Clearblue plus raskaustestin tehneet

raskaanako?

Heippa.Kyselisin sellasta mitä on varmasti monesti kysytty mut en ole saanut ihan selkeätä vastausta.Tein tänään tuon testin ja minulla ei ole ollut menkat kun pari päivää myöhässä ja siksi ostinkin tuon koska se näyttää jopa neljää päivää ennen menkkojen alkamispäivää raskauden. Ja tulos jäi epäselväksi.Se tarkistusviiva oli ok ja selkeä mutta siihen plussan kohdalle tuli vaakaviiva ihan selvästi mutta pystyviiva taas erittäin erittäin himmeäksi.Ei tarvinnut tirkistellä kuitenkaan vaan näin selkeästi tuossa vessan valossa sen viivan joka oli yhtä paksu kuin tuo vaakaviiva.Mutta huoneen valossa taas se ei näkynyt. Eli siis te jotka ootte negatiivisen saanut niin tuleeeko siihen minkäälaista harhaviivaa? Viivapaikkoja olen huomannu testeissä yleensäkin kun olen tarkistanut ne mutta ne ovat ihan valkosia olleet. Minulla on ollut vihlontaa viikonlopun aikana,sellaista jota oli kyllä edellisessä raskaudessa myös alussa.

45

28080

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haaleapositiivinen..

      Hei! :)
      Itse tein joskus (viitisen vuotta sitten) ClearBluen raskaustestin joka lupasi tuloksen jo muutaman päivän ennen kuukautisten odotettua alkamispäivää.. Eli todennäköisesti saman testin kun sinä nyt. :)

      Tein testin kun kuukautiset oli korkeintaan 1-2 päivää myöhässä.

      Mä sain ihan äärettömän haalean positiivisen tuloksen....
      Tein uuden testin (saman ClearBluen) kun menkat oli n. viikon myöhässä. Tulos oli edelleen äärimmäisen haalea, mutta selkeämpi kun edellisellä kerralla.

      Ultrassa n. rv 9 todettiin tuulimunaksi. :/

    • tammimamma

      Huono testi. Antaa vääriä plussia. Googletapa huviksesi.

    • hei raskaanako?

      Jos haluat edullisen ja hyvän testin, käy ostamassa cittarista pregchek raskaustestiliuska paketin (vaalean liila paketti) paketissa on kaksi testiä ja hinta ei päätä huimaa 3.99e ja tämä testi on oikeasti paljon parempi kuin useammat kalliit.... itse olen kaikissa 4 raskauksissa testannut tällä sekä parilla muulla merkillä, mutta tämä on osoittautunut kaikista selkeimmäksi ja helpoimmaksi sekä luotettavimmaksi. Itselläni tuli selkeä plussa 2 päivää ennen kuukautisten alkua. Kannattaa todellakin kokeilla kun ei ole hinnalla pilattu!!

      • ..

        Minä olen testannut myös noilla halpis testeillä.. Prismasta ostin paketin, jossa on yksi testipuikko ja näytti tummaa plussaa viisi päivää ennen kuukautisten alkua.


    • pöööö

      mulla tuo clearblue näytti kolme päivää ennen menkkoja haalean positiivisen (vaakaviiva oli tummempi ja pystyviiva oli vähän haaleampi, selvä plussa kuitenki) ja sinä päivänä kun menkkojen piti alkaa niin oli muuttunut ihan selväksi plussaksi. (saman paksunen ja tummunen viiva niin vaakaviiva kuin pystyviivakin. )

      • pööö21

        niin ja piti viel lisätä että oon tehny kyseisellä testillä joskus neganki ja kyl se oli selvä nega


    • ap

      Voiko tuota halppis testiä mikä cittarista tehdä ihan mihin aikaa tahansa että näyttää oikean tuloksen jos menkat ollu näin vähän myöhässä?

    • aamupissa paras

      hyvin aikaisin testattuna tulos on luotettavin ammupissasta tehtynä (siinä kun on eniten hcg:tä)

    • hei raskaanako?

      Itse en tehnyt aamupissasta ja silti tuli positiivinen ennenkuin menkat myöhässä, mutta tuossa cittarin paketissahan on kaksi raskaustestiliuskaa niin toisen voi tehdä aamupissasta ja toisen vaikka seuraavana päivänä tai miten nyt haluaa...

    • hei raskaanako?
      • hei raskaanako?

        Tulehan aloittaja kertomaan kuinka kävi, jännäilen täällä taustalla :)


      • 39+2

        Kyllä niitä myydään muuallakin kuin Citymarketissa, eli ei se ole mikään "citymarketin testi"..


    • Ap

      No mulle tuli taas tosi tosi himmeä se viiva.mutta poikkeus et näky jopa huoneen valossa eikä vaan vessassa. Hmm,jää taas epäselväks :/ Kumpiha se nyt on,nega vai plussa.Yritin ottaa kuvan mut se on nii himmee ettei näy kamerassa ku on nii huono tossa puhelimessa.paljain silmin näen siis ihan ilman et tarvi iha nenän kohille tuua :D On haamujen haamu. ei varmaan uskalla ilota? mutta eikö se nii oo että periaatteessa tohon T:n kohdalle ei pitäisi tulla viivan viivaa jos ei raskaana? Onhan kuiten riski että varhainen keskenmeno yms.Menkat ovat nyt vaan kaksi päivää ollu myöhässä. Ajattelin jos tänään saisin ihan verikokeista ottaa se näyte nii tulis varmuus.Eikö se näy jo veressä kuitenkin jo ja on 100prosenttisen varmuus? Olen niin kova stressaamaan ja päätäni vaivaamaan että en jaksa odotella viikkoa et näkyisi paremmin niin siks ajattelin et menisin jo verikokeisiin :D

      • ap

        Ostin muuten ihan sen testin.Muistin että se oli sininen pakkaus mut ois ollukki violetti mut ei tossa meidän cittarissa ois ollukkaa sitä violettia. Ja tossa ei lukenu herkkyyttä,onko kellään tietoa siitä?


      • meetoomeetoo
        ap kirjoitti:

        Ostin muuten ihan sen testin.Muistin että se oli sininen pakkaus mut ois ollukki violetti mut ei tossa meidän cittarissa ois ollukkaa sitä violettia. Ja tossa ei lukenu herkkyyttä,onko kellään tietoa siitä?

        Minä sain ensimmäisessä kierrossa ehkäisyn lopettamisen jälkeen juuri tuolla testillä aiheettoman haalean haamun. Tein perään 2 muuta testiä jotka oli negoja. Raskauin vasta seuraavalla kierrolla ja testi näytti heti menkkojen pois jäännin jälkeen vahvaa viivaa molemmissa. Tuo mainitsemasi testi on mielestäni huono ja jotenkin hämäävä. Jostain kummasta se viiva kuultaa sieltä läpi vaikkei plussa olekaan:O


    • ap

      Kaksi eri testiä ja molempiin haalea viiva? miten se on mahdollista? Eihän ne sillon voi myydä niitä 99.9prosentin varmuudella.Ja mitä järkee tossa ostaa noita testejä jos aina jokainen testi on väärässä. ?? :OOO Kuitenkaa kyse ei ole roskishaamusta vaa noi viivat tulivat heti. Kertokaas sitte mikä testi on sellainen missä ei tuu minkäänlaista vääryyttä eikä epäselvää? Mietin vaan että ekassa raskaudessa mulla ei näkynyt heti menkkojen oletuspäivänä ku hailakka viiva vähän yli testiajan jälkeen ja sit viikon päästä selvempi mutta haamu ja raskaana oltii. Eiköhä se voi olla mahd. ettei näy heti.Ja tuon testin herkkyys kuulemma 25 joten eikö se oo mahd. näkyä hailakkana ja sit erittäin herkässä näkyis vahvempana????

      • jedkd

        Kyllä sulla nyt melko varmasti sitä raskaushormonia kehossa on, kun kahteen eri testiin olet viivan saanut. Voihan olla, että sulla on ollut ovis vähän myöhässä tai sitten vaan sulla nousee hormonitaso hitaasti, sekin vaihtelee. Toki.voi olla kyse myös esim. kemiallisesta, mutta sinuna odottelisin rauhassa vielä muutaman päivän ja testaisin sitten apteekin omalla raskaustestillä. Se on monessa paikassa suositeltu ja lisäksi apteekissa myytävistä kai edullisin.


      • uilt85t78
        jedkd kirjoitti:

        Kyllä sulla nyt melko varmasti sitä raskaushormonia kehossa on, kun kahteen eri testiin olet viivan saanut. Voihan olla, että sulla on ollut ovis vähän myöhässä tai sitten vaan sulla nousee hormonitaso hitaasti, sekin vaihtelee. Toki.voi olla kyse myös esim. kemiallisesta, mutta sinuna odottelisin rauhassa vielä muutaman päivän ja testaisin sitten apteekin omalla raskaustestillä. Se on monessa paikassa suositeltu ja lisäksi apteekissa myytävistä kai edullisin.

        Se apteekin oma testi on aivan pas*a, etkö ole nähnyt miten monet ovat siitä kirjoittaneet täälläkin palstalla!


      • jedkd
        uilt85t78 kirjoitti:

        Se apteekin oma testi on aivan pas*a, etkö ole nähnyt miten monet ovat siitä kirjoittaneet täälläkin palstalla!

        Itse asiassa en. Clearbluesta olen nähnyt valituksia, apteekin omasta en. Lisäksi omassa lähipiirissä apteekin omasta pelkkiä hyviä kokemuksia. En ole sen kohdalla koskaan "vääristä" plussista kuullut.


      • jappus
        uilt85t78 kirjoitti:

        Se apteekin oma testi on aivan pas*a, etkö ole nähnyt miten monet ovat siitä kirjoittaneet täälläkin palstalla!

        Samaa mielt apteekin testeistä... tein 4 menkat oli myöhäs tällöin yli kuukauden kahen kuukauden paikkeil tein uuden seki nega ja nyt viime menkoista 3, 5kk ja tein eilen positiivisen kävin myös 2viikkoa sit verikokeissa ja nekin oli negatiivista


    • hei raskaanako?

      HEI aloittaja, itse en tiedä tuon pregcheg kynämallisen raskaustestin herkkyydestä kun olen käyttänyt vaan niitä liuskatestejä mutta tästä linkistä näät ton kynämallisen testin tietoja yms. http://www.pregcheck.fi/tuotteet/raskaustesti/

      Jos sulla on tullut hiemankin vaalenpunainen viiva siihen testin T kohtaan ja niin että sen erottaa ihan normaalissa huonevalossa tarkoittaa se että elimistössäsi on kohonnut raskaushormoni pitoisuus! tulos on positiivinen, oli se haamu tai ei, sillä tuohon T kohtaan EI tule mitään jos hormonipitoisuus EI ole kohonnut!! Saattaa olla että kehossasi tuota hormonia on vielä niin vähän että siksi näyttää vasta haamua,(koska et tiedä tarkkaa ovulaatiopäivää) suosittelen että teet testin kahden päivänpäästä uudestaan jolloin tulos pitäisi näkyä jo selvästi sillä tuo hormonipitoisuus elimistössäsi kasvaa normaalissa raskaudessa joka päivä huomattavasti.
      Toki voit mennä veritestiin, jolloin saat 100% varmuuden, mutta mielestäni sait sen jo tuolla testillä! Onnea!!

      • hei raskaanako?

        Suosittelen myös aina tekemään testit niin että otat sen pissan puhtaaseen astiaan ja kastat testin sitten siihen, tämä on mielstäni varmempi tapa kuin se että sen kastaa siihen pissasuihkuun jolloin ei voi olla varma että testi on ollut suihkun alla sen tarvittavan 3sec ajan.


      • ap
        hei raskaanako? kirjoitti:

        Suosittelen myös aina tekemään testit niin että otat sen pissan puhtaaseen astiaan ja kastat testin sitten siihen, tämä on mielstäni varmempi tapa kuin se että sen kastaa siihen pissasuihkuun jolloin ei voi olla varma että testi on ollut suihkun alla sen tarvittavan 3sec ajan.

        Joo niin kannattaa.itse yleensä teenkin puhtaaseen astiaan :))


    • ap

      Okei.kiitos neuvoista :) Jep,kaikesta huolimatta en halua kuitenkaan ihan ilota vielä koska on ollut niin huonoa tuuria.Kaks raskautta mitä ollu nii kumpiki menny kesken,toivotaan et nyt on tärpännyt varmasti eikä olis kemiallinen tai varhaisesta keskenmenosta kyse. joo,ihan varmasti voipi että ovis ollut myöhemmin koska yleensä on se 28 päivää kk kierto mutta ei ole aina säänöllinen kuitenkaan :) Tulen tänne sit kirjottamaan miten käy niin jotkut asiasta myös kiinostuneet saa sit tiedon et onko testit olleet väärässä..itekkään en osais ajatella et miten se voi tulla se viiva ku se nimenomaa kattoo onko hormooneja niin mitä järkeä siinä et se ilmestyis jos ei ois.Testeissäkin lukee että ei anna vääriä positiivisia vaan vääriä negatiivisia jos antaa.

    • hei raskaanako?

      Juu testi EI voi antaa väärää positiivista, ellei ole viallinen testi.... vääriä negoja toki voi antaa, mutta yleensä sekin johtuu siitä että testi on vaan tehty liian aikaisin :)
      Kannattaa juu tehdä uusi samallainen testi vielä parin päivän päästä jolloin sen T viivan pitäisi olla jo tummempi... siitä sitten tiedät onko hormonipitoisuus elimistössäsi noussut. Toivotaan että nousisi normaalisti, ettei kyse olisi mistään kemiallisesta tai muusta sellaisesta. Tsemppiä, täällä pidetään peukkuja ja juu tule ihmeessä kertomaan kuulumisiasi vielä sitten 2-3 päivän päästä :)

      • hei raskaanako?

        Jos testi kuitenkin näyttää parinpäivän päästä edelleen yhtä haaleaa, soita neuvolaan, kerro asiasta ja pyydä päästä varhaisultraan tai veritestiin heidän kauttaan. Luulisi tuon onnistuvan jos takana on jo kaksi keskenmenoa.


      • .
        hei raskaanako? kirjoitti:

        Jos testi kuitenkin näyttää parinpäivän päästä edelleen yhtä haaleaa, soita neuvolaan, kerro asiasta ja pyydä päästä varhaisultraan tai veritestiin heidän kauttaan. Luulisi tuon onnistuvan jos takana on jo kaksi keskenmenoa.

        Voihan kyseessä olla kemiallinenkin raskaus....


      • eiraskaanajahaamu

        No hohhoijaa!Kyllä voi antaa väärän plussan. Tai siis jotkut testit voi tulkita niin, että haamuviiva on kyseessä. Ilmeisesti se viiva kuultaa läpi tai jotain sinne päin.


      • tul
        eiraskaanajahaamu kirjoitti:

        No hohhoijaa!Kyllä voi antaa väärän plussan. Tai siis jotkut testit voi tulkita niin, että haamuviiva on kyseessä. Ilmeisesti se viiva kuultaa läpi tai jotain sinne päin.

        Jos testi tulkitaan väärin, se ei silti ole väärä positiivinen.


      • ytueu6
        tul kirjoitti:

        Jos testi tulkitaan väärin, se ei silti ole väärä positiivinen.

        Samaa mieltä kuin kirjoittaja: tul, eli jos testi tulkitaan väärin, se ei silti ole väärä positiivinen vaan ihan nega jonka vaan testintekijä tulkitsee väärin!!


      • haamujaeiraskaana
        ytueu6 kirjoitti:

        Samaa mieltä kuin kirjoittaja: tul, eli jos testi tulkitaan väärin, se ei silti ole väärä positiivinen vaan ihan nega jonka vaan testintekijä tulkitsee väärin!!

        No, mutta minkälainen se sellainen testi on jonka ylipäätänsä VOI tulkita väärin? Kyllä minä olen elämäni aikana tehnyt aika monta raskaustestiä ja ei ole tullut mieleen, että testin voi tulkita väärin. clear blue testissä haalea viiva silti selvästi erotettavissa. Se näyttää silloin positiivista ja sillä hyvä. En minä tiedä mistä tuo haamuviiva ilmestyi, kun mikään muu testi ei sitä antanut edes samana päivänä. Niinpä oletan, että testi voi antaa virheellisen plussan siksi, että on huonosti tehty ja jollain tapaa viiva kuultaa läpi tai jotain. Kuten aiemmin on jo mainittu myös muut ovat valittaneet ko testin luotettavuutta. Kyllä näillä palstoilla muutenkin on vaikka ja kuinka paljon huuhaa haamuja saaneita, että ei se nyt ihaan absoluuttinen todiste raskaudesta vielä ole...sori vaan.


    • ninnuli..

      Itse hankin toisena testinä (varmistaakseni edellisen antaman plussan) clearbluen testin, joka antaa tuloksen tekstinä. On kallis, mutta selkeä. :) ja viikkomääräkin piti paikkansa. :)

    • olen utelias :)

      Onkos aloittaja tehnyt jo uuden testin??

    • Apua!!

      Moi! En ennen oo kirjoitellut mihinkään palstoille, mutta nyt on pakko kysyä kun tämä epätietoisuus tekee mut hulluksi ja täällä näköjään asiasta on keskustelua.. Oon nyt siis tehnyt juurikin ton clearbluen plus-testin kolmena peräkkäisenä päivänä, neljä eri testiä! Kaikissa haamu! Ihan olemattoman vaalea mutta kuitenkin havaittavissa ja saman paksuinen kun se toinenkin viiva... Kuitenkin predictor näytti negaa, samoin clearblue digital, tosin tein ne melkein heti perään kun olin saanut nuo haamut, eli pissa oli ollut rakossa aika vähän aikaa... MILLÄ todennäköisyydellä voin saada 4 väärää positiivista haamua, saman merkkisellä testillä??? Onko toi testi tosiaan niin susi kun sanotaan vai mitä ihmettä.... Niin ja se viiva ei kyllä oo vahvistunut yhtään ton kolmen päivän aikana...Enkä mä voinut kuvitella niitä viivoja kun mieheni ja siskonikin ne näki.... :) Varovainen toive elää.....

      • +++++++++

        Up. Sama tilanne. Yli viikon verran olen saanut Clear Bluella haamuja ja pregcheckillä kerran haamujen haamun. Muilla samoja kokemuksia - miten kävi. Tiedän, että olen keskenmeno tilanteissa saanut kyllä ClearBluellakin lopulta täysin negan lopulta, mutta enemmän ihmettelen miksi haamu ei vahvistu.


      • Ei varmaan auta
        +++++++++ kirjoitti:

        Up. Sama tilanne. Yli viikon verran olen saanut Clear Bluella haamuja ja pregcheckillä kerran haamujen haamun. Muilla samoja kokemuksia - miten kävi. Tiedän, että olen keskenmeno tilanteissa saanut kyllä ClearBluellakin lopulta täysin negan lopulta, mutta enemmän ihmettelen miksi haamu ei vahvistu.

        Mutta itse testasin PregCheckillä rv 3 1, tuli haalea plussa.
        Tein parin päivän välein vielä 3 testiä, viiva ei voimistunut, mutta raskaana kuitenkin olin.

        Minua kiinnostaisi tietää, että onko nämä jotka valittavat väärästä positiivisesta käyneet verikokeissa varmistamassa sen että elimistössä ei ole ollut raskaushormonia?
        Kun ne aikaiset keskenmenot ovat kuitenkin yleisiä, ja jo se että munasolu hipaisee kohdun seinämää voi aiheuttaa raskaushormonin erittymisen elimistöön, jolloin aikaisin testattu herkkä testi näyttää haaleaa plussaa, vaikka munasolu ei kiinnittyisikään, vaan tulee kuukautisina pois.

        Jos testiviivassa on väriä, se tarkoittaa että on reagoinut positiivisesti raskaushormoniin. Puhdasta kemiaa.
        Jos testiviiva näkyy, mutta ei näy väriä, näkyy vain viivanpaikka, eli siinä liuskassa oleva kemiallinen aine näkyy, koska ei se kuitenkaan näkymätön ole.
        Fyysisestihän siis siinä testialueella on aina olemassa viiva, mutta vain ja ainoastaan jos se on värillinen, ja oli sitten kuinka haalea tahansa, se on positiivinen.


      • janky1
        Ei varmaan auta kirjoitti:

        Mutta itse testasin PregCheckillä rv 3 1, tuli haalea plussa.
        Tein parin päivän välein vielä 3 testiä, viiva ei voimistunut, mutta raskaana kuitenkin olin.

        Minua kiinnostaisi tietää, että onko nämä jotka valittavat väärästä positiivisesta käyneet verikokeissa varmistamassa sen että elimistössä ei ole ollut raskaushormonia?
        Kun ne aikaiset keskenmenot ovat kuitenkin yleisiä, ja jo se että munasolu hipaisee kohdun seinämää voi aiheuttaa raskaushormonin erittymisen elimistöön, jolloin aikaisin testattu herkkä testi näyttää haaleaa plussaa, vaikka munasolu ei kiinnittyisikään, vaan tulee kuukautisina pois.

        Jos testiviivassa on väriä, se tarkoittaa että on reagoinut positiivisesti raskaushormoniin. Puhdasta kemiaa.
        Jos testiviiva näkyy, mutta ei näy väriä, näkyy vain viivanpaikka, eli siinä liuskassa oleva kemiallinen aine näkyy, koska ei se kuitenkaan näkymätön ole.
        Fyysisestihän siis siinä testialueella on aina olemassa viiva, mutta vain ja ainoastaan jos se on värillinen, ja oli sitten kuinka haalea tahansa, se on positiivinen.

        Hei:)
        minulla ClearBluen testeillä-eli haamuviiva vasemmassa ikkunassa ja onnistunut ikkuna tarkistus viiva - syntynyt kaksi tervettä poika. (ehkäisypillereillä,ei jätetty väliin)
        Yksi tuulimuna raskaus kyllä clearbluella meni mönkä:( eli testi näytti omia.



        nyt hormonikierukka aikaa umpeutunut kevällä eli 5 v täynnä helmi/2013 ja mikä ylläri ...... kierukka paikoilla, mutta pyöryttä ja oksettaa, naamakin näyttää ihan tumman laikku koiralta@
        Ostin testin eilen ja taas se outo haamuviivan leikki alkaa, mut nyt eri tilanne- menkoista ei tietoakaan,ainostaan helmikuun paikkeilla kun fyysistä tekee niin sillo pari tippa ei muuta. No onkohan nyt sitten teho hormonikierukkalta loppunut ja mitäs nyt sitten, elivo raskaustesti on kans hankittu-kyllä tule ylläribaby jos on tullakseen@ toki tyttöä kaikki kyllä odottaa, mutta tolla laillako?
        Hermot kyllä mene.

        Tsemppia kaikille@
        Ja kommenteja kiitos- onko tapahtunut samoin.


    • Jännää...

      Itse olen nyt tehnyt jo neljä pregcheckin testiliuskaa, positiivisia. Lisäksi myös pregcheckin testitikun ja positiivinen sekin! Tällä kertaa viivat ovat erittäin selkeitä, pelkään kuitenkin vielä onko keskenmeno menossa, koska tulokset olen saanut jo kp29/34,30/34 ja 31/34. Onkohan tämä liian aikaista ollut testata? Mutta kun on noin pitkä kierto niin laskeskelin, että hedelmöittyminen on kyllä ehtinyt tapahtua...
      Tämä aamun viiva tosin tuli kaikkein vahvimmaksi. Jos olisi keskenmeno se ilmeisesti haalistuisi, hormoni siis vähenisi, menkka-aikaa lähestyttäessä.
      On tämä muutema päiväkin piinaavaa, kun ei tiedä onko tuo maha-asukki jäädäkseen, vai onko kysessä keskenmeno tai tuulimuna;(

      Suosittelen myös pregcheckin testejä. Itse olen niitä jonkun vuoden tässä käyttänyt ja tähän asti ovat näyttäneet kyllä aivan selkeän negan. Ei tarvitse arvuutella. Tosin kerran sainkin erittäin haalean haamuviivan, mutta siitä seurasikin aivan tulvamainen vuoto. Eiköhän se keskenmeno ollut...

      • hhooj

        Onnea, mutta mitä ihmettä nyt sekoilet silä? Ei se menkkojen oletettu alkamispäivä mikään tuomiopäivä ole sen suhteen, meneekö kesken vai ei. Ei se todennäköisesti ennen sitä mene, kun kerran viiva vahvistuu (eli munasolu varmaankin on kiinnittynyt eikä kyseessä ole kemiallinen raskaus), mutta ei sitä kukaan voi tietää vielä ainakaan pariin viikkoon, onko se tuulimunaraskaus. Eikä sitä, meneekö kesken. Se sinun pitkä kiertosi ei muuten mitenkään vaikuta testaamisen aikaisuuteen, ihan samalla lailla hedelmöitys sinullakin tapahtuu noin kaksi viikkoa ennen kuukautisia, kierron alkupuoli vain on pidempi. Joko sinulla erittyy vahvasti raskaushormonia, tai sitten ovulaatio on tullut tavallista aiemmin. Lopeta nyt se panikointi, raskaus vain on niitä asioita, joissa epävarmuutta pitää kestää. :)


      • Esikoishaaveilija
        hhooj kirjoitti:

        Onnea, mutta mitä ihmettä nyt sekoilet silä? Ei se menkkojen oletettu alkamispäivä mikään tuomiopäivä ole sen suhteen, meneekö kesken vai ei. Ei se todennäköisesti ennen sitä mene, kun kerran viiva vahvistuu (eli munasolu varmaankin on kiinnittynyt eikä kyseessä ole kemiallinen raskaus), mutta ei sitä kukaan voi tietää vielä ainakaan pariin viikkoon, onko se tuulimunaraskaus. Eikä sitä, meneekö kesken. Se sinun pitkä kiertosi ei muuten mitenkään vaikuta testaamisen aikaisuuteen, ihan samalla lailla hedelmöitys sinullakin tapahtuu noin kaksi viikkoa ennen kuukautisia, kierron alkupuoli vain on pidempi. Joko sinulla erittyy vahvasti raskaushormonia, tai sitten ovulaatio on tullut tavallista aiemmin. Lopeta nyt se panikointi, raskaus vain on niitä asioita, joissa epävarmuutta pitää kestää. :)

        Minä en halunnut pähkäillä ja miettiä noiden viivojen kanssa enää kesän alussa, joten ostin cb digi testin ja olisiko ollut noin viikon kk myöhässä. Oli vain tunne et nyt taitaa olla napannu jo ennen kuin kk piti tulla mutta odotin kuitenkin. Komiasti luki raskaana. Sen jälkeen tein sitten vasta liuskan viikon sen jälkeen ja oli selvä raskaus. Nyt ollaan viikolla 23 menossa. Oli ihana yllätys kun oli jo aika lapsettomuusasiantuntijalle. No spermanäytteen sijaan sainkin varhaisultran. Vitsailin et jo on hyvä lääkäri kun en edes ole tavannut ja jo tulin raskaaksi. Mutta minulle oli helpompi lukea teksti sen viivan tuijottamisen sijaan, kun tuli pari haamua aiemmin.


    • Onnelline<3

      Mulla kävi niin, että kävin ostaan apteekista clearbluen ku oli vaikka mitä oireita, mutta menkat tuli normaalisti. Se näytti negan. Jatkoin normaalia elämää, mutta sitten ajattelin testata uudestaan ku ei noihi voi luottaa. Ostin pregcheckin ja nega tuli pakkauksen molemmista. Sitten pari viikkoo sitten kävin labrassa . Pyysin veritestin, kun olin noita pissatestejä jo tehny. Noh sieltähä se positiivine tuli :) Rv 17

    • Nirppu2012

      Minä olen tehnyt kolme (!) apteekin omaa raskaustestiä, yhden halpistestin ja kaikkiin sain testiajalla hyvin haalean viivan. Eilen mies kävi apteekissa ja toi Clearblue digital -testin, kun olin tulla hulluksi noiden haaleiden viivojen kanssa - mitä jos näen näkyjä, mitä jos testit on rikki jne.

      No, aamulla tein tuon digin ja näytti "Raskaana 1 - 2 viikkoa" . Vasta nyt rauhoituin. :) Ehkä me sitten ollaan raskaana. :) Suosittelen ko. testiä lämpimästi, varsinkin jos tulee noita haaleita ja mielenterveys alkaa niiden vuoksi kärsiä. ;)

    • Raskaana 2+3

      Täällä yksi, joka teki tänään kolmannen positiivisen testinsä.

      Ensimmäinen testi oli Pregcheckin puikko. Tein testin sinä päivänä, kun viikkoja oli laskujen mukaan 4 0. Hyvin nopeasti puikkoon tuli kaksi vahvaa viivaa. Olin varautunut uuteen yrityskertaan, joten tulos oli tietenkin mieluisa, mutta yllättävä.

      Samana päivänä oli haettava vielä apteekista varmistustesti. Ostin apteekin Biocard-testin. Testiajalla sain molemmat viivat näkyviin, mutta testiviiva jäi aika haaleaksi. Pregcheckin viivat olivat (lähes) yhtä tummat, mutta Biocard näytti melko haaleaa vaikkakin selkeää plussaa.

      Tänään tein vielä Clearbluen digitestin (viikkoja laskujen mukaan 4 4) ja näyttöön tuli "Raskaana 2-3" eli tulos vastasi viikkoja hedelmöityksestä laskettuna. :)

      Tällä kokemuksella voin lämpimästi suositella sekä Pregcheckin puikkotestiä (antoi vahvat viivat menkkojen odotettuna alkamispäivänä) että Clearbluen digitestiä (näytti viikot luotettavasti ja oli selkeä).

      Biocard-testiä en voi suositella. Plussa toki tuli, mutta ei niin selkeästi ja vahvana kuin esim. Pregcheck-testiin. Testauksen jälkeen googletin Biocard-testin eikä siitä ollut kovin hyvää sanottavaa. Se oli apteekin edullisin testi, mutta samalla varmaan myös huonoin. Ilmeisesti se ei ole kovin herkkä. Jos menkat ovat jo paljon myöhässä, ehkä se sitten näyttäisi raskauden selkeämmin.

      Olen myös kokeillut David-raskaustestiliuskoja, mutta en plussatessani. Mutta niillä en ainakaan saanut virheellisiä positiivisia tuloksia ja kai sekin on hyvä ominaisuus testissä. Davidin ovulaatioliuskatestit ovat toimineet minulla hyvin. Mutta olen lukenut myös paljon huonoa näistä Davidin liuskoista, vaikka ite niistä pidinkin (lähinnä tarkoitan ovulaatioliuskoja).

    • homotovatkivoja

      Homot ovat kivoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      411
      4169
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      231
      2060
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1530
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      157
      1357
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1015
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      62
      1011
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      128
      969
    8. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      228
      932
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      923
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      888
    Aihe