N...a (n)

J.... (m)

Tästä ei varmaan ole mitään hyötyä ao. ihmissuhteelle, mutta olkoonpa eräänlainen ripittäytyminen, koska taas tein samat synnit. Jospa tällä tunnustuksella pääsisin niistä lopullisesti.

Olin kiintynyt sinuun, mutta en ollut varma, onko siinä mitään järkeä tai edes mahdollista tulevaisuutta. Siksi annoin ajan kulua ja meidän säännöillä edetä. En tiennyt, mikä sun suhteesi minuun oli: kaveri, ystävä vaiko ihastunut minuun? Ehkäpä se oli vain sun ystävällisyys, joka minua vie harhaan ja mitään pysyvää ei oikeasti ollutkaan. Vain kahden vapaan aikuisen läheisyyden kaipuu.

Jos luulit että leikin sun kanssa, niin väärässä olet. Annoin sulle tilaa. Tilaa sun työlle, sun äitiroolille yms. Mutta annoin tilaa hölmöllä tavalla ja kai se sitten sattui omaan nilkkaan.

Kun tiemme erkanivat selkeiden erosanojesi jälkeen, yritin aktiivisesti sut unohtaa. Se tuntuikin onnistuvan mutta sitten jätin pois viinan, kapakat ja muut pahat tavat. Se taisi olla huono päätös, koska sen jälkeen tulit mieleeni yhä helpommin. Kai se on se viina, jota unohtamiseen tarvittaisiin. Viime yönä sitten tuli voimakas tunne, että olisin kaikkein onnellisin, jos sinä vierelläni olisit. Se tunne on kummitellut koko päivän, painanut rinnassa, ja nyt ajoi tänne kirjoittelemaan ... tiedä pitäisikö avata pullo ...

36

364

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

Älä pilaa hyvin alkanutta viinalakkoa naisen takia. Maailma on täynnä naisia, jos se yks ei sua huoli, niin etköhän jonkun toisen äkkiä löydä hänen tilalle. Lykkyä pyttyyn raittiiseen elämään

• 36

Viinalakko vastaan nainen. Siinäpä pulma ;-)

• viina on viisasten

Viina on viisasten juoma. Tyhmä ei tajuu ottaa.

• !!

Onpa surullinen tarina..

• Tuli mieleen

Minkäs näköinen tää nainen on, missä hänet oot viimeksi tavannut? Olisinpa hän!

• J...a (m)

Vaalea, hoikka, alle 170cm. Viimeksi tavattu hänen luonaan.

Viimeksi näin kapakassa, mutta muistikuva esim hiustenväristä epäselvä...

• Tuli mieleen
        J...a (m) kirjoitti:

Vaalea, hoikka, alle 170cm. Viimeksi tavattu hänen luonaan.

Viimeksi näin kapakassa, mutta muistikuva esim hiustenväristä epäselvä...

Minkäs ikäisistä ihmisistä kyse tai mistä paikkakunnalta?

• J
        Tuli mieleen kirjoitti:

Minkäs ikäisistä ihmisistä kyse tai mistä paikkakunnalta?

yli 40 v, Pirkanmaalta

• Schade.
        J kirjoitti:

yli 40 v, Pirkanmaalta

Ummarran. Harvinaisen selvä tapaus.

• niinpa
        Schade. kirjoitti:

Ummarran. Harvinaisen selvä tapaus.

selvästi hyvä . eikun huono päivä

• hyvästi
        niinpa kirjoitti:

selvästi hyvä . eikun huono päivä

ei rimmaa huono päivä.
        Pitää olla
        hyvästi selvä päivä

• Tunnetaanko
        J kirjoitti:

yli 40 v, Pirkanmaalta

Tammelastako olet?

• J
        Tunnetaanko kirjoitti:

Tammelastako olet?

Hyvä arvaus, mutta en ole.
        Ehkä tunnetaan. Ehkä ei, jos kaikki tuntemasi Jiit on Tammelasta.
        N ei ole Tammelasta.

• parempi sekin

Ei muuta kuin kahden vuoden putki päälle, jo on kumma jos ei yksi ämmä unohdu :-D

• J

Jos yhteen palaisimme tai uuden alun ottaisimme
      uskoisin ettei sua uskottomuudesta epäillä tarvisi
      enkä viisastele jos sua viisaaksi sanoisin
      en myöskään kaunistele kun sua kauniiksi kehun
      mutta rakastaisitko jos sua rakkaaksi kutsun?

• Uusi elämä

Niin kannattasko mennä mieluummin jonkun terapeutin juttusille selvittelemään sitä omaa elämää ja pysyä raittiina. Puhumista viinan sijaan, ja todellakin näyttäisit sille naiselle, että olet ihmisenä muuttunut. Ehkäpä hän sitten ottaisi sinut takaisin elämäänsä. Mut jos ei ota, niin siitäkin huolimatta sun on käytävä ne omat eronkin jälkeiset tunteet läpi ja mikäpä siihen olisi paras kuin toinen kuunteleva ja kommentoiva ihminen.Ei se viinapullo sua kuuntele, houkuttelee vaan ikäviin valintoihin elämässä.

• J

Huomaan kirjoittaneeni väärin, naurattaisi jos olisi niin hyvällä tuulella.

Syntini eivät tarkoita viinaa, tupakkia ja naisia.
        Eikä viina ole mulle sellainen ongelma eikä peikko. Se vain on keino lisätä unohdusta. Varmin keino unohtamiseenhan on kaikkien tuntema, ystävämme aika.
        Jos ikävä on nyt satasella, niin viikkojen kuluessa se vähenee vaikkapa näin:

MA TI KE To PE LA SU
        100 99 99 99 99 98 98
        98 98 98 97 97 96 96
        95 95 95 94 94 94 94

Jos on viina kuvioissa mukana esim PE-LA, niin se unohtaminen nopeutuu:

MA TI KE To PE LA SU
        100 99 99 99 98 97 97
        97 96 96 96 95 94 93
        93 93 92 92 91 90 89

Syntini on se, että (joskus) näytän välinpitämättömältä lähimmäisiäni kohtaan ja ehkä myös juuri sitä uutta ihmistä kohtaan, joka olisi minulle kaikkein tärkein. En ole välinpitämätön vaan vain liikaa, ehkä turhaankin, pohtiva ja siksi en näytä tunteitani ajoissa.

• Uusi elämä
        J kirjoitti:

Huomaan kirjoittaneeni väärin, naurattaisi jos olisi niin hyvällä tuulella.

Syntini eivät tarkoita viinaa, tupakkia ja naisia.
        Eikä viina ole mulle sellainen ongelma eikä peikko. Se vain on keino lisätä unohdusta. Varmin keino unohtamiseenhan on kaikkien tuntema, ystävämme aika.
        Jos ikävä on nyt satasella, niin viikkojen kuluessa se vähenee vaikkapa näin:

MA TI KE To PE LA SU
        100 99 99 99 99 98 98
        98 98 98 97 97 96 96
        95 95 95 94 94 94 94

Jos on viina kuvioissa mukana esim PE-LA, niin se unohtaminen nopeutuu:

MA TI KE To PE LA SU
        100 99 99 99 98 97 97
        97 96 96 96 95 94 93
        93 93 92 92 91 90 89

Syntini on se, että (joskus) näytän välinpitämättömältä lähimmäisiäni kohtaan ja ehkä myös juuri sitä uutta ihmistä kohtaan, joka olisi minulle kaikkein tärkein. En ole välinpitämätön vaan vain liikaa, ehkä turhaankin, pohtiva ja siksi en näytä tunteitani ajoissa.

No hienoa, kun et olekaan viinamäen miehiä, mut kannattaisi siltikin opetella puhumista ja omien tunteiden ilmaisua sen viinan juomisen sijaan pe-la. Se on totta, että aika parantaa haavat, mut viina ei sitä kyllä nopeuta millään lailla. Ihan kivannäkönen matemaattinen laskelma:)

• J . Luotan sinuun

! ! hetken me oltiin enkeleitä toisillemme.....

• J

• J
        J kirjoitti:

Minuun voit luottaa. Oletpa hän tai et.

Enkeleitä...
        Tähänkö viittaat?
        http://www.lyricsbox.com/jope-ruonansuu-lyrics-enkeleita-toisillemme-qw5bzn6.html

Mulle tuli enkeleistä muuta mieleen... mutta ehkä se hetki oli liian nopeasti ohi.

Mitä tarkoitat luottamisella?

Muuten minuun voi luottaa mutta et saa luottaa, että minä ottaisin yhteyttä. En, koska minä en niitä erosanoja sanonut. Pallo on hänellä.

• J

Olet aivan oikeassa tuosta puhumisesta. Olen yrittänyt parantaa sitä ja kyllä aika paljon puhuinkin hänelle. Mutta ne tärkeimmät lauseet jäi sanomatta. Tai sanoin kerran, mutta siinä alkuvaiheessa emme varmaan kumpikaan uskoneet niitä sanoja.

• J

^ tuo oli siis vastaus "Uusi elämä":lle.

• Uusi elämä

Ehkä sun pitää kerätä rohkeutta ja mennä kertomaan se hänelle uudestaan, mut muistaa, että ei ne pelkät sanat, vaan vasta teot puhuu puolestaan. Jos toimit eri tavalla kuin toiselle lupaat, niin siinä on aika ristiriita ja toinen ei enää luotakaan suhun ja pettyy. Pettymykset syö suhdetta ja tunteita toista kohtaan. Itsekin tällaista kokeneena laitoin suhteeni katkolle. Ei sitä toistuvaa pahaa mieltä ja pettymystä jaksa, ja kokee ettei toinen todella välitä pätkän vertaa.

• J
        Uusi elämä kirjoitti:

Ehkä sun pitää kerätä rohkeutta ja mennä kertomaan se hänelle uudestaan, mut muistaa, että ei ne pelkät sanat, vaan vasta teot puhuu puolestaan. Jos toimit eri tavalla kuin toiselle lupaat, niin siinä on aika ristiriita ja toinen ei enää luotakaan suhun ja pettyy. Pettymykset syö suhdetta ja tunteita toista kohtaan. Itsekin tällaista kokeneena laitoin suhteeni katkolle. Ei sitä toistuvaa pahaa mieltä ja pettymystä jaksa, ja kokee ettei toinen todella välitä pätkän vertaa.

Oikeassa olet teoistakin.
        Niihin viittasin aloituksessa tällä "annoin tilaa hölmöllä tavalla"
        - en nyt erittele mitä hölmöä siinä oli, mutta teoista ja tekemättömistä teoista oli kyse.

Pitäisi ottaa jokin vakuutus, joka antaa lisäaikaa, kun suhde on ajautumassa karille sanomattomien sanojen tai tekemättömien tekojen vuoksi.

Mutta ongelma on nyt siinä, etten voi mennä hänelle kertomaan......
        on vain tämä ikävä, olematon toivon kipinä, unohdus ja aika.

• Uusi elämä
        J kirjoitti:

Oikeassa olet teoistakin.
        Niihin viittasin aloituksessa tällä "annoin tilaa hölmöllä tavalla"
        - en nyt erittele mitä hölmöä siinä oli, mutta teoista ja tekemättömistä teoista oli kyse.

Pitäisi ottaa jokin vakuutus, joka antaa lisäaikaa, kun suhde on ajautumassa karille sanomattomien sanojen tai tekemättömien tekojen vuoksi.

Mutta ongelma on nyt siinä, etten voi mennä hänelle kertomaan......
        on vain tämä ikävä, olematon toivon kipinä, unohdus ja aika.

Niin sitähän en voi tässä arvailemaan alkaa, että miksi et, vain sinä sen tiedät. Mutta voihan se olla, että hänelläkin on ikävä ja yhtälailla miettii tahollaan asioita. Monesti jos tulee loukatuksi, niin ylpeys tai viha ei anna myöten ottaa yhteyttä asioiden selvittämiseksi. Voi kun olisikin niin helppoa, että jompikumpi kuitenkin antaisi myöten ja ottaisi yhteyttä. Jospa jonkunmoinen ratkaisu asiaan kuitenkin löytyy, mut nyt mua kutsuu Frasier ja sen jälkeen nukkumatti, öitä:)

• J
        Uusi elämä kirjoitti:

Niin sitähän en voi tässä arvailemaan alkaa, että miksi et, vain sinä sen tiedät. Mutta voihan se olla, että hänelläkin on ikävä ja yhtälailla miettii tahollaan asioita. Monesti jos tulee loukatuksi, niin ylpeys tai viha ei anna myöten ottaa yhteyttä asioiden selvittämiseksi. Voi kun olisikin niin helppoa, että jompikumpi kuitenkin antaisi myöten ja ottaisi yhteyttä. Jospa jonkunmoinen ratkaisu asiaan kuitenkin löytyy, mut nyt mua kutsuu Frasier ja sen jälkeen nukkumatti, öitä:)

Lähden siitä, että pallo on hänellä, koska
        "tiemme erkanivat selkeiden erosanojesi jälkeen".

Frasier ... osui tuolta tekstistä silmään yksittäisenä sanana... luulin, että hänkö jo tulee apuun. Ehkä pitäisi. Ei taida tämä pattitilanne muuten ratketa. Tai vain unohduksella.

Öitä.

• Amurmur
        J kirjoitti:

Frasier ... osui tuolta tekstistä silmään yksittäisenä sanana... luulin, että hänkö jo tulee apuun. Ehkä pitäisi. Ei taida tämä pattitilanne muuten ratketa. Tai vain unohduksella.

Öitä.

naiset ei vaan pelaa palloa noin. Jos hän on sanonut mene, niin voi hän silti kaivata sua. Etenkin jos jätit sanomatta minä rakastan sinua.
        Siksi hän sut lähetti pois. Mene ja tiedä.

• J
        Amurmur kirjoitti:

naiset ei vaan pelaa palloa noin. Jos hän on sanonut mene, niin voi hän silti kaivata sua. Etenkin jos jätit sanomatta minä rakastan sinua.
        Siksi hän sut lähetti pois. Mene ja tiedä.

Meneepä vaikeaksi.

Jos aikuinen sanoo selvästi, että ei halua enää nähdä, niin pakkohan se on uskoa. En voi hänelle mennä mitään sanomaan, en mitään mistään muuttumisesta tai kiintymyksen tunteista. En yhtään tiedä, miten hän reagoisi... soittaisiko mulle vai poliisille...

• Uusi elämä ja yritys
        J kirjoitti:

Öitä.

Huomenta, millä lailla hän sen sulle kertoi? Kertoiko hän sulle mitä hän suhteelta haluaa? Oletko sinä kertonut, mitä suhteelta haluat? Tästä asiasta sun pitää lähteä liikkeelle ja kysyä tällaista ja olla siis vielä kerran rohkea, se on sun valinta. Ellet jo näitä ole sitten selvitellyt.. hyvät päivän jatkot, jospa se aurinko vielä paistaa:)

• J
        Uusi elämä ja yritys kirjoitti:

Huomenta, millä lailla hän sen sulle kertoi? Kertoiko hän sulle mitä hän suhteelta haluaa? Oletko sinä kertonut, mitä suhteelta haluat? Tästä asiasta sun pitää lähteä liikkeelle ja kysyä tällaista ja olla siis vielä kerran rohkea, se on sun valinta. Ellet jo näitä ole sitten selvitellyt.. hyvät päivän jatkot, jospa se aurinko vielä paistaa:)

Viimeiset erosanat oli selvät. Sitä edeltävät asiat ei niin selviä, mutta niistä voi kuvitella että toinen mies oli kiikarissa. Ehkä. Ehkä se mies oli tavallaan eron syykin enpä tiedä.

Suhteelta ei virallisesti haluttu mitään, ei siitä ainakaan puhuttu. Sitä suhdetta vain yritettiin elää.

Ei, en kysy. Olen itsepäinen ja katson kenellä pallo on....

• Uusi yritys
        J kirjoitti:

Viimeiset erosanat oli selvät. Sitä edeltävät asiat ei niin selviä, mutta niistä voi kuvitella että toinen mies oli kiikarissa. Ehkä. Ehkä se mies oli tavallaan eron syykin enpä tiedä.

Suhteelta ei virallisesti haluttu mitään, ei siitä ainakaan puhuttu. Sitä suhdetta vain yritettiin elää.

Ei, en kysy. Olen itsepäinen ja katson kenellä pallo on....

Mistäpä niin päättelit, että toinen mies kiikarissa? Eihän vain asia ole omien päätelmiesi varassa. Aina jossain vaiheessa suhteessa tulee alkuhuuman jälkeen vaihe, että kysellään, mitä suhteelta halutaan puolin toisin. Puhellaan hetki siis omankin järjen kanssa, että onko tässä meidän jutussa mieltä. Rohkeutta kehiin keskustella asioista ja kysyä myös mihin suhde kaatui,että voi jatkossa itse oppia omista virheistä tai jatkaa suhdetta ihan puhtaalta pöydältä.

• J
        Uusi yritys kirjoitti:

Mistäpä niin päättelit, että toinen mies kiikarissa? Eihän vain asia ole omien päätelmiesi varassa. Aina jossain vaiheessa suhteessa tulee alkuhuuman jälkeen vaihe, että kysellään, mitä suhteelta halutaan puolin toisin. Puhellaan hetki siis omankin järjen kanssa, että onko tässä meidän jutussa mieltä. Rohkeutta kehiin keskustella asioista ja kysyä myös mihin suhde kaatui,että voi jatkossa itse oppia omista virheistä tai jatkaa suhdetta ihan puhtaalta pöydältä.

Niin--- melkein vain omien päätelmien varassa. Muutama hänen sanansa voidaan tulkita niin.
        Vaikea sanoa siitä asianhaarasta nyt, mutta se mitä hänestä tiesin ja tunsin, tekee toisesta/uudesta miehestä todennäköisen.

Rohkeutta... hmmm, oliskohan se vain siitä kiinni.
        Jos olisi, niin pallo on silti hänellä. Lopussa minä kyllä ilmaisin että olen kiinnostunut, mutta hän ei tuntunut olevan siitä mielissään.

• J

Aamulla näin hänestä ensimmäistä kertaa unta. Oisko ollut tämän kirjoittelun vaikutusta. Unessa oli N sekä kaksi minulle läheisintä ihmistä A ja B. B:lle olen kertonut N.sta.

Uni:
      Olemme N:n luona, hän laittaa ruokaa pöytään. Muut ovat keittiössä mutta minä olen toisessa huoneessa N:n tietokoneella. N puhuu iloisena jotain B;lle, joka katsoo takaisin mietteliäänä.
      Olen täysin ihmeissäni, miten olen päätynyt hänen asuntoonsa kun en muista edes sinä tulemista. Ihmettelen tilannetta, koska meidän tiemmehän erkanivat jo aikaa sitten. Yritän kai etsiä selitystä hänen sähköposteistaan.

Omituinen kone. Maileja ei näe paitsi silloin jos ensin lähettää postia. Yritän lähettää mutta en saa edes mailia auki, klikkaukset ei osu kunnolla.
      Jätän koneen ja menen keittiöön.

Ruoka ei ole vielä valmista, N laittelee ruokailuvälineitä pöytään. Olisi tulossa keitettyjä perunoita ja makkaraa tai nakkeja? Perunat ovat jo pöydässä.
      Menen takaisin koneelle ja jatkan klikkailuja.
      Joskus mailin lähetys tuntuu lähtevän käyntiin mutta siitä tulee sellainen ääni kuin puhelinlinja aukeaisi. Keskeytän. Yritän vielä pari kertaa ja sitten palaan keittiöön.

Ruokailu onkin jo ohi. Keittiössä on vain N ja hän siivoaa tavaroita pöydästä. Hänellä on takki päällään, huppu vedetty päähän ja puhuu puhelimessa handsfreellä, kuuloke on kai hupun sisäpuolella. Hän puhuu työasioista tai jollekin laki-ihmiselle.

En kehtaa keskeyttää puhelua vaan seison pöydän vieressä. Hän katsoo minua ja näyttää että jättäisikin sitten ruokaa pöytään. Hän alkaa avaamaan kädessään ollutta leipäpussia mutta pysähtyy. Luulen että puhelussa on menossa jotain tärkeää ja hän kuuntelee sitä. Hän katsoo minua, ei näytä samalta kuin ennen, hiukset ovat lyhyemmät, huulet ohuemmat. Ei sano mitään, enkä minä sano mitään.

Herään.

• uniriikka

Unta nopeasti tulkitsemalla vois sanoa kaksi asiaa.

Arvostat häntä, koska olet tuonut tärkeimmät läheisesi hänen kotiinsa.

Toinen: alat luovuttaa tai ainakin tyydyt hänen päätökseensä, koska unessa et kysy saati riitele hänen kanssa.

• J.... (m)
        uniriikka kirjoitti:

Unta nopeasti tulkitsemalla vois sanoa kaksi asiaa.

Arvostat häntä, koska olet tuonut tärkeimmät läheisesi hänen kotiinsa.

Toinen: alat luovuttaa tai ainakin tyydyt hänen päätökseensä, koska unessa et kysy saati riitele hänen kanssa.

Tulkintasi voi hyvinkin pitää paikkansa.

Mutta aurinko on taas laskenut. En tiedä mitä tekisi. Ikävä kaivelee myös ikäviä muistoja esiin. Niiden voimallako pitää kääntää positiiviset, kaipaavat tunteet ihan toisiksi...
        Tämä voi olla viimeisiä viestejäni tänne......

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6003
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3025
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2810
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2095
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1506
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1057
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      960
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      764
    Aihe