Kuulutteko Facebookin?

liianko vanha tähän

Liityin muistaakseni kai noin vuosi sitten mutta en ole tarkemmin tutustunut enkä tiedä miten toimia kun ei ole sellaisia tuttuja jotka siihen kuuluvat.

Tänään kumminkin huomasin hotmail sähköpostissa parin nuoren näköisen naisen kuvat ja tervehdyksen Facebookista.

En haluaisia lisää sähköpostia. Eivät hekään varmasti olisi kiinnostuneita näin vanhemmasta naisesta, mutta pitäisi kai ymmärtää enemmän tästä Facebookista kun sitä aina mainostetaan ja siitä puhutaan.

15

143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • havumetsien mies

Jos on kiinnostusta, tietoa ja taitoa Internetin käyttöön, niin kyllä Facebookinkin käyttö sujuu 70 :lta, joskin se vaatii alussa kärsivällisyyttä, varsinkin kun alussa huomaa antaneensa liikaa tietoja itsestään ja haluaa sittemmin poistaa niitä.

Facebookissa on tämän kirjoittajakin ollut, on sittemmin sieltä poistunut ja palannut äskettäin takaisin samalla nimellä, mutta kaikki ns. kaverisuhteet siellä menettäneenä. Nyt on ruvettava luomaan uutta Facebook-minäänsä.

• MMXII

Parin vuoden kokemus osoitti ettei se ole minun juttu.
      Poistin sen kokonaan, ja olihan sekin oma kokemuksensa.

Mese ja Skype paljon mukavampia kuvalla ja äänellä.

• Minäkin liityi, yli 80v.
      Ei siellä kummia ole ja katsoinkin parhaaksi lopettaa koko "ihanuuden".
      Pari tuttua siellä oli , täälläkin poikenneet , Ruuneperi ja yks vähemmään täällä oleskellut. Lähetin terveisiäkin, mutta ei minua huomioitu.
      Omat lapseni ja lapsenilapset toki siellä selostivat tapauksiaan, mutta ei kuitenkaan mukana olo kiinnostanut.
      Niin ja bellaviitta , joka joskus täälläkin poikkesi.

• Minusta Facebok on kiireisen ihmisen nopeisiin tervehdyksiin mainio linkki. Tuttuni ikäihmiset moikkailevat useinkin lasten ja lastenlasten kanssa. Itselläni on siellä seinä, mutta tykkäämiset ja ystävien etsimiset eivät ole enää ajankohtaisia. Joten minulle se on "turhake". Mutta olkoon toistaiseksi .

• Makriina ek

Monissa yhteyksissä viitataan Facebookiin. Olen liittynyt sinne, mutta en minä osaa etsiä sieltä tietoa päivänpolttavista asioista.
      Jossakin mainitaan, että julkimo sejse ja kirjoittanut Fb:ssa jostain asiasta, mutta jos yritän päästä sivulle saan vastaukseksi, että ko. henkilö jakaa tietonsa vain ystäviensä kesken.
      Pitäisikö siis aina pyrkiä kaikkien kaveriksi?
      En halua kymmeniä kavereita, joiden parin lauseen viestit sitten tukkisivat koko naamakirjani.

MInusta Fb on kuin entiset postikortit. Kaikki niitä voivat lukea, eikä niissä voi kertoa mitään todella tärkeää asiaa.

• 3-vuotias FB minä

Hei, kuule. Voihan siellä Viestit-osastossa toisille naamakirjakaisille viestejä lähettää, ihan siis yksityisesti.

Seinälle sitten muut kuulumiset, smooltookit ja sen semmoiset. Vaatihan se vähän opettelua tämäkin uusi konsti pitää yhteyttä.

• Naamakirja on minulle tärkeä paikka.
      On vaan laitettava sivunsa sellaiseksi "omannäköiseksi" ei sinne tarvitse päästää muttakun läheiset ja tuttavat joille haluaa pitää yhteyttä .
      Meillä on vilkas kirjeenvaihto joidenkin ystävien kesken .
      Ja lapsenlapsenlapsetkin Suomesta lähettää valokuvia.

Osaan laittaa wep-kameralla terveisiä ,ja nekös ovatkin hauskoja , kun postikorttia ei enään lähetellä.

Mitenkäs tässä voisi olla ikä esteenä , sitä en ymmärrä.

• aleksandrovits

Facebook on hyvä keino pitää yhteyttä lähisukulaisiin.

• susmorsian ek.

Juu, niinpä onkin. Silloin tällöin on pohdittavana jokin yhteinen asia, mitä sen suhteen teemme, silloin voi yhdellä viestillä pitää kokouksen vaikka kuinka monen kanssa. Ei tarvitse puhelimella erikseen jokaisen kanssa keskustella sellaisista asioista. Toimii hyvin.
        Itelläni on parikymmentä frendiä, omat lapseni ja heidän lapsensa. Jokunen muualta tuttavaksi tullut Suomesta, Iranista, Egyptistä, Espanjasta.
        Kyllä siellä on moniakin toimintamahdollisuuksia, ite olen ilmoittautunut Auttajarinkiin. Monet näyttävät olevan innostuneita pelaistä, minä en oikeestaan koskaan niistä, mitä nyt nuorena viittäsataa ja räsypokkaakin harrastettiin.

On myös mukava katsella itsekunkin kuva-albumeita, on siellä minullakin jonkin verran, erityiskunniamaininnan ansaitsevat iranilaiset ystäväni, joista sukunsa vanhimmalla, Younuksella, arvokkaita kulttuuria kuvaavia argumentteja vuoristoisesta Pohjois-Iranista ja erityisesti ihmisistä.
        Pari ihmistä on vain sellaisia, joita en ole henkilökohtaisesti tavannut, siis näitä frendejäni.

En kovin paljon osallistu ´seinälle´kirjoitteluun, enemmänkin kertoilemme kuulumisia viestien välityksellä, joita ei tietenkään kukaan muu pääse lukemaan. Kyllä facebook on minusta kiva pikku lisä olla yhteydessä haluamiinsa ystäviin, vaikkei kovin aktiivi olisikaan.

• mie.fi

Messenger ja skype parhaita, voi jutella kasvokkain, voihan siinäkin tekstitellä mutta miksi ???

Kuvapuhelu parasta, ei voita fb näitä kahta, ja minun kameralla saa juttelijoista napata kuviakin samaan aikaan.

Ystäväni Austraaliasta oli käymässä Uudessa Seelannissa ja näytti läppärillä maisemia, siellä oli kaunis kivikkoinen ranta ja ihailin sitä, sitten hän paljasti ettei ne olleet kiviä vaan lintuja.

Eikä kukaan pääse urkkimaan koskaan mitä puhutaan ja kenenkanssa.

• susmorsian ek.

No nyt on minulla skypekin viittä vaille puhumista varten valmis. Poikani ihan väen väkisin vänkäs se minulle, tuli postissa eilen kuulokkeet ja mikki. Nyt vaan pitäs oikeeseen kohtaan tökätä kaks pientä töpselii, siinäpä sitä probleemii, mihin mie ne tökkään, no jätän sen huomiseks. Onhan sekin säästöö, kun voi ilmasiks soitella. Kun oon niin turhamainen, en halunnu sellasta "näkö"puhelinta. On mukavampi säilyttää illuusio "ajattomasta kauneudesta" !!! Ja sitäpaitsi en oo mikkään puhelimessa lörpöttelijä lainkaan.

Kirjotinkohan jonnekin tästä postipalvelujenki vähentämisestä, mutta hain siis tään pikku paketin City Marketista. Siellä on lokerikkohylly lukittuine lokeroineen, puhelimeen tulee viesti, paketti saapunut, saa näppäilemällä tietyn luvun. Luukku räpsähti auki, ja siinäpä se olikin.

Jaaha, tässä sitä vaan edistyksen mukana mennään, enpä taiakkaan olla niin vanhanaikaisuuteen pinttynyt kuin olen aina väittänyt.

• *Kukkahame*

Ne on helppo asentaa, väri on vinkki, janulla on pöytäkone ja keskusyksikössä on alinna mikille ja kuulokkeille paikka.

Topakasti vaan sinä osaat kun minäkin osaan!

• aleksandrovits

Facebookissa toimitaan, mutta ei sieltä ystäviä eikä kavereita ole löytynyt.

• Kyllä facebook on käytössäni, lähinnä se on yhteydenpitoon lasten ja lastenlasten kanssa, kun osa on Afrikassa ja Filippiineillä. Serkut Norjassa ovat myös *lähempänä* facebookin välityksellä, kun facebookissa on videopuhelin, jossa voi *naamakkain* keskustella ilman mikkiä tai kuulokkeita ilmaiseksi.

Suljettu piiri on minullakin suvun kanssa, muutamia hyviä ystäviä lukuunottamatta.

• Eeva Koponen.

Liityin ilmaisen Spotifyn takia.
      Sen sai vain Facebookin kaut-
      ta. Kovasti painostavat teke-
      mään profiilin. Mutta ei minua
      kiinnosta. Skypellä pidän yh-
      teyttä mlähinnä lastenlapsiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5170
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      124
      1653
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      15
      1559
    4. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      50
      1456
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1225
    6. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1130
    7. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1047
    8. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      22
      1020
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1008
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      837
    Aihe