Ainoa todiste Jumalan olemassaolosta on Raamattu.
Ainoa todiste siitä että Raamattu on oikeassa on se että Raamattu itse niin väittää.
Miten tästä kehäpäätelmätä pääsee ulos? Ei millään muulla kuin järjellä ja logiikalla.
Jos ei ole järkeä eikä loogista ajattelukykyä, pysyy uskossa.
Raamattu = ihmisen sana
17
<50
Vastaukset
- Näin on
En voi väittää vastaan.
- Valot sammuu
Seurakunta hiljenee.
- Arto T
"Jos ei ole järkeä eikä loogista ajattelukykyä, pysyy uskossa."
Niin mitä tähän Raamattu sanoo
Luuk:10
21 Silloin Pyhä Henki täytti Jeesuksen riemulla, ja hän sanoi:
"Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, siitä, että olet salannut tämän järkeviltä ja viisailta mutta olet ilmoittanut sen lapsenmielisille. Näin sinä, Isä, olet hyväksi nähnyt.
22 "Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni. Ei kukaan muu kuin Isä tiedä, kuka Poika on. Eikä sitä, kuka Isä on, tiedä kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa."- *
Niin sanoo. Mitä sitten?
- täs se taas nähtii
Todistit juuri, ettet tiedä itse mitään Raamatusta ja sen vääjäämättömästä historiallisesta dokumenttiarvosta.
Thmä on tyhmä, sille emme voi mitään!!! Mutta muista, sinä tulet ITSE maksamaan mittaamattoman kalliin laskun tyhmyydestäsi.- *
Voit sanoa Raamatusta mitä haluat, mutta mitään yliluonnollista siinä kirjassa ei ole.
Se ei myöskään todista minkään yliluonnollisen olion olemasaoloa.
Raamatussa ei ole mitään muuta kuin itsestäänselvyyksiä ja satuja.
Se on ihmisten kirjoittava tarukokoelma siinä missä Kalevala ja moni muu. - circulum
* kirjoitti:
Voit sanoa Raamatusta mitä haluat, mutta mitään yliluonnollista siinä kirjassa ei ole.
Se on ihmisten kirjoittava tarukokoelma siinä missä Kalevala ja moni muu.nm.* on ilmeisen heikkouskoinen.
Room. 14:1
Heikkouskoista hoivatkaa, rupeamatta väittelemään mielipiteistä. - *
circulum kirjoitti:
nm.* on ilmeisen heikkouskoinen.
Room. 14:1
Heikkouskoista hoivatkaa, rupeamatta väittelemään mielipiteistä.circulum on ilmeisen taikauskoinen.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Taikausko - von bulke
* kirjoitti:
Se on ihmisten kirjoittava tarukokoelma siinä missä Kalevala ja moni muu.Milloin sinä olet Raamatun lukenut, viimeksi.? No se oli kysymys, jonka vastauksen tiedämmekin jo. Eihän Raamattu tietysti avaudu muutenkaan uudestisyntymättömälle ihmiselle.
Joka tapauksessa, sinähän saat elää "omassa uskossasi", mihin sitten uskotkin. - *
von bulke kirjoitti:
Milloin sinä olet Raamatun lukenut, viimeksi.? No se oli kysymys, jonka vastauksen tiedämmekin jo. Eihän Raamattu tietysti avaudu muutenkaan uudestisyntymättömälle ihmiselle.
Joka tapauksessa, sinähän saat elää "omassa uskossasi", mihin sitten uskotkin.Mihin se liittyy milloin luin Raamatun viimeks?
Se ei poista sitä tosiasiaa että Raamattu->Jumala->Raamattu on kehäpäätelmä, vaikka en olisi koskaan edes nähnyt Raamattua.
(jos tuo kysymys oli minulle tarkoitettu)
Kuten kirjoitin:
Ainoa todiste siitä että Raamattu on oikeassa on se että Raamattu itse niin väittää.
Tuo väite on tosi. Jos olet eri mieltä niin perustele. - von bulke
* kirjoitti:
Mihin se liittyy milloin luin Raamatun viimeks?
Se ei poista sitä tosiasiaa että Raamattu->Jumala->Raamattu on kehäpäätelmä, vaikka en olisi koskaan edes nähnyt Raamattua.
(jos tuo kysymys oli minulle tarkoitettu)
Kuten kirjoitin:
Tuo väite on tosi. Jos olet eri mieltä niin perustele.Jos sinä tunnet Raamatun, ja olet tätä mieltä edelleen, niin mikäpä siinä. Me uskovaiset tunnemme Jumalan, joka itsensä meille on ilmoittanut Raamatussa. Ennen kaikkea Jumala on Jeesukseen Kristukseen uskovalle sinetiksi Pyhän Henkensä. Me olemme siis Jumalan lapsia ja matkalla taivaaseen. Meidän jokaisen uskovan "kehäpäätelmät" ovat loppuneet uskoon tuloon. Herra on meidät vapauttanut kaikesta joutavasta filosofoinnista, joka ei mihinkään johtaisikaan. Sitä joko uskoo, tai ei usko. Ilmeisesti sinun kohtalosi on olla uskoon tulematta. Mene ja tiedä.
- *
von bulke kirjoitti:
Jos sinä tunnet Raamatun, ja olet tätä mieltä edelleen, niin mikäpä siinä. Me uskovaiset tunnemme Jumalan, joka itsensä meille on ilmoittanut Raamatussa. Ennen kaikkea Jumala on Jeesukseen Kristukseen uskovalle sinetiksi Pyhän Henkensä. Me olemme siis Jumalan lapsia ja matkalla taivaaseen. Meidän jokaisen uskovan "kehäpäätelmät" ovat loppuneet uskoon tuloon. Herra on meidät vapauttanut kaikesta joutavasta filosofoinnista, joka ei mihinkään johtaisikaan. Sitä joko uskoo, tai ei usko. Ilmeisesti sinun kohtalosi on olla uskoon tulematta. Mene ja tiedä.
Vaikuttaa vähän siltä että itse usko on se tärkein asia monelle. Se onko uskon kohde olemassa vai ei on yhdentekevää.
Itse en voisi kuvitellakaan uskovani jotain vain siksi että se olisi mielestäni mukavaa tai lohdullista. Minulle pääasia on se mikä on totta, eikä se mikä on mukavaa.
Olisihan se mukavaa jos esim. elämä jatkuisi kuoleman jälkeen, mutta luonto ei toimi sen mukaan mikä minun mielestäni on mukavaa. Luonnonlait ovat ne mitkä ovat ja ne me tunnemme erittäin hyvin.
Jos joku väittää että on olemassa jotain niin suurta, ihmeellistä ja mahtavaa kuin Jumala, niin siihen vaaditaan erittäin suuri määrä todisteita ennen kuin siihen kannattaa uskoa.
Jos minä sanon että naapurillani on koira, saatat uskoa sen ilman todisteita.
Tämä siksi koska monella on koiria kotona.
Jos taas sanon että naapurillani on lohikäärme, niin siihen tuskin uskot ilman todisteita. Tuskin uskoisit siihen vaikka minulla olisi kirja jossa lukee että naapurillani on lohikäärme.
Miksi siis uskovaiset käyttävät järkeä ja loogista ajattelukykyä kaikissa muissa elämän vaiheissa, paitsi tässä yhdessä asiassa? Kyllä minä kirjan tunnen ja sen historialliset arvot. Näkymättömien jumalien todistaminen on uskon varassa. Uskoohan lapsikin peikkoihin ja muumeihin.
- Jälleen kerran
Turha aloitus.
- Taas kerran
Turha kommentti
- Inhottava realisti
Itse asiassa, missään kohtaa Raamattua ei edes taideta väittää, että se olisi totta.
Monien tarinoiden vertauskuvallisuuden ymmärtänevät muut paitsi fundamentalistit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m3385724- 765199
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484266- 523901
- 463597
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1543331Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1003144Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky302869- 432249
- 492185