Syitä hankkia lapsi?

Uoleviiii

Kertokaa ihmiselle joka ei oo ikään keksiny syytä miks hankkia mukuloita. Kiitos

27

254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eläimiä vain

Ei tullut yhtäkään hyvää syytä mieleen. Anteeksi

• Nainen 44 vuotta

Ei tule kyllä mieleen, vain sellaisia syitä, miksi ei kannata. Niitä on paljon. Katsele ympärillesi kaupoissa, liikennevälineissä ja kaupungilla. Montako kilttiä lasta / teiniä näet ? Vähissä on...

• Pois täältä!!

Mitä teet äitien palstalla????????

• Ei riskejä
        Pois täältä!! kirjoitti:

Mitä teet äitien palstalla????????

Lapset ovat hirmuinen rahareikä.

Parisuhde voi kariutua ja joutua yhäriksi.

Miesten on helppo haluta lapsia, monesti nainen ne hoitaa suhteen aikana ja sen jälkeen. Moni mies ei arvosta sitä lainkaan, se on vain akkojen hommia.

• Halusimme

Halu hankkia lapsi/lapsia. Se on vähän samallainen tunne kun halu hankkia lemmikki, tai halu syödä jotain.. ehkä olet joskus kokenut halun-tunteen?

• 2+18

En osaa sanoa yhtäkään (järki)syytä. Mitkään syyt eivät kirjoitettuna tee lähellekään samaa vaikutusta, kuin miltä sydämessä tuntuu kun omaa lasta katselee, kuuntelee, ihmettelee, hellii ja huolehtii. Jos et keksi itse riittäviä syitä, eivät muutkaan voi niitä sinulle antaa. Eikä kenelläkään ole velvollisuutta lisääntyä, jos ei siltä tunnu.

• Uoleviii

En halua kakaroita ikinä haluan vain kuulla muitten syitä. Eikä oo järkevää verrata sitä nälkään, jos en syö niin kuolen.

• Just my opinion
        Uoleviii kirjoitti:

En halua kakaroita ikinä haluan vain kuulla muitten syitä. Eikä oo järkevää verrata sitä nälkään, jos en syö niin kuolen.

Itse tiesin jo 10-vuotiaana että haluan kolme lasta ja mieluummin kaikki saisivat olla tyttöjä. :) Onneksi tulin äidiksi vasta 28-vuoden kypsässä iässä ja nyt minulla on kolme lasta ja sukupuolikin tuota toivottua. Minulla oli halu jatkaa elämää ja rakastaa.

Eiköhän se tunne ole ihan omasta lapsuudenkodista lähtöisin, että haluaako lapsia vai ei? Jos kokee, että lapset ovat rasittavia, on kai itsellä ollut lapsuudessaan päälimmäisenä se tunne, että on itse ollut vanhemmilleen rasite, eikä ole ollut toivottu ja rakastettu?

Itselläni oli eheä, onnellinen lapsuus ja olen empaattinen ja rakastava ihminen. Olisin valmis kuolemaan lasteni puolesta, koska rakastan heitä enemmän kuin mitään muuta maailmassa. Jos näin ei olisi, minä olisin täysin toinen ihminen. En kuitenkaan elä lasteni kautta, vaan minulla on myös oma elämä, Minulla on lapsiani kohtaan velvollisuus myös pitää itsestäni hyvää huolta.

• Uoleviii
        Just my opinion kirjoitti:

Itse tiesin jo 10-vuotiaana että haluan kolme lasta ja mieluummin kaikki saisivat olla tyttöjä. :) Onneksi tulin äidiksi vasta 28-vuoden kypsässä iässä ja nyt minulla on kolme lasta ja sukupuolikin tuota toivottua. Minulla oli halu jatkaa elämää ja rakastaa.

Eiköhän se tunne ole ihan omasta lapsuudenkodista lähtöisin, että haluaako lapsia vai ei? Jos kokee, että lapset ovat rasittavia, on kai itsellä ollut lapsuudessaan päälimmäisenä se tunne, että on itse ollut vanhemmilleen rasite, eikä ole ollut toivottu ja rakastettu?

Itselläni oli eheä, onnellinen lapsuus ja olen empaattinen ja rakastava ihminen. Olisin valmis kuolemaan lasteni puolesta, koska rakastan heitä enemmän kuin mitään muuta maailmassa. Jos näin ei olisi, minä olisin täysin toinen ihminen. En kuitenkaan elä lasteni kautta, vaan minulla on myös oma elämä, Minulla on lapsiani kohtaan velvollisuus myös pitää itsestäni hyvää huolta.

Mä en osaa sanoa oonko ollu toivottu tai rakastettu ja toisaalta en välitä miten asia oli. Ihan mielenkiinnosta kyselen näitä ku en vain ite voi käsittää kyseistä halua tai päätöstä tehä mukuloita. Sama ku uskoa jumalaan en vain voi tajuta mutta siitä on mahdoton ees kysyä mitään saati keskustella.

• Kenellekään tärkeä?
        Uoleviii kirjoitti:

Mä en osaa sanoa oonko ollu toivottu tai rakastettu ja toisaalta en välitä miten asia oli. Ihan mielenkiinnosta kyselen näitä ku en vain ite voi käsittää kyseistä halua tai päätöstä tehä mukuloita. Sama ku uskoa jumalaan en vain voi tajuta mutta siitä on mahdoton ees kysyä mitään saati keskustella.

Miksi sinä olet olemassa? Mikä sinun merkityksesi on?

• iiiiikkk

Ihanko vaan huvikses päätit tulla äitien jutut-palstalle kyselemään?..
      Taitaa olla yksi ja ainoa syy, halu lisääntyä...

• aertfesf

Järkisyitä lapsenhankkimiselle ei ole, se on katsos tunneasia ja jos sitä tunnetta ei ole, niin turha kertoa sitä sinulle. Jos järjellä miettii, niin lapsissahan on tosi paljon työtä, hoitoa, valvomista ja kasvattamista moneksi vuodeksi.

• ....................

Juu ei. Mä sanon aina et jos järjellä ajattelee niin ei kukaan oikeesti halua lapsia. Tästä huolimatta tiesin aina, että haluan lapsia.

• larryssa

Itse olen ainakin laittanut merkille ettei lapsista välittäminen ole yleisin syy hankkia lapsia taikka rakkaus heitä kohtaan.. Yleensä syyt ovat tosi itsekkäitä kuten: että saa itse tuntea olonsa tärkeäksi ja "ihmeelliseksi", saa käyttää valtaa muihin, saa jonkun joka on riippuvainen sinusta, saa olla marttyyri, kun muutkin hankkii, saa miehen nalkkiin jne.. Ainakin naisilla olen huomannut olevan tollaista tosi paljon.

välittää ei osata, haluta eikä ehditä ruoka purkista ja seuraa facebookista siinä se

• Uoleviii

Hemmetin hyvä huomio. Kiitoksia. Tämmösiä kommentteja varten lähin tätä asiaa kyselee.

• ................

Siis eikö lasten hankinnassa syyt oo aina itsekkäitä? Ittensä takiahan niitä lapsia tehdään. Eri asia on sitte tietty jos se on jonku mielestä Jumalan tahto, mutta muutenhan syyt on yleensä vain itsekkäitä. Esimerkkejä: Halusin jonkun jota rakastaa ja hoitaa = itsekäs syy. Minä pidän lapsista = Itsekäs syy. jne. Harvoin kai lapsia hankitaan muista kuin itsekkäistä syistä ja niin sen pitää ollakin. Omaa onnellisuuttakin on ajateltava. Jos ittestä ei oo kattomaan lastensa perään niin ei niitä pitäis hankkia. Jos taas tuntuu että minä itse itseni vuoksi (ei siis siksi että naapurillakin on) haluan lapsia niin ei muuta kun lapsia tekemään.

• 5+18
        Uoleviii kirjoitti:

Hemmetin hyvä huomio. Kiitoksia. Tämmösiä kommentteja varten lähin tätä asiaa kyselee.

Sinulla siis oli vastaus jo valmiiksi mietittynä ja kun sait lapsettomalta kaltaiseltasi vahvistuksen omalle mielipiteellesi, olet tyytyväinen. Onnea objektiivisuudestasi! ;)

• Uoleviii
        5+18 kirjoitti:

Sinulla siis oli vastaus jo valmiiksi mietittynä ja kun sait lapsettomalta kaltaiseltasi vahvistuksen omalle mielipiteellesi, olet tyytyväinen. Onnea objektiivisuudestasi! ;)

Jos et tajua mitä luet niin annan vinkin älä kommentoi, Jos et kommentoi vastaavasti niin kukaan ei saa tietää tyhmyyttäsi.

• Uoleviii
        ................ kirjoitti:

Siis eikö lasten hankinnassa syyt oo aina itsekkäitä? Ittensä takiahan niitä lapsia tehdään. Eri asia on sitte tietty jos se on jonku mielestä Jumalan tahto, mutta muutenhan syyt on yleensä vain itsekkäitä. Esimerkkejä: Halusin jonkun jota rakastaa ja hoitaa = itsekäs syy. Minä pidän lapsista = Itsekäs syy. jne. Harvoin kai lapsia hankitaan muista kuin itsekkäistä syistä ja niin sen pitää ollakin. Omaa onnellisuuttakin on ajateltava. Jos ittestä ei oo kattomaan lastensa perään niin ei niitä pitäis hankkia. Jos taas tuntuu että minä itse itseni vuoksi (ei siis siksi että naapurillakin on) haluan lapsia niin ei muuta kun lapsia tekemään.

Niinhän sen varmasti pitääki olla ja kai sit jos tolla periaatteella tekee niin siitä tulee pidettyä huolta ja kasvatettu kunnolla se. Mutta en usko etteikö ihmisiä ois jokka tekis niitä vain sen takia ku kaikki muutkin tekee tai että perheen perustus on väistämätön ja ainoa tapa elää elämä. Onko toi päällimmäisenä syynä vai taustalla vaikuttamassa niin sitä en osaa sanoa.

• Kummajaiset!
        Uoleviii kirjoitti:

Tulihan se sieltä...Mitä ihmettä te , jotka ette halua tulla äideiksi teette täällä? Käyttäytymisenne viittaa ihan johonkin muuhun. Olisko pihlajanmarjat happamia?????

• Uoleviii
        Kummajaiset! kirjoitti:

Tulihan se sieltä...Mitä ihmettä te , jotka ette halua tulla äideiksi teette täällä? Käyttäytymisenne viittaa ihan johonkin muuhun. Olisko pihlajanmarjat happamia?????

Tämä on keskustelupalsta ei synnytysosasto.

• paljon lapsia!!!

Olis kelle jättää omaisuus, rahat ja tavarat!

• Cloetta...

Minulle oli itsestään selvää, että haluan lapsia koska halusin olla joskus äiti ja halusin elää oikeaa perhe-elämää ja no, oikeaa naisen elämää (suutu pois vain ;=)

Minusta lapsen tekoon ei pidä keksiä syitä vaan sen pitäisi olla luonteva ja luonnollinen tapahtuma tai halu. Itse siis halusin äidiksi ja kun tapasin nykyisen puolisoni, aloimme 5 vuoden seurustelun jälkeen miettimään perheen perustamista. Olemme molemmat suht menestyviä urallamme mutta jotakin olennaista puuttui.

Saimme kolme ihanaa lasta, jotka ovat jo aikuisia tai nuoria aikuisia. Aikoinani olin ikionnellinen kotiäiti ja elin sellaista elämää, jota en koskaan enää voi elää eli olin jokapäivä rakastettu ja tarvittu ja elämällä oli aivan toisenlainen sisältö, merkitys ja aikataulukin kuin koskaan muulloin. Olen yhä edelleen onnellinen tuosta ajasta ja jotenkin elän hyvillä mielin elämääni nyt keski-ikäisenä naisena ja lapsistaan ylpeänä äitinä.

Jossakin kommentissa todettiin, ettei kilttejä tms. lapsia/ teinejä näy missään. KOmentti tuokin....

Mukuloita ei kannata hankkia ellei todellakin ole siihen valmis kokonaisvaltaisesti. Ja kannattaa aina muistaa, että lasten saaminen tänä päivänä ei ole itsestään selvyys. Moni joka "ei ole keksinyt syytä mukuloiden hankkimiseen" todellisuudessa haluaisi lapsen muttei uskalla, on liian vanha, ei ole parisuhteessa tms. ja vähättelee näin omaa tarvettaan ja usein pettää eritoten itseään.

• Uoleviii

Kyllähän tosta omien valintojen ja itsetunnon pökittämisen seasta järkeäki löyty.

• Siksi

Vanhana oot ihan yksikses, kun kaveri kuitenkin joko eroaa tai muuttuu vanhukseksi.
      Lapsi hoitaa, haluaa tai ei.

• ei omia lapsia

Olen lapseton: En olisi koskaan saanut omia lapsia, koska minulta puuttuu toinen munuainen ja kohtu on heikosti kehittynyt. Olessani naimisissa asia oli varmaan kova pikka miehelle. Lienee vaikuttanut osaltaan jopa eroon. Sanoin kyllä asian rehelliesti jo seurusteluvaiheessa, että sitten ei tule koskaan omaa jäkikasvua. Silloin rakastuneena asia ei häntä niin paljon haitannut. Puhuttiin jopa että otettaisiin lapsi jostakin, mutta itse en ole kokenut niin suurta hinkua äitiyteen. Olen ollut jopa salaa onnellinen että ei tarvitse synnyttää ja hankkia lapsia.
      Maailmassaon niin paljon hyljättyjä, kodittomia lapsia ja ihmisiä, että ainakin itselleni riittää tarpeeski työsarkaa toimia esim. vapaaehtoistyössä näiden alsten hyväksi.

• Uolevii

Mutta oo onnellinen että aivot sulla toimii. Ja vaikuttaa että oot eläny hyvää ja täyttä elämää. Se on kumma että ihmiset jotka haluaa lapsia päättää tehä aina omia ku on lapsia vailla vanhempia maapallo täynä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      720
      2950
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      360
      2630
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      45
      2378
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      29
      2363
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1928
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1459
    7. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1452
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      72
      1383
    9. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      57
      1319
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      14
      1301
    Aihe