkikurimus
        M.B. kirjoitti:

Koulukiusaajana opin tasan yhden taidon: Kun lyö tarpeeksi lujaa, saa olla rauhassa. :)

Härkkiminen on niitten tyttöjen hommaa, jotka kutsuvat yleisön paikalle katsomaan kun heitä "kiusataan", jotta voivat sitten joukolla kiusata sitä kiusaajaa, usein opettajan tietämättömällä avustuksella. Sitähän se härkkiminen on. Härnäämistä?

Tarpeeksi kun on härkitty, ihmetellään itkien kun saatiin turpaan. Ja taas opettaja rankaisee ja tuntee tehneensä hyvin kun on puuttunut oikeaan koulukiusaamiseen.

Voi todellisuus..

No hyvinkin kuvasit juuri sen, mitä täällä harrastat.

Ei minulla tuohon ole mitään lisättävää....hyvin olet toimistasi kartalla.

Tosin täällä et voi kutsua paikalle sitä yleisöä etkä opettajaa....mutta ainahan voit luoda muutaman uuden nimimerkin, joka esittää sitten näitä rooleja---tai mitä sitten kulloinkin tarvitaan.

:)

• ent.ilkikurimus
        M.B. kirjoitti:

"Mun puolesta ihan rauhassa saat olla vaikka jokihelmisimpukka. "

Tuskin saan.... Kummalliseksi tämän asian tekee se fakta, ettet halua, että kiistän vihjailusi, enkä salli luoda mielikuvia itsestäni, jotka eivät perustu todellisuuteen.

Tälläkin kertaa siihen puututtuani (ja maksettuani potut pottuina) sain niskaani narsismidiagnoosin...monennenko sinulta? - ei mitään käryä. Mutta kyllä paljon jo on.

Näinhän tämä sun kanssa täällä aina menee. Kuvio on täysin sama kerrasta toiseen. Ei mitään uutta siis narsismipalstalla. Vieläkään. Ja tulihan tämä taas pitkäksi aikaa nähtyä.

Kiitän ja kumarran. Ehkä taas joskus, jos eletään riittävän pitkään, että mulle tulee masokistinen tarve saada selkääni....Epäilen kyllä, ettei....mutta eihän sitä tiedä.

Huomenna on yksi tiedotustilaisuus, johon osallistun. Pakko mennä nyt nukkumaan.

• M.B.

Tietenkin naiset ja miehet poikkevat toisistaan - keskimäärin. Mutta otitko huomioon että yksilöiden väliset erot ovat aina suuremmat kuin sukupuolten välinen?

Ei ole sun keksintöä, mutta tuo oli mitä minusta puhut.

Se on kohtana huomioitu, sekin, silloin kun asiaa enemmän mietiskelin. Yksilöiden väliset yhteneväisyydet saattavat olla omasta muusta viiteryhmästään niin poikkeavat, että osa viiteryhmästä on lähellä toisen viiteryhmän omia laitalaisia...

Eli ryhmässä miehet, osa miehistä käyttää ja käyttäytyy enemmänkin samankaltaisesti kuin mitä sinä toisinaan kirjoittaessasi.

Eikä mikään estä heilumasta "kentällä" missä sattuu huvittamaan, ohi, yli ja ali oman viitekehyksen "rajojen" vaikkapa ihan tietoisestikin. Se on ihan mielenkiintoista puuhaa.

Ja ne miehet ei niitä kilttejä, ystävällisiä,empaattisia, iloisia ja kultaisia yksilöitä useinkaan ole, ne miehet, jotka kahdestaan naisen seurassa naiselle puhuvat jatkuvasti tavalla, jota voisi kutsua verbaaliagrressioksikin. Tällä palstalla ei siis ole mikään ihme, jos vastaavaa tyyliä sisältä kirjoitus saa huomioiduksitulemisen ansiomerkin jostakin muusta syystä kuin sisällön vuoksi.

Se, että miksi pitää sitten käyttää sellaista tyyliä, niin onko se lukijoitten tehtävä miettiä, en tiedä. Kukin mietiskelee niitä asioita, jotka havaitsevat tavalla tai toisella mielenkiintoisiksi. Hauskuuskin on ihan pätevä syy mietiskelylle.

Jos sinä olet yhtä kuin tyylisi, niin sille en voi mitään. Jotenkin oletin, että sinä kaikista kirjoittajista voisit omata hieman laajemmankin käsityksen asioista ja nähdä sen, että ihminen ei ole yhtä kuin kirjoitustyylinsä, aina. Tyylistäsi kirjoituksessa piirtää oma muotokuvasi lukijoitten mieliin, se on jotakin, mitä et sitten tiedä tekeväsi. Sen muotokuvan todellisuudella ei sinänsä ole merkitystä, koska nettipalstahan tämä on ja kirjoitetun perusteella jokainen on omat mielikuvansa oikeutettu luomaan.

Että sikäli sinusta puhun tai sitten en puhu sinusta.

• nassenpolkka
        M.B. kirjoitti:

mitä helvettiä? miksi mun alottama keskustelu vääntyy tämmöseksi joika ei liity aiheeseen vähääkään?
        jos tässä koskaan on kukaan kirjoittanu toisille asiattomuuksia niin se oon kyllä mä. et vaan koskaan ole tullu valittamaan mun nenän eteen "käytöksestä" joten taitaa olla aika valikoivaa tuo kelle "huomautetaan" ja kelle ei. luulis vaan että jos asia on noin niinku tapana sulla nii se toimis kaikkien kohdalla. mulla oli ennen rekkaamaton nimimerkki etkä ikinä ole puuttunut kirjoitteluuni. miksi joillekin sanot ja joillekin et? mietihän sitä samalla kun pohdit onko tää ilkikurimus niin tyhmä ettei tuota jo ole huomannut.
        joka tapauksessa. käänsit sitten tänkin keskustelun pelkäks tappelusk ja just tällä ylläolevalla viestilläs. minkä helvetin takia? oliko nassella tylsää? mitä vitun väliä on sillä mitä sä tai joku toinen ääliö miettiin jonkun toisen sukupuolielimistä? hyi helevetti jos ei oo muuta mietittävää ihmisellä. sairas olet. tää on kai joku uus genre harjottaa sukupuolista häirintää tällä sivustolla. taidanpa laittaa asiasta tietoo vaikka tonne nettipoliisille. ne on aina yhtä kiitollisii ku niille laittaa viestii uusista tavoista käyttää sukupuolista häirintää. toi on kyl aika ovela tapa. sitä ei ensin tajuukaan mut paremmin mietittyä se alkaa hahmottua jut niin päin, että sä olet mies ja tiedät tuon toisen olevan nainen.

jos näitä ny pakko on pohtia ni väitän ihan ilman vinoilua ettäolet 100% varmasti joku häiriintynyt mies. nainen et ole ainakaan missään tapauksessa. yksikään nainen ei määrittele naiseutta miehuuden kautta. sitä paitsi edempänä intoudut niin stereotypiomaan naisen että sellaista ei kykynaiset koskaan tekis. ne on vuosia yrittäny vapauttaa itseään noista kahleista ja kun se alkaa tuottaa tulosta sun kaltaset idiootti-äijänmulkerot käy taas naisia tunkeen samaan pakettiin mistä ne just pääsi ulos.
        jos oot joku vitun transistori niin siitä vaan. ei se mua haittaa. kyl meitä tähän maailmaan mahtuu kaikenlaisia. sullakin on paikka vaikka en tajuukaan miksi sä esiinnyt naisena jossain faking narsupalstalla.

pysy taukki aiheessa seuraavalla kerralla äläkä sekota koko keskustelua aiheettomilla vittuiluillas. muuten joudut tekemisiin mun kanssa. kato mä sanon kaikille mitä haluun.

• ai vitsi,
        nassenpolkka kirjoitti:

mitä helvettiä? miksi mun alottama keskustelu vääntyy tämmöseksi joika ei liity aiheeseen vähääkään?
        jos tässä koskaan on kukaan kirjoittanu toisille asiattomuuksia niin se oon kyllä mä. et vaan koskaan ole tullu valittamaan mun nenän eteen "käytöksestä" joten taitaa olla aika valikoivaa tuo kelle "huomautetaan" ja kelle ei. luulis vaan että jos asia on noin niinku tapana sulla nii se toimis kaikkien kohdalla. mulla oli ennen rekkaamaton nimimerkki etkä ikinä ole puuttunut kirjoitteluuni. miksi joillekin sanot ja joillekin et? mietihän sitä samalla kun pohdit onko tää ilkikurimus niin tyhmä ettei tuota jo ole huomannut.
        joka tapauksessa. käänsit sitten tänkin keskustelun pelkäks tappelusk ja just tällä ylläolevalla viestilläs. minkä helvetin takia? oliko nassella tylsää? mitä vitun väliä on sillä mitä sä tai joku toinen ääliö miettiin jonkun toisen sukupuolielimistä? hyi helevetti jos ei oo muuta mietittävää ihmisellä. sairas olet. tää on kai joku uus genre harjottaa sukupuolista häirintää tällä sivustolla. taidanpa laittaa asiasta tietoo vaikka tonne nettipoliisille. ne on aina yhtä kiitollisii ku niille laittaa viestii uusista tavoista käyttää sukupuolista häirintää. toi on kyl aika ovela tapa. sitä ei ensin tajuukaan mut paremmin mietittyä se alkaa hahmottua jut niin päin, että sä olet mies ja tiedät tuon toisen olevan nainen.

jos näitä ny pakko on pohtia ni väitän ihan ilman vinoilua ettäolet 100% varmasti joku häiriintynyt mies. nainen et ole ainakaan missään tapauksessa. yksikään nainen ei määrittele naiseutta miehuuden kautta. sitä paitsi edempänä intoudut niin stereotypiomaan naisen että sellaista ei kykynaiset koskaan tekis. ne on vuosia yrittäny vapauttaa itseään noista kahleista ja kun se alkaa tuottaa tulosta sun kaltaset idiootti-äijänmulkerot käy taas naisia tunkeen samaan pakettiin mistä ne just pääsi ulos.
        jos oot joku vitun transistori niin siitä vaan. ei se mua haittaa. kyl meitä tähän maailmaan mahtuu kaikenlaisia. sullakin on paikka vaikka en tajuukaan miksi sä esiinnyt naisena jossain faking narsupalstalla.

pysy taukki aiheessa seuraavalla kerralla äläkä sekota koko keskustelua aiheettomilla vittuiluillas. muuten joudut tekemisiin mun kanssa. kato mä sanon kaikille mitä haluun.

sä oot kova!

• nassenpolkka
        ai vitsi, kirjoitti:

sä oot kova!

JA OIKEESSA!
        tyyppi jonka ajatukset kierii koko ajan toisen vehkeissä on ainakin seksuaalisesti häiriintynyt. oli sit kumpaa sukupuolta tahansa. kun jo on useempaan otteeseen sanottu että toinen on nainen niin yllätys ei mee läpi vaan MotorBuupää vaan länkyttää miestä. ihme ettei se tuolle matemaatikolleki ärähtäny koska se ties ilkikurimuksen olevan nainen ja mutikainen sano sitä mieheks. kiusaamista toi on ja sukupuolista häirintää. se on lailla kielletty. netissäkin.

• M.B.

No hyvinkin kuvasit juuri sen, mitä täällä harrastat.

Ei minulla tuohon ole mitään lisättävää....hyvin olet toimistasi kartalla.

Tosin täällä et voi kutsua paikalle sitä yleisöä etkä opettajaa....mutta ainahan voit luoda muutaman uuden nimimerkin, joka esittää sitten näitä rooleja---tai mitä sitten kulloinkin tarvitaan.

:)

Vainoharhaili on in, mitä ilmeisimmin.

Mutta kiva kun sulla on kivaa :) Muutenhan se olisi tylsää.

Edelleenkään minulla ei ole muita nimimerkkejä käytössä, toisin kuin sinulla :)

I've heard. Mutta tuon kiusattunaolon kyllä hallitset hyvin.

Ensin haukut toisia ja sitten kun joku siihen jotakin kommentoi, niin sinua yllättäen kiusataankin.

Jos minä olen kartalla toimistani, niin on todella harmi kun muut eivät ole omista toimistaan yhtälailla kartalla.

Tai sitten ovat, mutta vain esittävät.

Rooleista en tiedä muuta kuin sen, että minulla, kuten monilla muillakin, on oma erityinen tapansa olla eri tilanteissa eri ihmisten kanssa. Siihen ei sen kummempia rooleja tarvita, vaikka sitä olemista eri tavalla rooliksi kutsutaankin.

Eri nimimerkkejä ja sen suuntaisia naamioita en tarvitse. Kuten en kovaa kuortakaan. Tiedän kyllä, että valitettavan monella jää asiat huonommalle tolalle kuin minulla. Se on surullista.

Vääntämällä tahallisesti ja tarkoituksella et minusta kuitenkaan toisenlaista ihmistä saa aikaiseksi. Minä olen minä, kaikkineni :)

• M.B.

"Mun puolesta ihan rauhassa saat olla vaikka jokihelmisimpukka. "

Tuskin saan.... Kummalliseksi tämän asian tekee se fakta, ettet halua, että kiistän vihjailusi, enkä salli luoda mielikuvia itsestäni, jotka eivät perustu todellisuuteen.

Tälläkin kertaa siihen puututtuani (ja maksettuani potut pottuina) sain niskaani narsismidiagnoosin...monennenko sinulta? - ei mitään käryä. Mutta kyllä paljon jo on.

Näinhän tämä sun kanssa täällä aina menee. Kuvio on täysin sama kerrasta toiseen. Ei mitään uutta siis narsismipalstalla. Vieläkään. Ja tulihan tämä taas pitkäksi aikaa nähtyä.

Kiitän ja kumarran. Ehkä taas joskus, jos eletään riittävän pitkään, että mulle tulee masokistinen tarve saada selkääni....Epäilen kyllä, ettei....mutta eihän sitä tiedä.

Huomenna on yksi tiedotustilaisuus, johon osallistun. Pakko mennä nyt nukkumaan.

Montako narsismi diagnoosia olet itse jakanut, vai onko narsistisesti niin, että juuri niitä et laske?

Jos sinä siirrät jonkun muun harteilleni jonkun mitä minä olen sinulle aikoinani kirjoittanut, toimit epäreilusti.

Se on mielipiteeni ja oman harkintani mukaan puutun siihen miten parhaaksi näen.

Mutta kas hyvä kiitos, potuista

*taputtaa kumartavalle ja viikkailee hamekangasta lahjapakettiin*

Teepä hyvin tiedotustilaisuudessa, nuorena, kauniina ja hyvin koulutettuna (:

• M.B.
        nassenpolkka kirjoitti:

JA OIKEESSA!
        tyyppi jonka ajatukset kierii koko ajan toisen vehkeissä on ainakin seksuaalisesti häiriintynyt. oli sit kumpaa sukupuolta tahansa. kun jo on useempaan otteeseen sanottu että toinen on nainen niin yllätys ei mee läpi vaan MotorBuupää vaan länkyttää miestä. ihme ettei se tuolle matemaatikolleki ärähtäny koska se ties ilkikurimuksen olevan nainen ja mutikainen sano sitä mieheks. kiusaamista toi on ja sukupuolista häirintää. se on lailla kielletty. netissäkin.

Mulle on aivan samantekevää mitkä vehkeet kelläkin on alla.

Ilkikurimus unohtaa itse mainostaneensa lukemisen ymmärtämisen vaikeutta huomaamatta seurapiireineen, että sitä lukemisen ymmärtämistä vois kyllä hioa muutkin, erityisesti se, joka muita siihen suosittelee.

• 12+6=18

Oletko kertonut heille harrastuksestasi käydä täällä netissä nimittelemässä ihmisiä ja keksimässä heille vihan kohteita?

"käydä täällä netissä nimittelemässä ihmisiä "

edelleenkään en nimittele täällä ihmisiä...ja tuo "keksimässä heille vihan kohteita?"

Minä mitään kellekkään keksi...kuhan ny kerroin, millaisia ajatuksia minulle noin voimakkaasta YH äitieihin kohdistuvasta arvostelusta virisi...

Siis ne vain omia ajatuksiani...ei sinällään oikeita tai vääriä...

Miksi sinä vedät hernettä nekkuun ja reagoit noin voimakkaasti netissä pelkkiin tuntemattoman ihmisen mielipiteisiin...jotka ovat erilaisia kuin omasi...

• varma tieto

????

Odotan numeroasi.

ei varmana ole ottanu yhteyttä ja syykin on tiedossa:määbää on mies niin ei kai se voi sulle soittaa kun koko juttu sillon paljastuisi.

• M.B.
        varma tieto kirjoitti:

ei varmana ole ottanu yhteyttä ja syykin on tiedossa:määbää on mies niin ei kai se voi sulle soittaa kun koko juttu sillon paljastuisi.

Seisten kuseminen on ainakin helpompaa. Naisillekin. Jakele sinä puhelinnumeroasi narsismipalstan kirjoittelijoille niin paljon kuin haluat ja anna minä päätän omasta puhelimenkäytöstäni itse.

• Itsehillintä on varmaankin vilahtanut monella ketjun kirjoittajalla mielessä :D

Tuosta Parental Alienation Syndrome.sta;

Mietin lapsen näkökulmasta, miltä hänestä mahtaa tuntua, jos toinen tai molemmat ero-vanhemmat käyttävät häntä hyväkseen. Vallankäytön aseena. Aseen käyttäjä ajattelee teon hetkellä sen olevan hyvä juttu, ja oikeutettua, usein sitten kuitenkin vuosien kuluttua saattaa mielen vallata piinaava katumus, jolle ei anteeksiantajaa löydy.
      Hetkellä, milloin on painamassa liipaisinta, kannattaa pysähtyä miettimään. Teolla saattaa olla isot seuraukset, ja seuraukset saattaa kertaantua potenssiin jotain, uusissa sukupolvissa.

http://www.youtube.com/watch?v=aoG6Lz9uTYA (kid of PAS)

• 19+12=31

"Mietin lapsen näkökulmasta, miltä hänestä mahtaa tuntua, jos toinen tai molemmat ero-vanhemmat käyttävät häntä hyväkseen."

Niin...monesti eron taisteluissa...lapset ovat pahimpia kärsijöitä...jos ero on riitainen...

Kun lapsella kuitenkin on oikeus rakastaa...kumpaakin vanhempaansa...niin isää kuin äitiäkin...vanhempien "vioista" ja erimielisyyksistä huolimatta...

oikeus luoda...omanlaisensa suhde...myös siihen etävanhempaan...joka ei ehkä ole joka päivä arjessa mukana...mutta taustavaikuttajana kuitenkin...

Itse asiaa aikoinaan mietin niinkin, että jos vihaisin eksääni...niin samalla vihaisin myös lapsiani...kun heissä(lapsissa) kuitenkin joudun kohtamaan sen eksänkin ja häneen liittyvän yhteisen "historian"

Jokaisessa lapsessani on myös pala eksääni...ulkonäössä, luonteenpiirteissä, tavassa ajatella/tehdä asioita...

tavallaan eksä on mukana ajatuksen tasolla sukulaisvierailuissa...isän puoleisia sukulaisia tavataan kyllä...samoin perhejuhliin...eksä on aina tervetullut vieras...

lapset pitävät yhteyttä kylllä...ja perhejuhlien yhteydessä...sopivat tulemiset ja menemiset...suoraan isänsä kanssa...tiedottavat sitten niistä minulle...

Anoppini hautajaisissakin esiinnyimme perheenä...
        laskimme kukkalaitteenkin yhdessä...

lapset tietävät/ymmärtävät kylllä miksi erosimme...ja hyväksyvät sen...mutta ei heidän ole tarvinnut erota kummastakaan vanhemmastaan...

vaikka eron taustalla on ...puolisoni alkoholisoituminen ja hän juo edelleen...mutta isä hän on siltikin...

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      14
      3832
    2. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      230
      3768
    3. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      132
      3416
    4. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      72
      3384
    5. Korpelanvaara

Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit
      Suomussalmi
      22
      2267
    6. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      32
      1799
    7. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      45
      1645
    8. Osaatko arvata

Mitä ajattelin?
      Ikävä
      36
      1593
    9. Heippa nainen

Tykkään susta niin että halkeen 😘 Kivaa iltaa. t-mies
      Ikävä
      32