Onko ketään täällä painostettu aborttiin?

huolestunut

Onko palstalla ketään naista joka kokisi joutuneensa painostuksen vuoksi tekemään abortin? Kuka painosti?

21

198

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Häpeäpaalussa

Eipä ne kehtais tulla myöntään vaikka oiskin.. pitää nyt vaan vakuutella pakonomaisesti ympäriinsä että kyllähän tää nyt oli sittenkin "parempi" näin ja ihan sitä last.. eikun siis, solumöykkyäkin ajatellen.. ym. itsekusetuksia.

• Joten mitä väliä

Onhan täällä monikin tullut kertomaan miten miehen tai muun läheisen painostuksesta on tehnyt abortin,on jopa abortin vastustaja tullu kertomaan miten paljon naisia (ainakin hänen mielestään) painostetaan ja pakotetaan yhteiskunnan ym taholta tekemään abortti. Ja mitä nämä naiset saavat niskoilleen kun kertovat esim. väkivaltaisesta miehestään joka pakottaa tekemään abortin eikä naisella ole voimia,kykyä ja rohkeutta vastustaa? Samat paskat täällä saa niskaansa ja abortin vastustajien mielestä syy on jokatapauksessa naisen.

• sosiologi

Nimimerkille häpeäpaalussa.

Ennen muinoin yhteisön normeja rikkovat laitettiinkin jalka- tai häpeäpuuhun. Rangaistus oli kirkollista aluperää ja puihin määrättiin jopa siitä hyvästä ettei oppinut lukemaan tarpeeksi nopeasti.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Jalkapuu

Sinä niin mielelläsi näkisit toisia ihmisiä häpeäpaalussa, vaikka nämä itse eivät koe tehneensä mitään häpeällistä. Tämä häpeäpaalun tarve lähtee siis aivan muista, yksityisistä tarpeista koska yhteisö ei langeta rangaistusta abortin tekemisestä. Oletko koskaan miettinyt mitä tarvetta sinussa tuo toisten näkeminen häpeäpaalussa palvelee ja miksi nautit toisten leimaamisesta ja solvaamisesta? Ei se ihan tyhjästä synny.

• Ei muiden tarvi,
        sosiologi kirjoitti:

Nimimerkille häpeäpaalussa.

Ennen muinoin yhteisön normeja rikkovat laitettiinkin jalka- tai häpeäpuuhun. Rangaistus oli kirkollista aluperää ja puihin määrättiin jopa siitä hyvästä ettei oppinut lukemaan tarpeeksi nopeasti.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Jalkapuu

Sinä niin mielelläsi näkisit toisia ihmisiä häpeäpaalussa, vaikka nämä itse eivät koe tehneensä mitään häpeällistä. Tämä häpeäpaalun tarve lähtee siis aivan muista, yksityisistä tarpeista koska yhteisö ei langeta rangaistusta abortin tekemisestä. Oletko koskaan miettinyt mitä tarvetta sinussa tuo toisten näkeminen häpeäpaalussa palvelee ja miksi nautit toisten leimaamisesta ja solvaamisesta? Ei se ihan tyhjästä synny.

ne on henkisen häpeäpaalunsa ihan itse aiheuttaneet, ja ansaitsee ja saa sen mukasen rangaistuksen. Muut ei voi sille mitään jos omat teot "solvaa" ja "leimaa".

• XDDDD

Malka silmässä?
        Se on kuule ihan vaan sun omaa harhaista mutusyyttelytörkyä :) kun sakkis itse aloittaa solvaavien leimaamisten suoltamisen, on turha itkee kun tulee takasin samalla mitalla.

• .

Kuolema ei voi olla koskaan lapsen etu. Piste.

• Tismalleen

ei ainakaan terveen lapsen.

• .
        Tismalleen kirjoitti:

ei ainakaan terveen lapsen.

Eiköhän valtaosa aborteista tehdä tilanteessa jossa lapsesta ei tiedetä mitään eli syy on muu kuin lapsen sairaus.

• Näinhän se on
        . kirjoitti:

Eiköhän valtaosa aborteista tehdä tilanteessa jossa lapsesta ei tiedetä mitään eli syy on muu kuin lapsen sairaus.

Aborteissa 97%ssa surmataan tiettävästi täysin terve lapsi.

• hgmhgm
        Näinhän se on kirjoitti:

Aborteissa 97%ssa surmataan tiettävästi täysin terve lapsi.

Suurimassa osassa abortteja lasta ei ole edes ehtinyt kehittyä.

• Lapsi muodostuu
        hgmhgm kirjoitti:

Suurimassa osassa abortteja lasta ei ole edes ehtinyt kehittyä.

hedelmöityksessä josta eteenpäin se kehittyy lapseNA, ei lapseKSI.

• voi päivää
        Lapsi muodostuu kirjoitti:

hedelmöityksessä josta eteenpäin se kehittyy lapseNA, ei lapseKSI.

Kyllä se muodostuu myös lapseksi, lapsena kehittyvä on myöskehittyvä lapseksi, ainakin minun omani näin ovat kehittyneet. Minusta tällainen on vain sanakikkailua jonka tarkoituksena on tehdä tyhjäksi alkava elämä ja poistaa turhake pois joka on sitte kehittyvä lapsena, vo hyvää päivää tällaista vääntöä mitä saa lukea päivästä toiseen.

• .

Minusta tuossa luvussa on pikkuvirhe, sopiva luku voisi olla 0,97%.

• Enniinaanniina

Kyllä on :( Viime marraskuussa avomieheni pakotti minut aborttiin, olin tuolloin rv. 8 vai 9. Avomieheni vannoi minulle että jos abortti tehdään niin kaikki kääntyy parhain päin, lupasi maksaa kaikki kustannukset. Abortti tehtiin lääkkellisesti ja oli todella kivulias. Sain reseptin kipulääkkeisiin mutta avomieheni ei koskaan apteekista hakenut lääkkeitä ja kovimpien kipujen aikaan hän vain tokaisi että "älä valita". Ultrassa jouduin ravaamaan jatkuvasti ja laskuthan niistä tuli, siitä tuli riitaa että kuinka hän joutuu maksamaan kaiken, mutta lupaus oli lupaus. Pari kuukautta abortin jälkeen mies pisti suhteen poikki, tässä nähtiin kuinka asiat muuttui paremmaksi... Menetin lapseni, menetin mieheni. Asiasta opin että koskaan enää en alistu yhdenkään miehen tahtoon. Ja neuvon aborttiin painostettavia naisia: Jos mies ei osaa ottaa vastuuta asioista niin lempatkaa se. Abortti jää naisen ajatuksiin/alitajuntaan koko loppuelämän ajaksi, mikään ei tuo abortoitua lasta takaisin. (jokainenhan tietää että mikään ehkäisy ei ole 100% varma, jos seksiä on valmis harrastamaan niin on myös valmis kantamaan vastuun siitä mitä seksistä voi seurata)

• sosiologi

Minusta on mahdoton yhtälö väittää, että joku pakottaa muka toisen aborttiin. Siellä lääkärissä kun asiaa ei muilta kysytä. Jos lääkärin vastaanotolla kertoo, että ei halua aborttia mutta joku siihen yrittää pakottaa, niin lääkäri ei lähetettä kirjoita kenenkään avomiehen tai muiden tahdosta huolimatta. Tällöin voi kertoa sille aborttia haluavalle kumppanille, että ei ole saanut lupaa aborttiin lääkäriltä. Ketään ei voi siis pakottaa aborttiin, se on täysin utopistinen ajatuksenakin.

Toinen kummastuttava asia on kirjoituksessa se, että kirjoittaja kertoo "menettäneensä" miehensä, vaikka halveksii tätä. Miten joku voi olla parisuhteessa miehen kanssa, jota inhoaa ja halveksii? Eihän tuo mikään menetys ole, vaan helpotus.

"Sain reseptin kipulääkkeisiin mutta avomieheni ei koskaan apteekista hakenut lääkkeitä"

Hieman kummastuttavaa on, että et ole itse hakenut lääkkeitäsi vaan se kamala mies on päättänyt tästäkin asiasta. Miksi kirjoittaja on noin passiivinen ja aloitekyvytön ja kaikki on vaan muiden syytä???

Siitä olen samaa mieltä, että kenenkään miehen tahtoon ei sovi alistua, koska vastuun kantaa kuitenkin viime kädessä nainen itse tässä lapsentekokuviossa. Myöskään parisuhde tai avioliitto ei ole mikään tae siitä, että toinen jakaa vastuuta silloinkaan. Joka toinen avioliitto purkautuu ja lapset jäävät kuitenkin lähes aina äidille. Siksipä tämä aborttilaki tämmöinen on, että se jolla on kaikki vastuu, on myös oikeus vaikuttaa omiin asioihinsa.

Tuo viimeinen heitto eli abortinvastustajille jokaiseen kommenttiin liitetty tyypillinen saarna suluissa kyllä kertoo sen, että kirjoitus on keksitty. "Jokainenhan tietää..." :) Jos jokainen tietää, niin on kummallista ettei kirjoittaja itse sitä tiennyt eikä ole itse kantanut vastuutaan, vaan on vierittänyt vastuun muille :)

Eli vähän turhan läpinäkyvä juttu. :)

• Mutta...
        sosiologi kirjoitti:

Minusta on mahdoton yhtälö väittää, että joku pakottaa muka toisen aborttiin. Siellä lääkärissä kun asiaa ei muilta kysytä. Jos lääkärin vastaanotolla kertoo, että ei halua aborttia mutta joku siihen yrittää pakottaa, niin lääkäri ei lähetettä kirjoita kenenkään avomiehen tai muiden tahdosta huolimatta. Tällöin voi kertoa sille aborttia haluavalle kumppanille, että ei ole saanut lupaa aborttiin lääkäriltä. Ketään ei voi siis pakottaa aborttiin, se on täysin utopistinen ajatuksenakin.

Toinen kummastuttava asia on kirjoituksessa se, että kirjoittaja kertoo "menettäneensä" miehensä, vaikka halveksii tätä. Miten joku voi olla parisuhteessa miehen kanssa, jota inhoaa ja halveksii? Eihän tuo mikään menetys ole, vaan helpotus.

"Sain reseptin kipulääkkeisiin mutta avomieheni ei koskaan apteekista hakenut lääkkeitä"

Hieman kummastuttavaa on, että et ole itse hakenut lääkkeitäsi vaan se kamala mies on päättänyt tästäkin asiasta. Miksi kirjoittaja on noin passiivinen ja aloitekyvytön ja kaikki on vaan muiden syytä???

Siitä olen samaa mieltä, että kenenkään miehen tahtoon ei sovi alistua, koska vastuun kantaa kuitenkin viime kädessä nainen itse tässä lapsentekokuviossa. Myöskään parisuhde tai avioliitto ei ole mikään tae siitä, että toinen jakaa vastuuta silloinkaan. Joka toinen avioliitto purkautuu ja lapset jäävät kuitenkin lähes aina äidille. Siksipä tämä aborttilaki tämmöinen on, että se jolla on kaikki vastuu, on myös oikeus vaikuttaa omiin asioihinsa.

Tuo viimeinen heitto eli abortinvastustajille jokaiseen kommenttiin liitetty tyypillinen saarna suluissa kyllä kertoo sen, että kirjoitus on keksitty. "Jokainenhan tietää..." :) Jos jokainen tietää, niin on kummallista ettei kirjoittaja itse sitä tiennyt eikä ole itse kantanut vastuutaan, vaan on vierittänyt vastuun muille :)

synnytykseen pakottaminen on ilmeisesti mahdollista ihan vaan tän palstan kautta :DDD

• sosiologille
        sosiologi kirjoitti:

Kyllä tuota pakotusta vain tapahtuu, älä ole siinä suhteessa sinisilmäinen. Täälläkin sitä on saanut lukea joten tuskin ihan tuulesta temmattu juttu.
        On miehiä jotka ei halua lapsia yhtään enempää suhteeseensa. Ja on niitä jotka sitten ovat lähteneet lätkimään tilanteen rauettua.. Mutta uskon että koko suhde on jo ollut karilla, ennenmmin tai myöhemmin se kuitenkin olisi tapahtunut. Lapsi oli miehelle suuri helpotus kun se saatiin pois päiviltä.

• sosiologi
        Mutta... kirjoitti:

synnytykseen pakottaminen on ilmeisesti mahdollista ihan vaan tän palstan kautta :DDD

"synnytykseen pakottaminen on ilmeisesti mahdollista ihan vaan tän palstan kautta"

Ei tietenkään ole mahdollista, hassu ajatuskin. Mielipiteiden ilmaisu ei ole mitään muuta kuin mielipiteiden ilmaisua. Miten jonkun mielipide voisikaan vaikuttaa omiin ratkaisuihin yhtään mitenkään tosipaikan tullen. Enpä usko että kenelläkään ole mennyt reaalitodellisuus ja virtuaalitodellisuus niin pahasti sekaisin.

• sosiologille
        sosiologi kirjoitti:

"synnytykseen pakottaminen on ilmeisesti mahdollista ihan vaan tän palstan kautta"

Ei tietenkään ole mahdollista, hassu ajatuskin. Mielipiteiden ilmaisu ei ole mitään muuta kuin mielipiteiden ilmaisua. Miten jonkun mielipide voisikaan vaikuttaa omiin ratkaisuihin yhtään mitenkään tosipaikan tullen. Enpä usko että kenelläkään ole mennyt reaalitodellisuus ja virtuaalitodellisuus niin pahasti sekaisin.

Virtuaalitodellisuus, kah kyllä sitä täällä aika todenmukaisesti kehotettu toista tekemään abortti ja kerrotaan kuinka kamalaa se olisi ollut jos olisi syntynyt sellaiseen ja sellaiseen tilanteeseen. Ihmisiin pystyy vaikuttamaan media, niin miksi ei tällainen? minä näen taas suurena mahdollisuutena nettipalstat ihmisten tämän ajan "todellisuudeksi" joissa käydään kyselmässä mitä tehdään.
        Aika erikoista että sosiologi ajattelet ettei ihmiset toimi jonkun neuvojen mukaan täälläkin.

Eli olen ihan eri mieltä sosiologi mielipiteen vaikutuksesta, kyllä sillä vain täälläkin pystytään vaikuttamaan. Reaalitodellisuuttahan tämäkin on yhtä lailla kuin media jolla vaikutetaan ihmisen mieleen seuraavan päivän ruokaostoksiinkin tai jonkun tuotteen hankkimiseen. Mieli on vain kummallinen, kun riittävästi kuulet jotain asiaa tule se myös muuttamaan omaa mielipidettäsi, kuten jotkut linkit. Jotkut sanoo että nyt vasta tajusin että se pieni joka lapsi joka omasta mielestä oli solumöykky olikin ihka elävä pieni ihminen, eikä tulisi enää koskaan tekemään aborttia koska tajusi nimenomaan tämän palstan kautta kyseisen asian.
        Joten en mene sanomaan etteikö täällä pystytä vaikuttamaan manipuloivasti mielipiteiden kautta. Sinäkin teet sitä koko ajan, jos et satu huomaamaan.

• sosiologi

En tosiaankaan ole niin sinisilmäinen, että voisin edes teoriassa kuvitella mitään pakottamista näin tärkeässa asiassa. Sinisilmäisyyttä on uskoa ja uskotella muille että vastuun omista tekemisistään voi vierittää "pakottamisen" verukkeella muille. Mikäs sen mukavampaa vielä, jos se "avomies" on vielä muutenkin niin halveksittava ja huono ihminen, on sopiva syntipukki muutenkin.
      Ihmeellistä tietenkin on se, miksi joku näin huonon ja halveksittavan miehen kanssa on yleensä suostunut olemaan vapaaehtoisesti ja vielä intiimissä suhteessa. Kummallisia valintoja ihmiset tekee, toiset on huonoja, moraalittomia ja pakottavat vastenmielisiin tekohin ja siltli tällaisen kanssa haluaa jakaa elämänsä.

Olen kyllä ollut havaitsevinani, että aika paljon on sellaisia ihmisiä, jotka vierittää syyn toisen niskoille olipa kyseessä mikä tahansa asia, ei vain abortti. Näin kätevästi välttää itse vastuunkannosta ja käsittelemästä vaikeita asioita ja voi jättää vastuun kantamatta.

Eri asia on sitten jos ei henkinen ja älyllinen kapasiteetti riitä siihen että huolehtii itse asioistaan eli kyse ei ole alunperinkään oikeuskelpoisesta henkilöstä ja on täysin muiden ohjailtavissa tai holhouksen alainen. Sellaiset ei tosiaan vastaa tekemistään itse, mutta laissa on mainittu nämä tapaukset sitten erikseen.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      94
      4600
    2. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      226
      1823
    3. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      76
      1450
    4. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1150
    5. Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?

Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.
      Maailman menoa
      322
      1085
    6. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      105
      1070
    7. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      50
      1069
    8. Nojatuoli !

Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en
      80 plus
      147
      1027
    9. Mökille pariksi viikoksi hänen kanssaan

Ei teknologialaitteita. Niin ❤️
      Ikävä
      111
      1009
    10. Milloin ymmärsit

Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os
      Ikävä
      85
      964
    Aihe