Valinta onkkelma

Merkonomi83

Varmaankin jo joku on kysellyt asiasta mutta pistän nyt kuitenkin uuden avauksen asialle. Itsellä semmonen ”pieni” pulma johonka haluaisi hieman apuja täältä. Elikkä olisin kiinnostunut suorittamaan sosiaali- ja terveydenhuollon sihteerin tutkinnon, mutta asiassa askarruttaa pari asiaa. Olen 28-vuotias, kohtapuoliin 29-vuotias, Turun alueella asuva mieshenkilö ja tuo työpaikkojen ovet eivät ole auenneet useista yrityksistä huolimatta. Olen suorittanut jo asiakaspalvelun ja markkinoinnin perustutkinnon elikkä olen jo merkonomi ja olen myös opiskellut itselleni laborantin paperit. Mutta töitä ei ole.

Joten ajattelin hakeutua suorittamaan juurikin tuon terveydenhuollon sihteerin ammattitutkinnon. Tuntuu vain kummalliselta kouluttautua noinkin naisvaltaiseen alaan, mutta kun esim. eräs ammattitutkintoja järjestävän koulun opinto-ohjaaja ehdotti tätä jos haluan löytää töitä asiakaspalvelualalta. Kuuluuhan siihen työnkuvaan muutakin kuin asiakaspalvelua, mutta ajatteli työllistymisen olevan parempi jos hakeutuu tuonne terveydenhoitoalalle.

Olisinkin halukas kuulemaan mielipiteitänne ja kokemuksianne miehistä sihteereinä. Tiedän, että miehiä on olemassa esimerkiksi jossain kunnanhallituksissa ja armeijoissa sihteereinä mutta kyseessä on vähäsen eri juttu. Ovat vähäsen ”miehisempiä” juttuja ja ”hyväksyttävämpiä”. Ja onhan naisia nykyään hitsareina ja maalareina, eli työskentelevät miesten hommissa. Mutta kun itselläni jokin asia vaan kalvaa mielessä tuossa sihteerin valmistavaan tutkintoon ja sen työnkuvaan sekä miten se sopii miehelle.

Kannattaisiko vain purra hammasta ja antaa mennä eikä välittää siitä mitä muut miettivät valinnastani vai harkita asiaa uudemman kerran? Entä mites tuon työllistymisen kannalta tilanne on? Entäs oppisopimuksen laita, otetaanko sosiaali- ja terveydenhuollon sihteerin oppisopimukseen talon ulkopuolisia jos kiinnostusta löytyy vai riippuuko sairaalasta mikä on käytäntö/tapa? Jaksaako työtä tehdä nyt sen kaksi-kolmekymmentä vuotta ihan hyvillä mielin vai onko vaihtuvuus suuri työilmapiirin takia?

Tuossa nyt jotain mietteitä ja kysymyksiä mitä mielessä. Jos vastaajilla tulee mieleen kertoa jotain muuta työstä niin kertokaa vapaasti (plussat/miinukset). Jos miespuolisia löytyy vastaajina niin hyvä, saisi tietää miten olette alalle päätyneet ja oletteko viihtyneet. Mutta kaikkien mielipiteet ja neuvot käyvät, ikään ja sukupuoleen välittämttä.

Kiitos vastauksistanne jo näin etukäteen ja jos haluatte kysellä minulta jotain kysykää pois.

0

71

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
        Ikävä
        127
        1964
      2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
        Ikävä
        100
        1720
      3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
        Maailman menoa
        57
        1360
      4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
        Ikävä
        76
        1320
      5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
        Ikävä
        31
        1028
      6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
        Ikävä
        47
        926
      7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
        Ikävä
        51
        923
      8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
        Ikävä
        44
        882
      9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
        Ikävä
        109
        853
      10. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
        Ikävä
        73