uuden puhelimen hankinta

.

Olen hankkimassa uutta puhelinta nykyisen Sony Ericssonin tilalle. Nykyinen puhelimeni on ensimmäisiä älypuhelimia, ja en voi tuota kauheasti kehua; ongelmia ongelmien perään ja varmaan enemmän huollossa kuin käytössä.
Ainoa asia, joka tuossa puhelimessa on kehumisen arvoista, on kamera. Kuvanlaatu huipputasoa ja videonlaatu erinomainen. Videoissa lisäksi erittäin hyvä äänentoisto; olen kuvaillut puhelimellani monissa konserteissa, lavankin läheisyydessä, ja videon ääni on laadultaan todella hyvä! Ei särje yhtään, sanoista saa selvää jne.

Hyvä kamera on siis nytkin yksi vaatimus uudelta puhelimelta!

Olen miettinyt hankkivani Samsung Galaxy S 2 -puhelimen, mutta osaako kukaan kertoa sen kamerasta? Ja muistakin ominaisuuksista ja ko. puhelimesta yleensäkin?

Uutta Sonya en halua, koska mitä olen kuullut, nähnyt ja kokenut, niin Sonyn puhelimet eivät minua ole vakuuttaneet. Ihan periaatteellisista syistä en myöskään iPhonea halua. Tiedän, että iPhonen kosketusnäyttö on ihan omaa luokkaansa, mutta kamera ei ole tässä puhelimessa päässyt vakuuttamaan. Lisäksi Nokia vähän mietityttää, koska siitäkään en juuri hyvää sanaa ole kuullut.

Joten, kertokaahan kokemuksianne tuosta Samsung Galaxy S 2:sta tai Notesta. Tai onko joku muu puhelin, jota pystytte suosittelemaan? HTC, LG?

Kiitos!

14

199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehdotus.

Itse suosittelisin odottamaan 3 huhtikuuta saakka jolloin julkaistaan Samsungin lippulaiva Galaxy S III.

• höhö

kohta on jo toukokuu.

• ehdottaja.

älä ny Notea ainakaan osta jos kuvata haluat. Se on naurettava järkäle siihen hommaan.

odota s3

• jchkckvuh

Kyllä Notellakin kuvaaminen onnistuu..

• tarkentaja.
        jchkckvuh kirjoitti:

Kyllä Notellakin kuvaaminen onnistuu..

väitätkö, että Notella kuvaaminen on helpompaa, tai edes yhtä helppoa, kuin jollakin pienemmällä laitteella.

• .

Notessa on kamera, joten sillä kyllä varmasti PYSTYY kuvaamaan. Se, onko kuvaaminen HELPOMPAA pienemmällä laitteella verrattuna isoon puhelimeen, on nyt se ja sama. Mutta entäs se laatu?

Kuvan- ja videonLAATU on nyt se merkitsevä tekijä, ei se puhelimen KOKO.

Minulla on kyllä ihan kamera omaan tarkoitukseensa, mutta haluan, että puhelimessakin on sen verran hyvä kamera, että tilanteessa, jossa kamera on jäänyt kotiin, niin minulla on mahdollisuus ottaa hyviä kuvia puhelimellakin. Kuvaaminen ei siis todellakaan ole se puhelimen pääkäyttötarkoitus muuten.

• mr. Gallup
        . kirjoitti:

Notessa on kamera, joten sillä kyllä varmasti PYSTYY kuvaamaan. Se, onko kuvaaminen HELPOMPAA pienemmällä laitteella verrattuna isoon puhelimeen, on nyt se ja sama. Mutta entäs se laatu?

Kuvan- ja videonLAATU on nyt se merkitsevä tekijä, ei se puhelimen KOKO.

Minulla on kyllä ihan kamera omaan tarkoitukseensa, mutta haluan, että puhelimessakin on sen verran hyvä kamera, että tilanteessa, jossa kamera on jäänyt kotiin, niin minulla on mahdollisuus ottaa hyviä kuvia puhelimellakin. Kuvaaminen ei siis todellakaan ole se puhelimen pääkäyttötarkoitus muuten.

tässä puhutaan taas makuasioista, joista kannattaa aina kiistellä. Mun mielestä Note on aivan liian iso mukana kuljetettavaksi.

• Hihiihhiiirulainen

Galaxy SII, Gakaxy Note, Xperia S
      ja huipputehokas HTC one X.

tulossa LG optimus x4 ja
      Samsung Galaxy SIII

Siinä olis sellasia joilla pärjäis taas vähän pidempään..
      Myös Galaxy Nexus, jos sen muoto miellyttää.

Note on mm. työkäytössä hyvä, samoin isosormisille miehille. sillä sen koon huomioonottaen kun paljon helpompi toimia, kuin esim. Lumialla tai iPhonella.

• .

Puhelimen ei siis todellakaan tarvitse olla mikään uusin malli.

Mieluusti maksan siitä alle 500 euroa, enkä jotenkin jaksa uskoa, että tuo uusin Samsung tulee olemaan alle tuon summan. Erittäin hyvän kameran kanssa sain omankin puhelimen 400 eurolla, vaikka toki siitä on jo aikaa. Toisaalta kyse oli ensimmäisistä älypuhelimista.

Lähinnä halusin kuulla rehellisiä kokemuksia tuosta Samsung Galaxy S 2 -puhelimesta tai jostain nyt markkinoilla olevasta puhelimesta. Kukaan kun ei osaa tuosta uudesta tulokkaasta vielä paljoakaan sanoa.

Puhelimen hankinta menee joka tapauksessa toukokuun puoleen väliin, eli ilmeisesti ennen tätä tuo uusin Samsung kerkeää ilmestyä. Eli ehkä otan senkin huomioon hankintaa tehdessäni, mutta ennen sitä haluaisin kuulla kokemuksia tuosta SGS2:sta.

• PossuJossu

Galaxy SII on upee puhelin, niisä ei ole vikojakaan paljoo ollut.
      Tällätkellä amolet on se näyttö joka näkyy myäs päivällä parhaiten.
      sen kamera on ihan kunnollinen, ei tosin dikipokkarin veroinen.
      videokuva on melkolaadukasta.
      Parempaa kuva tuotaa tällähetkellä Xperia S

Android neljässä on yksi ärsyttävä piirre asetuksissa, se että se roikkuu milellään 3G :ssä Tiedämme että kentät 3G ei ole kovin hyviä verrtuna vanhaan..
      tosin käsin sen saa asetettua myös gsm verkoon..
      Tämä siksi että säkönkulutus eli akunkesto ! kuluu nopeesti heikossa 3G verkossa.
      Koskee tirtysti kaikkia puhelimia.
      mutta esim android 2.3 roikku ensisijaisesti juuri gsm verkossa ja vaihtoi vasta dataa siirettäessä 3G verkoon. toisn voi olla operaattorikohtaistakin.
      DNA asiakaanna tällaista olen huomannut.

• tietäjä.

Parasta kamerakännykkärintamalla tarjonnee tuleva Nokia 808 PureView.
      Siinä ois loisto kamera/video ja äänitystoimintokin on loistava esim. konserttiolosuhteisiin. muusta sitten voi olla montaa mieltä mm.Symbian Belle käyttis ja vähän hankala muotoilu kamerasta johtuen.
      .......mutta ihan vaan esimerkiksi siitä mitä on olemassa....
      http://aani.nokia.fi/2012/02/27/nokia-808-pureview-vallankumous-kameratekniikassa-ja-mahtava-puhelin/

Jos tosiaan kamera/video on tärkeä kannattaa kahlata internetin vertailuja läpi ajan kanssa.

• Siitä iPhonen (4S) kamerasta:

http://www.gsmarena.com/apple_iphone_4s-review-665p6.php

Tuolla on myös tuollainen hauska vertailutyökalu, millä mm. kuvan yksityiskohtaisuutta voi verrata.

Tuosta kamerasta nyt sen verran, että jos olet tyytyväinen tuohon nykyiseesi, niin luulen että pärjäät jatkossa vähän vaatimattomammallakin laitteella. Samsung Galaxy S2 on yksi hyvä vaihtoehto. Xperia S:sä kannattaa myös katsastaa ARC S:sän ohella. Ovat Sonyn veistämä, mutta ei se niitä pilaa. Nykyisellään Sonyn puhelimet ovat oman käsitykseni mukaan varsin laadukkaita. Tuossa jo joku ehtikin hehkuttaa tulevaa SGS3:sta. Uskoakseni kameratekniikassa ja laitetekniikassa tapahtuvat muutokset eivät tässä vaiheessa liikuta "perus käyttäjää". Design tulee varmasti muuttumaan ja voidaan olettaa, että julkaistavia malleja on useampi. Hinta pomppii siellä 600€ tuntumassa.

• höhö!

Nokia N8 on kaiken paras kamerakänny. Ainoa känny jolla on kuvattu kokopitkä elokuvakin .... repikää siitä nörtit!

• ..............

N8 kamera on yksi parhaista, mutta .................

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4168
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3137
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      911
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe