Mikä on paras ja koiralle hellävaraisin (mutta kuitenkin tehokas) lääke punkkien karkoittamiseksi? Yrttipannat vai apteekin tipat vai eläinlääkärin pistos (jostain sellaisestakin kuullut...)?! Minkälaista vahinkoa punkki"myrkyistä" voi olla? Tietoa ja kokemuksia toivon, eilen jo 3 punkkia tepasteli omassa pikku (4kg) punkkimangneetissani.
Punkit pois!
16
524
Vastaukset
- .............
http://www.lemmikille.com/tuotesivu.php?artno=88102
Tämä valeluliuoksena otettiin kokeiluun viime vuonna, ja kyllä se tehosi. Asumme punkkialueella, ja mitään niitä varsinaisia myrkkyliuoksia emme voi käyttää. Tämä sattui eteemme, ja hiukan epäillen otin kokeiluun. Mutta se kyllä tosiaan myöskin toimi.
Noista yrttipannoista tai muista ei ole hyviä kokemuksia. Ne pitää laittaa todella napakasti ihoon kiinni toimiakseen hyvin, että aiheuttaa kesällä sitten helposti hautumista. Sama pätee Dap-pantoihin. Mutta tämä on vain oma hyvin henkilökohtainen kokemukseni. Punkkien määrä ei ympäristössämme vähene, joten seuraan tehoa lähinnä siitä, joudunko punkkeja irroittelemaan.- Punkkeli
Hussella on punkkitippoja, jossa ei myrkkyjä. Toimii!!! Käy kattomassa husse.fi
- Frontline
Minä olen kokeillut kaikki mahdolliset mukaan lukien tuon biospotixin ja yrttipannat,yrttiliuokset ym. Ainoa mikä todella on toiminut on Frontlinen tuote.
Aluksi halusin kokeilla noita luonnonmukaisia, mutta niistä jostain kumman syystä koirani sai kohtauksia (murisi minulle) seuraavana päivänä laitosta. Koirani ei siis ole murissut minulle kuin 2 kertaa ja molemmat tapahtuivat noiden yrttiseosten jälkeen..Kuulemma muillakin ollut vastaavia ongelmia...Lisäksi punkkeja kiinnittyi samalla tavalla kuin aiemmin..
Frontlinea kun olen käyttänyt ei punkit ole jääneet kiinni,parin olen nähnyt kävelevän selässä, mutta eivät ole kiinnittyneet. Tiedän, että frontline on aika myrkkyä, mutta mieluummin laitan sitä niskaan, kun kerään jatkuvalla syötillä punkkeja ja koska punkkien aiheuttamat taudit ovat sen verran vaikeita, että mieluummin valelen koirani punkkisuojalla :) Valkosipuli järkevästi käytettynä toimii. Olin niin kyllätynyt pistämään kaiken maailman myrkkyjä, joihin itse ei saanut paljaalla kädellä edes koskea, oman koiran iholle, että kokeilin, vaikken uskonut alkuunkaan että se todella pitäisi punkit pois. Monta vuotta on selvitty ilman punkkeja, vaikka punkkialueella asutaan. Valkosipulissa on omat vaaransa ja sen käyttöön on syytä paneutua, ennen koiralle antamista, mutta meillä on terve, hyvin voiva punkiton ja kirputon koira, joka popsii pari puristetta lkeväästä syksyyn melkein päivittäin. Kannattaa googletella tuo luonnollinen vaihtoehto ja tutustua tarkemmin. Tässä yksi osoite:
http://haukkumaukku.blogspot.com.es/2012/04/valkosipulia-koiralle-oikein-kaytettyna.html- Innostuin asiasta
Valkosipuli? On niin yksinkeratisen uskomaton juttu jos toimii. Lukaisin tuon linkin päässä olevan jutun ja pari muutakin jo. Pakko sitä on ainakin kokeilla, mutta olisi kiva kuulla kokemuksia jos jollain on omakohtaisesti.
- 6
nyt on tullut joku uusi punkkikarkotin Fixodida, toimivuudesta en tiedä (valmistaja lupaa jopa 3kk:n ajalta rahat takaisin jos ei toimi). Mietin itse pitäisikö ostaa koska en halua myrkkyjä koiriini laittaa.
http://www.notixs.com/?lang=fi- utelias.....
Minäkin näin muistaakseni jossain (koiramme-lehdessä?) mainoksen tästä. Onko kellään kokemusta? Annetaanko ainetta siis päivittäin?!
- no ticks :)
Kennelrehun valkosipulirouhe. Pitää koiran muutenkin terveenä :) Eli päivittäin hyppysellinen rouhetta ruuan sekaan.
- Punkkikausi alkoi
Ostin apteekista Scalibor -nimisen punkkipannan, kun ensimmäinen punkki löytyi pulleana selästä. Ohjeet neuvoivat poistamaan pannan uidessa, mutta ei esim. sateessa. Onko todella niin, että pantaa pidetään yötä päivää 5 kuukautta?
Voiko samaan aikaan kokeilla valkosipulia (7kk ikäinen koira)? Muita lääkeaineta ei kai ole mahdollista kokeilla?- asdasdadsa
Panta täytyy poistaa uinnin ajaksi, koska myrkky on haitallista kaloille ja muille vesistössä eläville otuksille. Ja pantaa tosiaankin kuuluu käyttää koko ajan (pieniksi hetkiksi voi ottaa pois).
Scalibor.fi -sivulla löytyy vastaukset noihinkin kysymyksiin :)
- ...
Yrttipantnat ollut joskus koirilla muutaman viikon ajan, sitten lähtivät roskikseen, koska niiden haju tuli uniini (koirat siis nukkuvat vieressä). Sen jälkeen Exspotilla menty ja hyvin pärjätty, yksittäisiä punkkeja löytyy silloin tällöin, joka muistuttaa uuden kuurin antamisesta.
- 17+19
Olen useampana kesänä käyttänyt koirilleni bayvantic-liuosta eikä ole punkkeja ollut!! Markkinoiden ainoa liuos joka myös suojaa kärpäsiltä ja sääskiltä. Suosittelen :)
- myrkytönvaihtoehto
Onko kenenkään koiralla ollut käytössä Shootag-korttia? Tehoaako punkkeihin vai onko huuhaata?
- en suosittele
Shootag on humpuukia... kokeiltu on...
- oooooooooooooomena
valkosipulia ruokaan
- Frontline
Frontline ollut kaksi kesää käytössä omalla 3,5 kiloisella punkkimagneetilla. Tehonnut hyvin, kuolleita punkkeja olen löytänyt esim koiran omasta pedistä. Voipi olla myrkkyä, mutta haastavampaa on sairastua punkeista ja hoitaa koira/ihmiset kuntoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324451Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252345Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene142337Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su512108- 321667
Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731466Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321451- 661274
- 821231
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?401084