yhtäikkinen ihottuma käsivarressa

huolestunut---

Meille tuli lemmikkieläin viime kesänä. MInulla ei ole koskaan ollut ihottumia. Nyt kuukausi sitten minulle tuli hyvin kutiava ihottuma vasempaan käsivarteen sen jälkeen kun olin syönyt kalaa. En ollut syönyt kalaa pitkään aikaan mutta en ole koskaan ollut allerginen. Sen jälkeen ihottuma oli paha noin viikon ajan. Sitten se on laantunut ja alkanut näyttää enemmän atooppiselta. Iho on kuiva ihottuman päältä. Ihottuman on heikon punoittava ja kutiaa. Välillä pahempi ja välillä parempi mutta ei mene pois. Nyt mielestäni kutiaa jo vähän oikeakin käsivarsi.
Mistä ihmeestä tämä voi aiheutua??

3

903

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huolestunut---

Niin ja toinen muutos ennen ihottuman alkua oli se, että olin pyytänyt avomiestäni lähtemään, koska suhteellamme ei ollut tulevaisuutta. Mietin, voisiko stressi näyttäytyä tällä tavoin. Ihotautilääkäri ei osannut sanoa juuta eikä jaata tästä asiasta.

• toivottavasti avuksi

kyllä toi voi atopiaa olla. itselläni ollut koko iän atopia vaan olen kuullut että saattaa puhjeta myöhemmälläkin iällä.

oma nahkani oireilee ruokavalion muutoksista, talvesta ja stressistä. lisäksi olen huomannut saavani allergisia oireita ja kutinaa eläimistä joille en ole ollut allerginen. esimerkiksi olen omistanut koiran ja saanut siinä samalla siedätyshoitoa vaan kun koira nukkui pois ja olen ollut jonkin aikaa ilman koiran kosketusta niin nyt alkaa heti naaman aukot valumaan ja iho kutiamaan.

kannattaa kokeilla pahemmille rikkimenneille alueille kortisonivoidetta ihan kevyesti ja korkeintaan viikon ajan. suihkun jälkeen kunnon perusrasvaus ja jos suihku tuntuu erityisesti kuivattavan osta apteekista ceridal öljyä ja suihkuttele sitä ennen suihkuunmenoa iholle. voi myös käyttää aqualan l nimistä perusvoidetta apteekista saatavaa saippuana.

ei kannata uskoa kaikkea mitä apteekkarit sanoo.. niillä ei oo atopiaa.

• huolestunut--

Hei,
        Edelleen kamppailen tämän käsivarsien yhtäkkisen ihottuman kanssa. Se on todella vaihteleva. Kokeilin 1% hydrokortisonia ja se pahensi asiaa heti. Jouduin pesemään pois. Mutta huomasin, että sellainen yhdistelmä kuin arganöljy, jossa on kaktusuutetta, ja Zyrtec vievät ihottuman pois. Zyrteciä kun ei voi ottaa kuin kerran päivässä niin kun alkaa kutista niin laitan arganöljyä ja se vie kutinan pois. En vielä tiedä mille olen allergisoitunut. Tuntuu että kaikelle. Syön suklaata ja ihottuma pahenee. Syön inkivääriä ja ihottuma pahenee. Syön kalaa ja se pahenee. Ja villapaitani (kasmir) aiheutti ihottuman todella pahenemisen.
        Aloin nyt syödä urakalla rasvahappoja. Katsotaan miten ihottuma etenee... en tiedä pitäisikö hakeutua allergiatesteihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2513
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      98
      1020
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      881
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      61
      774
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      273
      701
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      697
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      680
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      658
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      648
    Aihe