Valinta onkkelma

Merkonomi83

Varmaankin jo joku on kysellyt asiasta mutta pistän nyt kuitenkin uuden avauksen asialle. Itsellä semmonen ”pieni” pulma johonka haluaisi hieman apuja täältä. Elikkä olisin kiinnostunut suorittamaan sosiaali- ja terveydenhuollon sihteerin tutkinnon, mutta asiassa askarruttaa pari asiaa. Olen 28-vuotias, kohtapuoliin 29-vuotias, Turun alueella asuva mieshenkilö ja tuo työpaikkojen ovet eivät ole auenneet useista yrityksistä huolimatta. Olen suorittanut jo asiakaspalvelun ja markkinoinnin perustutkinnon elikkä olen jo merkonomi ja olen myös opiskellut itselleni laborantin paperit. Mutta töitä ei ole.

Joten ajattelin hakeutua suorittamaan juurikin tuon terveydenhuollon sihteerin ammattitutkinnon. Tuntuu vain kummalliselta kouluttautua noinkin naisvaltaiseen alaan, mutta kun esim. eräs ammattitutkintoja järjestävän koulun opinto-ohjaaja ehdotti tätä jos haluan löytää töitä asiakaspalvelualalta. Kuuluuhan siihen työnkuvaan muutakin kuin asiakaspalvelua, mutta ajatteli työllistymisen olevan parempi jos hakeutuu tuonne terveydenhoitoalalle.

Olisinkin halukas kuulemaan mielipiteitänne ja kokemuksianne miehistä sihteereinä. Tiedän, että miehiä on olemassa esimerkiksi jossain kunnanhallituksissa ja armeijoissa sihteereinä mutta kyseessä on vähäsen eri juttu. Ovat vähäsen ”miehisempiä” juttuja ja ”hyväksyttävämpiä”. Ja onhan naisia nykyään hitsareina ja maalareina, eli työskentelevät miesten hommissa. Mutta kun itselläni jokin asia vaan kalvaa mielessä tuossa sihteerin valmistavaan tutkintoon ja sen työnkuvaan sekä miten se sopii miehelle.

Kannattaisiko vain purra hammasta ja antaa mennä eikä välittää siitä mitä muut miettivät valinnastani vai harkita asiaa uudemman kerran? Entä mites tuon työllistymisen kannalta tilanne on? Entäs oppisopimuksen laita, otetaanko sosiaali- ja terveydenhuollon sihteerin oppisopimukseen talon ulkopuolisia jos kiinnostusta löytyy vai riippuuko sairaalasta mikä on käytäntö/tapa? Jaksaako työtä tehdä nyt sen kaksi-kolmekymmentä vuotta ihan hyvillä mielin vai onko vaihtuvuus suuri työilmapiirin takia?

Tuossa nyt jotain mietteitä ja kysymyksiä mitä mielessä. Jos vastaajilla tulee mieleen kertoa jotain muuta työstä niin kertokaa vapaasti (plussat/miinukset). Jos miespuolisia löytyy vastaajina niin hyvä, saisi tietää miten olette alalle päätyneet ja oletteko viihtyneet. Mutta kaikkien mielipiteet ja neuvot käyvät, ikään ja sukupuoleen välittämttä.

Kiitos vastauksistanne jo näin etukäteen ja jos haluatte kysellä minulta jotain kysykää pois.

0

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Tärkeä kysymys!

        Haluatko sinä, mies, minut?
        Ikävä
        88
        1184
      2. Asiallinen lähestyminen

        Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
        Sinkut
        151
        1016
      3. En tiedä..

        Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
        Ikävä
        50
        701
      4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

        Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
        Suomalaiset julkkikset
        14
        700
      5. Vedalainen metafysiikka

        Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
        Hindulaisuus
        287
        685
      6. Mitäs nainen

        Meinaat tehdä viikonloppuna.
        Ikävä
        60
        674
      7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

        Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
        Ikävä
        107
        660
      8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

        Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
        Ikävä
        42
        614
      9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

        kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
        Ikävä
        57
        602
      10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

        Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
        Ikävä
        35
        585
      Aihe