Windows 8:n ainoa vika

18+4

Siinä on vieläkin tavallinen työpöytä käytössä, olisivat vaan rohkeasti tiputtaneet sen kokonaan pois ja keskittyneet pelkästään Metroon.

"Tiilet" ovat kuitenkin Metrossa juurikin sitä varten, että niihin saa laitettua kaikki wordit ja muut ohjelmat helposti.

Microsoftille hieman miinusta nynnyilystä.


Ihmiset valittavat kun koneen sulkeminen on mukamas monen klikkauksen takana Metrossa, mutta yhtä monen painalluksen takanahan se on "normaalissa" Windowsissa, harmi kuinka ihmiset pelkäävät uutta ja hienoa noin paljon.

Metrossa kuitenkin saa KAIKKI ohjelm at asetteua ns tiiliin jotta niihin pääsee heposti käsiksi, mutta siltikin valitetaan vain koska se näyttää erillaiselta...modernilta.

21

171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • johan on!

      No niinhän tuo on, kuin muikkuja tuulastaisi kesäyönä! Eikö isompia "vikoja" löydy?

    • metropolitano

      Pariisin Metro on ihan käyttökelpoinen.

    • on se kyllä

      aika kummallinen se sammutusprosessi siinä kasissa, ei se oikeen järkevältä kyllä tunnu ..

    • qwertyytrewq

      Eipä vanhat ohjelmat toimisi jos vain Metro olisi käytössä ja sitähän riskiä mikkis ei uskalla ottaa.

    • Jonppa Juntunen

      Microsoft ajattelee hienolla tavalla kaikkia käyttäjiä.

      Joku toinen firma olisi surutta pudottanut 'vanhat käyttäjtä' pois.

      Jos vanhat sovellukset eivät toimisi - siitä vasta pentti-trolli-ininä alkaisi (luonnollisesti riippuen kuinka paljon mielialalääkkeitä on veressä).

    • Tärkein syy miksi Windows hankitaan on se, että sillä käytetään Windows ohjelmia.

      • Windows 8

        "Tärkein syy miksi Windows hankitaan on se, että sillä käytetään Windows ohjelmia"

        Sä se jaksat vaan olla kuutamolla. Ei Windowsia edes erikseen hankita, kukaan ei hanki. Tietokoneella on tarkitus tehdä juttuja ja Windows suoriutuu niistä parhaiten.


      • Windows 8 kirjoitti:

        "Tärkein syy miksi Windows hankitaan on se, että sillä käytetään Windows ohjelmia"

        Sä se jaksat vaan olla kuutamolla. Ei Windowsia edes erikseen hankita, kukaan ei hanki. Tietokoneella on tarkitus tehdä juttuja ja Windows suoriutuu niistä parhaiten.

        Windows nimenomaan ei suoriudu oikein mistään kun sillä ei voi oikein tehdä mitään. Windows edelleenkin hankitaan pääasiassa sitä varten, että käytetään Windowsille tehtyjä ohjelmia.


      • Windows 8
        M-Kar kirjoitti:

        Windows nimenomaan ei suoriudu oikein mistään kun sillä ei voi oikein tehdä mitään. Windows edelleenkin hankitaan pääasiassa sitä varten, että käytetään Windowsille tehtyjä ohjelmia.

        "Windows nimenomaan ei suoriudu oikein mistään kun sillä ei voi oikein tehdä mitään. Windows edelleenkin hankitaan pääasiassa sitä varten, että käytetään Windowsille tehtyjä ohjelmia."

        Matti Trance-moodissa taas. Faktoilla ei ole merkitystä kun manataan vaan Trance-moodissa käsillä liehytellen.


      • mikä siinä sitten
        M-Kar kirjoitti:

        Windows nimenomaan ei suoriudu oikein mistään kun sillä ei voi oikein tehdä mitään. Windows edelleenkin hankitaan pääasiassa sitä varten, että käytetään Windowsille tehtyjä ohjelmia.

        sua M-Kar ärsyttä jos winkussa käytetään sille tuotettuja ohjelmia, näinhän tää juttu toimii että käyttis on alusta jonka päällä ohjelmia ajetaan, miten sitä on niin vaikeeta sun sulattaa ?


      • mikä siinä sitten kirjoitti:

        sua M-Kar ärsyttä jos winkussa käytetään sille tuotettuja ohjelmia, näinhän tää juttu toimii että käyttis on alusta jonka päällä ohjelmia ajetaan, miten sitä on niin vaikeeta sun sulattaa ?

        Ensiksikin, käyttis on ohjelma joka mahdollistaa tietokoneen laiteresurssien hallitsemisen. Alustat joille ohjelmat tehdään on eri juttu. Sellaisia on esimerkiksi Java, Qt, Win32, PHP, GTK , .NET/Mono ja jne.

        Toisekseen, oikaisen täällä valheita kun hörhöt väittävät muiden ohjelmien toimintojen kuuluvan Windowsiin vaikka se on valhe. Esimerkiksi mikään Adoben ohjelma ei kuulu Windowsiin. Windows on täysin eri ohjelma kuin esimerkiksi Adobe Reader, eli PDF tiedostot näyttää siis esimerkiksi Adobe Reader eikä Windows.

        Kolmanneksi, Windows 8:ssa ei Windowsille tuotetut ohjelmat toimi Metro käyttöliittymässä, eli Windows 8 on useimmille turha kun sillä ei voi tehdä sitä asiaa kunnolla minkä takia Windows yleensä hankitaan. Metrossa toimivat ohjelmistot kun tehdään WinRT alustalle jota Windowsohjelmat eivät käytä.


    • Windows 8

      JA vieläkin edelleen, turhaan poistatte mun postausta. Win2k:sta lähtien tietokoneen on voinut sammuttaa jo power-napista. Ei se ole minun itkunpaikka jos linuxia ei pysty vieläkään 12v jälkeen sammuttamaan powernapista normaalisti vaan pitää vertailla GUI-toteutusten eroja.

      Byhyy. Olette säälittäviä.

      • Käyttäisit jotain käyttöjärjestelmää, kuten Red Hatia, Ubuntua tms. jotka sammuvat virtanapista.


      • Windows 8
        M-Kar kirjoitti:

        Käyttäisit jotain käyttöjärjestelmää, kuten Red Hatia, Ubuntua tms. jotka sammuvat virtanapista.

        "Käyttäisit jotain käyttöjärjestelmää, kuten Red Hatia, Ubuntua tms. jotka sammuvat virtanapista. "

        win2k ajat meni jo, sitten Vistan ei ole ollut tarvetta sammutella, mutta valheellisen kuvan antaa että upupuntuja ja linuxeja voisi verrata edes win2k:hon.

        Sitä tulee verrata Windows 98:siin.


      • Windows 8 kirjoitti:

        "Käyttäisit jotain käyttöjärjestelmää, kuten Red Hatia, Ubuntua tms. jotka sammuvat virtanapista. "

        win2k ajat meni jo, sitten Vistan ei ole ollut tarvetta sammutella, mutta valheellisen kuvan antaa että upupuntuja ja linuxeja voisi verrata edes win2k:hon.

        Sitä tulee verrata Windows 98:siin.

        Windowsissa ollaan nyt versiossa 7. Sitten kun saadaan ne 81 Windowsia lisää että olisi 98 julkaisua tehty niin sitten ehkä päästäisiin kehittyneempien käyttöjärjestelmien tasolle.


      • jokos on siinä
        M-Kar kirjoitti:

        Windowsissa ollaan nyt versiossa 7. Sitten kun saadaan ne 81 Windowsia lisää että olisi 98 julkaisua tehty niin sitten ehkä päästäisiin kehittyneempien käyttöjärjestelmien tasolle.

        huippukäyttiksessä nimeltä upuntu se järjestelmän palautus mahdollista ?


      • Windows 8
        M-Kar kirjoitti:

        Windowsissa ollaan nyt versiossa 7. Sitten kun saadaan ne 81 Windowsia lisää että olisi 98 julkaisua tehty niin sitten ehkä päästäisiin kehittyneempien käyttöjärjestelmien tasolle.

        "kehittyneempien käyttöjärjestelmien tasolle."


        Mutta faktaa ei taideat saaha näistä "kehittyneistä" käyttiksistä vieäläkään, pelkkää käsien levittelyä vaan?


      • jokos on siinä kirjoitti:

        huippukäyttiksessä nimeltä upuntu se järjestelmän palautus mahdollista ?

        Tietysti.


      • Windows 8 kirjoitti:

        "kehittyneempien käyttöjärjestelmien tasolle."


        Mutta faktaa ei taideat saaha näistä "kehittyneistä" käyttiksistä vieäläkään, pelkkää käsien levittelyä vaan?

        Klikkaa vaikka sen synapticin päälle niin siellä on faktaa. Ei ole tuollaisia toimintoja Windowsissa.


    • kde4

      Totta.

      Vielä pahempi floppi ilman perinteistä työpöytää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      605
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe