Tänään iltapäivälehdessä

ent.ilkikurimus

....en muista kummassa oli kertomus nuoresta, joka oli joutunut koulukiusaamisen kohteeksi ja tunsi olonsa turvalliseksi vain psykiatrisessa sairaalassa.
Tuosta tietysti huomaa, miten rajusti ihminen kokee kiusaamisen, kun sellaisen kohteeksi joutuu. Ei jutun nuori ole ainut, joka on osastolla kiusaamisen takia....

Mitä me aikuiset sitten voimme tehdä? Huvitti oikein, kun toisaalla täällä netissä joku aloitteli keskustelua tästä aiheesta ja ensimmäisenä siihen lennähti joku kertomaan, miten mahdotonta se puuttuminen on koska siellä takana on koneisto, jota ei vaan pysty muuttamaan. Sen jälkeen joku toinen kertoi, että ei voi mikään muuttua, koska kiusaajat ovat rikkaiden mukuloita ja heidän vaikutusvaltaisten vanhempiensa takia puuttuminen on mahdotonta....Siis HALOO??????? Mietin onko tältä kansalta mennyt järki jo kokonaan??!!

Jos ENSIMMÄISENÄ ongelman kohdatessaan tulee mieleen keksiä syy, MIKSI SIIHEN EI KANNATA PUUTTUA....ollaan tosi kusessa. Se selittää kyllä hyvin, miksi kiusattu joutuu muuttamaan koulua ja miksi juuri hän joutuu osastolle. Se selittää myös sen, miksi koulukiusaaminen on erittäin yleistä siitä huolimatta, että siitä on puhuttu jo vuosia ja erittäin tuomitsevin äänenpainoin....ja päälle keksitty syitä, miksi sen kitkeminen on mahdotonta.

Narsismilla ja kiusaamisella noin ylipäätään on yhteys. Narsisti on kiusaaja....jo koulussa ja joka paikassa sen jälkeenkin ja jopa ennen. Narsismikin ja erityisesti narsisti selitetään hirviöksi, jolle kukaan ei vaan voi mitään..... Minusta alkaa tuntua, että tämä tapa luoda heti käsitys siitä, ettei asialle voi mitään on syy siihen, miksi kiusaaminen EI vähene.

20

86

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,

mitä sinä teet?

• ent.ilkikurimus

Työtä.....joka päivä .... Ja kirjoitin asian tähänkin tiedoksi, jotta jos tämä edes jonkun kaaliin kolahtaisi.

Entä sinä?

• kerro tyhmälle
        ent.ilkikurimus kirjoitti:

Työtä.....joka päivä .... Ja kirjoitin asian tähänkin tiedoksi, jotta jos tämä edes jonkun kaaliin kolahtaisi.

Entä sinä?

ihan konkreettisesti, millaisella työnteolla vähennät lasten kiusaamista?

• ent.ilkikurimus
        kerro tyhmälle kirjoitti:

ihan konkreettisesti, millaisella työnteolla vähennät lasten kiusaamista?

Istu nyt alas jonnekin tietoneen ulottumattomiin ja päätä istua siinä niin kauan kunnes olet ymmärtänyt mitä kirjoitin.

Vastaus löytyy sieltä - ei minusta.

• eli..

Istu nyt alas jonnekin tietoneen ulottumattomiin ja päätä istua siinä niin kauan kunnes olet ymmärtänyt mitä kirjoitin.

Vastaus löytyy sieltä - ei minusta.

sulla ei taaskaan ole yhtään mitään sanomista kuin kaikkien muiden haukkumista. Minä kun niiiiiiiiin odotin että olisit kertonut, millä keinoin koulukiusaaminen saadaan loppumaan. Sinuun saa aina pettyä.... :(

• ent. ilkikurimus
        eli.. kirjoitti:

sulla ei taaskaan ole yhtään mitään sanomista kuin kaikkien muiden haukkumista. Minä kun niiiiiiiiin odotin että olisit kertonut, millä keinoin koulukiusaaminen saadaan loppumaan. Sinuun saa aina pettyä.... :(

Niin, uskalsinhan minä ottaa esille sen puolen asiasta, jota sinä et halua itsessäsi käsitellä.

-Kiusaaminen on aikuisten maailmassa sosiaalisen kilpailun muoto, jossa pyritään vaikuttamaan ihmisen sisäiseen pääomaan. Kiusaaja kohdistaa hyökkäyksensä siihen pääomaan, johon kiusatun asema yhteisössä perustuu. Hyökkäys voi olla verbaalista, fyysistä, eleellistä jne. jolla hyökkääjä horjuttaa ihmisen oppimaa psyko-sosiaalista olotilaa. -

Sanoo Matti Luostarinen ja on aivan oikeassa.
        Sinä yrität toimillasi vaikuttaa minun vahvuuteeni; yrität saada sen mitätöityä. Mutta laihat ovat tulokset - kaikilla käyttämilläsi nimimerkeillä.

• eikä vieläkään
        ent. ilkikurimus kirjoitti:

Niin, uskalsinhan minä ottaa esille sen puolen asiasta, jota sinä et halua itsessäsi käsitellä.

-Kiusaaminen on aikuisten maailmassa sosiaalisen kilpailun muoto, jossa pyritään vaikuttamaan ihmisen sisäiseen pääomaan. Kiusaaja kohdistaa hyökkäyksensä siihen pääomaan, johon kiusatun asema yhteisössä perustuu. Hyökkäys voi olla verbaalista, fyysistä, eleellistä jne. jolla hyökkääjä horjuttaa ihmisen oppimaa psyko-sosiaalista olotilaa. -

Sanoo Matti Luostarinen ja on aivan oikeassa.
        Sinä yrität toimillasi vaikuttaa minun vahvuuteeni; yrität saada sen mitätöityä. Mutta laihat ovat tulokset - kaikilla käyttämilläsi nimimerkeillä.

yhtään mitään konkreettista, jolla kiusaamista voitaisiin vähentää. Lankytystä ja länkytystä ja länkytystä asian vierestä kyllä piisaaa........

• 19+20=39
        eikä vieläkään kirjoitti:

yhtään mitään konkreettista, jolla kiusaamista voitaisiin vähentää. Lankytystä ja länkytystä ja länkytystä asian vierestä kyllä piisaaa........

jumalauta mulkero sehän lukee tossa avauksessa mikä on pielessä ja mihin kannattaa kiinnittää omassa käytöksessa huomiota! kaiva se silmä sieltä perseestäsi ja lue! jos sulla on parempia ehdotuksia niin annappas tulla. me kunnellaan!

• Siis...
        19+20=39 kirjoitti:

jumalauta mulkero sehän lukee tossa avauksessa mikä on pielessä ja mihin kannattaa kiinnittää omassa käytöksessa huomiota! kaiva se silmä sieltä perseestäsi ja lue! jos sulla on parempia ehdotuksia niin annappas tulla. me kunnellaan!

tarkoitat että se suuri totuus on se, että ihmiset kuvittelevat, että asialle ei voi tehdä mitään ja siksi eivät teekään mitään? Ja asiaa edesauttaa kun sitä taivastelee?

Olisin vain halunnut tietää, mitä konkreettista sinä teet kiusaamisen vähentämiseksi (siis suunsoittamisen lisäksi).

• 19+2=21
        Siis... kirjoitti:

tarkoitat että se suuri totuus on se, että ihmiset kuvittelevat, että asialle ei voi tehdä mitään ja siksi eivät teekään mitään? Ja asiaa edesauttaa kun sitä taivastelee?

Olisin vain halunnut tietää, mitä konkreettista sinä teet kiusaamisen vähentämiseksi (siis suunsoittamisen lisäksi).

mitä vittua se sua kiinnosta mitä joku toinen tekee tai on tekemättä! kiinnitä ny vaan huomio siihen omaan käytöksees ja korjaa sitä sillä siinä on meinaan paljon korjattavaa

• hehhhe,
        19+2=21 kirjoitti:

mitä vittua se sua kiinnosta mitä joku toinen tekee tai on tekemättä! kiinnitä ny vaan huomio siihen omaan käytöksees ja korjaa sitä sillä siinä on meinaan paljon korjattavaa

siis ihan omaksi opiksenihan minä yritän tätä kysellä. Mutta taisi tosian olla niin, että mitään oikeaa ratkaisua ei ole sinullakaan olemassa, kunhan vaan päätäsi auot.

• ent.ilkikurimus
        hehhhe, kirjoitti:

siis ihan omaksi opiksenihan minä yritän tätä kysellä. Mutta taisi tosian olla niin, että mitään oikeaa ratkaisua ei ole sinullakaan olemassa, kunhan vaan päätäsi auot.

Ratkaisu on sinun oppia ihmiseksi. Ja se on kuule mulle mahdoton tehtävä. En saa tehtyä sinusta ihmistä millään - koskaan.

Se on sun oma tehtäväsi.

(ei tätäkään tietysti tarvitse ymmärtää....ja kun niin käy voit heittää syyt minun niskaani - pidät minua itseäsi vahvempana)

• vihdoinkin..

Ratkaisu on sinun oppia ihmiseksi. Ja se on kuule mulle mahdoton tehtävä. En saa tehtyä sinusta ihmistä millään - koskaan.

Se on sun oma tehtäväsi.

(ei tätäkään tietysti tarvitse ymmärtää....ja kun niin käy voit heittää syyt minun niskaani - pidät minua itseäsi vahvempana)

jotain järkevää irtoaa sinustakin! Hienoa! Noin se tietenkin menee. Jokaisen kohdalla.

Mutta vieläkin kiinnostaisi se työ, mitä teet kiusaamisen vähentämiseksi. Miten sinä muita pystyt opettamaan ihmisisksi? Konkretiaa, jos millään viitsisit kertoa.

• ent.ilkikurimus
        vihdoinkin.. kirjoitti:

jotain järkevää irtoaa sinustakin! Hienoa! Noin se tietenkin menee. Jokaisen kohdalla.

Mutta vieläkin kiinnostaisi se työ, mitä teet kiusaamisen vähentämiseksi. Miten sinä muita pystyt opettamaan ihmisisksi? Konkretiaa, jos millään viitsisit kertoa.

Joo, voit olla varma, etten ala täällä kertoa mitä teen työkseni ja missä. Kyse ei ole viitsimisestä vaan yksityisyydensuojasta.

Ammattinimikkeelläni ei vielä toistaiseksi ole montaakaan haltijaa....tämäkin aihe liittyy työhöni.

• okei,

Joo, voit olla varma, etten ala täällä kertoa mitä teen työkseni ja missä. Kyse ei ole viitsimisestä vaan yksityisyydensuojasta.

Ammattinimikkeelläni ei vielä toistaiseksi ole montaakaan haltijaa....tämäkin aihe liittyy työhöni.

.

• psyk.esh.

Aloittaja on joku hullu. Ei ole mitään näyttöä siitä että narsistit olisivat pääasiallisia kiusaajia, kyllä ne on ihan tavalliset ihmiset jotka kiusaa.

• ent.ilkikurimus

Sinun huono luetun ymmärtämisesi kuvastaa hulluutta enemmän kiusaamisen halua.

Luepas uudelleen mitä sanoin kiusaamisesta ja narsismista ja päde vasta sitten. Nimimerkki ei minua hämää.

• uhrienplsta

miks mä en ole ikinä tavannut kivaa ja mukavaa narsistia vaan kaikki on ollu enemmän ja vähemmän vittumaisia kiusaajia ilman omaatuntoa? montako sä oot tavannut ja miten erotit ne muista ihmisistä?

netin keskustelupalsta se onkin varsinainen diagnosointipaikka...
        vieläkin naurattaa... sano.

• ent.ilkikurimus
        uhrienplsta kirjoitti:

miks mä en ole ikinä tavannut kivaa ja mukavaa narsistia vaan kaikki on ollu enemmän ja vähemmän vittumaisia kiusaajia ilman omaatuntoa? montako sä oot tavannut ja miten erotit ne muista ihmisistä?

netin keskustelupalsta se onkin varsinainen diagnosointipaikka...
        vieläkin naurattaa... sano.

Ei kannata olla ainakaan minun puolestani pahoillaan. En loukkaannu jos joku erikoissairaanhoitaja esiintyvä sanoo minua hulluksi.

Narsisteiltä joutuu ottamaan vastaan milloin mitäkin - negaa. Positiivisuutta he eivät tunnekaan.

• 13+16=29

Noh...jos minäkin...taas jotain omasta kokemuksestani...

Tytärtäni kiusattiin ala asteella...
      syystä, että isänsä ny oli mikä oli (alkoholisti)...ja myös köyhyydestä...

kiusaamista oli jo jatkunut varsin pitkään...ennenkuin se tuli minun tietooni...ison siskon välityksellä...jolle nuorempi oli avautunut...

Myös sain luettavaksi vihkosen...johon oli kirjoitettu kaikki kiusaajien lähettämät tekstiviestit...jotka olivat törkeää tekstiä...niitä oli tullut jopa jouluaattona...

Puhuin ensin tyttäreni kanssa asiasta...kerroin että aion puuttua asiaan...hän suuttui, itki ja raivosi...kielsi minua puuttumasta...sanoi ettei voi enää ikinä mennä kouluun jos puutun asiaan...

Tyttäreni vastustuksesta huolimatta...otin yhteyttä koululle...opettajat selvittivät asiaa...kiusaajia oli kolme...kaikkien kotiin meni lappu...vanhempien tiedoksi...mitä heidän lapsensa olivat tehneet...

kahden lapsen vanhemmat ottivat minuun yhteyttä...

toinen äiti väitti ettei hänen lapsensa ole voinut osallistua sellaiseen...johon vastasin, että kuka sitten on lähettänyt ne törkytekstarit...sinun(äidin) puhelimesta...te itsekö...kun numero oli äidin...

toisen lapsen äiti soitti ja kertoivat, että olivat ottaneet kännykän pois pojaltaan määräämättömäksi ajaksi...pahoittelivat ja kauhistelivat asiaa...

Ns. päätekijän vanhemmat eivät ottaneet yhteyttä...

kaikki lapset saivat jälki istuntoa...jossa asiasta puhuttiin...

Mielenkiintoisena sivuhuomautuksena jutussa oli, että ns. päätekijän isä oli myös alkoholisti...sama asia josta hän kiusasi toista...

mutta loppu hyvin...tuo episodi päätttyi siihen...myöhemmin kaikki kykenivät olemaan kavereita keskenään...

että joo...kyllä varhainen puuttuminen kannattaa...
      mutta vastuu on vanhemmilla...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      75
      4537
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      106
      3781
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      142
      3473
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1921
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1229
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      120
      1050
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      131
      963
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      933
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe