Minulla ei ole ns. pätemisen tarvetta joita pienten lasten seura vaatii ja minulla ei ole itseni tärkeäksi pikkulasten silmissä kokemista. En halua nostaa itseäni jollekin jalustalle jotta tuntisin itseni tarpeelliseksi pienten lasten avulla. Ei ole tarvetta tyrkyttää seuraani jotta saisin päteä.
En tarvitse enkä halua näitä riippuvuus suhteita. En myöskään vaadi enkä halua että minua jäädään kaipaamaan ja itkemään perääni kuollessani. Olenkin sanonut, että minut poltetaan ja tuhka sirotellaan korpimetsään.
En halua lahjoa lastenlapsia isoilla enkä pienillä tavaroilla, makeisilla ja kaikella sillä keinotekoisella imelyydellä mitä olen nähnyt muiden tekevän. Synt.päivät ja Jouluaatto liiallisine turhine, älyttömine lahjoineen lähinnä harmittaa. Tavaraa on jo muutenkin mielin määrin aivan liikaa ja appivanhemmat ne vaan lahjoja tuovat mielettömästi....paitsi minä.
Omat lapset saatu kunnialla maailmalle. Hyvä!
Laskin minkä ikäinen olisi kun viimeinenkin lähtee. Aikas oikeaan osuin. Kaikilla heillä menee hyvin ja ammatit menossa.
Valitettavasti myös jälkikasvua. Vaimolle ilmoitin, että tästä asunnosta ei sitten tule päivä- ja yöhoitolaa.
Jo ajatuskin, että joudun olemaan pikkulasten seurassa samassa tilassa; vaikka kotonani, on erittäin raastava. Kaikenmaailman lastenlasten kissanristiäiset joihin meidät kutsutaan ovat kuin elinkautinen. Jo lähtö sinne on vastenmielistä. En pidä että kaulassani killutaan ja en voi sietää kirkumista ja juoksua joita pikkulapsilla aina on. (Omien lasten vastaavaa oli pakko sietää ja heidän kanssaan kaikki onnistui hyvin). Koko ajan toivon jo pois lähtöä.
En todellakaan halua mitenkään olla samojen seinien sisällä missä on pikkuvauvoja, leikki-ikäisiä tai murrosikäisiä ja siittä vanhemmista puhumattakaan.
En halua seurustella heidän appi-vanhempiensa kanssa. Pitäisikö muka ja miksi? Se on niin väkinäistä että se jää johonkin vierailuihin pikkukakaroiden syntymäpäiviin ja sellaisiin ja se saa riittää. Sosiaaliluokka ei ole siihen este koska kaikki olemme samaa sosiaaliluokkaa. Muuten vaan ei seuranpitäminen ja kahvittelu luonnistu. Onneksi meitä ei olla kutsuttukaan kyläilyihin.
Onneksi vaimo ei ole mikään seurallinen kyläluuta eikä meillekään ole pyydetty senkään takia lasten puolisoiden vanhempia.
Minulla menee hyvin. Työtä piisaa ja kavereita on jokunen (osa kuollut) ihan lapsuudesta asti ja jokunen aikuisiällä kehiin tullutkin. Työssäni saan sosiaalisesta elämästä aivan tarpeen ison annoksen ja se riittää minulle. En istu pihalla penkillä talon muiden ukkojen kanssa jorisemassa.
Viihdyn mainiosti omissa oloissani vaikka hautaan saakka. Harrastuksia on senverta paljon että aika kuluu niissä.
En voi SIETÄÄ lapsia
25
381
Vastaukset
Kukin taaplaa tyylillään ja tuo on sinulle sopivaa elämää. Onneksi sinun vaimosikin on samaa kastia, niin eipä tule siitä kinastelua. Sitä vaan mietin, että miten omat lapsesi suhtautuvat tuollaiseen ?
Minä taas itse odotan kovasti, että joskus saan olla isovanhempi ja pikkuset kädet kiertyy mummun kaulan ympäri. Saan oikein hemmotella ja hyysätä semmosia pikkusia lutusia punaposkia. :)- rygseck
Tänne sosiaaliseen mediaan kuitenkin tuut jorisemaan...
Olisit vaan jatkanu valitsemallasi linjalla - se selvästikin sopii sulle =) - työmies.
Tuskin nyt ainoakaan olet, mutta ettei nyt vain se työ olisi liian suuressa roolissa elämässäsi. Hellitä vähän ja anna elämällekkin tilaa.
- Marja Puska
En siedä minäkään lapsia. Ne tekee tarpeensa housuihinsa, ölisee ja oksentaa kuin juopuneet.
Pahinta on kun duunikaveri tuo kenkälaatikollisen valokuvia töihin ja alkaa esitellä lastenlastensa kuvia. Katokato kuin se on viisaski ja tossakin hymyilee niin viisaasti, kun kakara on kuvassa työntänyt sormensa koiran hanuriin. Voi helevetti. EVVK. - Rimmir tänään
Olin aikoinani naimisissa laisesi kanssa, onneksi en ole enää. Saan kutsua kotiini kenet haluan, lapsenlapseni saavat temmeltää täällä milloin haluavat. Kyllä elämä on autuasta ilman narsistia.
- ----
En nyt itsestäni ihan noin sanoisi, vahvasti.
Mutten ole koskaan erityisemmin välittänyt heikäläisistä.
Kaipa siksi meidän lapsettomuutemme ei ole koskaan ollut ongelma. - Minäminäminä
=> Olenko ainoa?
Siellähän mätänet sitten aikanaan vanhainkodissa ja katselet kun muilla asukeilla käy lapset ja lapsenlapset tervehtimässä ja soittelevat kuulumisia jouluna, isänpäivänä, syntymäpäivänä yms.
Pikkulapset kasvavat aikuiseksi ja sitä iloahan sulla ei ole eikä tule olemaan että seuraisit lastesi ja lastenlastesi varttumista.
Itsekin olet ollut joskus lapsi. Jos vanhempasi olisivat ajatelleet samallalailla niin pölyhiukkasena olisit ikuisesti leijaillut. Mistä noin itsekkäitä oikein sikiää?- Ohhhohhhh
Näinkö on? Nykyisiin pentuihin ympätty itsekkyyden määrä ei ikinä ehdi vajota sille tasolle, että ne ajattelisivat muita kuin itseään.
Vain lapsettomat viisi-kuusikymppiset tyttäret välittävät käydä katsomassa vanhoja vanhempiaan. Mitä iloa ylimielisistä lapsenlapsista olisikaan? Ohhhohhhh kirjoitti:
Näinkö on? Nykyisiin pentuihin ympätty itsekkyyden määrä ei ikinä ehdi vajota sille tasolle, että ne ajattelisivat muita kuin itseään.
Vain lapsettomat viisi-kuusikymppiset tyttäret välittävät käydä katsomassa vanhoja vanhempiaan. Mitä iloa ylimielisistä lapsenlapsista olisikaan?Se kuuluu kyllä kasvamiseen ja kehitykseen se itsekkyys. Kun vauva syntyy, hän on se koko maailma, pikkuhiljaa se siitä kasvaa sisältämään muutakin kuin omat tarpeet.
Mitä sä kuvittelit? Että lapsi on valmis ja muovaamaton kun tulee kouluikään? Sen jälkeen on oltava täydellinen, epäitsekäs, suvaitsevainen, huumorintajuinen.. Ei se mene niin. Sitä varten me aikuiset ollaan, vanhemmat, isovanhemmat jne, jotta opetamme rajoja ja empatiaa noilla ipanapoille. Annetaan rakkautta ja saadaan sitä takaisin.- Kaupunkilainen
Juu, ja se onkin fiksu ja epäitsekäs syy lastenhankinnalle, ettei sitten vanhana tarvitsisi olla yksin!
Katsopa vähän tarkemmin niitä vanhainkotien (vai mitä palvelutaloja ne nykyisin ovat) mummoja ja vaareja. Useimmilla on lapsia, mutta niin vain odottavat päivästä toiseen turhaan vierailulle. Lapsilla on oma elämänsä, työnsä ja harrastuksensa, eivät he jouda vanhusten luona alvariinsa ravaamaan.
Lapsettomalla on se hyvä puoli tässä, ettei ole ketään, joka tuntisi velvollisuudekseen tulla katsomaan, eikä ole ketään, jota välttämättä pitäisi niin kauheasti odottaa.
Paitsi että minä en aio mihinkään hoidokiksi lähteä ikinä. Sitten, kun en itsekseni pärjää, hoidan kyllä asian jotenkin niin, ettei minun asioitani tarvitse hoitaa kenenkään muunkaan. Toivottavasti eutanasia on silloin jo laillistettu ja saan tarvitessani vapauttavan piikin.
Yksi lapsettomuuden ehdottomia etuja on myös, ettei sukujuhlia ja muita pakollisia kissanristiäisiä ole niin paljon kuin lapsia hankkineilla. Sukulaisten kanssa ei ole pakko seurustella yhtään enempää kuin itse tahtoo.
Mars nyt pötkölleen tänne mun plyysiselle soffalle makaamaan, mä istahdan tänne nojatuoliin ja kuuntelen. Kyllä me sut vielä kuntoon saadaan.
Se on helposti ymmärrettävissä, että lapset ei kiinnosta, mutta että ei voi SIETÄÄ siksi että ei koe PÄTEMISEN tarvetta? Miten liität tähän tarpeen päteä? Koko juttu kalskahtaa, varsinkin kun sinulla kuitenkin on lapsia? Eikä nekään syntyessään olleet aikuisia? Miten sä sen homman hallitsit? Onko se jättänyt jälkiä sun lapsiin?
Pakosta tulee mieleen, että olitko itse onnellinen lapsena? Minkälaista kohtelua sait?- Paperinukke
Ymmärrän sinua aika hyvin. Lähipiirissä olen nähnyt muutamien isovanhempien nääntyvän lastenlastensa kanssa. Sitä teeskentelyn määrää ja jatkuvaa hoito- ja rahansyytämisrumbaa en kyllä kestäisi. Eikä se lopu siihen, että lapsenlapsi varttuu, vaan sitten tulee autokoulut, lakkiaiset jne. jne. Mummot ja papat ne eivät saa suutaan auki, vaan ovat kiltisti käytettävissä aina. Takana päin siten nuristaan.
Lapset ovat tylsää seuraa. - Aloittaja jatkaa....
On hyvä tehdä lapsilleen selväksi se, että 20-30kin vuotta kestänyt lastenhoito on nyt vihdoinkin ohi ja on aika saada viettää loppuelämä sillä omalla tavallaan miten haluaa.
Säälin isovanhempia jotka ovat joutuneet päivähoitajiksi. Osa tekee sitä vasten tahtoaan ettei vain pahoittaisi kenenkään mieltä. Osa PÄTEMISEN tarpeesta. Osa lapsista taas käyttää härskisti hyväkseen vanhempiaan. Heille tuodaan kakarat joka vkl kun lähdetään viihteelle.
Tarhassa lapset viettävät sosiaalista elämää ja siellä on virikkeitä paljon enemmän kuin mummon hoidossa.
Ja jos sattuu mummolle tai lapsille onnettomuus, sairauskohtaus tai muuta voi seuraukset olla kohtalokkaat. Tarhassa on valvovia aikuis-silmiä aina näkemässä. Kotona vain mummon silmäpari ja jos sille jotain sattuu....
VANHAINKODISTA:
Kävin melki jokapäivä katsomassa 96vee äitiäni ensin terkkarin vuodeosastolla ja sitten 2n vuoden ajan vanhainkodissa. Itse olin silloinkin työssä ja usein iltaisin istuin äitini sängyn vieressä keskustellen ja korttia pelaten hänen kanssaan.
Suurinta osaa muita asukkaita käytiin katsomassa vain näinä juhlapäivinä eikä koskaan muulloin.
LAPSIRAKAS narsistinen veljeni siellä ei juurikaan poikennut. Juuri nämä juhlapäivät; syntymäpäivä,äitienpäivä ja joskus joulunakin olivat niitä jolloinka lapsirakas veljeni kävi OMIA vanhempiaan tervehtimässä ja samoin äitiämme vanhainkodissa. Kesäaikaan häntä ei näkynyt v-kodissa laisinkaan kun mökillä oli kivempi viettää eläkekesää.
Sanon NARSISTISET koska he omaa egoaa, kauneuttaan, PÄTEVYYTTÄÄN ja tarpeellisuuttaan peilaavat lastenlastensa kautta olemalla päteviä, tärkeitä ja tarpeellisia. Ikäänkuin jalustalla ollen. Nauttivat vielä olostaan.....narsismista johtuen.
Narsismia ei varmaankaan tyydytä istua vanhuksen sängyn vieressä mutta lastenhoidosta hän saa sitä.
En ole mikään työnarkomaani tai narsisti enkä itsekeskeinenkään. Vapaata aikaa on niinkuin 8h tekevällä.
Teen tavallista duunia ja otan muut huomioon. Sosiaalista elämää on tarpeeksi. Monella sitä on vähemmän.
Oliko se pahasta kun tänne kirjoitin? Tuntuu olevan? En sentäs ole sosiaalierakko. En anna muiden pompottaa itseäni ja kaikkeen ei pidä suostua. On osattava sanoa EI.
Jos tähän ikään mennessä ei osaa sanoa EI KIITOS niin muut käyttävät sitä armotta hyväkseen. Lapsetkin.- Onnellinen mummi
Otan osaa surullisen elämäsi johdosta ;(
- Valta vaihtunut
Onnellinen mummi kirjoitti:
Otan osaa surullisen elämäsi johdosta ;(
Eihän aloittaja ole surullinen. Päinvastoin hänellä menee hyvin henkisestikin.
Yksi syy lasten hankintaan on itsekkyys. "ei tarvi olla vanhana yksin" ja tarpeellisuuden tunne.
Tietysti geenit määräävät lisääntymäänkin. Lastenteko kun on sitä maailman nautinnollisinta puuhaa.
TÄSSÄ OIVA ESIMERKKI:
LAPSET voivat olla tosi itsekkäitä. Tässä tapaus jossa hyväpalkkaisen NARSISTI-isän (=lapsirakkaan) valta on kaapattu täysin.
Tapaus jossa 2 lasta ovat saaneet AINA kaiken mitä ovat halunneet. Koskaan näiden lasten ei ole tarvinnut laskea rahojaan. Sitä on näillä 2lla lapsella aina riittänyt työtä tekemättä ulkomaanmatkoista autoihin.
Nyt n. 40-kymppiset lapset ovat vallanneet erossa asuvan isänsä asunnon ja kesämökin. Omilla avaimilla tullaan ja mennään, tavaraa katoaa; Juuri verhoiltu hieno sohva ja chippendale kalusto on viety ja tilalle tuotu kirpparilta "sopivamman" tyyliset. Kaikki tämä kun isä oli 2n viikon matkalla ulkomailla..... Samoin kiikarit, kamerat ja melki kaikki arvokas viety jopa hopeita myöten "lainaksi" pikkuhiljaa.
.
Hyväpalkkainen lapsi vuokrasi osakkeensa vieraille mennessään vuodeksi työhön ulkomaille perhe mukanaan ja toi kysymättä liiat tavarat ja huonekalut isänsä kolmioon täyttäen yhden huoneen kattoa myöten niillä. Tuosta noin vaan....
Kesämökki on käytännössä lasten hallinnassa. Isä halusi pitää sisäpuolen kauniit patinoituneet hirsiseinät luonnollisen värisinä mutta lapset maalasivat ne mieleisekseen. Samalla sinne sopiva vanha kauniisti patinoitunut kokomäntypuinen kalusto on muutettu kantti x kantti lastulevyisiksi.
Mökki on buukattu kesäksi täyteen lasten siellä olemista omine lapsineen ja kaveripiireineen. Siellä viettävät kesää myös puolisoiden vanhemmat ja osa sitä sukua välillä erikseen tai kaikki yhdessä.
Mökin ISÄNNÄN melko isossa makuuhuoneessa nukkuvat puolisoiden vanhemmat. He ovat siellä kesää viettämässä viikkokausia. Toisen puolison vanhemmat asuvat pihalle ajetussa asuntovaunussa.
Mutta ISÄNTÄ joka on mökin omistaja, on ajettu pikkuseen rantasaunapirttiin nukkumaan jos uskaltaa tulla mökilleen silloin.
On toivottu ettei hän tulisi mökilleen kun siellä ollaan. Lastenlapsilla pelotellaan ettei heitä tuoda enää näytille jos..... Ja sukulainen on hiljaa vaikka kiroaa kaiken mielessään.
Edes juhannuksena hän ei pääse mökilleen vaan viettää sen kaupunkiasunnossaan!
Kunnes puucee on syyspuolella täynnä paaaskaa, annetaan isännälle muutama päivä aikaa olla mökillään ja samalla toivottaen tyhjentää huusit.
- Sosiaalinen teatteri
Suunnilleen samaa mieltä aloittajan kanssa. Antaas olla kun pari sopivaa mummoa tulee kansalaisopiston harrastuspiiriin ja jauhavat lapsenlapsistaan viikosta toiseen ja puhuvat sen verran kovaäänisesti, että varmasti kaikki läsnäolijat vakuuttuvat siitä, kuinka poikkeuksellisia ja ainutlaatuisia juuri heidän lapsenlapsensa ovat. Lopetin eräässä harrastuspiirissä käymisen, koska ryhmässä ei ollut kaipaamaani rauhaa keskittyä työskentelyyn.
- Onnellinen mummeli..
Erikoinen asenne ja ajatusmaailma.
Omat lapsenlapseni eivät kaipaa tai tarvitse mitään teatteria tai aikuisten jalustalla olemista vaan ihan tavallista läsnäoloa ja yhdessätekemistä.
Minulle ihmissuhteet ovat kaikki kaikessa: oma puoliso, lapset ja lastenlapset. Muulla ei ole loppupelissä mitään merkitystä, olen sen jo monta kertaa huomannut. Maallista mammonaa on kerääntynyt ja työkin on mielenkiintoinen mutta menettävät merkityksensä ja vaikutuksensa heti kun huomaa esim. ettei niillä ole mitään vaikutusta sairauden edessä. - tiinaex...
ei kaikkien tarviikkaan tykätä en ole itekkään mitenkään kauheen lapsirakas totta kai omaani rakastan ja lapsen lastani mutta en ole elämääni elänyt kummankaan kautta enkä elä en ole hössähtänyt mummu mutta meille saa tulla ja olla yötä vaikka kaksikin mutta vanhemmat ne on jotka kasvattaa ja ottaa vastuun ymmärrän tosi hyvin ihmisiä jotka eivät enää halua sekaantua lastenhoitoon sen jälkeen kun ovat omat lapsensa saaneet maailmalle varsinkin jos lapsia on ollut useampikin ja rajoittaneet elämää jo useamman kymmenen vuotta niin kyllä sitä jo kaipaa itselleenkin aikaa elämä kuluu niinkun itsestään ohi jos hoitaa lapsia kakskymppisestä seittemänkymppiseks niin kauan kun lastenlapsetkin on aikuisia.
- yks nainen....
Olen jokseenkin samaa mieltä aloittajan kanssa. Olen nainen ja on omia lapsia sekä lastenlapsia. En todellakaan jaksa touhuta niiden pienien kanssa. Väsyn henkisesti ja fyysisesti ihan loppuun.
Nautin omasta rauhallisesta olostani ilman sen suurempia hössötyksiä lasten kanssa.
Ymmärrän aloittajaa erittäin hyvin jaan jokseenkin kaiken ajatustenjuoksun hänen kanssaan.
- mummolan mietteitä
Minä mummo saan ihan tarpeeksi nauttia välillä omasta rauhastani, omista menoistani ja omista harrastuksistani sekä omista rahoistanikin.
Mutta kummasti minulla riittää aikaa, energiaa ja rahaakin tavata ja seurustella lapsiani ja lastenlapsianikin. Saan jopa paljon elämäniloa ja uutta puhtiakin hoitaessani ja paapoessani lastenlapsiani.
Se on nääs se vuorovaikutus, jolla on elämää sulostuttava vaikutus varsinkin, kun on niistä rakkaimmista kyse.- yks nainen....
Se on ihan ok, että sinulla riittää energiaa ja rahaakin tavata jälkikasvuasi. Ei minullakaan ole se rahasta kiinni. Kas raha on kuitenkin melko pieni tekijä, jos nämä penskat ja heidän lapsensa asuvat kohtalaisen lähellä. Tuo onkin eri asia, jos ei ole enää tämä terveys kovin hyvä. Silloin kyllä väsyy ja kipeytyy touhutessa pienien kanssa.
Enkä, kuten sanoin, jaksa enää touhuta , en fyysisesti enkä psyykkisesti lastenlasteni kanssa. Toki heistä ja heidän hyvinvoinnistaan välitän, mutta sen voi osoittaa vaikkapa auttessani heitä juuri rahallisesti. Tarvitsevat kuitenkin kaikenlaista nämä kasvavat lapset.
En ole kylmä ihminen, vaikka en todellakaan jaksa kaikenlaista kotkotusta jälkikasvuni kanssa.
- ...
Mnaah.
Mä vähän panttasin, että kommentoinko, vaiko enkö. Näköjään kommentoin sitten.
Ite en oikein ole mitään mieltä kakaroista. Niitä nyt on ja tuleekin kai olemaan, siihen saakka kun ihmiskunta onistuu tuhoamaan itsensä.
Suurimmat tympeyden aiheuttajat kakaroissa on niitten vanhemmat ja muut sukulaiset. Lisäksi tällainen spartalainen päiväkoti- koulusysteemin on perseestä. Kakarat nyt on sellaisia, kuin miksi ne on kasvatettu. Häirikkökakara ei ehkä olisi häirikkökakara, jos kasvatus olisi ollut kunnossa.
Tähän liittyy vielä tämä ihmisen kehittymisen hitauskin. Akat kehittyy tosiaan nopeemmin. Siihen olemassa fysiologinen selityskin. Miesten jokin aivojen etukuori kehittyy valmiiksi vasta yli kakskymppisenä. Elikkäs, vanhan kansan mukaan, miehen pitää olla rokotettu, riparin käynyt ja armeijasta päässyt, että on aikuinen.
Ja toinen juttu on naiset. Jostain syystä siitä ei ole julkaistu mitään tutkimuksia, eli ei kai ole tutkittukaan. Siis miksi naiset on samalla henkisellä kehitystasollaan teinistä mummoon, jotain syytä siihenkin pitäisi löytyä.
Nojuu, mulla ei ole mitään kakaroita vastaan, niitten vanhemmat on vaan niin usein aivoidiootteja, että kasvattavat kakarat tomppeleiksi.
Laittakaa sitten kommenttine vaikka Mannerheimin lastensuojelu liittoon tai pelastakaa lapset ry:seen, eipä kiinnosta mua. Lapsiasioissa kun tuntuu äänessä olevan useimmiten just idiootit, jotka kasvattaneet kauhukakaroita ja sitten vielä vanhoilla päivilläänkin koittavat kasvattaa lapsenlapsistaan vielä ääliömäisempiä ihmisiä.
=DW= Mikähän ihmisiä oikein yhdistää, ikäkö vai mikä? Pitäisiköhän tänne perustaa Erakkoryhmä, jotta olisi mukava kirjoitella. Harkitsisin liittymistä.
Aloittajan kanssa toimin samoin siinä, etten anna lastenlapsille mitään lahjoja. Lasten synttärit myös rasittavat. Pitkä matkustaminen monta kertaa vuodessa, jotta saisi syödä kermakakkua täysin erilaisten ihmisten kanssa, on vähän rasittavaa.
Muuta yhteistä en heti keksi.
Kun aikuisena miehenä vertailen ryhmiä lapset, aikuiset naiset ja aikuiset miehet, huomaan yleistämisen auttavan sanomaan jotakin. Miehistä tulee mieleen useita kielteisiä piirteitä, jotka naisissa ilmenevät vähemmän ja lapsissa ei ollenkaan. Naisista tulee mieleen yksi kielteinen piirre, joka miehissä ilmenee vähemmän ja lapsissa ei ollenkaan. Lapsista ei tule mieleen yhtään sellaista kielteistä piirrettä, joka aikuisilla ei olisi vielä pahempi. Vietänkin lastenlasteni seurassa viikottain aikaa ja saan heiltä luultavasti enemmän kuin annan. En todellakaan odota, että he joskus myöhemmin tulisivat minulle vaippoja vaihtamaan. Tapailen, kun se on kivaa nyt ja tässä.
Mutta se naisten vika. Tai kaikki ne miesten viat. Niistä ei varmaan ole syytä puhua tässä lastenosastossa.- päteminen??
Taitaa tuo pätemisen tarve tulla silti esille. :D Miksi muuten ajatella koko asiaa. Asiaan voi suhtautua neutraalisti sen kummemmin siitä huutelematta.
Jokainen tyylillään siitä numeroa tekemättä. - Väärää kasvatusta
=====> valta vaihtunut.
Tuossa esimerkissä on kyseessä selvä pelottelu lasten tapaamisella ja isän hyväksikäyttäminen.
Onko lapsilla isänsä tilinkäyttöoikeuskin?
Lapset kasvatetaan väärin antamalla kaikki mahdollinen pienestä pitäen mitä vaan satutaan haluamaan. Narsistiset vanhemmat toimivat tällä tavoin jotta lapset pitäisivät heistä. Tämä kyllä aikanaan osuu vanhempien nilkkaan.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756