Työssäkäyntialueeseeni kuuluu kaupunki 50 km:n päässä. Sinne ei ole suoria julkisia yhteyksiä, vaan täytyy kiertää niin, että matkaa tulee 106 km.
Ensimmäinen yhteys olisi 5.30 ja se olisi perillä 7.45 (välillä bussinvaihto). Työ alkaa kuitenkin jo klo 7.00.
Voisin saada työajan siirretyksi alkamaan klo 8.00. Kotiinlähtö olisi klo 17.15 ja vaihdon jälkeen olisin kotona klo 19.50.
Työpäivä olisi matkoineen 14h20min.
Irtolippujen hinnaksi yhden päivän aikana muodostuisi 37.60 €. Päivästä kertyisi nettoansiona 67.20 €.
Näillä eväillä tuntipalkaksi muodostuisi ~ 2 € / h, jos matkat lasketaan mukaan.
Puoliväliin matkaa voisin hankkia työmatkalippusarjan, mutta en perille saakka. En nyt laske enempää.
Työssäkäyntialueesta
22
118
Vastaukset
- 12+16
Itse ostaisin halvan auton ja huristelisin sillä töihin ja palaisin työpäivän jälkeen kotiin kaupan kautta. Tosin uskoisin, että viereisessä kaupungissa käy omalta kylältä porukkaa töissä ja kehittelisin kimppakyytejä.
Mutta turha sitä on töihin mennä jos ei bussi aja vierestä, kannattaa jäädä kotosalle kortiston karkkirahoilla. Töistä voisi saada sentään palkkaa, työkavereita ja elantoa mutta mitä turhia, harkitse asiaa sitten kun bussilinjat alkaa ajamaan kodon vierestä työpaikan pihaan.- ap.
Ostaisitko tonnin auton? Millä rahalla luottotiedoton ostaa?
Kaikilla ei ole edes ajokorttia. - ap.
Mitenkäs, kun tarvitsen 8 tunnin yöunet, niin missä välissä näen alakouluikäisiä lapsiani?
- 12+16
Kuten sanottu, monet ihmiset pääsevät työpaikalle ja sieltä kotiin suht useinkin. Monet myös muuttavat työn perässä, järjestävät kimppakyytejä, ostavat auton, ajavat ajokortin. Mitä heikompien julkisten yhteyksien päässä ihmiset asuvat sitä useammin liikkuminen järjestetään pyörällä, autolla, mopolla, mopoautolla, mönkijällä, venellä, traktorilla.
Monilla työttömillä myös on talous kuralla mutta sitä hanakammin työttömät yrittävät päästä töihin ja saadakseen sitä PALKKAA mikä yleensä parin kuukauden tilipussin jälkeen alkaa helpottamaan sitä alituista rahapulaa.
Harvemmin olen myös kuullut, että tuntipalkkaa saadaan työmatkoista. Harvemmin olen myös kuullut, että työttömän tuntipalkka olisi kovin kaksinen, istuessaan bussissa, bubissa, sohvalla, sängyssä.
Mutta joo, kuten kirjoitin, älä vaivaudu. Tee anomus jos joku haluaisi päivittäinhakea sinut kotoa töihin. Tai vaadi että bussilinja vedetään kotioveltasi työpaikan pihaan. Jää ihmeessä odottamaan, ei sitä ennen kannata töihin mennä. Etenkin kun työmatkalta saa niin kehnoa tuntipalkkaa.- ap.
Mutta kun tuolla toisaalla sosiaaliviranomaiset uhkaavat huostaanotolla, kun äiti lähtee aamuvarhaisella töihin!
- 12+16
ap. kirjoitti:
Mutta kun tuolla toisaalla sosiaaliviranomaiset uhkaavat huostaanotolla, kun äiti lähtee aamuvarhaisella töihin!
Juu varmasti näin tapahtuu jokaiselle työssäkäyvälle lapsiperheelle! Kaikki ovat jättäneet lapset yksin kotiin ja ne ovat huostaanotettu, yhdelläkään vuorotyötä tekevällä ei ole lapsia kotona enää, kaikki ovat huostaanotettu. Se on se iso riski, mikä tapahtuu kun uskaltautuu töihin. Jotkut ovat kyllä onnistuneet huhupuheiden mukaan välttämään huostaanoton ja käymään töissä, jopa vuosien ajan. Mikä on kyllä ihmeellistä!
- ap.
12+16 kirjoitti:
Juu varmasti näin tapahtuu jokaiselle työssäkäyvälle lapsiperheelle! Kaikki ovat jättäneet lapset yksin kotiin ja ne ovat huostaanotettu, yhdelläkään vuorotyötä tekevällä ei ole lapsia kotona enää, kaikki ovat huostaanotettu. Se on se iso riski, mikä tapahtuu kun uskaltautuu töihin. Jotkut ovat kyllä onnistuneet huhupuheiden mukaan välttämään huostaanoton ja käymään töissä, jopa vuosien ajan. Mikä on kyllä ihmeellistä!
Yyhoilla on kuule vähän eri tilanne kuin molempien vanhempien perheillä!
- 12+16
Juu tottakai on! Sehän on täysin mahdotonta, ei yh pysty menemään aamusella töihin, saada palkkaa, hoitaa talouttaan, hoitaa lapsiaan jollei yhteiskunta järjestä kyytiä kotiovelta työpaikan ovelle, maksa tuplapalkkaa tai hoida lapsille privaatti hoitajaa.
Eiku siis juu muistinkin, että muutama yh äiti olis kuitenkin käynyt töissä. Mutta juu älä vaivaudu.
Mutta juu et taida kuitenkaan seuraavaksi siltikään pystyä menemään töihin, kun olet loppupeleissä seuraavaksi liian sairas. Ainut homma mitä pystyt tekemään on varmaankin johtajan pesti etätyönä kotona, huippupalkalla ja osapäiväisesti.- ap.
'johtajan pesti etätyönä kotona, huippupalkalla ja osapäiväisesti'
Tunnistan itseni, mutta mitä pahaa siinä on, että ihmisellä on tavoitteita! Minä hallitsen johtamisen etäältä, palkasta voidaan sopia ja osapäiväisyydessä ei ole mitään pahaa! - 12+16
ap. kirjoitti:
'johtajan pesti etätyönä kotona, huippupalkalla ja osapäiväisesti'
Tunnistan itseni, mutta mitä pahaa siinä on, että ihmisellä on tavoitteita! Minä hallitsen johtamisen etäältä, palkasta voidaan sopia ja osapäiväisyydessä ei ole mitään pahaa!Loistavaa! Asiahan järjestyi kuin itsestään, ei tarvitse enempää mietiskellä. Ei muuta kuin firma pystyyn ja johtajan töihin. Luulisin että saat johtaa niin etäältä kuin haluat ja palkasta ja työajoistakin pääset varmasti itsesi kanssa sopuun. Ainahan sitä sanotaan, että jokaiselle löytyy jotain ja on postiivista, että hallitset tämän etäältä johtamisen.
Enää ei puutu kuin ne johdettavat työntekijät. Mutta vinkki tyohon työntekijöiden rekrytointiin. Olen kuullut huhupuhetta että kannattaa palkata yh, he pystyvät parhaiten tuohon etätöihin, etenkin jos he asuvat huonojen julkisten liikenneyhteyksien päässä. Lisäksi yh välttävät huostaanoton, eikä tarvitse etänäkään kuunella kitinää kun työmatkan ajalta maksetaan liian huonoa palkkaa.
Näin se homma etenee, kun sen oikein oivaltaa - ap.
12+16 kirjoitti:
Loistavaa! Asiahan järjestyi kuin itsestään, ei tarvitse enempää mietiskellä. Ei muuta kuin firma pystyyn ja johtajan töihin. Luulisin että saat johtaa niin etäältä kuin haluat ja palkasta ja työajoistakin pääset varmasti itsesi kanssa sopuun. Ainahan sitä sanotaan, että jokaiselle löytyy jotain ja on postiivista, että hallitset tämän etäältä johtamisen.
Enää ei puutu kuin ne johdettavat työntekijät. Mutta vinkki tyohon työntekijöiden rekrytointiin. Olen kuullut huhupuhetta että kannattaa palkata yh, he pystyvät parhaiten tuohon etätöihin, etenkin jos he asuvat huonojen julkisten liikenneyhteyksien päässä. Lisäksi yh välttävät huostaanoton, eikä tarvitse etänäkään kuunella kitinää kun työmatkan ajalta maksetaan liian huonoa palkkaa.
Näin se homma etenee, kun sen oikein oivaltaaSitä paitsi kun tuo alun työnantaja kuuli, missä asun, niin hän itse haukkui julkiset yhteydet eikä palkannut minua!
Oletko itse töissä vai tarvitsetko työnjohtajaa?
- 12+16
Ääs, kunhan välillä surffaan netissä katselemassa, ihmisten pieniä murheita.Mun palkka vaihtui eläkkeen karkkirahoihin, kun olen tässä pienten lasten äitinä ja kesken työuraani henkeäni heittämässä.
Mut jos tästä ihmeparanen, niin lupaan palkata sut työnjohtajaksi. Mikäli saan entisen oman työni takaisin. - 25
"""Työssäkäyntialueeseeni kuuluu kaupunki 50 km:n päässä. Sinne ei ole suoria julkisia yhteyksiä, vaan täytyy kiertää niin, että matkaa tulee 106 km.""
Onko siinä vettä välissä?
Mikä on se paikka johon joutuu taksillakin kiertämään?- ap.
Ei ole vettä välissä. Valtatiestä on kysymys, mutta tällä välillä ei liikennöi bussit ollenkaan. Junarataakaan ei ole kuin rahtiliikenteelle.
- Sossupummi
Oma auto olisi kyllä suotavaa tai muutto lähemmäksi (riippuu tietysti onko pitkä/lyhyt työsuhde tarjolla). 14 tuntinen risat on työpäiväksi ( ajomatka) fyysisesti/psyykkisesti liian uuvuttavaa tai no riippuu onko mielekästä hommaa. Kannattaa kyllä harkita tarkoin kaikki jutut esim. taloudellinen hyöty,hyvinvointi ja muut vaikuttavat tekijät. Sitten voi olla aika huono idea jos et pysty järjestämään matkoja muulla tavalla tai tehdä muuttoa. Hyvän asunnon saantikaan ei ole itsestään selvyys ja takuuvuokra rahojen kasaaminen voi olla vaikeaa.
- ap.
Vuokratyöstä ja työtarjouksesta oli kyse.
- Sossupummi
ap. kirjoitti:
Vuokratyöstä ja työtarjouksesta oli kyse.
Kuinka pitkäksi aikaa olisi sopimus?
- ap.
Sossupummi kirjoitti:
Kuinka pitkäksi aikaa olisi sopimus?
Eivät vuokratyöt ikuisia ole.
- Sossupummi
ap. kirjoitti:
Eivät vuokratyöt ikuisia ole.
Ei ole ei mutta olisi edes jonkin asteinen tieto asiasta kuinka pitkäksi aikaa töitä riittää. Sitten jos on epäselvää kuinka pitkäksi aikaa työt riittää niin siinä vaiheessa itse todennäköisesti jättäisin väliin. Lyhyet pätkähommat ei vaan kannata paitsi jos haluaa kartuttaa työkokemusta.
- ap.
Sossupummi kirjoitti:
Ei ole ei mutta olisi edes jonkin asteinen tieto asiasta kuinka pitkäksi aikaa töitä riittää. Sitten jos on epäselvää kuinka pitkäksi aikaa työt riittää niin siinä vaiheessa itse todennäköisesti jättäisin väliin. Lyhyet pätkähommat ei vaan kannata paitsi jos haluaa kartuttaa työkokemusta.
Alle vuoden olisi ollut kesto.
- Sossupummi
ap. kirjoitti:
Alle vuoden olisi ollut kesto.
Aika paljon huonoja puolia verrattuna hyötyyn. Itse jättäisin tuon homman väliin lähinnä huonon taloudellisen hyödyn takia,työsuhteen lyhyys,pitkät työpäivät ja matkat. Hyötynä lähinnä työkokemus ja se että voi ehkä saada lisää töitä samasta paikkaa.
- fakta homma
Ei kukaan työnantaja ole niin hullu, että palkkaa työntekijän jostain hevon kuusesta, ja jonka voimat menee matkoihin eikä työntekoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1156996Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M1084757L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa564010TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a133354Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu6982100Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?2401469- 661368
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581338Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j531296Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise12982