Lähtöselvitysvideot

Vinko autaa!

Katselin huvikseni Finnairin opastusvideoita ja huvituin. Yhdessäkään pätkässä ei ollut todellista opastusta tai neuvoa. Milloin näytettiin vain filmitähtenä olevaa matkustajaa, yhdessä empiviä asiakkaita, kolmannessa toimenpiteitä kaukaa kuin salaisen palvelun kuvaajat. Yhteenvetona todella huonoa työtä. Miksi ei hommaa hoideta kunnolla jos siihen ryhdytään? Esimerkiksi näin: Lentokentällä on lähtöselvitysautomaatteja (kuva siirtyy tarkasti tsuumaten laitteeseen). Valitse lentoyhtiösi näytöllä olevista kuvallisista tunnuksista ( asiakkaan sormi painaa kyseistä kohtaa) Nyt sinun pitää tunnistautua laitteella. Se käy parhaiten passilla ( näyttää passin asettamisen) Saadaksesi tarvittavat paperit sinun tulee kirjoittaa esimerkiksi lentosi tunnusnumero ( näyttää kun se kiireettönästi näpytellään) Sen jälkeen...... jne. uskoisin tällaisesta olevan hyötyä monin verroin enemmän, kuin epämääräisestä säheltämisestä, joka paljon matkustaville on tuttua muutenkin. Nähkää pikkuisen vaivaa ja antakaa osaavien hoitaa videoitten teko.

11

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seppo Taalasmaa

      Kato vaan salkkareita niin pysyyt jyvällä.

    • very easy to use

      Jos osaa käyttää OTTO automaattia niin silloin osaa käyttää myös niitä check-in automaatteja.
      Jos se tuntuu liian ylivoimaiselta ja vaikealta niin parempi jäädä kotiin turvaan.

      • noh noh

        Automaatti ei ole erityisen vaikea. Matkustan useasti ja pitkälle. Silti pitäisin ihan hyvänä, että jos ja kun automaattien käytöstä tehdään infovideo niin siinä näytettäisiin todellakin sen toiminnot. Minusta on tarpeetonta pantata tietoa, jota moni ehkä juuri haluaisi. Video on nyt jäänyt vasta boksin esittelyksi ja että tuollainen palvelu on.


      • Mikä helppous!

        Niin helppojako? Ja niin paljon kuin OTTO-automaateilla hässäköidään. Kone syö satakunta korttia päivittäin. Niin helppoa se on!


    • Vinko auttaa?

      Teppo Taalasmaalle: Mitä ovat salkkarit? En tunnista lähipiirikseni. Very easylle: Sanoinko, etten osaa käyttää? Oleellisinta oli, että kun tehdään ohje, se pitää tehdä kunnolla. En salli itsellenikään puolittaisia huitaisuja.

      Noh noh näki tarkoituseni juuri oikein.

      Näillä palstoilla annetaan liian herkästi ymmärtää, että mielipiteen esittäjä olisi jotenkin tyhmä tai muuten osaamaton. Lähden mielelläni kahden ensimmäisen kirjoittajan kanssa mittelemään taitoja mitä moninaisimmilla elämän alueilla.

      Minimerkissäni oli tullut kirjoitusvirhe. Piti olla "voinko auttaa?

    • Voi jyvä hysäys

      Todella kökkö on Finskin ”opastusvideo”. Sen ymmärtää vain, jos jo täysin tietää, mitä pitää tehdä. Paitsi että alkaa ihmetellä, pitääkö todella passi tyrkätä jonnekin, eihän useimmille matkoille edes tarvita passia, henkkari riittää. Eikä oikeasti tarvitse, varausnumero toimii. Mutta tämäkin piti sotkea.

      Jos ei tunne asiaa eli tarvitsisi tuollaista videota, niin johan meni ohi. Valtiollisen lentoyhtiömme viesti on suunnilleen tämä: me on tehty tää todella helpoksi, sä olet ihan vitun tyhmä jos et osaa, ja nyt sä vasta tajuat miten tyhmä olet kun tästäkin menit vaan sekaisin.

      • Sotkamon mies

        Ketä ja mitä palvelee sekin pätkä, jossa nainen ja mies pohtivat tilannetta, että"pitääkö tästä nyt sitten lähteä hotellille vai minne". En ole kuvauksen ammattilainen,mutta jos Finnair antaa kahden päivän majoituksen ja ruoat, niin teen lonkalta paremmat.


      • Hаh
        Sotkamon mies kirjoitti:

        Ketä ja mitä palvelee sekin pätkä, jossa nainen ja mies pohtivat tilannetta, että"pitääkö tästä nyt sitten lähteä hotellille vai minne". En ole kuvauksen ammattilainen,mutta jos Finnair antaa kahden päivän majoituksen ja ruoat, niin teen lonkalta paremmat.

        Toi kuulostaa ihan siltä ettäFinair ajatteli tehdä pornovideon mutta rahat loppui kesken.


    • Harliini

      Isin pikku Renny Harliinit täällä uhoaa! Uuuuhhhhhhhhhhhhh Bjoongggggggggg
      Mela pystyssä!

      • tö pöt

        Ei nyt kuule aukea nää sun sanaleikit. Tiedän kuka Renny Harlin on, mutta aika kankeaa sun laukominen. Miten tosta saa jonkun piikin tai hauskan heiton?

        Taide ja vitsit ovat asioita, joita ei pitäisi joutua selittämään. Tai kannattaa vaihtaa alaa.


    • Missä?

      Tuota noin, missähän tuollainen video sitten mahtaa piileskellä? Eipä ole vielä vastaan kävellyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      129
      926
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      785
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      291
      734
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe