Rahastosijoittaminen. Hupeniko rahat ?

En tunne ketään.....

Miten kävi Sinulle ? Minä luulin , että saan eläkeiässä nauttia voittorahoista, toisin kävi.

15

115

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oppirahat maksettu

Huijausta ovat. Samoin kävi minulle.

• En tunne ketään joka moiseen olisi rahansa laittanut.

• Opittu on.

Puolet sinunkin tutuista on niin tehnyt, mutta kukaan rahansa hävittänyt ei kehtaa tunnustaa.

Esim kuukausisäästäjiä 50€ /kk rahastoihin on "miljoonia".
        Lapsille oli tarkoitus tehdä tiliä, mutta ei onnistunut.

• plussalla yhä

Pääomasta ei ole vielä huvennut mitään, tuostosta on, mutta rauhallisena kun odottaa, niin kyllä ne sieltä taas nousee.

• Nousut ja laskut kuuluvat asiaan. Jos ei ole varaa odottaa pitkään, ei pidä yrittää ahnehtia suuria voittoja suurella riskillä vaan etsiä matalariskisiä vaihtoehtoja, esimerkiksi korkorahastoja.

Eiköhän miulla raha riittäne kaurapuuroon ihan kuolemaani asti.

• demeter

Minä olen aina kuluttanut niin vähän, että rahaa jäi yli silloin kun asunto oli maksettu ja tein kokopäivätyötä. Rahan liikkeet eivät ole minua suuremmin kiinnostaneet ja kun kiva virkailija suositteli jotakin rahastoa, sijoitin siihen pienen summan, en ahneuttani vaan uteliaisuuttani.
      Hävisin 700 euroa ja yllätykseni oli suuri, kun sain tappiostani verovähennyksen.
      Verottajakin on siis sijoittajan puolella vähentämässä hänen riskiään.

• niukkis

Miksi myit?

• demeter
        niukkis kirjoitti:

Miksi myit?

Myin kun tarvitsin rahaa ja huomasin, ettei minun kiinnostukseni riitä saatavieni seurailuun... Rupesi muutenkin riepomaan koko homma, noin aatteelisesti..))

• Eiks nii

• demeter

• niukkis

Pahemmin takkiin osakkeissa.

Rahastoni ovat pärjänneet hyvin.
      Euroopassa ja Suomessa on ollut laskua mutta määrät ovat pieniä eikä ole mitään tarvetta realisointiin joten antaapi olla.

Intia ja Latin Amerika ovat hyvässä tasossa hankintahetkeen nähden.
      Talomme julkisivu- ja viemärirempan vuoksi jouduin viime vuonna myymään hieman latin A.ta.
      Verohan siitä tietenkin meni.

Osakkeissa tuli takkiin SKOP:ssa. Onneksi pienehkö summa mutta ahneus kostautui.

2008, kun olisi täytynyt tehdä ratkaisuja, olimme kiertelemässä Kiinan sisämaata jossa nettiyhteydet olivat, jos niitä oli, aivan surkeat.
      2009:n alkuvuodesta myin yhden pankin intian pois hyvällävoitolla.
      Makasin rahojen päällä muutaman kuukauden ja sitten, kun oskkeet olivat tulleet alas, merkkasin kolmea suomalaista, osinkoja maksavaa yritystä.

Niiden hittojen alamäki vaan jatkui.

Parhaaseen tilanteeseeni verrattuna olin pahimmoillaan 6-numeroisessa kuopassa osakkeiden vuoksi.
      Elpyminen ja varovaiset, lyhyet kaupat ovat korjanneet tilannetta mutta pakkasella olen edelleen.
      En rahastojen, vaan osakkeiden vuoksi.

Yritän pärjäillä.
      Elpyminen ja lyhyet kau

• Hetkessä elävät naisihmiset?

Koska meillä melkein kaikki on yhteistä niin yritin aikanaan pitää vaimoani tilanteen tasalla vaatimattomien sijoitustemme muutosten ja kehityksen suhteen.
      Ei kiinnostunut, ei sitten millään!

Sen sijaan, pankkien tiliotteet ja luottokortin yhteenveto ovat kuukausittaisen tutkiskelun kohteena.
      Nuo eivät puolestaan kiinnosta minua.
      Jonkun hiivatin ketjun bonukset kaikkein vähiten!
      Eihän tapahtuneelle enää mitään voi!

"Hilseilemättömiä" eläkepäiviä olemme elelleet yli 10-vuotta.

Edes leskeytymisen taloudelliset seuraamukset eivät kiinnosta vaimoani.
      Käytännön ihmisenä muut asiat ajavat ohitse.

• demeter

"Äidit vain nuo toivossa väkevät .." jne (laiska-lasse). Teillähän on ihan Lutherin meininki. Hän katsoi että mies tienaa ja vaimo säästää...

• demeter kirjoitti:

"Äidit vain nuo toivossa väkevät .." jne (laiska-lasse). Teillähän on ihan Lutherin meininki. Hän katsoi että mies tienaa ja vaimo säästää...

Heitit huulena mutta noin on ollut ja on vieläkin.

Onkohan pulavuosiemme aikainen talousvastuu jättänyt jälkensä vaimoni asenteisiin.
        Muutenkin, minun "kotiutumiseeni" saakka vaimo hoiti kaiken maksuliikenteen.

• ehkä vielä voittoa
        laiska-lasse kirjoitti:

Heitit huulena mutta noin on ollut ja on vieläkin.

Onkohan pulavuosiemme aikainen talousvastuu jättänyt jälkensä vaimoni asenteisiin.
        Muutenkin, minun "kotiutumiseeni" saakka vaimo hoiti kaiken maksuliikenteen.

Lopetin tänään rahastosäästämisen.Luin Marko Erolan kirjan,Paras sijoitus .
        Se kertoo tyhjentävästi ,mitä normi osakesijoittajan tarvitsee tietää.l
        Mielestäni tosi hyvä kirja !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      75
      4547
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3793
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      147
      3509
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      41
      1992
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1239
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      125
      1064
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      136
      991
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      933
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      847
    Aihe