Hyvä asunto Helsingissä

Roxi0

Hei,

Mikä olisi tällaiselle kuuskymppiselle naiselle hyvä paikka asua Helsingissä?

Olen muuttamassa suuresta ja kalliista asunnosta pienempään asuntoon, joten rahastakaan se ei ole kiinni, mutta mikä olisi joku senioritalotyyppinen ja hyvä ratkaisu, mielellään kunnon äänieristyksellä joko keskustasta tai Itä-Helsingistä.
Jos ei välttämättä tarvitsisi autoa, niin sellainenkin kävisi. Toisaalta taas autosta luopuminenkin voisi olla ikävä, kun on joutunut luopumaan jo niin paljosta muusta.

14

206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • <z<
    • ...

Hehheh

Mokadisnu Avenue, jos itään haluat. Keskustassa Kallio ja pohjoishesassa Jakomäki tai Tapulikaupunki.

Muuta Pelkoseniemelle, sieltä saa edullisesti asuntoja, ja varmasti on rauhallista. Siellä sama vaihtaa auto vähän ajettuun poroon.

Jos kerran on rahaa, ei kysele tällaisilta palstoilta. Sitä asuu rööperissä tai töölössä ja ihan varmasti muuta tekemistä, kuin miettiä asuntokauppoja.

=DW=

• :))))))

tai Kontula, kun ei rahastakaan ole kiinni. :))))))))

• O - O

Tietosi ovat osin vanhentuneet. Kalliosta on hyvää vauhtia tulossa eliittikaupunginosa. Se on kuulemma erityisesti hyvin toimeen tulevan älymystön suosiossa. Viime vaalien jälkeen asia nousi mediassakin esille.

Itä-Helsingissä erityisesti Vuosaaren status näkyy myös nousseen, luultavasti Aurinkorannan rakentamisesta lähtien.

• Rakastan Larua

Lauttasaari.

• Eri puolilla Helsinkiä on käynnissä ja käynnistymässä erilaisia yhteisöllisiä kerrostalohankkeita. Koti kaupungissa -yhdistyksen jäsenet ovat parhaillaan kokoamassa kiinnostuneita käynnistämään toista yhteisöllistä kerrostalohankettaan Helsingissä. Ensimmäistä aletaan rakentaa Jätkäsaareen ihan lähiaikoina. Jos kiinnostaa, katso: www.hemistan.fi

Seniori- ja palvelutaloja näyttää myös nousevan koko ajan lisää, ylellisistä täyden palvelun luksusasunnoista erilaisiin vaatimattomampiin.
      Googlaamalla esim. "senioritalot helsinki" löytyy paljon linkkejä. Rakennusliikkeistä Sato taitaa olla tällä alueella aktiivisin.

Yhdessä Folkhälsanin senioritalossa kävimme välillä lounastamassa, kun liikuimme siellä päin. Paikka vaikutti viihtyisältä ja ruoka maistui.

Loppukiri-nimisessä senioritalossa kävimme kerran tutustumiskäynnillä. Jos haluaisin asua vain ikääntyneiden ihmisten kanssa, voisin hyvin kuvitella muuttavani sinne. Arabianranta ei varmaan ole yhtään hassumpi asuinpaikaksi. Kurkistapa: www.loppukiri.fi

Ehdotan, että käyt tutustumassa omasta mielestäsi kiinnostaviin paikkoihin. Joku varmasti esittelee mielellään, vaikka lähtisit itseksesi liikkeelle.

Ruotsissa ja Saksassa yhteisölliset ja senioritalot ovat yleisiä. Tukholmassa ja Berliinissä olen tutustunut muutamiin mielenkiintoisiin kohteisiin. Asukkaat esittelivät niitä mielellään, päästivät jopa omiin koteihinsa sekä kertoivat kokemuksistaan ja näkemyksistään.

Ruotsalaisista yhteisötaloista ja yhteisöllisestä asumisesta saa monenlaista tietoa osoitteesta: http://www.kollektivhus.nu/

Itse ajattelin nuorempana, että käynnistäisin sitten aikanaan kavereiden kanssa oman 55 -asuntohankkeen joko rakennuttamalla uuden talon tai kunnostamalla jostain olemassa olevasta rakennuksesta sopivan yhteisöllisen rivi- tai kerrostalon. Ilokseni huomasin, ettei tarvinnutkaan, koska samalla tapaa ajattelevia oli paljon muitakin, joten hankkeita oli jo käynnistynyt.

Onnea uuden kodin etsintään!

• Roxi0

Hei!

Kiitos asiallisista vastauksista ja sitten nämä pikkusielukateelliset heille suotakoon se oma rauhansa.

Olen asunut nykyisessä asunnossani liki kaksikymmentä vuotta ja se on minulle tosi rakas, mutta en enää jaksa pihan hoitoa ja lumia ym., enkä oikein halua enää asua yksinkään. Mutta minulla ei ole mikään kiire muuttaa, ja kun nyt kuitenkin haen asuntoa niin pitkällä tähtäimellä, kun voin asua kotona, niin haluan tutkia ja tietää eri asumisvaihtoehdoista.

Tuosta Loppukiristä olen lukenutkin. Nimi on hieman "hirviö", ja sinne olen menossa tutustumaan. Mutta otan kiitollisuudella vastaan kunnon vinkit.

Näin menestyneenä yrittäjänä olen kyllä näihin kirjoitustaidottomiin ja kateellisiinkin törmännyt, että koittakaa vaan kestää niin vaikeaa kuin se onkin siellä Mogadisussa ja Jakomäessä, Kontulasta puhumattakaan.

• Kannattaa varmaan tutustua hyvissä ajoin paikkoihin.

Itse olen etsinyt ihanteellista kotia mieleisestä ympäristöstä, jossa voin viettää aktiivista elämää ja tiedän tarvittaessa saavani apuakin. Hyvät liikenneyhteydet, miellyttävä ympäristö, mukavat naapurit, viihtyisät yhteiset tilat yms. kuuluvat omalle toivomuslistalleni. Metro voisi olla jossain lähistöllä, ja jos matalalattia-raitiovaunu pysähtyisi talon nurkalle, pääsisin sitten tarvittaessa vielä rollaattorinkin kanssa liikkeelle. Omasta autosta luovun mielelläni, jos muutan lähelle keskustaa. Autojahan voi vuokrata tarvittaessa.

Vuosaarta mietin jossain vaiheessa upeiden ulkoilumahdollisuuksien vuoksi. Sitä kaunistetaan kaiken aikaa, ja pari ystävääni on muuttanut sinne luultavasti osin yhteisten retkiemme innoittamana. Jos haluaisin asunnon itä-Helsingin suunnalta, tutkisin alueen tarjontaa.

• Voi hyvä helv

Vuosaarta mietit ? Ihan totta?
      Eli et ole ainakaan rasisti.

• O - O

Oletko käynyt Aurinkorannassa ja Kalllahdessa, liikkunut luonnossa, merellä tai rannoilla? - En muuten ole rasisti, mutten myöskään sulje silmiäni ongelmilta.

Hauska muisto: Kerran mietimme ystäväni kanssa ulkoillessa kannattaako mennä grillipaikalle, jossa oli äänekäs nuorisojoukko. Kun rohkaisimme mielemme, tapasimme ihastuttavia nuoria aikuisia, jotka tarjosivat meillekin eväitään.

• Roxio0

Solvikinkadun rannanpuoli on varsin ok. Merialanäkymä on avoin ja hyvä.
        Autotallista pääsee hissillä suoraan kerroksiin jne.

Olisikin kiinnostunut kuulemaan eri talojen äänierityksestä, vaikka suosikkitaloni on se kiinni Uutelan rannassa oleva.

Toisaalta paikka on kaukana kaikesta. Yleensä myöskään kerrostaloissa ei ole kovinkaan hyvä henki, joten sisäpiiritietoa liikenteeseen:)!

• aallokko7

Hanki asunto ylimmästä kerroksesta, silloin ei yläkerran kopinat kuulu.

• Itis myös

Vuosaari on kuulemma poliiseja työllistävä alue.

• Tietoa on

Muuta Konalaan mummojen ahdisteltavaksi.

Vuosaaresta voit kysyä taksikuskeilta. Moni ei ihan kovin mielellään sinne yöllä ajele.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      144
      7228
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      126
      5035
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      69
      4472
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      15
      3533
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2341
    6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      341
      1920
    7. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      24
      1826
    8. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      9
      1639
    9. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      68
      1517
    10. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1468
    Aihe