Asun v. 1981 rakennetussa omakotitalossa. Talon ikkunapellit on tehty mustalla muovilla pinnoitetusta pellistä. Lännenpuoleisista pelleistä on pinnoite lähtenyt paloina irti. Olen ajatellut maalata ko pellit peltikattomaalilla. Onko palstalaisilla vinkkiä kertoa miten jäljellä olevan pinnoitteen saan poistettua vähimmällä vaivalla? Vai olisiko helpointa hankkia uudet ikkunapellit?
Ikkunapellin maalaus.
6
9912
Vastaukset
- voi miksi näitä
Helpoin tapa on kutsua ammattilainen tekemään homma. Jos siis helpointa tapaa etsit.
- asdtty
yhdyn kyllä edelliseen.
- }}}
Sitten olet väärällä palstalla
- Sadoluksia pintaan..
Riippuu nyt vähän siitäkin kuinka isolta osalta muovi on kuorinut ja onko jäjellä olevat kuinka lujasti kiinni. Aika toivoton homma on alkaa muoveja poistaan kokonaan mutta jos rapsuttelet irtonaiset (hyvä värkki siihen on terävä teräinen lasikaavin ymv.), hiot hiukan muovin reunoja tasaiseksi ja muutenkin kevyesti kauttaaltaan, pyyhkäiset tärpätillä ja päälle puolikiiltävä alkydimaali.
Omasta kokemuksesta, peltikattomaali on siitä huono maali noin yleensäkin, että se ei ole kovin elastista. Itse aikoinani putsasin hilseilleet peltikattomaalit tyysti pois ikkunapelleistä ja vedin tilalle sadoluksin. Hyvin on pysynyt jo toistakymmentä vuotta eikä lähde kuoriin vaikka pelteihin on pieniä kolhujakin tullut. Peltikattomaali oli ollut pelleissä kymmenisen vuotta ja lasikaapimella lähti kuin tyhjää vaan, rapina vaan kuulu kun työnteli kaavinta. Luulenpa, että sadoluksi ei vastaavilla konsteilla pois lähde eli on kiinni kun tauti. - Peltipena
Joo-oh.
Tilaa vesikattorakenteisiin ja pellityksiin erikoistunut yritys paikalle tekemään arvio pelleistäsi. Samalla saat varmaan tarjouksen kouruista ja syöksyistä, jos ovat huonossa hapessa.
Tilattuasi älä odota palvelua muutamaan kuukauteen, mutta kannattaa odottaminen kannattaa.- Örs
Voi että mitä luusereita täällä palstalla. Tilaatte varmaan sähkömiehen vaihtamaan kattolampun?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1396639
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495719- 1234881
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523882- 623051
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242392- 352248
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152187