Kirppari harmitusta :(

75692

Hei!
Olen aktiivinen kirppareilla kävijä ja silloin tällöin teen löytöjä ja toisinaan taas ostos vain harmittaa.
Tämän päivä ostos Onnenpyörä kirpparilta kuuluu jälkimmäiseen kategoriaan. Ostin tyttärelleni laatikossa oleva kaksi Nalle Puh palapeliä. Kotona sitten kun innokas palapelin kokoaja ryhtyi kasamaan ko.pelejä ilmeni, että molemmista puuttui paloja. Mitä ihmettä tälläisten myyjien päässä liikkuu, jotka laittavat "käypähintaan" myyntiin puutteellisia pelejä ilman mainintaa siitä että paloja puuttuu.? Pienen tytön pahamieli harmitti äitiäkin.
Samoin ihmetyttää nämä tahraisten ja rikkinäisten vatteiden myyjät. Kuka ostaa sellaisia ? Hinnoittelu on joillakin todella pielessä ja trokareita on Iisalmessakin. Pidetään pöytää kuukaudesta toiseen. Tuskin kenelläkään on omia lasten vaatteita niin paljon. Tämä ei minua kyllä harmita, sillä olen tehnyt joistakin heidän pöydistään löytöjä. Tälläisiä mietteitä tänään Iisalmen kirppareilta.

18

877

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirppukirpputar

Kerran vein uusia ja lähes uusia vaatteita myytäväksi, tarkoituksena saada kaappeihin tilaa ja siistejä asuja tarvitsijalle. Parhaat tavarat varastettiin hetimiten. Nykyään vien kaiken joko seurakunnan keräykseen tai roskiin jos ei huvita kantaa kauemmas. Kirppareille en astu edes katsomaan mitään, ei kannata vaivaa kuten palapeli esimerkkisi kertoo.

• Vakimyyjä

Pidin keskustassa viimeksi 7 vuotta sitten, koska sieltä pöllitään enemmän.
      Koululaiset pääsevät jalkaisin sinne jalkaisin.
      Mitä tulee tuohon palapeliin, niin laittaa paljon leluja myyntiin, niin ei jokaista kerkii
      testata, kun me aikuiset ei niillä leikitä.
      Olen ostanut enemmän sököä tavaraa uutena kaupasta ja postimyynneistä joiden vaihtaminen on kovan työ takana.
      En usko, että lastenvaatteita myyvät trokaa, kun vaatteita jää paljon pieniksi ja mitä enemmän lapsia, sitä enemmän kummeja jotka ostaa vaatteitakin kummilapsille.
      Jotkut kantaa tavaroita toisten paikoille, ei niitä ole välttämättä varastettu.

• Vakiomyyjä

Tänne teollisuusalueen laitamille ei ole koululaiset jalkaisin päässeet jalkaisin ja tavara pysyy paikoillaan...

• oltava rehti

Puuttelisen voi vaihtaa.

• 75692

Olen ulkopaikkakuntalainen enkä muista edes pöydän numeroa mistä palapelin ostin. Eli vaiva olisi liian suuri. Harmitti vaan niin vietävästi, että oli pakko avautua.ja saada kenties "vertaistukea"

Harmitus kyllä lisääntyi tästa yhden vastajan kommentista : "Mitä tulee tuohon palapeliin, niin laittaa paljon leluja myyntiin, niin ei jokaista kerkii
        testata, kun me aikuiset ei niillä leikitä"
        Eli siis mitä ihmettä? Ei kai niitä leluja nyt satamäärin sinne pöytään ainakaan kerralla rahdata? Kyllä minusta on vain ja ainoastaan laiskuutta ja välinpitämättömyyttä, ettei tuotetta joka laitetaan myyntiin millään tavalla tarkasteta toimiiko se onko kaikki tarvittavat osat jne. Sittenkö tämäkin ko.myyjä tarkistaisi jos aikuiset leikkisi niillä leluilla? Törkeää lapsien alaarviointia. Käyn usein kirppareilla, mutta kyllä jos kohdalle sattuu enemmänkin tälläisiä myyjiä niin innostus kyllä hiipuu.

• aaaaaaaaaaaaaaaaa

Minä en ainakaan osta mitään Iisalmen kirppareita, tänään viimeksi kävin niin se hinta taso huhu..Luuleeko ihmiset että niillä vois rikastua,kuopion kirppiksillä sentään hinta on kuten kirpputoreilla pitäskin olla.

• rahastusta

mulle kävi myös näin palapelien kanssa. ostin ne seurakunnan kirpparilta ja en nyt lähtenyt muutaman euron takia viemäänniitä takaisin, mutta olis varmaan hyvä laskea ne palat , että kaikki on tallessa . ja muutenkin tämä kyseinen kirpputori on ihan älyttömän kallis!!!! herrajumala 20e hatusta ja 10e nuhruisesta villapuvusta kun kerran siinä ikkunan edessä odottelin kyytiä ja katselin sitä ikkunaa. on tosi hienoa että nämä mummot ja ukit pitävät näitä kirppiksiä, mutta ne hinnat on moleemmissa ihan taivaissa, kaupasta saa uuden halvemmalla!! en pahemmin enää kiertele itse kirppiksiä, mutta kuitenkinnäillä kirppiksillä on tavara lahjoitettua niin luulisi sen tavaran liikkuvan alle euron ja alle 50c, varsinkin kun hyllyt pursuaa vaatteita. joulluliinatkin oli talvella 15e , sellanen missä oli värit lähteneet yms.. joku raja sentään. kyllä ei ole ainakaan kirppiksen makua enää siinä putiikissa, kun mummoilla ja papoilla euron kuvat silmissä kiiltelee. aika paljon ihmiset kuitenkin lahjoittaa sinne tavaraa, mutta ei se noilla hinnoilla kyllä liiku eteenpäin. työttömien kirppiksellä on aina ollut hinnat kohdillaan, sinne tavarat ja vaatteet vienkin nkyään , menevät ainakin kiertoon.

• Savolainen kateus

Taitaa lapset kuljettaa niitä lelujen osia pitkin kirpparia.Ei vika ole aina myyjissä.
      Aikuiset taas viskaa vaatteen ja tavaran toisen myyntipaikalle.
      Lapset leikkii usein myyntipaikoilla leluilla.Onhan ne sinne varmaan ehjinä tuotu.

• huijjausta

Ostettiin mekin palapeli ja siitä puuttui kaksi palaa. Harmittaa vieläkin. Sen lisäksi käsiin tarttui todella outo haju palasista, aivan kuin joku olisi hieronut p*skaa paloihin. Ei ole kiva ostaa palapelejä joista puuttuu paloja ja nekin jäljellä olevat palat hierottu p*skaisessa p*ersevaossa.

• Mahtimarket

Ne hatut voi olla käsityötä tai aitoa turkista.Etelä-suomalaiset etsii retroa ja pitävät kaupungilla vanhoja nokian kumppareita tai huopikkaita.Täällä ollaan 10 vuotta aikaa jäljessä.Kaikki asiakaskunta ei tarkoita paikallisia, onneksi. Parempi, kun tämän ketjun ostajat ostavat tavaransa sieltä laadukkaista kauppaketjuista joiden tavara tulee Venäjältä,sieltä sitä laatua vasta löytyykin! Eikä tarvii palauttaa mitään ikinä.

• MERULI

Joo niin harmitta muakin!!!! Mulla on parasta aikaa kirpparipöytä, jossa myyn pääasiassa lastenvaatetta ja leluja. Kävin sit tänään taas siivoamassa siellä Hengareissa olevia vaatteita oli riivitty alas latiaalle ja tasolla olevia sotkettu sikinsokin. Lelupusseja avattu ja kaikenkukkuraksi sielt oli varastettu vatteita ja kirjoja Et semmosia asiakkaita Iisalmessa. Luulis ett joka kerta kun pukee varastetun vaatteen lapselleen omatunto soimais. Ja kirppari tädit levittelee vaan käsiiän, mitäs he sille voi jos joku varastaa.. NIinpä niin

• väärällä pöydällä?

Oletko varma että on varastettu? Monet kerrat niitä tavaroita on ympäri kirpparia kun asiakas ensin aikoo ostaa ko tuotteen ja päättää sitten että en ostakaan. Jättää tuotteen mihin sattuu muiden myyntipöydälle. En ole paikkakunnalta mutta itse tuon havainnut muilla paikkakunnilla. Monikaan myyjä viitsi kiertää kaikkia paikkoja ja etsiä omiaan.

• MERULI
        väärällä pöydällä? kirjoitti:

Oletko varma että on varastettu? Monet kerrat niitä tavaroita on ympäri kirpparia kun asiakas ensin aikoo ostaa ko tuotteen ja päättää sitten että en ostakaan. Jättää tuotteen mihin sattuu muiden myyntipöydälle. En ole paikkakunnalta mutta itse tuon havainnut muilla paikkakunnilla. Monikaan myyjä viitsi kiertää kaikkia paikkoja ja etsiä omiaan.

Joo olen melkoisen varma ett on varastettu kun hintalaput oli irrotettuna siin pöydällä :( Oli tarkotuksena kerätä lapsille ja itelle vähän lomarahaa mutta ei toimi ei..

• entinen asiakas

Lopetin käymisen ja moni muukin YRITTÄJÄNKUJAN KIRPPIKSELLÄ.Siellä ei ole takuita kans tavaroita ei voi palauttaa.Paljon olen kuullut ja asiasta ovat olleet vihoissaan koko paikkaan.Aika risaisia tavaroita myynnissä.

• ilili

Minä pidän (ja moni muukin asiakasmääristä päätellen) Yrittäkujan kirppiksestä. Tavaraa on paljon, eikä varmaan yhtään sen risaisempaa (tämähän riippuu myyjistä), kun muillakaan kirppareilla. Olen tehnyt tosi paljon hyviä ostoksia sieltä. Tosin palauttaa en ole yrittänyt tavaroita. Miten se käytännössä edes onnistuisi? Pitäisi ainakin muistaa pöytänumero ja palauttaa se tavara heti samana päivänä kun eikös päivänkin pöytävuokraus ole mahdollinen.

• MyynMyy

Yrittäjäkujankirppikselle olen vienyt usein tavaraa ja ostanutkin. Paikka on mielestäni ihan hyvä. Ainut iso miinus, ettei enää saa myydä käsittääkseni dvd- tai pelilevyjä. Kuukausipöydällä napsahtaa satoja euroja, kun hinnat on kohdillaan.

Mutta voi surku, mitä ihmiset pyytää nuhruisista lasten vaatteistaan...itse myin samalla hinnalla uudenveroisia.
      Kerran oli myynnissä lastenrattaat, joiden tavarakorissa oli vanupuikko ja lusikallinen hiekkaa. Puhdistaminen olisi varmaan suotavaakin.

Palapelejä tms. en myy puutteellisina, ellen asiasta mainitse hintalapussa. Ahneutta ja välinpitämättömyyttä, jos ei viitsi tarkistaa osia.

Todellakin penskat leikkii myytävillä leluilla niitä ostamatta ja vanhemmat eivät välitä tuon taivaallista. Penskat saattavat vähän osia irrotella ja juoksutella eri paikkaan.
      Kerran kuopiossa olin sivusta seuraamassa asiakkaita, kun olin laitellut oman pöydän kuntoon. Paikalle tuli äiti ja poika. Ensin mainittu katseli tavaroita asiallisesti, mutta lapsensa repäisi lelusta hintalapun pois ja alkoi leikkiä. Ei ottanut lelua mukaan, mutta poisti häiritsevän lappusen. Kiva juttu, jos kaikki toimii samoilla periaatteilla.

• PERNILLA

Te jotka "valitatte" kirppishinnoittelusta, että tavarat/ vaatteet ovat "ylihinnoiteltuja"
      Miettikääpä asiaa myyjänkin kannalta.
      Pöytävuokrat ovat kalliita, jos viikkovuokra on 25e siihen pitäisi myydä jo 50 kpl 0,50e hintaista tavaraa hankkiakseen pelkän pöytävuokran. Sillä alle euron hinnat kai ovat ok. Sitten lisäksi vaatteiden silitys tavaroiden hinnoittelu, esille laitto, pöydän siistiminen jne. ja tuottoakin olisi mukava saada. Ei se vaan kannata Tuo edellinen myyjä kun "kehuu" saaneens asatoja euroja kuukauden pöytävuokran päälle niillä halvoilla hinnoilla , niin on pitänyt olla tuhatkunta tuotetta myynniissä ja kaikki on pitänyt myös mennä kaupaksi. Itse olen tyytyväinen kymppienkin viikko tuottoon ja kuuausitasolla reilu satanen pöytävuokran jälkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      57
      3585
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      41
      3396
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2791
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      46
      2536
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1973
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1619
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    8. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      20
      1338
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1307
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1241
    Aihe