Taas yks työhaastattelu takana

SeuraavaanHeipsHops

Minkälainen ihminen olet, mitkä on sun vahvuudet ja heikkoudet ja hei millainen tämä työpaikka on sun mielestä, mitä kuvittelet (peruskoulun aineenope, mitä kokenut opettaja oikein kuvittelee...). No mitäs sun 5v tavoitteet, entäs 10v?

Kutsuttu 10, joka ikinen varmasti valmistautui, laittautui ja sit vastaili paskakysymyksiin.

Ja ylläri pylläri, virkaan on valittu reksin naamakirjatuttu (jihaa, "Naamakirjasta tuttu"), varalle vuodeksi epäpätevä luokanope joka nytkin jatkaa.. ahem, luokanopena. o/

Vittuako pitää näin monta ihmistä kiusata ja perseeltä näitä kysymyksiä kaivella. Mitäs reksi, mitä KUVITTELET, miltä tuntuu kun valehdellaan päin naamaa? Ei vaan kerro ihan vapaasti, sellainenko on reilun reksin työ?

Joo, ja ihan varmasti jokaisella kutsutulla oli Mahdollisuus saada se paikka. Ihan varmasti.

14

8393

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joopa joo

Minäkin olin haastattelussa joku vuosi sitten ja lopuksi haastattelija kysyi, onko minulla kysyttävää. No kysyin, kun kysyttiin kysymään. Kysyin, että miksi olen täällä. Haistattelija sanoi, olet täällä siksi että ei tule valituksia. Yeaaa.. H! En saanut paikkaa.

• narutettu

No, se oli ainakin rehellinen. Itsekin olen käynyt aika epäilyttävissä haastatteluissa, jotenkin haastattelija on ollut sellaisen anteeksi pyytelevän oloinen heti kättelyssä ("kiitos kun vaivauduit tulemaan kaukaa") ja itse haastattelu on kestänyt muutaman minuutin, eikä haastattelija ole edes kiinnostunut katsomaan tutkinto- ja työtodistuksia, joita on pyytänyt ottamaan mukaan. Sellainen kuva noista opettajan virkoihin liittyvistä haastatteluista kieltämättä jää, että taidettiinpa pitää hyväksikäytettävänä narrina, joka vaan kutsuttiin haastatteluun, jotta menettely olisi laillinen. Jatkossa harkitsen haastatteluihin menoa etenkin, jos matka on vaikea ja kallis, pitäisi velvoittaa kunnat korvaamaan haastateltavien matkakulut vähintään.

• ope243

Minä olen kysynyt tuon jo ennen kuin olen haastatteluun edes mennyt ja olen sanonut suoraan, että en tule "kiintiöhaastatteluun".

• Viranhaku
        narutettu kirjoitti:

No, se oli ainakin rehellinen. Itsekin olen käynyt aika epäilyttävissä haastatteluissa, jotenkin haastattelija on ollut sellaisen anteeksi pyytelevän oloinen heti kättelyssä ("kiitos kun vaivauduit tulemaan kaukaa") ja itse haastattelu on kestänyt muutaman minuutin, eikä haastattelija ole edes kiinnostunut katsomaan tutkinto- ja työtodistuksia, joita on pyytänyt ottamaan mukaan. Sellainen kuva noista opettajan virkoihin liittyvistä haastatteluista kieltämättä jää, että taidettiinpa pitää hyväksikäytettävänä narrina, joka vaan kutsuttiin haastatteluun, jotta menettely olisi laillinen. Jatkossa harkitsen haastatteluihin menoa etenkin, jos matka on vaikea ja kallis, pitäisi velvoittaa kunnat korvaamaan haastateltavien matkakulut vähintään.

Jos virkaa hakee, niin ei kai se ole laillista, että päätökset tehdään katsomatta hakijan papereita, dokumentoimatta niitä, tiedottamatta päätöksen perusteita. Haastattelijat ovat päättäneet tällaisessa tapauksessa asioista jo etukäteen ja kokeilevat ilmiselvästi, kuka on perillä oikeista menettelytavoista, muuten ei voisi näin luokatonta olla.

• SeuraavaanHeipsHops

Hienoa kun nyt voi lähettää hakijoille sähköpostia, eikä tarvitse ees soittaa. Varmaan suuri helpotus reksille tässä tilanteessa. Kiitos ja moikka, muistakaa Hymyillä seuravassakin haastattelussa.

• Migi ja Tigi

Otan osaa suruusi. Suomi on korruptoitunut "kepulainen" maa. Sinun pitää verkostoitua, sitten kaikki menee paremmin. Olipa opettamasi aineesi mikä tahansa, perusta firma. Yllättäen tulet huomaamaan, miten helposti alat saamaan virkoja! Tiedän miltä sinusta tuntuu, koska itse olen käynyt läpi saman paskan ja edelleen ryven siinä, kun haluan vaihtaa maisemia ja vielä kuvitella voivani löytää jonkin paremman ja mukavamman koulun. Totuus taitaa kuitenkin olla, ettei missään ole Suomessa kivoja kouluja, vaan jokaisessa on jotain mätää, työpaikkakiusaamista, nepotismia, hyväveliverkostoja, poliittisia virkanimityksiä ja reviirejä ym. ym. ym.

• Herran Tahhhto
    • SeuraavaanHeipsHops

Voimia sullekin, 'Migi ja Tigi' *--

Olen kyllä verkostoitunut ja kokemustakin on ihan mukavasti, mutta sieltä ei saa vakkaripaikkaa. Ei tässä muu auta, pitää hakea uutta paikkaa jostain.

Mutta hei mulla on sulle hyvät uutiset, ihan oikeasti on niitä kivoja kouluja ja ihania työyhteisöjä. Toivon, että löydät pian sellaisen. ;)

• Useasti valittu

Eli te olette olleet paskoja hakijoita ja tehtäviin valitut ovat olleet parempia! Ja nämä vastaukset osoittavat, että olisitte olleet vain niitä työilmapiirin myrkyttäjiä jatkuvilla valituksillanne, joten erinomaisia rekrytoijia vielä on!

• turhiaHaastatteluja

olen soittanut etukäteen paikkoihin ja kysynys, onko virkaan jo joku valittu tai jos on vastattu, että ei ole, olen kysynyt, että onko sitä mahdollisesti joku jo hoitanut sijaisena. en edes vaivaidu hakemaan paikkoja, joissa opettaja on jo tiedossa. sijainen sen aina saa, vaikka olisi tehnyt töitä elämänsä ekan vuoden...

• Jotain rajaa

Pitäisiköhän ruveta vaatimaan todistusta haastattelusta, että sillä edes voisi sitten seuraavissa hakemuksissa brassailla, että on päässyt jopa maineikkaidenkin eliittikoulujen haastatteluihin. Ja lisäksi pitäisi pyytää jotain lounasseteliä vaivan palkaksi. Eihän tässä muuten olisi mitään järkeä. Ja jos ei suostuta kirjoittamaan todistusta haastattelusta tai ei anneta lounasseteliä, niin sitten kerrotaa netissä se julkisuuteen niin saa paskaa käteen kyseinen lafka ja kunta.

• Kohlberg

NÄitä keskustelujahan riittää. Onko Suomi24 (ja muu some) Huxleyn Somaa? Kyllä mielestäni koska tänne saa purettua pahaa mieltä, mutta oikeutta ei jakseta hakea. Mitäs jos ryhdyttäisiin sanoista tekoihin? Itse olen tutkimassa ihan yksityiskohtaisesti nykyistä rekryprosessiani ihan vaan tehdäkseni jotain itseni puolesta. Kukaan muuhan sitä ei tee. Olen tehnyt jo jonkin aikaa muita kuin opehommia, mutta nyt kun olen toipunut viimeisimmästä työsuhteesta kyseisellä sektorilla, hain vielä yhtä koulutusta vastaavaa paikkaa. Nyt olen varautunut hakuun ja kielteiseen päätökseen jo ennalta. Asia on vakava, sillä olen työllistynyt kyllä aina epäpätevänä - en enää pätevöidyttyäni.
      Nolointa on koulujen hallintoihmisten moraalin puute. Olen seurannut tasoa pitkään, ja oikeastaan alusta asti huomannut, että moraalinen taso näillä hallintokynttilöillä ei yllä konventionaalista tasoa korkeammalle - jos sillekään.

• olisit sentään voinu

Hei Kohlberg, mitä h e l v e t i n oikeutta? Eihän sitä tosiaankaan jakseta vaatia kun sitä ei ole. Ei Suomi ole mikään demokratia saati oikeastaan edes yhteiskuntakaan. Kaikki ihmiset ovat hajallaan ja hyväveliverkostot jylläävät. Suomi ei ole ,pannut korruptiolakeja täytäntöön ja EU nostaa siitä kanteen. Medioista voi lukea paljastuksia toisensa perään pikkupoikien laatikkoleikeistä isojen poikien kaveruuksiin asti. Himasellakin on leveesti valkoinen huivi kaulassa salaisena merkkinä "piireihin" kuulumisesta. Julkisella sektorilla oikeastaan kaikki työpaikat saattavat olla jonkinlaisen poliittisen tai hyväveliverkostomonitoroinnin kohteita, vaikka itse tehtäviin valitut ihmiset eivät sitä lainkaan tietäisi. Joten ihan turha tässä on vaatia mitään oikeutta muulla tavalla kuin nostaa kytkintä ja vaihtaa maisemia sekä alaa. Tai sitten verkostoidut, korruptoidut ja menestyt

• k vastaa

En halua verkostuitua enkä korruptoitua kyseisessä ympäristössä. Mutta, totta totta, ihmisten välisistä suhteista on kysymys. Tiedostan erittäin hyvin, mikä on pelin henki näissä ruohonjuuritason virastoissa, varmaan korkeammallakin tasolla. Huoletonta vallankäyttöä, eivät usein näytä tietävän itsekään mitä säädökset edellyttävät, kansalainen joutuu hakemaan tiedon yksin. Vaatii melkoisen määrän kapasiteettia. Kuka sellaista jaksaa...mutta yritettävä on oman itsensä vuoksi. Olen ihan samaa mieltä, että ihmiset pääsääntöisesti hajaantuvat ja haalistuvat (käyttäessään Somaa:-D).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3810
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      78
      2017
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      544
      1617
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      85
      1288
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1087
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1018
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      873
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      798
    Aihe