Yksinäisyys on maailman kamalin tunne

SairasihminenST

EN kestä ja jaksa! Viha tulee päähän ja tuntuu kuinka verenpaine nousee kun kaupungilla näkee porukkaa keskenään nauraen ja iloiten. Tulen väkisinkin vihaiseksi siitä ja kahehdin heitä kun heillä ON ELÄMÄ toisin kuin minulla.
Tekisin mitä vain että saisin kavereita mutta ujona se on vähän vaikeaa noin vain änkeä täysvieraaseen porukkaan vaikka onkin yhteinen harrastus=autoilu. Surettaa nähdä sekin kun vastaantuleva auto on täynnä porukkaa kun ajelen aina yksikseni.

Pitäisi vaan pysyä poissa kaupungilta eikä pyöriä siellä auton kanssa.

33

865

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SairasihminenST

Ps. taas aukes korkanderi. Onnistuin olemaan 3 päivää juomatta. Tämä paha olo syö mua sisältä päin ja pahemman kerran! Toivoisin että ihme tapahtuisi!

• xcvfbfdgb 28 v

No, toiset pakenee yksinäisyyttä humalaan, toiset nettiin. Tapoja riittää. Ite kuulun nettiriippuvaisiin. Ku vaikka illlalla istuu kymmenestä yhteen ja huvittelee tyhjänpäiväsesti surffaillen suomi24:ssä, kalevassa, iltalehessä, googlessa, youtubessa ja lukuisilla muilla sivuilla niin sitten aattelee että nyt tuli annos töyteen, tähän on hyvä lopettaa. Mutta jo seuraavana päivänä tekee taas mieli uuestaan, ja kuitenki on ihan turha olo ku vaikka "vain" puoli tuntia käy "lainelautailemassa". Karkkiakaan ei passaa monesti ostaa, sillä aina ku on kaupassa niin tekee kuiten mieli että otampa irtskareita 600 rammaa (vaikka ne saattaa mennä puolessa tunnissa), ja sitten on sokeriähky ja hammasta vihlaisee hetken. Ne ei se mitään, parin päivän päästä on taas mässynnälkä.
        On nämä riippuvuudet kyllä niin elämääsyöviä väsyttävyyksiä, nää pitäs vaihtaa johonkin hedelmällisempään touhuun.

• paradaisari :)

Joo, aletaan yhdessä odottamaan sitä ihmettä. Mitä sillä välin tehtäisi? Kerro vaikka elämäntarinasi mikä sua ahdistaa ja miksi olet yksin. Kerro vielä mistä tykkäät, mikä saa sinut hymyilemään ja hyvälle tuulelle.

• SairasihminenST

Elikkäs olen lähestulkoon parikymppinen mies. Mulla ei ole kavereita. Tai no olisi "juomakavereita" mutta heidän seura ei kiinnosta. Ensinnäkin ne juo aina ittensä ihan känniin ja sitten ne alkaa tekemään kaikkea typeryyksiä jota mä en jaksa. Hyppivät mm. autojen päällä, huutelevat ihmisille yms muuta paskaa.

En ole vastannut ollenkaan heidän puheluihin koska en jaksa kun tiedän mitä asiaa heillä on "tuutko baariin". Tämä on mun oma valinta ja sen minä joudun sen kestämään. Ne ei osaa tehä muuta kun vaan juoda juoda ja juoda. Ei muuta.

Lisäksi mulla on ongelmana, että kärsin ajoittain eristäytyvästä luonteesta. Välillä tulee halu eristäytyä kaikista ihmisistä enkä kertakaikkiaan voi sille mitään. Tuon ongelman takia aikaisemmat kaverisuhteet jäivät mm. jotka loin ala-asteella. SIlloin olin melko sosiaalinen, olin kaikkien kaveri ja melko paljon vietin aikaa kavereiden kanssa(enimmäkseen tyttöjen, uskokaa tai älkää). Yläasteen alussa jotain tapahtui, liekö se syynä että "sairastuin" tinnitukseen, jonka takia eristäydyin ihmisistä.

Asioista joista tykkään on autolla cruisailu, kun lompakko antaa toistaiseksi sen myöten. Tykkään myös koirista ja nuo asiat saavat minut iloiseksi.

Tietenkin toivoisin että uskaltautuisin myös tutustua uudestaan tyttöihin ja sitä kautta löytäisin sekä kavereita että mahdollisen seurusteukumppanin, kun en ole koskaan lyhyen elämäni aikana seurustellut. Tosin on sitä jo varmaan 1/4 osa elämästä eletty, että hyvin on tähän asti mennyt... :S

• ed

Oikeastaan aika hyvin sulla on asiat. On koira, auto ja olet raitis. Mitään estettä ei myöskään ole mikset löytäisi jonkun kivan naisen. Millaisia keinoja sinulla on ollut löytää joku tyttö?

Netti ei ole ainoa keino löytää seuraa, mutta varmasti sitä tulee niin mukavuudenhaluiseksi ja laiskaksi itse kukin, että on vaikea lähteä mihinkään, onhan siinä oma vaivansa.

Silti on mietittävä mikä on se tärkein juttu mitä elämältään haluaa, voinko elää tälläistä elämää vai tarvitsenko jotain muuta sisältöä siihen. Mikä tekee sinut onnelliseksi sitä kannattaa lähteä tavoittelemaan.

Voidaan yhdessä toivoa ihmettä elämäämme :) Minulla on vähän toisenlaisen ihmeen odotus ja toive.

• SairasihminenST

Itseasiassa koira on veljeni, mutta näen sitä lähes päivittäin :) Ja ikävä kyllä en ole täysin raitis, tämä kamala tunne ajaa minut alkoholiin väkisinkin vaikka uskon Jumalaan ja Jeesukseen vahvasti.

Suoraan sanoen en tiedä kestänkö enään vuottakaan tätä kamalaa yksinäisyyttä. Kyllä välillä itsemurha tulee mieleen, jos tarpeeksi masennun niin kyllä itsemurha on varmaan väistämätön kohtaloa. Ei sille mitään mahda. :( EN VAIN HALUA elää tämän kamalan tunteen kanssa, joka alkaa aina silloin kun työt loppuvat eli 15-17 aikoihin...

• Itsekin uskon

Jumalaan ja Jeesukseen vahvasti.
        Olen muutaman vuoden yli 40-vuotias mies.
        Ikävä sanoa, mutta olen menttänyt uskoni
        ihmisiin jo lähes täysin.
        Juon helpottaakseni oloani, en kohtuuttoman
        paljon, sillä työtkin pitää hoitaa, mutta lähes
        viikoittain juon.
        Olin vähällä tappaa itseni epäonnisesti
        päättyneen seurustelusuhteen vuoksi,
        mutta en tehnyt sitä.
        Patoutunutta vihaa tunnen silti yhä jonkun verran.
        Elämä ei ole reilua, ainakaan kaikille.
        Silti tässä yritetään jaksaa eteenpäin, päivä
        kerrallaan, vaikka aina ei niin helppoa olekaan.

• ed
        Itsekin uskon kirjoitti:

Jumalaan ja Jeesukseen vahvasti.
        Olen muutaman vuoden yli 40-vuotias mies.
        Ikävä sanoa, mutta olen menttänyt uskoni
        ihmisiin jo lähes täysin.
        Juon helpottaakseni oloani, en kohtuuttoman
        paljon, sillä työtkin pitää hoitaa, mutta lähes
        viikoittain juon.
        Olin vähällä tappaa itseni epäonnisesti
        päättyneen seurustelusuhteen vuoksi,
        mutta en tehnyt sitä.
        Patoutunutta vihaa tunnen silti yhä jonkun verran.
        Elämä ei ole reilua, ainakaan kaikille.
        Silti tässä yritetään jaksaa eteenpäin, päivä
        kerrallaan, vaikka aina ei niin helppoa olekaan.

Ihmisuhdekoukerot on niitä kaikista helpoimpia elämässä selvittää, vaikeista ihmisistä pääsee aina eroon ja aina on mahdollista solmia uusia. Juominenkin on sellainen asia johon onneksi itse voi vaikuttaa, joten syitä juomiseen kyllä löytyy jos on halu juoda.

Elämä ei ole reilua ja ihmiset eivät ole reiluja. Päivät eivät ole samanlaisia ja vuodet menevät eteenpäin, se mikä tuntui ylitsepääsemättömältä eilen ei tänään ehkä enää näytä niin suurelta vuorelta.

Itsemurha vaatii paljon rohkeutta, jos vähänkään on "järjissään". Se ei ole kovin helppoa sellaisellekaan, jolla oikeasti ei mitään toivoa enää elämässä ole ja elämä on vain pelkkää olemista ja yrittämistä selvitä päivästä toiseen jotenkin. Pienikin elämänhalu, pienikin toive on ihmiselle tärkeä elämässä jaksamiseen. Yksin on vaikea jaksaa, jos asiat ovat tosi huonosti.

Näyttää siltä, että sinulla ei läheskään vielä ole mitään syytä epätoivoon. Olet nuori, sinulla on kohtalaisen hyvin asiat. Ainoa mikä sinua vaivaa tuntuu olevan masennus, joka aika monella on se este nähdä mitään positiivista elämässään.

Ihmisistä tulee meidän vihollisiamme silloin, kun itse pidänmme heidät etäällä ja pois elämästämme, suhtaudumme heihin kielteisesti ja epäluuloisesti. Todellisuudessa et ole menettänyt uskoasi ihmisiin vaan itseesi. Näet ihmiset oman vääristyneen ajatusmaailmasi kautta. Vielä löytyy ihmisiä, joihin voit luottaa usko se.

Mutta niin, päivä kerrallaan tässä on mentävä..

• ed

Huikka silloin tällöin nuorella terveellä miehellä ei tee mitään :) Koira on hyvä ja uskollinen kaveri ei sitä välttis muita tarvikaan, jos koira osaa kuunnella murheita hyvin ja halia :-)

Joo yksinäisyys on joillekin vaikeaa, mutta itsarin syyksi se ei vielä riitä.

Mitä haluaisit elämältä, mitä haluaisit tehdä? Missä näet itsesi viiden vuoden päästä?

• tando

yksinäisyys on tosiaan kova paikka, ja toisinkuin ed, itse pidän ihmissuhde ongelmia kaikkein vaikeimpina ja ärsyttävimpinä ratkaista. Toivoisin kovasti että voisin auttaa..
      Minkälaista työtä teet ? Olisiko töissä mahdollisuutta tutustua muihin ihmisiin ?
      Tästä saatan saada negatiivistä kommenttia muilta, mutta baarista saattaa löytää naisseuraa.. Jos siis baariin päädyt niin ota nyt siitä ilo irti ja yritä kohteliaasti tutustua naisiin, ei tietenkään mitään yhdenyönjuttua vonkaamaan.

Mielestäni on myös erilaisia tukiryhmiä syrjäytyville/epäsosiaalisille/yksinäisille ihmisille. Voisi olla sinulle kokeilemisen arvoista, tapaisit samassa tilassa olevia ihmisiä ja voisit tutustua heihin.

Älä menetä vielä toivoasi !

• SairasihminenST

Miten sitä voi jaksaa jos elämäni on kokoajan tälläistä? Aina joka päivä tulee kamala tunne, kun on yksinäinen. Ei se äidin seura kavereita korvaa... Ennen elämäni oli nautinnollista ja mukavaa, olin sosiaalinen ja minulla oli kavereita. Nykyään olen laiska paskiainen jolla ei ole kavereita eikä elämää.

Olen masentunut, itkettää, väsyttää. Toivoisin että työpäivä olisi ainakin 12 tunnin mittainen niin ei kerkiäisi miettimään yksinäisyyttäni ja epäonnistunutta elämääni.

Ja nyt on jo monena päivänä peräkkäin tullut itsemurha mieleen. I need medical care right now but it's too hard to get help!

• haravaheebo

Jos olet valmis muuttamaan itseäsi niin yksi konsti on vaihtaa nimimerkkiä vaikkapa muotoon "TulevailoinenST". Nykyinen nimivalintasi pitää minutkin mieluummin anonyyminä vaikka et vaikutakaan ilkeältä.

Ja perusta itsellesi sen jälkeen 1 kpl profiili josta näkee iän, asuinalueen, harrastukset yms.

• kaikkijärjestyy

Soita terveyskeskukseen ja kerro että harkitset itsemurhaa. Saat varmasti apua.

• työtön yksinäinen

Mä muistan kun olin töissä vielä vuosi sitten niin tein yleensä 12 tuntisia päiviä ja joskus jopa 15 tuntisia et ei tarttis tehdä mitään muuta päivisin. Töistä kun tuli kotiin niin teki ruokaa ja sit nukkumaan ja aamulla taas 15 tunnin työpäivään. Ei siinä yksinäisyyttä paljon jaksanut miettiä.

• tando

jos haluaisit jutella niin lisää ihmeessä mun msn
      [email protected]

tuskin voin auttaa mutta ainahan voin yrittää

• YksinäinenLady

Se on totta että yksinäisyys on todella kova paikka. Itse olen altistunut sille koko ajan vaikka minulla on kavereita. Olen ns. "alempi" arvoinen joten minut usen syrjäytetään ja jätetään unholaan. Olen myös ujo, joten en pysty vaihtaa porukkaa, sillä en halua yksin pyöriä. Viime kesänä mulla oli poika ystävä ja kaikki oli kohdallaan kunnes hän jätti minut ja rupesi pyörimään parhaan kaverini ympärillä. Nykyään ollaan jo ihan puhe väleissä mutta silti tunnen itseni syrjityksi niin koulussa kuin vapaa-ajallakin.

Itsemurha ei mielestäni ole kovinkaan hyvä ratkaisu, koska kuvittele minkälaista tuskaa lähimmäiset kuten vanhemmat kokevat luullessan heidän toimineen "väärin" Olematta tukemassa.

• toukokuu tulossa

>>>Olen myös ujo, joten en pysty vaihtaa porukkaa, sillä en halua yksin pyöriä.

Kokeile joskus ehdottaa jollekulle jotakin tekemistä. Itse aina yllätyn kun joku suostuu siihen mitä ehdotan. Toisaalta jotkut jankuttavat kunnes saavat sen mitä haluavat :D

Joskus perhe tai vakiintunut seura aiheuttaa sen että omat ideat ovat turhia ilmaista kun niistä löytyy AINA jotakin vikaa, ja niistä minun ideoistani on "oikeus" valittaa.

• Miten olisi ammattiapu? Ihan tk-lääkäri pystyy auttamaan alkuun, mielialalääkitys palauttaa toimintakyvyn ja sen jälkeen on voimia osallistua terapiaan.

• sdffg

Pillerit lamauttaa (kaiken muun paitsi pilleritehtaat) niitä syövän ihmisen. Näkeehän sen miten vanhainkoditkin on täynnä ilmeettöminä öliseviä ja paatuneesti nalittavia mummeleita ja pappeleita. Pillerikännissä kaikki. Ongelma pysyy vaikka kuinka söisi pillereitä, sillä ongelmana ei ole pillerien puute.
        Ei kaikki ongelmat lähe syömällä, paitsi tietysti nälkä, ja niistäkin vain se fyysinen nälkä eli mahan tyhjyys.
        Luultavimmin vain toinen yhtä kurjassa olossa oleva tai samanlaisen läpikäynyt on paras apu. Ei ainakaan itteä kiinnostas mennä minkään rahastavan auttajan puheille, siis niin että löpistään tunti ja maksan sille tietyn summan, vaikkei auttas yhtään.

• toukokuu tulossa
        sdffg kirjoitti:

Pillerit lamauttaa (kaiken muun paitsi pilleritehtaat) niitä syövän ihmisen. Näkeehän sen miten vanhainkoditkin on täynnä ilmeettöminä öliseviä ja paatuneesti nalittavia mummeleita ja pappeleita. Pillerikännissä kaikki. Ongelma pysyy vaikka kuinka söisi pillereitä, sillä ongelmana ei ole pillerien puute.
        Ei kaikki ongelmat lähe syömällä, paitsi tietysti nälkä, ja niistäkin vain se fyysinen nälkä eli mahan tyhjyys.
        Luultavimmin vain toinen yhtä kurjassa olossa oleva tai samanlaisen läpikäynyt on paras apu. Ei ainakaan itteä kiinnostas mennä minkään rahastavan auttajan puheille, siis niin että löpistään tunti ja maksan sille tietyn summan, vaikkei auttas yhtään.

>Ei ainakaan itteä kiinnostas mennä minkään rahastavan auttajan puheille, siis >niin että löpistään tunti ja maksan sille tietyn summan, vaikkei auttas yhtään.

Eipä auttajilla ole taikasauvaa, vaan tarkoitus on opastaa oikea suunta. Hoksata se että lopullinen vastuu on itsellä vaikka olisikin ollut vastoinkäymisiä. Ja että vastoinkäymisiä on muillakin.

Loppujen lopuksi olemme kaikki vain ihmisiä, vaikkakin raha ja ulkonäkö on joillakin etuina. Mutta rikas ja kaunis ei välttämättä ole mukava ihminen, jne.

• rterty

Joo, kyllä se auto kannattaa heittää kotiin ja pyöriä mieluummin lenkkareiden tai polkupyörän kanssa kartsalla. Nämä sikamaiset polttoainesten hinnat jo masentaa niin halavatun pakanasti että !

• vit.tu teitäki

Just joo. Jotkut pillerit auttaakin ihan hirveesti, Kaikki tääl luulevat olevansa jotain psykiatreja ja tietävänsä et mikä auttaa. Jos ei edes uskalla tavata toista yksinäistä niin olette yksinäisiä lopun elämänne ja valitatte täällä samoista jutuista vuosi kausia.

• SairasihminenST

Pillerit "lievittää" vaan oireita mutta pistää pään ihan sekasin. Lääkkeitä mielenterveydellisiin vaivoihin en tule koskaan syömään!

• Elämä kantaa

Haluaisitko käydä jollekin puhumassa? Etsi googlesta paikkakuntasi kriisikeskus ja hae apua. Niin minäkin tein ja olen päätökseeni tyytyväinen.

Itse olen parikymppinen paniikkihäiriöstä kärsivä naisenalku. Tässä kainalossa makoilee mun koira, joka on mulle kaikki kaikessa. Se ei tuomitse tai arvostele, ei kiukuttele eikä halua minulle mitään pahaa. Se on aina valmiina kuuntelemaan ja antamaan pusuja ja haleja, ehdoitta.

Tsemppiä! Elämä on elämisen arvoinen.

• someonewanthelp

Kuulostaa kurjalta mutta elämäsi on vielä alussa, ethän tiedä mitä seikkailuja ja kokemuksia on vielä edessäpäin :) koira ja työ ja auto.. voi kyllä mulle kelpais juuri nuo seikat ja niitä tarvitsisin! kun taas perhe ja paljon ystäviä on. vaihtokauppaan en silti lähde mut kunpa voisin auttaa jotenkin :)

• katkera

Samaa vikaa minullakin.En kestä katsoa,kuinka toiset iloitsevat,heillä on seuraa,hauskaa ym.Loppuisi tämä kurja elämä jo.Olen aika paljon alkoholiin taipuva,juon yksikseni.Ja katkeruus nousee pintaan kuin korkki,kun olen kännissä.Taitaa olla itsemurha ainut vaihtoehto,sillä tästä pääsisi.Miten sen tekisi,siinäpä miettiminen.Eiköhän sitä jotain keksi.Olen katkera siitä,miksi minut tehtiin tämmöiseksi.Haluaisin olla aivan joku muu.

• eeeeeeee

• Kane-

Okei, sä olit "ennen" sosiaalinen ja iloinen? Mihin ihmeeseen se ihminen hävisi? Et sä ennen niin ujo ollut, vai?

• sairasta

Kyllä, iloisuus voi hävitä ihmisestä. Tässä siitä myös elävä esimerkki. Nyt olen lähinnä harmaa hiipivä haamu ihmisten keskellä, pelottaa oikein kun näkee omat kasvonsa valokuvissa tai peilissä. Oi, kun vieläkin voisi nauraa ja tutustua ihmisiin luontevasti, mutta joku osa ihmisyydestä on syöty pois, ja olenkin nykyisin todella yksinäinen. Tänään meinasi parku tulla, kun tiesin että tämäkin aurinkoinen päivä menee yksin tietokoneella istuessa. Muuhun toimintaan en vain enää kykene. Eikä kyse ole siis laiskuudesta, saamattomuudesta tms. vaan todellisesta toimintakyvyn laskemisesta.

• (ex?)SairasihminenST

Kyllä mä tosiaan olin ennen iloinen ja sosiaalinen, vietin paljon aikaa kavereiden kanssa ala-asteella. Harmittaa pirusti kun se nuo piirteet katosivat sormia napsauttamalla... Nykyään olen sitten arka ja eristäytynyt.

Tosin olen väkisinkin yrittänyt poistua huoneestani ja mennä ulos, olen alkanut tekemään kävelylenkkejä vaikkakin ne yksinäiseltä tuntuvat. Lisäksi eilen vietin varmaan 3 tuntia kruisaillen pitkin kaupunkia, ei auto onneksi niin paljoa satasella sitä bensaa vie.

Ja kun autolla ajaminen tuntuu mieleiseltä, se antaa sulle lisäpontta mennä sinne kaupungille sen auton kanssa. Vaikka sain paljon kääntyileviä päitä ja katseita, se ei haitannut, koska olin "turva-alueella" eli auton sisällä.

• kp

Ei mitään itsarijuttuja! Jos oikeesti on tunne, et nyt tää loppuu ni kävelet ensimmäiseen terveyskeskukseen ja kerrot tuntemuksistas, ne ohjaa sieltä sit eteenpäin. Ja jos et haluu mitään ammattiapua, sit vaan päätät ittelles et perkele mähän selviin tästä vaikka väkisin! Rupeet ittekses työstään sitä. Päivä kerrallaan ja pienin askelin.
      Kerroit et sulla on perhe. Voi kuulostaa kliseeltä, mut mieti ihan oikeesti mitä sun itsemurhas sun perheelles tekis. Siis jos mun veli tappais ittensä, ni EN TODELLAKAAN ikinä selviäis siitä!! Jos muuten tuntuu kaikki turhalta ja itsemurha ainoolta vaihtoehdolta, ni mieti vielä perhettäs, niille sää et varmaan ole mitenkää samantekevä ja niitten elämä muuttuis kertaheitolla.

Ittelläkin on hyvin samanlaisia tuntemuksia ko sulla, yksinäisyyttä ja helvetin tyhjä olo välillä. Välillä on parempia aikoja ja välillä sit taas mustempia. Näin menty jo yli kymmenen vuotta. Mun mun elämäs on NIIN paljon silti hyviä asioita, vaik kavereita ei liiemmin olekaan, et niitten avulla jaksaa aina jotenkin vaan painaa eteenpäin. Ja lukemani perusteella niin sullakin on, joten keskity niihin hyviin asioihin elämässäs! Ja lähdet vaan ulos, vaikka sitte ajelemaan autolla, yrität jotain kautta päästä johonkin sua kiinnostavaan porukkaan mukaan. Helpommin sanottu kun tehty, tiedän kyllä. Mut pakko sitä on jostain lähtee, jos oikeesti haluaa muutoksen elämäänsä. Erilaisen muutoksen, kuin sen päättämisen oman käden kautta...

Tsemppiä sulle ja kaikkea hyvää! Toivon todella et löydät samanhenkisiä ystäviä ja pääset yksinäisyydestäs ja noista ajatuksistas eroon!

• pieni polku

itselläni on vaikea mielenterveys sairaus,lääkitys sen mukainen,touhua riittä ihan mukavasti,moni asia kiinnostaa.
      samalla olen kaupunki erakko,tykkään silti olla ihmisten parissa.
      kavereita ei ole ,kuin sisko,muutama veli,oma aikuinen poika.
      en juo.
      riittä nuo,en ole koskaan ollutkaan lauma ihminen,väsyn niissä.
      kannattaa aluksi yrittää pienikin asia hoitaa-tai alkaa harrastaa,johon kokee vetoa.
      siitä saattaa aueta solmu.pelkkä kotona olo,tuo masennusta,pahaa olo,vertailua toisiin,

• (ex?)SairasihminenST

On kumma kun mielialat vaihtelevat. Eilen ja tänään on ollut suht "kiva" päivä. On ollut vaihtelua, oon ollu koiravahtina ja paljon ollu tänään ja eilen ulkona. Nyt iltaa kohti alkaa taas yksinäisyys alkaa valtaamaan alaa kun ei ole "tekemistä". Ja tottakai hain myös kaveriksi kaljaa turruuttamaan tämän yksinäisyyden tunteen ainakin osittain pois.

Kun naapurissani asuu pikku lapsia, n. 6-10 vuotiaita, heidän leikkejä ja iloisia huutoja katsellessa tulee haikea olo ja alkaa miettimään: "olisinpa vielä tuon ikäinen". Ei stressiä maanpäällisistä asioista.

Tosiaan, itsemurhaa en kykenisi missään tapauksessa tekemään vaikkakin sellaisia ajatuksia on aikaisemmin ollut. Kaipa kun sitä on tarpeeksi masentunut, väkisinkin mieleen tulee sellaset asiat.

Ja kiitos kaikille noista kannustusviesteistä! Toivoisin itsekkin että löytäisin samanhenkisiä kavereita. Aikoinaan niitä oli ihan riittämiin, sillon tuli harvakseltaan riitaa siitä kenen kanssa olen millonkin kun eräät kaverini eivät tulleet toimeen keskenään. Ai sitä aikaa, kaipaan sitä todella! Tyttöjen kanssa oleminen ei tuottanut minkäänlaisia ongelmia. Itseasiassa pidin enemmän tyttöjen seurasta kuin poikien.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      79
      4578
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3813
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      160
      3566
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      51
      2030
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1259
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      128
      1088
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      138
      1024
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      953
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      27
      872
    Aihe