Nykypäivän tanssisuuntauksessa on aikamoinen paino tanssiseuroilla. Katsoin aivan mielenkiinnosta oman paikkakuntani (Turku, Sekahaku, Littoisten lava, tunnit ma,ti,ke) tulevan kesän opetus tarjontaa. Jo vähälläkin vilkaisulla näkee että kädenalitanssit ovat seuran opetus suosiossa, mutta laskinpa tunnit yhteen ja sain tuloksen 84 kurssia *2h = 168 opetus tuntia ja näin se jakaantui. Fusku 24h. hidasvalssi 24h. bugg 20h. rumba 20h. cha cha 20h. jive 12h. fox 12h. tango 8h. ja loput eli valssi, humppa, polkka, masurkka, kävelyhumppa, kävelyjenkka ja ohiaskel tango kukin 4h. Yhteenveto, siis keskilattian kädenalitanssit 5lajia 96h. huom. 5lajia ja loput 10 lajia 72h.
Tanssiseurat/kädenalitus tanssit.
50
932
Vastaukset
- Asiakaslähtöistä
Eiköhän tuo vastaa aika hyvin kysyntää.
- lisää foksia
Kyllä vastaa, mutta missä oppii lissää foksin kuvioita ja taitoja kun ei juuri ole jatko tunteja, jatko tunteja saatikka konkaritunteja. Aivan sama juttu tangossa. Vertailuksi sekahaun kesän jatkotunnit 56h. cha cha 10h. rumba 10h. fusku 10h. bugg 8h. hidasvalsi 8h. tango 4h. ja foksi 2h. Kyllä cha cha, rumba, jive ym. kädenalitanssit kehittyvät kokoajan, jos ei muuten niin show ja kilpamailman kuvioilla. Ehkä sittenkin on niin, että kun lähdetään tanssimaan foksia ja tangoa niin ne ovat huomattavan paljon vaikeampia tansseja kuin kädenalitanssit. Mitä tiiviimpi kontakti sen suurempi merkitys yhteistyöllä ja yhteen sopivuudella ja myös virheet korostuvat.On siis mukavampi opetella helpompia kädenalitansseja.
- Beatrokki
lisää foksia kirjoitti:
Kyllä vastaa, mutta missä oppii lissää foksin kuvioita ja taitoja kun ei juuri ole jatko tunteja, jatko tunteja saatikka konkaritunteja. Aivan sama juttu tangossa. Vertailuksi sekahaun kesän jatkotunnit 56h. cha cha 10h. rumba 10h. fusku 10h. bugg 8h. hidasvalsi 8h. tango 4h. ja foksi 2h. Kyllä cha cha, rumba, jive ym. kädenalitanssit kehittyvät kokoajan, jos ei muuten niin show ja kilpamailman kuvioilla. Ehkä sittenkin on niin, että kun lähdetään tanssimaan foksia ja tangoa niin ne ovat huomattavan paljon vaikeampia tansseja kuin kädenalitanssit. Mitä tiiviimpi kontakti sen suurempi merkitys yhteistyöllä ja yhteen sopivuudella ja myös virheet korostuvat.On siis mukavampi opetella helpompia kädenalitansseja.
Foksia soi riittävästi. Suuri osa buggista ja monista muistakin voi tanssia myös foksina ja itseasiassa ovatkin perusrytmiltään foksia. Myös kaikki swingit ja rokit mitkä tanssitaan fuskuna, voi tanssia myös foksina. Monet rokit swingit ja vastaavat ovatkin vain monipuolistamassa foksitanssijoiden tanssimusiikkivalikoimaa. Ja kaikki beat-rytmit voi tanssia foksina, vaikka se tarkempi beat-rytmi olisi jotain muutakin esim. beat-rock 'n' rollia tai twistiä.
Mihinkään muuhun tanssilajiin ei soiteta niin runsaasti sopivaa musiikkia kuin foksiin. - Musaa on!
Beatrokki kirjoitti:
Foksia soi riittävästi. Suuri osa buggista ja monista muistakin voi tanssia myös foksina ja itseasiassa ovatkin perusrytmiltään foksia. Myös kaikki swingit ja rokit mitkä tanssitaan fuskuna, voi tanssia myös foksina. Monet rokit swingit ja vastaavat ovatkin vain monipuolistamassa foksitanssijoiden tanssimusiikkivalikoimaa. Ja kaikki beat-rytmit voi tanssia foksina, vaikka se tarkempi beat-rytmi olisi jotain muutakin esim. beat-rock 'n' rollia tai twistiä.
Mihinkään muuhun tanssilajiin ei soiteta niin runsaasti sopivaa musiikkia kuin foksiin.Aivan ja tässä näet kuinka tärkeää olisi oppia tanssimaan foksia monipuolisesti! Tansittavaa musaa foksille vaikka kuinka paljon, mutta opetusta suhteessa kyseiseen lajiin kaikista vähiten. Kun katsoo niinsanotun foksin tanssimista, niin onhan se suurimmakseen osakseen aivan hirveän näköistä kävelemistä, osataan ehkä HHnn, neljänneskäännös, vasen- ja oikeakäännös, mutta harvempi osaa edes enää pivottia,pistoa,promea saatikka monimutkaisempia kuvioita, ehkä teoriassa tietää muttei ole tekniikkaa ja varmuutta käyttää niitä. Uskallampa väittää että tanssijat osaavat hitaaseen valssiin enemmän kuvioita kun foksiin. Erilukunsa on sitten tekniikka joka on kaiken A ja O tanssinautinnolle.
- Lisää riemua
lisää foksia kirjoitti:
Käy tansseissa, kyllä sielläkin oppii. Ka ja sylitansseissa on molemmissa helppoa ja vaikeaa. Miksi tehdä itse lavatanssistaan vaikeaa, kun normaali riittää.
- Mykkä pilisti
Musaa on! kirjoitti:
Aivan ja tässä näet kuinka tärkeää olisi oppia tanssimaan foksia monipuolisesti! Tansittavaa musaa foksille vaikka kuinka paljon, mutta opetusta suhteessa kyseiseen lajiin kaikista vähiten. Kun katsoo niinsanotun foksin tanssimista, niin onhan se suurimmakseen osakseen aivan hirveän näköistä kävelemistä, osataan ehkä HHnn, neljänneskäännös, vasen- ja oikeakäännös, mutta harvempi osaa edes enää pivottia,pistoa,promea saatikka monimutkaisempia kuvioita, ehkä teoriassa tietää muttei ole tekniikkaa ja varmuutta käyttää niitä. Uskallampa väittää että tanssijat osaavat hitaaseen valssiin enemmän kuvioita kun foksiin. Erilukunsa on sitten tekniikka joka on kaiken A ja O tanssinautinnolle.
Kyllä sun silmä varmasti sairastaa kun joudut todistamaan sen kaiken surkeuden lavoilla. Itse en maksaisi pääsylippua siitä, että pääsisin vahtaamaan hirveän näköistä menoa, vaan tanssin itse.
Vaikuttaa, että toisten tarkkailu on sinulle tekniikkaakin suurempi nautinto. - foksia
Mykkä pilisti kirjoitti:
Kyllä sun silmä varmasti sairastaa kun joudut todistamaan sen kaiken surkeuden lavoilla. Itse en maksaisi pääsylippua siitä, että pääsisin vahtaamaan hirveän näköistä menoa, vaan tanssin itse.
Vaikuttaa, että toisten tarkkailu on sinulle tekniikkaakin suurempi nautinto.Aivan, olet oikeassa. Tanssin myös itse, enkä jouda vahtaamaan. Haluaisin kuitenkin itse oppia nimenomaan foksia enemmän, koska se käy niin moneen musiikkilajiin ja sillä pärjäisi periaatteessa vaikka koko illan, sen takia korostan foksituntie vähyyttä. Harmittaa kun osaa muita tasseja paremmin kuin niin suosittua perus tanssia.
- Taka Jalkanen
foksia kirjoitti:
Aivan, olet oikeassa. Tanssin myös itse, enkä jouda vahtaamaan. Haluaisin kuitenkin itse oppia nimenomaan foksia enemmän, koska se käy niin moneen musiikkilajiin ja sillä pärjäisi periaatteessa vaikka koko illan, sen takia korostan foksituntie vähyyttä. Harmittaa kun osaa muita tasseja paremmin kuin niin suosittua perus tanssia.
Jos osaa foksia hyvin ja muita lajeja erinomaisesti, niin tilanne ei ole lohduton. Nautintoa ei opeteta, se koetaan itse.
- Hyvin ja hyvin ?
Taka Jalkanen kirjoitti:
Jos osaa foksia hyvin ja muita lajeja erinomaisesti, niin tilanne ei ole lohduton. Nautintoa ei opeteta, se koetaan itse.
Mitä sinulle tarkoittaa "osaa fokasia hyvin" ?
- Vaikeaa!
lisää foksia kirjoitti:
Olen samaa mieltä, että sylitanssit ovat vaikeampia kuin kädenalitukset ja siitä varmaan johtuu myös vanhempien innostus näistä lajeista. Myös huomannut lavoilla kunka kädenalittaja proot kävelevät tagot ja foksit parinsa kanssa yks, kaks, kol, nel, yks, kaks, kol, nel, jos ei pysty tanssimaan buggaa, lindyä, tai bookia ja harva jenkkitanssien tanssija tanssii lattareita. Itse en osaa kunnolla perustansseja enkä lattareita, mutta bug ja fusku menee parhaiten koska niistä tansseista paljon tarjontaa.
- huh huh
Mykkä pilisti kirjoitti:
Vaikuttaa, että toisten tarkkailu on sinulle tekniikkaakin suurempi nautinto."Vaikuttaa, että toisten tarkkailu on sinulle tekniikkaakin suurempi nautinto". No huh mikä asenne, taidat nyt olla pikkusen huonolla itsetunnolla liikkeellä, ilmeisesti et osaa tanssia ja sua harmittaa jos muut huomaa. Kun nyt sattuu välillä istumaan, niin mihin siellä sitten silmänsä suuntaa muualle kuin tanssijoihin. Ihan silmä nyt sairastuu. Huh huh.
- Taka Jalkanen
Hyvin ja hyvin ? kirjoitti:
Mitä sinulle tarkoittaa "osaa fokasia hyvin" ?
Silloin osaa foksia hyvin, kun tuntee sen riittävän itselleen. Kerran osallistuin leikkimieliseen kilpailuun foksissa. Palaute oli sellainen, että raami ei pysynyt koko aikaa jämäkkänä ja baunssi oli ajoittain vaisua. Itselläni oli sama mielikuva tanssistani. Ei mitään huippua, mut' ei ihan huonoakaan. Riittää mulle.
"foksialle" sopivat varmaan kunnianhimoisemmat tavoitteet Foksissa. - Sylitanssihinkkaus
Lisää riemua kirjoitti:
Käy tansseissa, kyllä sielläkin oppii. Ka ja sylitansseissa on molemmissa helppoa ja vaikeaa. Miksi tehdä itse lavatanssistaan vaikeaa, kun normaali riittää.
Sylitanssissa se hinkkaaminen ei ole ihan helppoa. Se rytmissä pysyminen ja synkrooni vastapuolen kanssa vaatii jonniin verra yhteistoimintaa.
- huh huti hu
huh huh kirjoitti:
"Vaikuttaa, että toisten tarkkailu on sinulle tekniikkaakin suurempi nautinto". No huh mikä asenne, taidat nyt olla pikkusen huonolla itsetunnolla liikkeellä, ilmeisesti et osaa tanssia ja sua harmittaa jos muut huomaa. Kun nyt sattuu välillä istumaan, niin mihin siellä sitten silmänsä suuntaa muualle kuin tanssijoihin. Ihan silmä nyt sairastuu. Huh huh.
No huh huh ja vielä kerran hu. Joo pikkusen huonolla itsetunnolla tässä ollaan liikkeellä.
Jos sanoisin, että...... "kun katsoo niinsanotun foksin tanssimista, niin onhan se suurimmakseen osakseen aivan hirveän näköistä kävelemistä... kun ei osata neljänneskäännöstä, vasenta- ja oikeaa käännöstä, mutta harvempi osaa edes enää pivottia,pistoa,promea saatikka monimutkaisempia kuvioita"........., olisin varmaankin paremmalla itsetunnolla liikkeellä; oikea harrastaja, joka haluaa erottua huonoista. Huh huh huh. Mutta kun menen sinne tansseihin tanssimaan ja viihtymään enkä miksikään vaihtaripoliisiksi.
Joillekin se toisten taitojen ja tuntemusten alakanttiin arvioiminen on omaa tekniikkaakin suurempi nautinto. Kaikkien huhhuti huhhien A ja O. - tsemiä vähän
huh huti hu kirjoitti:
No huh huh ja vielä kerran hu. Joo pikkusen huonolla itsetunnolla tässä ollaan liikkeellä.
Jos sanoisin, että...... "kun katsoo niinsanotun foksin tanssimista, niin onhan se suurimmakseen osakseen aivan hirveän näköistä kävelemistä... kun ei osata neljänneskäännöstä, vasenta- ja oikeaa käännöstä, mutta harvempi osaa edes enää pivottia,pistoa,promea saatikka monimutkaisempia kuvioita"........., olisin varmaankin paremmalla itsetunnolla liikkeellä; oikea harrastaja, joka haluaa erottua huonoista. Huh huh huh. Mutta kun menen sinne tansseihin tanssimaan ja viihtymään enkä miksikään vaihtaripoliisiksi.
Joillekin se toisten taitojen ja tuntemusten alakanttiin arvioiminen on omaa tekniikkaakin suurempi nautinto. Kaikkien huhhuti huhhien A ja O.Ei nyt kannata provosoitua kun tosiasia on se että ei riitä että sinä vain viihdyt ja uskonpa että useampikin viihtyisi kanssasi kun osaisit muutakin siellä lavalla kun kävellä, jota kehtaat vieläpä tanssimiseksi sanoa. Sullekko riittää se kävely, eli etkö haluaisi osata yhtään enempää ? Jos osaisit muutakin, niin saattaisin jopa hakea toisenkin kerran.
- tsemiäpä hyvinkin
tsemiä vähän kirjoitti:
Ei nyt kannata provosoitua kun tosiasia on se että ei riitä että sinä vain viihdyt ja uskonpa että useampikin viihtyisi kanssasi kun osaisit muutakin siellä lavalla kun kävellä, jota kehtaat vieläpä tanssimiseksi sanoa. Sullekko riittää se kävely, eli etkö haluaisi osata yhtään enempää ? Jos osaisit muutakin, niin saattaisin jopa hakea toisenkin kerran.
Monet näistä kirjoituksista täällä alkaa tyyliin, "Itse olen tanssinut jo 30 vuotta ja (ymmärtäkää nyt, että olen keskivertotanssijaa parempi)". Tämä kerrotaan siksi, että esitettävä asia olisi sitten vakuuttavampi. Kuninkaan tekijät tekevät useimmiten itsestään kuninkaan ja muista kerjäläisiä. Kaikki ei voi vastustaa sitä roolin varastamista, jonka voi tehdä tuntemattomuuden suojasta.
Tietääkö ja tunteeko huh huh huh huti hun, kun kertoo huh huti hun kävelevän lavalla? Noilla maalailuilla ajatustenvaihto kääntyy pois siitä, mistä alunperin oli kysymys.
Huh huti hu osaa kyllä foksata ja promeilla tuplanopeudellakin, mutta se ei ollut se pointti.
Onneksi on niin, että reaalimaailmassa se, joka haluaa kehittää foksiaan huomataan tanssilattialla. Minulle riittää foksin kohdalla tämä taso. Ja ne, jotka nyt saavaat ylenkatsetta taitotasostaan, ovat omassa tanssihistoriansa alussa ollen myöhemmin parempia, toivotavasti. - SORRY!
tsemiäpä hyvinkin kirjoitti:
Monet näistä kirjoituksista täällä alkaa tyyliin, "Itse olen tanssinut jo 30 vuotta ja (ymmärtäkää nyt, että olen keskivertotanssijaa parempi)". Tämä kerrotaan siksi, että esitettävä asia olisi sitten vakuuttavampi. Kuninkaan tekijät tekevät useimmiten itsestään kuninkaan ja muista kerjäläisiä. Kaikki ei voi vastustaa sitä roolin varastamista, jonka voi tehdä tuntemattomuuden suojasta.
Tietääkö ja tunteeko huh huh huh huti hun, kun kertoo huh huti hun kävelevän lavalla? Noilla maalailuilla ajatustenvaihto kääntyy pois siitä, mistä alunperin oli kysymys.
Huh huti hu osaa kyllä foksata ja promeilla tuplanopeudellakin, mutta se ei ollut se pointti.
Onneksi on niin, että reaalimaailmassa se, joka haluaa kehittää foksiaan huomataan tanssilattialla. Minulle riittää foksin kohdalla tämä taso. Ja ne, jotka nyt saavaat ylenkatsetta taitotasostaan, ovat omassa tanssihistoriansa alussa ollen myöhemmin parempia, toivotavasti.Tästä alkoi. "Kun katsoo niinsanotun foksin tanssimista, niin onhan se SUUREMMAKSI OSAKSI aivan hirveän näköistä kävelemistä.....Uskallanpa väittää että tanssijat osaavat hitaaseen valssiin enemmän kuvioita kun foksiin. Erilukunsa on sitten tekniikka joka on kaiken A ja O tanssinautinnolle." MIKÄ TUOSSA NIIN VOIMAKKAASTI SATUTTI, että piti rueta haukkumaan. VASTASIT "Kyllä sun silmä varmasti sairastaa kun joudut todistamaan sen kaiken surkeuden lavoilla. Itse en maksaisi pääsylippua siitä, että pääsisin vahtaamaan hirveän näköistä menoa, vaan tanssin itse.
Vaikuttaa, että toisten tarkkailu on sinulle tekniikkaakin suurempi nautinto."
"Noilla maalailuilla ajatustenvaihto kääntyy pois siitä, mistä alunperin oli kysymys."
Tarkentaisitko nyt minulle näkemyksesi siitä mikä tämän kejuun alkuperäinen kysymys on? Sä osaat jopa tuplanopeudellakin, mä en. Olen tanssinut pari vuotta, enkä nyt kehu taitojani kun niitä ei kovin paljoa ole, mutta sille en voi mitään että tansseissa kiinnittää huomiota eritasoisiin tanssioihin ja kylllä sieltä hyvät erottuvat edukseeen. Enkä voi sillekkään mitään että niitä hyviä on mielestäni huomattavan paljon vähempi, kuin niitä huonoja, nimenomaan foksia tanssittaessa. Mielellään oppisin lisää kun olisi enemmän tarjontaa HUOM. FOKSISTA, jonka pitäisi kuulema olla niin helppo tanssi että kaikki sen osaa, mutta eipä osaa, jos NYT ei laskettaisi kävelyä tanssimiseksi. - Sorry takaisin
SORRY! kirjoitti:
Tästä alkoi. "Kun katsoo niinsanotun foksin tanssimista, niin onhan se SUUREMMAKSI OSAKSI aivan hirveän näköistä kävelemistä.....Uskallanpa väittää että tanssijat osaavat hitaaseen valssiin enemmän kuvioita kun foksiin. Erilukunsa on sitten tekniikka joka on kaiken A ja O tanssinautinnolle." MIKÄ TUOSSA NIIN VOIMAKKAASTI SATUTTI, että piti rueta haukkumaan. VASTASIT "Kyllä sun silmä varmasti sairastaa kun joudut todistamaan sen kaiken surkeuden lavoilla. Itse en maksaisi pääsylippua siitä, että pääsisin vahtaamaan hirveän näköistä menoa, vaan tanssin itse.
Vaikuttaa, että toisten tarkkailu on sinulle tekniikkaakin suurempi nautinto."
"Noilla maalailuilla ajatustenvaihto kääntyy pois siitä, mistä alunperin oli kysymys."
Tarkentaisitko nyt minulle näkemyksesi siitä mikä tämän kejuun alkuperäinen kysymys on? Sä osaat jopa tuplanopeudellakin, mä en. Olen tanssinut pari vuotta, enkä nyt kehu taitojani kun niitä ei kovin paljoa ole, mutta sille en voi mitään että tansseissa kiinnittää huomiota eritasoisiin tanssioihin ja kylllä sieltä hyvät erottuvat edukseeen. Enkä voi sillekkään mitään että niitä hyviä on mielestäni huomattavan paljon vähempi, kuin niitä huonoja, nimenomaan foksia tanssittaessa. Mielellään oppisin lisää kun olisi enemmän tarjontaa HUOM. FOKSISTA, jonka pitäisi kuulema olla niin helppo tanssi että kaikki sen osaa, mutta eipä osaa, jos NYT ei laskettaisi kävelyä tanssimiseksi.Se sinun halusi kehittää juuri foksia on aika harvinainen, mutta ymmärrettävä. Monella se foksi on kehittynein laji.
Kun haluaa kehittyä, kannattaa ottaa vertailukohdaksi vaikka oma aiempi tanssitaito ja suhteuttaa uuden oppiminen siihen eikä siihen, miten joku muu paikalla tanssii. Ehkä ne muut ovat siinä vaiheessa, jossa itse olit kaksi vuotta sitten.
Tekniikka kehittyy koko lajiarsenaalin leveydeltä. Jos Hitaan valssin vasen käännös sujuu, niin miksei samalta tanssijalta sujuisi myös Foksin vasen käännös.
Olen samaa mieltä kanssasi, että tanssipaikalla taitavat tanssijat ovat vähemmistönä, mutta kappas vaan optista harhaa, täällä he ovatkin enemmistönä.
Onnea taisteluun puhtaan asian puolesta.
PS Olen koiras - hgfdghgfdghgfd
Musaa on! kirjoitti:
Aivan ja tässä näet kuinka tärkeää olisi oppia tanssimaan foksia monipuolisesti! Tansittavaa musaa foksille vaikka kuinka paljon, mutta opetusta suhteessa kyseiseen lajiin kaikista vähiten. Kun katsoo niinsanotun foksin tanssimista, niin onhan se suurimmakseen osakseen aivan hirveän näköistä kävelemistä, osataan ehkä HHnn, neljänneskäännös, vasen- ja oikeakäännös, mutta harvempi osaa edes enää pivottia,pistoa,promea saatikka monimutkaisempia kuvioita, ehkä teoriassa tietää muttei ole tekniikkaa ja varmuutta käyttää niitä. Uskallampa väittää että tanssijat osaavat hitaaseen valssiin enemmän kuvioita kun foksiin. Erilukunsa on sitten tekniikka joka on kaiken A ja O tanssinautinnolle.
Miten hitaaseen valssiin voi osata enemmän kuvioita kuin foksiin? Samat kuviothan niissä on molemmissa.
- ?????????????????
hgfdghgfdghgfd kirjoitti:
Miten hitaaseen valssiin voi osata enemmän kuvioita kuin foksiin? Samat kuviothan niissä on molemmissa.
Kuvioden määrästä en nyt ole niin perillä, mutta jos vertaa vaikkapa opetustarjontaa, niin miksi vaikkapa nyt ketjun alussa olevan esim. mukaan Hidasta valssia opetetaan 8h ja foksia 2h jatkotasolla. Foksia tanssitaan lukuisiin tanssilajeihin, mutta hidasta valssia vain hitaaseen valssimusiikkiin. Luulisi että olisi intoa enempi opetella tanssimaan monipuolisesti foksia kuin hidasta valssia. Miksin epäsuhta, kertokaa, en ymmärrä!
- Enemmistökiinostus
Musaa on! kirjoitti:
Onko tarkoituksenasi siten ajatella että, tästä foxista tulisi taas tehdä yksi "kilpatanssi" lavoille ja foxproot valtaisi sitten taas tanssilavat "oikeilta tanssijoilta" (tavikset).
- TAVIS????
Enemmistökiinostus kirjoitti:
Onko tarkoituksenasi siten ajatella että, tästä foxista tulisi taas tehdä yksi "kilpatanssi" lavoille ja foxproot valtaisi sitten taas tanssilavat "oikeilta tanssijoilta" (tavikset).
Ei ole tarkoitukseni..... , mutta hidasvalssihan on jo muutenkin kilpatanssi.
Taas heijastuu asenne että olipa missä lajissa tahansa hyvä tai haluaisit kehittyä paremmaksi, niin heitä kutsutaan prooksi jotka valtaavat lavat. OI KERRO,KERRO ketkä ovat oikeita tavis tanssijoita. MISTÄ NE EROTTAA????? Laita vaikka jokin linkki mistä nuo tiedot saa, niin tietäisi itsekkin mihin ryhmään kuuluu. - Tanssista tanssiin
????????????????? kirjoitti:
Kuvioden määrästä en nyt ole niin perillä, mutta jos vertaa vaikkapa opetustarjontaa, niin miksi vaikkapa nyt ketjun alussa olevan esim. mukaan Hidasta valssia opetetaan 8h ja foksia 2h jatkotasolla. Foksia tanssitaan lukuisiin tanssilajeihin, mutta hidasta valssia vain hitaaseen valssimusiikkiin. Luulisi että olisi intoa enempi opetella tanssimaan monipuolisesti foksia kuin hidasta valssia. Miksin epäsuhta, kertokaa, en ymmärrä!
Foksiin toimii kaikki muiden suljetussa otteessa tanssittavien tanssilajien kuviot. Myös hitaan valssin kuviot on sovitettavissa foksiin sellaisenaan.
- Foksit
Enemmistökiinostus kirjoitti:
Foksista on jo valmiiksi kaksi kilpatassia. Hidas foksi eli foxtrot ja nopea foksi eli quick step. Quick stepin kilpaformaattia kun yksinkertaistaa, niin sehän on täysin nopeaa foksia.
- SylitanssiakoTodella
Sylitanssin hinkkauksessa voi olla uutuuden viehätystä. Onko se tarpeellista tanssilavoille, voi jokainen itse ratkaista.
Perinteisempi suljetussa otteessa tanssiminen on sitä perustanssia, eikä mikään eroottisten klubien sylitanssi.
Mutta kun Ruotsissa niin miksi ei meilläkin.- Avonaisesi
Termit tuntuu olevan tiedossa. Sulje otteesi vain. Lap dance on käännetty suomeksi termillä, joka on siihen mennessä tarkoittanut foksin tanssimisen kontaktia. Ennen suljettua otetta. Lap dance pitäisi kääntää litinä & lätinä tanssiksi suomeksi.
- normaalia sylitanssi
Suljettu tanssiote on kaikissa kädenalitansseissakin silloin kun molempien molemmat kädet ovat kiinni toisissaan (suljettu ote). Mielestäni tango, foksi, valssi, humppa mm. ovat sylitansseja eli vakiotansseja. sylitanssissa voi olla sitten väljemmässä tai tiukemmassa kontaktissa, eikä se ole mitenkään eroottisten klubien tanssia jos ei siitä hinkkaamalla tee sitä.
- Toimittaja
Avonaisesi kirjoitti:
Termit tuntuu olevan tiedossa. Sulje otteesi vain. Lap dance on käännetty suomeksi termillä, joka on siihen mennessä tarkoittanut foksin tanssimisen kontaktia. Ennen suljettua otetta. Lap dance pitäisi kääntää litinä & lätinä tanssiksi suomeksi.
Käännös tässä suurin ongelma onkin. Sylitanssi käännetään yleisesti, sanakirjoissa ja kääntäjissä käsitteeksi "lap dance" eli tarkoittamaan juuri seksibaarien hinkkaustanssia. Suomessa sylitanssi voisi tarkoittaa myös suljetussa otteessa tanssittua tavallista tanssia, mutta kun suomessakin sylitanssi tunnetaan yleisesti seksitanssina, niin sylitanssi nimen käyttämistä tavallisista lavatansseista ei pidetä hyvänä. Ja onhan oikea sylitanssi tulossa myös tanssilavojenkin tanssiksi.
Nuoret päästivät estottoman naurun kun sanoin tanssilavoilla tanssittavan sylitanssia, tietävät mitä sylitanssi tarkoittaa.
Sylitanssi seksitanssin käsitteenä on suomessakin tunnettu siitä saakka kun sylitanssista tuli Amerikssa seksipaikkojen tanssi eli 60-luvulta ja taisi suomeenkin tulla jo 70-luvulla. Vasta 2000 luvun alussa kun lavatanssikisoihin etsittiin napakkaa nimitystä suljetun otteen tanssille yritettiin ottaa käyttöön nimitys "sylitanssi". Kun kisoista alkoi kiinnostumaan myös sylitanssijat, niin silloin todettiin jo toiseen tarkoitukseen vakiintuneen nimityksen käyttö hankalaksi ja siitä luovuttiin, tai yritettiin luopua. On ollut joskus vaikea selittää ulkomaisille toimiuttajille suomalaista tanssilavojen sylitanssia että se ei olekaan sylitanssia. Vaikka sylitanssi nimitystä ei ollutkaan tarkoitus käyttää lavatanssin nimityksenä. Jostain syystä on kuitenkin muutamia aktiivisia sylitanssi nimen käyttäjiä, ja siitä aiheutuu tarpeettomasti väärinkäsityksiä käännösten yhteydessä. En ole koskaan aikaisemmin kuullut kenekään käyttäneen sylitanssinimitystä lavatanssista kuin vasta sen jälkeen kun sitä kätettiin ensimmäisen kerran lavatanssikisoissa. Näitä juttuja olen moneen paikkaan kirjoitellut jo kymmeniä vuosia. - Pornotanssi
normaalia sylitanssi kirjoitti:
Suljettu tanssiote on kaikissa kädenalitansseissakin silloin kun molempien molemmat kädet ovat kiinni toisissaan (suljettu ote). Mielestäni tango, foksi, valssi, humppa mm. ovat sylitansseja eli vakiotansseja. sylitanssissa voi olla sitten väljemmässä tai tiukemmassa kontaktissa, eikä se ole mitenkään eroottisten klubien tanssia jos ei siitä hinkkaamalla tee sitä.
Sylitanssi on ollut pornotanssi jo 40 vuotta. Suljetun otteen tanssista sitä aloitettiin käyttämään noin kymmenen vuotta sitten. Ei mikään yllätys että yleisesti sylitanssi tunnetaan pornotanssiksi. Tanssin haarastajissa on ehkä pieni joukko kun haluaa ottaa käyttöön pornotanssin nimen lavatanssille. Valtaosa lavatanssijoistakin on tietoisia siitä että sylitanssi on yleisesti pornotanssi. Vähän erikoiselta tuntuu se into millä muutama haluaa pornotanssin nimityksen lavatanssin nimeksi. Varsinkin kun heti sylitanssi nimen käyttöyrityksen jälkeen se todettiin erittäi huonoksi nimeksi lavatanssille, koska se oli jo kymmenien vuosien aikana vakiintunut pornotanssin nimeksi.
- Seminologi boogi
Pornotanssi kirjoitti:
Sylitanssi on ollut pornotanssi jo 40 vuotta. Suljetun otteen tanssista sitä aloitettiin käyttämään noin kymmenen vuotta sitten. Ei mikään yllätys että yleisesti sylitanssi tunnetaan pornotanssiksi. Tanssin haarastajissa on ehkä pieni joukko kun haluaa ottaa käyttöön pornotanssin nimen lavatanssille. Valtaosa lavatanssijoistakin on tietoisia siitä että sylitanssi on yleisesti pornotanssi. Vähän erikoiselta tuntuu se into millä muutama haluaa pornotanssin nimityksen lavatanssin nimeksi. Varsinkin kun heti sylitanssi nimen käyttöyrityksen jälkeen se todettiin erittäi huonoksi nimeksi lavatanssille, koska se oli jo kymmenien vuosien aikana vakiintunut pornotanssin nimeksi.
Tässä onkin nyt semantikoille pähkäiltävää.
- Ei ongelma
Seminologi boogi kirjoitti:
Tässä onkin nyt semantikoille pähkäiltävää.
Semantiikan kannalta tässä ei ole vähäisintäkään epäselvyyttä.
Semantiikan perusteiden mukaan asia on täysin yksiselitteinen. Jo vakiintunutta käsitetta tai ilmaisua tai sanaa ei pidä ottaa käyttöön ilmaisemaan jotain muuta. Silloin kun kysymyksessä on saman aihepiirin sisällä käytettävistä ilmaisuista väärinkäsitysmahdollisuus on erityisen suuri ja käytännössä väärinkäsitysmahdollisuuden todennäköäisyys on 100% . Erityisesti saman käsitteen käyttämistä tätä tulee välttää silloin kun väärinkäsiytysmahdollisuus on erittäin todennäköista. Tässä tapauksessa ilmaisun väärinkätysmahdollisuuden perusteella sylitanssi ilmaisua tulee käyttää ainoastaan vakiintuneessa yhteydessä. - B. Woogi
Ei ongelma kirjoitti:
Semantiikan perusteiden mukaan asia on täysin yksiselitteinen. Jo vakiintunutta käsitetta tai ilmaisua tai sanaa ei pidä ottaa käyttöön ilmaisemaan jotain muuta. Silloin kun kysymyksessä on saman aihepiirin sisällä käytettävistä ilmaisuista väärinkäsitysmahdollisuus on erityisen suuri ja käytännössä väärinkäsitysmahdollisuuden todennäköäisyys on 100% . Erityisesti saman käsitteen käyttämistä tätä tulee välttää silloin kun väärinkäsiytysmahdollisuus on erittäin todennäköista. Tässä tapauksessa ilmaisun väärinkätysmahdollisuuden perusteella sylitanssi ilmaisua tulee käyttää ainoastaan vakiintuneessa yhteydessä.Yhdyn edelliseen kirjoittajaan.
- ?????
Ei ongelma kirjoitti:
Semantiikan perusteiden mukaan asia on täysin yksiselitteinen. Jo vakiintunutta käsitetta tai ilmaisua tai sanaa ei pidä ottaa käyttöön ilmaisemaan jotain muuta. Silloin kun kysymyksessä on saman aihepiirin sisällä käytettävistä ilmaisuista väärinkäsitysmahdollisuus on erityisen suuri ja käytännössä väärinkäsitysmahdollisuuden todennäköäisyys on 100% . Erityisesti saman käsitteen käyttämistä tätä tulee välttää silloin kun väärinkäsiytysmahdollisuus on erittäin todennäköista. Tässä tapauksessa ilmaisun väärinkätysmahdollisuuden perusteella sylitanssi ilmaisua tulee käyttää ainoastaan vakiintuneessa yhteydessä.Millä nimellä sitten kutsutaan valssia, foksia, tangoa ja muita samankaltaisia tansseja joissa on vartalokontakti tai sitten ei.
- Juurikin noin
Toimittaja kirjoitti:
Käännös tässä suurin ongelma onkin. Sylitanssi käännetään yleisesti, sanakirjoissa ja kääntäjissä käsitteeksi "lap dance" eli tarkoittamaan juuri seksibaarien hinkkaustanssia. Suomessa sylitanssi voisi tarkoittaa myös suljetussa otteessa tanssittua tavallista tanssia, mutta kun suomessakin sylitanssi tunnetaan yleisesti seksitanssina, niin sylitanssi nimen käyttämistä tavallisista lavatansseista ei pidetä hyvänä. Ja onhan oikea sylitanssi tulossa myös tanssilavojenkin tanssiksi.
Nuoret päästivät estottoman naurun kun sanoin tanssilavoilla tanssittavan sylitanssia, tietävät mitä sylitanssi tarkoittaa.
Sylitanssi seksitanssin käsitteenä on suomessakin tunnettu siitä saakka kun sylitanssista tuli Amerikssa seksipaikkojen tanssi eli 60-luvulta ja taisi suomeenkin tulla jo 70-luvulla. Vasta 2000 luvun alussa kun lavatanssikisoihin etsittiin napakkaa nimitystä suljetun otteen tanssille yritettiin ottaa käyttöön nimitys "sylitanssi". Kun kisoista alkoi kiinnostumaan myös sylitanssijat, niin silloin todettiin jo toiseen tarkoitukseen vakiintuneen nimityksen käyttö hankalaksi ja siitä luovuttiin, tai yritettiin luopua. On ollut joskus vaikea selittää ulkomaisille toimiuttajille suomalaista tanssilavojen sylitanssia että se ei olekaan sylitanssia. Vaikka sylitanssi nimitystä ei ollutkaan tarkoitus käyttää lavatanssin nimityksenä. Jostain syystä on kuitenkin muutamia aktiivisia sylitanssi nimen käyttäjiä, ja siitä aiheutuu tarpeettomasti väärinkäsityksiä käännösten yhteydessä. En ole koskaan aikaisemmin kuullut kenekään käyttäneen sylitanssinimitystä lavatanssista kuin vasta sen jälkeen kun sitä kätettiin ensimmäisen kerran lavatanssikisoissa. Näitä juttuja olen moneen paikkaan kirjoitellut jo kymmeniä vuosia.Sinun pitänee vielä kirjoitella jatkossakin, sillä tuo sylitanssi-nimitys on juurtunut ihmeen tiukasti suljetun otteen synonyymiksi joillekin lavatanssijoille ja mikä pahinta, myös opettajille. Sitten vielä ihmettelevät kun tulee väärinkäsityksiä ja kaikenlaista kuittailua.
- Keksi vapaasti
????? kirjoitti:
Millä nimellä sitten kutsutaan valssia, foksia, tangoa ja muita samankaltaisia tansseja joissa on vartalokontakti tai sitten ei.
Mikä vika noissa nimissä. Voithan keksiä omat nimet jos välttämättä haluat.
- tyui
Keksi vapaasti kirjoitti:
Mikä vika noissa nimissä. Voithan keksiä omat nimet jos välttämättä haluat.
Empä kehtaa tähän sanoa mitään, tiedät varmaan miks! Tai sanompa sittenkin, Naurettavaa. Näinkö se keskustelu etenee, sulla.
- Sanoisin että yäk...
Mä en itse ymmärrä sitten millään tuota kädenalivouhotusta. Useimmilla ihme kökköä esittämistä ja itsensä esiin nostamista...Yhden ainoan kerran olen nähnyt että temppu menee tyylikkään sulavasti parketilla muita häiritsemättä.
Sanoisin puolestani että yäk koko suuntaukselle...- Kaikkea tanssiva
Kokeilepa itse. Se on hauskaa. Ei mitään esittämistä.
- Fok-saaja
Vanha ketju, mutta ilmeisesti ongelma on edelleen sama.
Aloittja kirjoitti
" Yhteenveto, siis keskilattian kädenalitanssit 5lajia 96h. huom. 5lajia ja loput 10 lajia 72h"
Tätä vaikeenpaa ja yleisintä tanssia opetetaan suhteessa vähän. Vaikka sitä vois lavolla tanssia eniten.
Miksi?
Tanssiseurat saa moninkertaisen määrän rahaa niillä "kädenalitansseilla"
Asiakkaat (huonommatkin) oppii helposti ja on tyytyväisiä oppimaansa.
Lähes samanlaisia tansseja on paljon. Yhden opittuaan on helppo oppia uusia tanssiin kohtalaisesti.
Jos osaa foksin hyvin, ei kaveri meneekään veivuskursseille, miksi menis?
Sitä vaan pistää miettiin, miten ne samat asiakkkaat viitsii ravata veivauskurseeilla vuodesta toiseen?
Tietysti vastaus on tossa aloituksessa.
Kursseilla ei ole tarjontaa tolle foksille kuin muutama tunti vuodessa.
Foksi on vaikea tanssi, sitä täytyis tanssia lavoillakin jatkuvasti ja jätettävä nämä veivaukset pois. Jolloin oppis oikeesti tanssiin hyvin sitä foksia.
Foksin taitajaa, daamit pyytää nimenomaan tanssiin foksina. (näin tällä hetkellä)
En tie sitten jos näitä "taitajia" alkais oleen enenmän kuin veivaajia, ehkäpä daamit haluais silloin välillä tanssia kädenalikin?
Joten, sen takia kannattaa kursittaa itseään veivaan. Jospa joskus pääsis näyttään kykynsä. - tanssin taikaa
Voi, voi sinua! Ongelmansa kullakin. Tehdäänkö tästäkin asiasta nyt jokin ongelma. Vien foksia ja fuskua aivan sekaisin ja lomittain ja limittäin. Daamit tykkäävät, eivät ainakaan ole valittaneet. En näe tässä minkäänlaista ongelmaa.
- Kaikki hyvää
Lukaisn pikaisesti ketjua läpi. Aina vaan tuntuu olevan turhaa kädenvääntöä kädenalitansseista vastaan muut. Molemmat ovat paikkansa ansainneet ja käytettäköön niitä sopivasti musiikin mukaan.
Ovatko kädenalitanssit helpompia? Ei ole suoraa vastausta, jos minulta kysytään. Vaikeutta ja haasteita riittä riippumatta tanssitaanko kädenali vai suljetussa otteessa. Riippuu ihan siitä kuinka taitavaksi haluaa kehittyä. Jokaisella lajilla on omat erikoispiirteensä, jotka vaativat opettelua.
Miehen näkökulmasta kädenalitanssit ovat lukuisten kuvioiden oppimisen ja muistamisen kannalta varsin haastavia.
Olen myös ihmetellyt, miksei foksista ole pidemmälle meneviä kursseja juuri ollenkaan. Jenkka, polkka ja masurkka tyytyvät myös yleensä peruskuvioihinsa, jotka on nopeasti opittavissa.
Lähes kaikki kilpatanssilajit on kopioitu lavakäyttöön, niitä treenataan ja käytetään. Paitsi tuo foksi ja paso. Miksi? Kilpapuolella foksi on vaikein laji. Lavalla se on äärimmäisen yksinkertainen, joka mielellään korvataan jollain muulla lajilla.
Oman raikkaan lisänsä tuovat rock and swing lajit, salsat ym. nousijat.
Kurssien ajankäyttö kuvaa juuri sitä, mitä halutaan. Tai ei vain ole sopivia henkilöitä opettamaan muuta. Mielestäni lavalla näkee tyylikkäämpiä suorituksia kädenalitansseissa (tietysti surkeitakin joukossa) kuin perinteisissä lajeissa, joten ainakin tarvetta olisi kohentaa opetusta toisellakin laidalla.- trummunkais
"tai ei ole vain sopivia henkilöitä opettamaan muita"
Tanssin opettajia löytyisi varmaan kokopäiväiseen oprttamiseenkin jos vain olisi heitä ketkä haluavat oppia edistyneemmästi!
Naisia on kursseilla aina enemmän kuin miehiä!
Miehet tyytyvät useimmiten vain sen verran opettelemaan että naisen lähelle pääsee parketilla!
- Foksi ei kiinnosta?
Kyllä niitää edistyneemmäksi haluavia riittää monissakin lajeissa, vaikkapa esim. salsassa tai arg.tangossa. Ei välttämättä foksissa niin paljoa, että kurssin saisi pystyyn. Yksityisopetustakin saa, jos siitä maksetaan.
Ei pidä paikkaansa, että naisia olisi AINA kursseilla tai edes tansseissa enemmän kuin miehiä. Taitaa riippua lajistakin. Jos se naisenemmistö on kurssien alkaessa, kurssien loppupuolella voi olla jo toisin.
Luulenpa ettei pitkälle päässeitä naisia ole sen enempää kuin miehiä. Kuinka voisivat oppia, jos ei ole samaa määrää edistyneitä miehiä viemässä?
Jonkinverran jopa epäilen monien naisten halua kehittyä paremmiksi tanssijoiksi. Epäonnistumiset on helppo selittää miehen osaamattomuudella. Tunnen naisia, tosin miehiäkin, joilla on tanssitaitoa vain muutamaan lajiin ja niihinkin vain alkeistason asiat. Silti kuvittelevat olevansa hyviä tanssijoita ja arvostelevat itseään oikeasti kehittäneitä.
Ihmisillä. jotka eivät ole juuri kursseja käyneet, saattaa olla aivan vääriä käsityksiä toisten osaamisesta. Esim. olen kuullut arvosteltavan hyvin osaavia buggaajia täysin osaamattomisksi, tai lähes ala-arvoinen fuskaaminen on nähty niin pelottavan hyväksi, ettei rohkene olla joukossa mukana.- wxgmäp'''
"epäilen monien naisten halua kehittyä paremmiksi tanssijoiksi"
Täällä monet kirjoitukset kielivät vain siitä kun seksin perässä sitä kuljetaan missä milloinkin. Pää ja alapää vaihtaneet paikkaa keskusteluissakin! - Foksia halutaan
Ainakin ennakkokyselyn perusteella ykköstoiveena oli foksi ja fusku. Bugg oli tuntumassa mutta pienenä ihmeenäkin pidettiin sitä kun bugg ei noussut toiveissa ykköseksi, mutta syykin lienee selvä, koska bugin tarjonta on ollut erittäin runsasta viimevuosina, ja se myös osataan aika hyvin. Ja onhan myös foksi ja fusku olleet hieman buggin varjossa. Suljetun otteen kävelyhumppaan ja kävelyfoksiin saadaan myös oma ryhmä - samasta askelikosta kysymys mutta musiikki vaikuttaa tanssin yleisilmeeseen.
- logiikan mukaan
Jos periaatteena on opettaa vaikeita enemmän kuin helppoja ja yleisiä enemmän kuin harvinaisia, niin aloituksessa mainittu tuntijakauma on hyvä. Ainoa selvä virhe on hidas valssi, jota on aivan liikaa, ja humppa, jota pitäisi olla vähän enemmän.
- Vanha humppaaja
Humppaa on useita eri tanssityylejä, että jo sen perusteella humppatuntien määrä nousee aika isoksi. Vanhoja foksihumppatyylejäkin on useampia. Kävelyhumpastakin on useampia variaatioita. On tietenkin makuasia sijoittaako kävelyfoksin humppakategoriaan vai foksikategoriaan. ja sitten on vielä 50-60 lukujen vaihteessa kehitetty uusi triplettihumppa.
- tangon huumaa
Minä kun en tanssi noita "kädenalitansseja" joten tulee tanssittua melko paljon foksia. Joten väkisin foksi alkaa meneen kohtalaisen hyvin.
Tosin uusien kuvioiden oppiminen lavalla on miehelle vaikeeta.
Joten olis kiva kun kurssitarjontaa olis enemän tämän foksin osalta.
Naisille tämä ei ole samanlainen ongelma, aina on hyviä/taitavia viejiä. Joiden kanssa nainen pääsee opetteleen näitä "uusia" kuvioita
Yleensä kerran illassa tulee nuorenpi nainen hakeen ja pyyttää viemään nimen omaan foksina.
Miestenhaulla tulee niitäkin naisia epäonnekseni haettua jotka toivois että mentäs "lajiomaisesti" esim. fuskua, Eikä näiden foksaamisesta yleensä tahdo tullakkaan mitään.- Valikoija
Foksi on automaattinen valinta, jos iäkkäämpi ja tuntematon ei niin tanssillisen näköinen nainen tulee hakemaan. Ei suju foksi kaikkien kokeneidenkaan kanssa. Jos ei onnistu, muuta vaihtoa ei yleensä ole. Ehdotuksia lajiksi tulee aika useinkin, mutta ei tilanne siitä välttämättä parane. Erikoisiakin vaatimuksia tulee, ts ei pyydetä lajinomaista vaan "väärää" lajia väärään musiikkiin. Tämä lienee niitä uusimpia villityksiä.
Kokemuksen mukaan itse osaa valita parin parhaiten, jos haluaa tanssia lajinomaisesti. - Näiden uusien
Valikoija kirjoitti:
Foksi on automaattinen valinta, jos iäkkäämpi ja tuntematon ei niin tanssillisen näköinen nainen tulee hakemaan. Ei suju foksi kaikkien kokeneidenkaan kanssa. Jos ei onnistu, muuta vaihtoa ei yleensä ole. Ehdotuksia lajiksi tulee aika useinkin, mutta ei tilanne siitä välttämättä parane. Erikoisiakin vaatimuksia tulee, ts ei pyydetä lajinomaista vaan "väärää" lajia väärään musiikkiin. Tämä lienee niitä uusimpia villityksiä.
Kokemuksen mukaan itse osaa valita parin parhaiten, jos haluaa tanssia lajinomaisesti.tanssilajien myötä olen huomannut myös että
foksilla brassailu ei enään niin onnistu kun haettavat
monasti oppineet menemään muilla tanssilajeilla
ne biisit mitä monasti ennen mentiin hitaasti tai nopeesti
foksilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754547Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093793Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1473509Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.411992Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891239- 1251064
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.136991- 57933
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25847