onko minussa jotain vikaa?

elämään kyllästynyt

Olen 7.luokkalainen tyttö. minua kiusataan, päivittäin. sekä fyysisesti että henkisesti. haukutaan törkeästi äpäräksi, huoraksi ja miksi sattuu.. olen melko pieni, pituutta about 148cm. kiusaajat ovat isokokoisia ysiluokkalaisia poikia. monesti minun päälleni käydään, omaisuuttani tärvellään. onko minussa jotain vikaa? en ainakaan pidä itseäni rumana tai mitään, olen vain hiljainen enkä juo enkä polta. mitä minun pitäisi tehdä? olen puolustuskyvytön kolmea aikuisen kokoista kiusaajaa vastaan, pitäisikö vain yrittää kestää? en ole kertonut tästä kenellekään. tänäänkin minut tönittiin kumoon ja kenkäni heitettiin ojaan. en jaksa enää, olisiko teillä neuvoja mitä pitäisi tehdä? :(

47

826

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämään kyllästynyt

Ois kiva jos joku neuvois ja auttais mutta eihän tätä tietenkään kukaan lue.. taisi hukkua tuhansien keskustelujen joukkoon, valitettavasti.. :/

• Hei kuule toivottavasti olet pärjännyt.. Satuin lukemaan tämän jutun. Useita kiusataan ja varmasti jokainen tuntee itsensä joskus kiusatuksi. Mutta ensimmäisenä kannattaa miettiä oikeasti onko jotenkin outo tai käyttäytynyt typerästi että muut alkavat syrjimään tai kiusaamaan ja haukkumaan, sillä kuten jokainen varmaan tietää että yhteiskuntaan on sopeuduttava tai olet luuseri nuorena että aikuisenakin. Mutta sinun tapauksessasi uskon että et ole tehnyt mitään ja olet varmasti nätti ja suloinen tyttö. Pojat saattavat kiusata koska pitävät sinusta ja haluavat huomiosi, mutta tuo on jo kamalaa!! Kuitenkin en ole koskaan pitänyt asiasta että pyydä apua... Mutta ensimmäisenä koita ottaa itsevarma asenne ja kysyä niiltä pojilta miksi he tekevät sinulle niin. En usko että oikeasti olisit ollut mitenkään huorahtava, että he eivät pidä sinusta... Vaikea neuvoa kun vähän tietoa.. mutta..
      1.Älä alistu! Ja kysy suoraan ja yritä tehdä sopu järkevästi.
      2. Pyydä apua, vaikka en yleensä suosittele sitä jos henkisesti kiusataan olen oppinut sen että selviää helpommalla kun ottaa asenteen että he ovat heikkoja ja epävarmoja jotka sitä tekevät ja naurat vain.. mutta fyysiseen ilkeilyyn kannattaa pyytää apua. Vielä kun olet pienikokoinen. Apua koulusta, kotoa ja voit selvittää myös poikien vanhemmat. Jos ei auta niin poliisit mukaan nimittäin tuollaisen on loputtava. Vaarana voiiiii olla että saat huonon maineen valittajana, mutta jos tosiaan haluat ettei sinua loukata ota asia kunnolla esiin. Olet ansainnut parempaa kohtelua naisena!!

• elämään kyllästynyt

kiitos kun tuit minua, itsetunto nousi ainakin hetkellisesti. mutta ei se itsetunto siinä kauhean korkealla ole silloin kun syljetään päälle ja itkukurkussa kun pyytää lopettamaan niin menee ihan kuuroille korville :/ oon aika usein ihan niinku maan rakoon poljettu koulupäivän jälkeen.. en tajuu mikä mussa on vikana, luontaisesti blondit hiukset jotka ylettyy selkään, pukeudun muodin mukaan sun muuta. en vaa juo enkä polta enkä pahemmin edes kiroile.. en näe mitään syytä siihen että kiusataan. miksi hiljaisia ja ujoja ihmisiä vihataan nykyään niin paljon? haluan kuitenkin elää elämää eteenpäin, en ole ollut itsetuhoinen mutta masentunut kylläkin, enkä tekis ees kärpäselle mitään pahaa.. olen myös kasvissyöjä ja mua haukutaan siksi kettutytöksi sun muuksi...

• Älä alistu!
        elämään kyllästynyt kirjoitti:

kiitos kun tuit minua, itsetunto nousi ainakin hetkellisesti. mutta ei se itsetunto siinä kauhean korkealla ole silloin kun syljetään päälle ja itkukurkussa kun pyytää lopettamaan niin menee ihan kuuroille korville :/ oon aika usein ihan niinku maan rakoon poljettu koulupäivän jälkeen.. en tajuu mikä mussa on vikana, luontaisesti blondit hiukset jotka ylettyy selkään, pukeudun muodin mukaan sun muuta. en vaa juo enkä polta enkä pahemmin edes kiroile.. en näe mitään syytä siihen että kiusataan. miksi hiljaisia ja ujoja ihmisiä vihataan nykyään niin paljon? haluan kuitenkin elää elämää eteenpäin, en ole ollut itsetuhoinen mutta masentunut kylläkin, enkä tekis ees kärpäselle mitään pahaa.. olen myös kasvissyöjä ja mua haukutaan siksi kettutytöksi sun muuksi...

Ainoa syy kiusaamiseen on kiusaajan oma paha olo. He saattavat tuntea itsensä paremmiksi alistamalla puolustuskyvytöntä :(
        Kerro vaikka kuraattorille, että osaa hakea apua sekä pojille että Sinulle. sinun ei tule kestää tuollaista kohtelua, kukaan ei ole sen arvoinen. Onko teidän koulussanne vaikka Verso-toimintaa? siitä olisi varmasti paljon apua! Siellä kohtaat yksitellen kiusaajasi ja vapaaehtoisesti paljastatte valvotusti tunteenne. Näin kiusaajat yleensä tajuavat mitä tekevät.
        Mutta onnea kuitenkin, älä lannistu! ei oikeasti auta olla välittämättä

• paska idea

Puukota heidät

• hampurilainenn

Minun käsittääkseni kiusaajat kokevat olevansa muita parempia ja luulevat sitten että heillä on oikeus polkea muita maahan.Ja joo,muakin on kiusattu.

• T R

Monella on samankaltanen ongelmaporukka häirittemässä. Jostai syystä tollaset kiusaajat/häiriköt ei siedä hiljaisia, ujoja, omaa elämäänsä eläviä. Haluaisivat kaikista samanlaisia. Ovat siis aivopesun uhreja. Eivät uskalla olla sellaista kuin uhrinsa. Pitävät pelot ja vihat ja karkeat asiat sisällään eivätkä tahdo niistä luopua vaan heittävät niitä sen lisäksi sivullisten päälle. He tahtovat nähdä uhrissaan tekojensa vaikutukset.

Siinä teet täysin oikein etten juo etkä polta. Molemmat on huonoksi terveydelle pitkällä aikavälillä ja muuttaa mm. aivoja pitkäksi ajaksi. Elämä voi muuttua kokonaan esim. alkoholista koska monilla on allergioita ja tietyt aineet ruoassa ja juomissa, myös alkoholijuomissa aiheuttaa pitkäaikaisia ongelmia. Itte oon allerginen mm. kahville ja sokerista tulee kaikenlaisia oireita.

Parasta jos nuo tyypit sais ruotuun keinolla tai toisella kunhan on laillinen. Tai karkottaa koulusta, laittaa jonnekki muualle. Viimesenä itte lähtisin mutta jos ei o muuta keinoa. Vaan ongelma on joskus että koulun vaihto ei auta.

En nää että tekisit väärää olemalla oma ittes. Kun antaa kaikkien kukkien kukkia niin sitte saa ittekki olla parhaiten rauhassa mutta ei tietenkään ole takuu siitä että sais olla. Nykyaika ku on sellanen että on itte ja muut. Kyllä ittekki syyllistyn (en tarkoita että Sinä syyllistyisit millään tavalla) siihen että aattelen itteni erilliseksi muista ja se tekkee ongelmia. Silloin kun aattelee ja on asenne että ollaan kaikki Yksi niin silloin menee tosi hyvin. Mutta sitte on hetkiä jollon ei aattele ja tottakai on niitä häiriköitä jotka haluaa aiheuttaa sortoa. Monitahonen juttu.

Kaikki täytyy tietenki tehä että pääset eteenpäin ja saat olla täysin onnessa, ei tommosessa kidutuksessa.

Uskon että ens vuonna helpottaa. Kasilla yleensä viimestään ihmiset yhtenäistyy ja muuttuu viksummiksi ku mitä ovat yläasteen ekalla.

Rukoilin sun puolesta :)

Oon itse kiittänyt Luontoa ja saanut paljon Hyvää kiitoksena takaisin. Toivon että kokeilet. Se on uskomaton ihme joka Sinulle tulee.

Metsässä liikkuminen, ruohikolla ja patiolla auringonpaisteessa istuskelu, uinti, ne vahvistaa.

• elämään kyllästynyt

kiitos :) itsekin olen kristitty ja rakastan luontoa. saan hyviä numeroita kokeista ja keskiarvo 9,4. voiko nämä asiat vaikuttaa siihen että minua kiusataan koska minua haukutaan hikeksi ja aina pilkataan ja irvitään siitä kun luen ahkerasti kokeisiin ja osallistun seurakunnan toimintaan. miksi kaikki vihaavat sellaisia ketä haluavat menestyä koulussa ja tietääkseni se mihin uskon on minun oma asiani.

voiko tosiaan kiusaaminen johtua siitä että olen tällainen kuin olen?
        kiitos teille kaikille tuesta, tuntuu jo hieman paremmalta. :)

• Hanki vain tukea

kiitos :) itsekin olen kristitty ja rakastan luontoa. saan hyviä numeroita kokeista ja keskiarvo 9,4. voiko nämä asiat vaikuttaa siihen että minua kiusataan koska minua haukutaan hikeksi ja aina pilkataan ja irvitään siitä kun luen ahkerasti kokeisiin ja osallistun seurakunnan toimintaan. miksi kaikki vihaavat sellaisia ketä haluavat menestyä koulussa ja tietääkseni se mihin uskon on minun oma asiani.

Kiusaajilla on ongelma, he saattavat olla kateellisia tai jopa entisiä kiusattuja. Se usein ajaa muiden kiusaamiseen (=kovien poikien hyväksynnän hakuisuutta) He ovat ehkä itse joutuneet puristautumaan tiettyyn muottiin ollakseen suositumpia ja siksi halveksivat heitä, jotka eivät ole sitä tehnet.
        Vielä kerran: heidän ongelma. Ei sinun.

• vierellä kulkija

Jos joku tallaa kukan niityllä, ei oo sen kukan vika, että se on kasvanut juuri siinä. On sen tallaajan vika/vastuu/syy, että se astui kukan päälle.

Monille kiusatuille tulee sellainen olo et kiusaaminen johtuis itsestä. Onneks asiat ei oo sitä, miltä ne tuntuu. Oot ainutlaatuinen, sun kuuluu olla juuri sellainen, kun sä oot. Iloitse itsestäsi: ominaisuus ja piirre kerrallaan opettele hyväksymään itsesi.

Oot harvinaisuus, oikeesti. Sulle saatetaan olla kateellisia. Pidä kiinni Jeesuksesta. Oo kiitollinen lahjoista, mitä oot saanut: äly, seurakuntayhteys yms.

Psalmi 139:13,14

"Sinä olet luonut minut sisintäni myöten, äitini kohdussa olet minut punonut.
        Minä olen ihme, suuri ihme, ja kiitän sinua siitä. Ihmeellisiä ovat sinun tekosi, minä tiedän sen."

Mäkin rukoilen puolestasi. Et arvaakaan, miten tärkee oot.

Joos.1:9

"Muista, että olen sanonut sinulle: `Ole luja ja rohkea, älä pelkää, äläkä lannistu. Herra sinun Jumalasi, on sinun kanssasi kaikilla teilläsi`"

Jeesus on niin lähellä, että kun ihmistä sattuu niin myös Häneen sattuu. Hän on kantanut taakkamme ja kärsinyt kivuliaimman kuoleman ristillä. Rakkautensa tähden. Hänen rakkauskirjeessään, Raamatussa, on selittämätön voima. Ammennetaan siitä.

Siunataan niitä, jotka meitä kiroaa. Annetaan anteeksi, jätetään taakkamme Isän käsiin. Rukouksessa on muutosvoima.

• Ei sussa oo vika vaa niissä kiusajissa. Itteäki kiusataa mut en välittää koska saan olla erilainen ja ne saa luvan hyväksyä mut sellaisena ku oon. Se on hyvä asia et oot hyvä koulussa jatka samaa mallia. Jos kiusamminen ei lopu voit tehää niistä rikosilmoituksen tai sanot reksille.

• nainen64

voimia ja koeta saada asiaa ulospäin. Onko sinulla tukiverkostoa (perheenjäsen jolle puhua, hyvä ystävä.....) ne on tärkeä linkki kun on vaikeaa. Opettajalle ja rehtorille, koulukuraattorille voi kertoa. Käy katsomassa keskusteluja kiusaaminen.fi sivustolta:)

• elämään kyllästynyt

Kiitos kaikille tuesta! mutta pakko sanoa vain että kokemuksesta voin kertoa että aikuisille kertominen ei oo mulla hyödyttänyt koska mua on kiusattu vaa enemmän ja ne on saanu lisää syitä kiusaamiselle. vasikaksi haukkuvat joskus tänä päivänäkin.. :/

• jätkä '94

Älä luule että itsessäsi on jotakin vikaa, kyllä ne kiusaajat ovat sitä sakkia jotka sitten 10 vuotta vanhempina katuvat kun saattoivat toisen surkeaan mielentilaan. Saatat jopa tuntea pelon tilaa mennessäsi aina uudelleen kouluun ja helpotusta kun koulu on loppunut, mutta aikuiselle on aina puhuttava asiasta(henk.kohtaisesti pidän sitä vaikeana itselleni).

Jos kiusaaminen ei hellitä, hakeudu vaikka opettajien läheisyyteen käytävillä/pihalla, jopa luokassa. Aika varma olen ettet ole ainoa kiusattava koulussasi, ajattele että hekin jaksavat käsitellä asiaa.

Käytä vapaa-aikasi mieleiseen tekemiseen äläkä syytä itseäsi mistään.

• pohjoisenpoika

elämään kyllästynyt,toivottavasti tämä asia loppuu,itseänikin kiusataan ja näin edes päin....tiedän ei ole mukavaa,olen poika,tiedätkös mitä voisit tehä niille pojille kuha vaa vinkkinä vinkkaan,potkase kasseille ;) muute kyllä tuntuu,ja tiedän väkivalta ei olisi oikea ratkaisu mutta jos nämä pojat koskevat sinuun potkase menemään. Ja jos he hyökkäävät kimmppuun pyydä apua nopeasti jostai tai opettajalta.Tiedän että tämä tuntuu mutta niin tuntuu viellä enemmän 9lk kun 6lk,anna mennä vaan! ja tiedän että sinusta tuntuu pahalta :( sen minä uskon
      Mutta tsemppiä elämään :))

• elämään kyllästynyt

Kerran potkaisin yhtä niistä kasseille ja sen jälkeen hakkasivat minut....

• Älä alistu!

Mäkin oon vaan idiootti paskiainen joka ei ymmärrä mitään koska on joutunu vaan kevyen "leikkimielisen" nälvimisen kohteeks.
      Mutta jos haluat muutosta tilanteeseen niin kerro jollekulle, vaikka koulukuraattorille. On karmeeta että ysiluokkalaiset kiusaa pientä seiskaluokkalaista. Oot varmasti ihana persoona ja saisit ystäviä helposti. Jos olet kuoreensa vetäytyvä ja ujo, ovat kiusaajat valinneet sinut kohteekseen koska ajattelevat että alat heti itkeä ja he saavat kunniaa koviksina. Kerro nyt jollekulle, asiat ei muuten selviä. Jaksamista!

• Ville96

oletkohan oikeasti kuutosluokkalainen?

• Für immer allein

Koita jaksaa itse elän jatkuvassa kiusaamisen pelossa ja ei se sekää ole helpppoa. sano kiusaamisestas vanhemmilles ja käske heidän soittaa reksille.

• onnenkeksinen

Minua kiusattiin kasiluokalle asti ja siinä välillä se oli niin pahaa että päätä upotettiin vessanpöntöön ja rikottiin tavaroita yms fyysistä.

Minulla taustalla on alkoholistivanhemmat,joiden takia koin alemmuutta.
      Sitten kuvaan tulivat kasvattivanhemmat,joiden äiti oli helluntalainen ja isä
      ei-uskovainen pirtti-hirmu jonka oma itsetunto pönkittyi kasvattilapsia kiusaamalla.
      Itseasiassa Helluntailaisuus nosti hetkittäin itsetuntoa,sillä olin (ja olen vieläkin) hyvä laulaja.

Kaikki johti siihen että aikanaan käytin alkoholia kestääkseni edes hetken elämääni.
      No,siitä selvisin.

Nyt olen aikuinen ja vasta viidenkympin korvilla alan aikuistua ja saada itsevarmuutta.
      Vieläkin kompensoin epävarmuutta syömällä. Olen ylipainoinen.

Joten sinun kannattaa nyt käydä taisteluun itsesi puolesta. Koita terästäytyä
      kestämään kritiikkiä ja noita idiootteja.
      Nosta vaikka hirmu meteli jos tulevat kiusaamaan. Huuda suoraa huutoa
      jotta muut kiinnittäisivät huomiota. Niin sain yhdet kiusaajani kaikkoamaan aikanaan.
      Eivät ilenneet tulla toista kertaa kun aloin kirkumaan.

Keskustele kuraattorin tai koulupsykologin kanssa,se kannattaa,vaikkei auttaisikaan itse kiusaamiseen välittömästi.
      Sillä silloin voit purkaa tilannetta puhumalla ja kenties keksiä keinoja auttaa itseäsi.

Toivon todella että saat apua ja olen hengessä sinun tukenasi. Luota itseesi,
      olet tärkeä ihminen vaikkeivat nämä nuijat sitä tajuakkaan. Mutta tiedän että jossakin on joku,joka sen jokin päivä tajuaa ja löydät onnen.
      Usko minua.

• Elämä on kamppailua

Itseänikin kiusattiin ala- ja ylä aste aikoina. Aloin itsekkin luulemaan, että minussa on vikaa. Vanhemmilla oli vaikeaa puuttua asiaan kuin " isot lapset" minua kiusasi. Olisi minulla ollut mahdollisuus vaihtaa koulua, mutta en uskaltanut vaan ajattelin, että kyllä se kolme vuotta kestän. Noh kolmen vuoden päästä sain huokaista helpotuksesta ja kun pääsin toiseen paikkakuntaan kouluun huomasin, ettei minussa mitään vikaa ollutkaan. Sain monta hyvää ystävää kaikki eri paikkakunnista. Kukaan ei minua häirinnyt enään ja tajusin ettei vika todellakaan ollut minussa.

Joillakin ihmisillä on pelko erilaisia ihmisiä kohtaan osittain ehkä siksi, koska eivät saa sinusta selvää minkälainen tyyppi olet. Koulu maailma on minusta kaikista raain paikka, koska siellä on kaikista helpointa tehdä toisesta ns " viallinen".

Yritä kestää koko ylä-aste loppuun ja vaihda paikkakuntaa ammatti tai lukioon mennessäsi ja anna elämällesi vielä uusi mahdollisuus. Muista, että oikea elämä alkaa vasta sitten kun sinulla on oma työpaikka ja oma elämä. Kaikkea hyvää sinulle ja muista, että et ole ainoa samassa tilassa oleva täällä suomessa.

" Luulet että olet yksin, mutta se ei ole totta. Kukaan ei ole yksin tässä maailmassa."

• hjkhk

laita puhelin taskuun äänitys päälle ja vie reksille ja poliisille.ja kaikille mahdollisille tahoille että tulevat julki noi rikolliset.

• Jonne123

Lyö turpaa XD

• suuripienihminen

Muistan sinua rukouksiin

• saman kokenut

Muista, että sinussa ei ole mitään vikaa vaan vika on aina kiusaajissa jotka yrittävät vain pönkittää huonoa itsetuntoaan todella raukkamaisella tavalla. Yritä kertoa asiasta mahdollisimman monelle aikuiselle, sillä jos asiaan ei puututa nämä idiootit vaan jatkavat.
      Tiedän todella, miltä susta tuntuu, itseäni kiusattiin pahasti ylä-asteella ja vasta nyt terapian avulla alan päästä siitä yli.

• Runejaakko1998

saatana mul on 102lvl ukko runessa mä ownaan sut mun dragon longswordilla. Huarraa!

• Kiusattu!

1.Pysy vahvana, älä välitä
      2. Jos sinua lyödään, lyö takaisin
      3. Pidä päiväkirjaa, se on kuin hyvä ystävä, jolle voi kertoa kaiken
      4. Muista, sinussa ei ole mitään vikaa, vaan kiusaajassa

Muista pysyä vahvana! T: Kiusattu, joka OSAA antaa takaisin

• 12312312312312321

Sinussa ei ole vikaa jos sinua kiusataan vaan vikaa on kiusaajien päässä, heillä on ongelmia joita he yrittävät purkaa toisiin.

• juu5554
    • rikos ja rangaistus
    • :)

EN LUKENU´AIEMPIA MUT MUISTA AINA!; ET KIUSAAJAT KIUSAA ´NE OSOTTAA OMAN HEIKKOUTENSA JA ET NIINKU PELKÄÄ MENETTÄVÄNSÄ SILLEE SUOSIONSA TAI SILLEE JA SEN TAKIA HALUU SAADA KAIKKI MUUT KAUHEE ALA-ARVOSIKS VAIKKA NE ITE ON TODELLA ALA-ARVOSII JA SÄÄLITTÄVII!!

• GodIsLove

Voi ei, hirveetä luettavaa :(
        Muakin kiusattiin koulussa, myös fyysisesti että henkisesti. Olen myös uskossa.
        Itse olen nainen, olin luokan pienimmästä päästä ja kaikkein pisin poika kävi kimppuuni monesti kun ketään ei nähnyt. Itsetunto oli nollassa ja kiusaaminen vaikutti koulumenestykseeni.
        Peruskoulun jälkeen menin itsepuolustusharrastuksen pariin. Sain sieltä itsetuntoni takaisin korkojen kera :D Ja osasin puolustaa itseäni, tosin kiusaajat jo "vaistoavat" etten enää pelkää samalla lailla kuin aiemmin ja ovat sittemmin jättäneet minut rauhaan.
        Siellä harkoissa kun saa vääntää isojen miesten kanssa, tulee roppakaupalla varmuutta. Tässä linkki kamppailulajeista:
        http://www.kamppailulajit.com/
        Siellä on tosi paljon nuoria naisia lajeissa mukana, eikä tartte osaa mitään. Aluksi tyyliin verkkarit riittää harkoissa, sitten myöhemmin lajille ominaiset puvut tulevat käyttöön.
        Ehkäpä jopa sieltä saisit tukea asiaasi, kun kerrot kiusaamisesta. He varmasti osaavat neuvoa ja monet heistä ovat myös olleet kiusattuja - siksi ovat hakeutuneet lajien pariin.

Esim. Aikido listan ensimmäisenä on lajina pehmeämpi kuin esim. karate. Ja vaikka jnoissa on sellainen tausta että ovat idästä ym. Niin itse uskoin kuten ennenkin, eikä esim. tatamilla kumartaminen tarkoita muuta kuin kunnioitusta ym. (eli ei että palvoo jotain henkilöä tms.)

Itse tekisin myös rikosilmoituksen tai kysyisin poliisilta neuvoa asiaan. Erityisesti jos he käyvät päällesi. Niin ei saa tehdä, se on laissa kielletty ja on tosi-tosi raukkamaista pojilta jotka näin vielä sakilla tekevät!!!!! Pistää oikein vihaksi!!!

Mä voin kans rukoilla sun puolestasi

• GodIsLove
        GodIsLove kirjoitti:

Voi ei, hirveetä luettavaa :(
        Muakin kiusattiin koulussa, myös fyysisesti että henkisesti. Olen myös uskossa.
        Itse olen nainen, olin luokan pienimmästä päästä ja kaikkein pisin poika kävi kimppuuni monesti kun ketään ei nähnyt. Itsetunto oli nollassa ja kiusaaminen vaikutti koulumenestykseeni.
        Peruskoulun jälkeen menin itsepuolustusharrastuksen pariin. Sain sieltä itsetuntoni takaisin korkojen kera :D Ja osasin puolustaa itseäni, tosin kiusaajat jo "vaistoavat" etten enää pelkää samalla lailla kuin aiemmin ja ovat sittemmin jättäneet minut rauhaan.
        Siellä harkoissa kun saa vääntää isojen miesten kanssa, tulee roppakaupalla varmuutta. Tässä linkki kamppailulajeista:
        http://www.kamppailulajit.com/
        Siellä on tosi paljon nuoria naisia lajeissa mukana, eikä tartte osaa mitään. Aluksi tyyliin verkkarit riittää harkoissa, sitten myöhemmin lajille ominaiset puvut tulevat käyttöön.
        Ehkäpä jopa sieltä saisit tukea asiaasi, kun kerrot kiusaamisesta. He varmasti osaavat neuvoa ja monet heistä ovat myös olleet kiusattuja - siksi ovat hakeutuneet lajien pariin.

Esim. Aikido listan ensimmäisenä on lajina pehmeämpi kuin esim. karate. Ja vaikka jnoissa on sellainen tausta että ovat idästä ym. Niin itse uskoin kuten ennenkin, eikä esim. tatamilla kumartaminen tarkoita muuta kuin kunnioitusta ym. (eli ei että palvoo jotain henkilöä tms.)

Itse tekisin myös rikosilmoituksen tai kysyisin poliisilta neuvoa asiaan. Erityisesti jos he käyvät päällesi. Niin ei saa tehdä, se on laissa kielletty ja on tosi-tosi raukkamaista pojilta jotka näin vielä sakilla tekevät!!!!! Pistää oikein vihaksi!!!

Mä voin kans rukoilla sun puolestasi

Onnenkeksinen-nimimerkin ja monien muiden vastaukset ovat todella hyviä!!

Sen verran halusin vielä tarkentaa edellä olevaa kirjoitustani, että aloitin siis kamppailulajit saadakseni itsetuntoa ja varmuutta, en tapellakseni. Mutta että tarvittaessa jos olisin pahassa tilanteessa, osaisin puolustaa itseäni.
        Siellä myös opetettiin huutamaan kovaa, niin paljon kun keuhkoista lähtee ;) Se totta tosiaan "pelottaa" kiusaajat ja he hätkähtävät, että kuinka tyttö osaa huutaa...
        Yleensä tytöt kasvatetaan kilteiksi, jotka eivät tosiaankaan huuda. Mutta voin tänä päivänä ylpeänä sanoa että jos joku käy kimppuuni, pystyn huutamaan niin paljon että kuuluu tosi kauas ;)

Onko kaupungissasi toista koulua mihin voisit vaihtaa? Helpottaisi varmasti että saisi vaihtaa ympäristöä, jos tilanne ei tunnu ratkeavan.

Itsellänikin usko auttoi jaksamaan kiusaamista. Lukisin vielä alan kirjallisuutta, esim. seuraavien kirjailijoiden Joyce Mayer, Nicky Cruz, Merlin Carothers (kiitä sittenkin) ym.

Kerrothan kuulumisiasi tänne vielä

• fdssdfsfs

Mitä sinulle nyt kuuluu?

• sdfsfsdf

Nosto

• 20

Kerro aikuiselle

• GodIsLove

Hei, olisi kiva kuulla kuulumisiasi? :)

• Ha

Kuollut

• :'C

Kerro vanhemmilles se vois auttaa?

• Ha

Luitko paskaakaan?

• -.-

sano niille että jos kiusaa toista niin huonosti niin sitäki joskus kiusataan yhtä honosti ne tekee suuuuuuuuuuren virhen tai huuda ''VITTU MIKÄ VIKA TEISSÄ ON?!JOKAISELLA ON OIKEUS ELÄÄ OMAA HYVÄÄ ELÄMÄÄ!´´(mut älä kiroile) (ja et joku kuulis)

• tyhmäätoikiusaaminen

kiusaaminen on rikos.jos sua kiusataan fyysisesti esim.lyödään silmä mustaks tai vastaavaa nii teet poliisille ilmotuksen samoin jos joku särkee sun tavaroita.
      ookko kertonu kellekkää?mutsille faijalle opelle?jos et kerro heti! jos ei usko hanki todistaja tai todistusaineistoa.ketää tule kiusata.hei kyllä jos ne tulee sut iha jenginä piirittään nii on itsepuollustus sallittua jos tilanne vaatii sitä,mut mikäli mahollista, juokse pois ja kerrot kotona.mut jos et pääse karkuu nii potkaset haaroihin niitä,sen pitäs lamaannuttaa se verra et pääset karkuu.
      soita vaikka nimettömänä ilmasee mll:n lasten ja nuorten puhelimeen jos et kotona uskalla sanoa.

• kiusaajat on paskoja

Voin tulla sun rinnalle seisoon ne saa ekana hakata mut jos siihen kykenevät yritän samalla mitalla antaa takasi :) oisin mielelläni sun rinnalla (: saisivat paskiaiset ekana käydä mun päälle!!

• otanosaa

Moi! otan osaa siitä mitä olet joutunut kestämään. Ja ei, kenessäkään ei ole mitään vikaa mutta sinun pitäisi kertoa tästä. Sanoit että sinua kiusataa sekä fyysisesti että henkisesti. Kenelläkään ei ole oikeutta kiusata sinua. Jos vanhemmille puhuminen on hankalaa, hakeudu koulu psykologille tai muulle luotettavalle tuttavalle. psykiatrilla käynnistä ei tarvitse nolostua. käy siellä vaikka puoli tuntia koulun jälkeen. psykiatrit eivät kerro kenellekkään mitään ja he ymmärtävät ja kuuntelevat. Siksihän niitä onkin olemassa! :) Mutta kiusaamista sinun ei pidä enää koskaan sietää. itsekin olen aika lyhyt ja minua kiusattiin joskus, mutta hyvin lievästi. puttuin asiaan välittömästi ettei tila pahene. Tiedän, ettethalua muistaa vanhana kuinka sinua kiusattiin. tässä vinkkini: hae apua ja jos loukkaannut ilmoita poliisille. kiusaaminenkin on rikos.

• jonnejenorja
    • eissaatana

Kuule sus ei mitään vikaa taida olla. Jos sua 2v vanhempi POIKA kiusaa sinua TYÖTTÄ ni on kyllä saatanen säälittäviä/sairaita/homoja tai muutenvaan yksinkertaisesti mulkerokusipäitä. Kyl sen ikäsissä pitäs olla jo sen verran miestä että ei nyt sentään nuorempaa tyttöä ala kiusaamaan. Jokatapauksessa kiusaaminen on väärin mutta cmon vittu rajansa kaikella. Sellasia jätkii pitäs leipoo ihan kunnolla!

• eissaatana

TYTTÖÄ*

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      29
      2428
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      131
      2369
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      14
      1831
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      14
      1642
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1277
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      106
      1234
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1212
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      93
      967
    9. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      134
      877
    10. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      19
      868
    Aihe