Eli mulla on jotain sosiaalisia fobioita. Syön lääkkeitä ja käyn terapiassa.
Mutta lääkkeet yms ei auta vaan on otettava itseään niskasta kiinni ja pakotettava.
Kohdattava tilanteet että niihin pystyy ikinäkään menemään.
No olen nyt yrittänyt pakottaa itseäni työntekoon. Olen mennyt, saanut paniikki kohtauksen ja vielä palannutkin. Mutta nyt tuntuu aivan hirveältä. Missä menee raja kun pitää ottaa kokeiluissa takapakkia??
Mulla on tällähetkellä kaikki mahd ahdistus oireen päällä. En varmaan ollutkaan valmis palaamaan työhön. Luulin taas kerran itsestäni liikoja. Nyt vielä hävettää ilmoittaa työpaikalle että en ole tulossa, totuutta kun siellä ei tiedetä ...
Itsensä pakottaminen
1
296
Vastaukset
- Hullujussi
Hieno homma tuo, että pakotat itsesi kohtaamaan pelkosi. Hatunnoston paikka! En ole asiantuntija, enkä kärsi samankaltaisista peloista, mutta olen omien vaivojeni kanssa siedättänyt itseäni hakemalla rajoja ja pyörimällä oman mukavuusalueeni ulkopuolelle. Minulla tuo on ainakin toiminut.
Minä lähtisin siitä, että kertoisin työpaikalla esimiehelleni suoraan kärsiväni moisista vaivoista ja että haluat siedättää itseäsi työssä toimimisen saralla jatkuvasti, koko ajan mukavuusaluetta laajentaen. Perusteluna olkoon se, että mentaalivaivat ovat yllättävän yleisiä, syöhän psyykelääkkeitä 400000 ihmistä Suomessa. Toinen perustelu on se, että ainakin minä esimiehenä ollessani kunnioittaisin niin paljon rehellisyyttä, suoraselkäisyyttä ja sitä, että tarvittaessa kävelee vaikka seinän läpi tahtonsa läpi saamiseksi.
Onhan tuossa tietysti riskinsä, myönnetään. Esimiehiä ja työpaikkoja on joka lähtöön. Ei välttämättä oma esimieheni vaivojani ymmärtäisi, mutta kun mielenterveysvaivat ovat niin yleisiä niin vähintään joku tuntee jonkun joka kärsii vaivoista ja tietää tämän kunnon ihmiseksi, eikä "hulluksi", kuten aiemmin oli valitettavan yleistä.
Ei tuossa ole yhtään mitään hävettävää, että haluaa töihin, vaikka siitä saakin ahdistavia oireita ja vaikka ei siihen vielä olisikaan valmis. Mistä sitä muuten voi tietää pärjääkö töissä, ellei käy kokeilemassa? :) Ei ole mikään ihme, että työhön palaaminen sairauslomalta jännittää, pelottaa tai ahdistaa. Me pelkääjät pelätään paljon mitättömämpiäkin asioita, mutta kaikesta selvitään.
Tsemppiä punttiin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa672591Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava631702SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän71660Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2631545Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --81528Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue251228Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.241071Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411032RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041012Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?78974