Ostin 50 hv Honden , tuli potkuri mukana .
Menin ostamaan siihen uuden veneen ( kaupat tuli )
Sitten rupesin kysymään
Onko mukanaoleva potkuri sopiva tuohon yhdistelmään.
Veneenvalmistaja rupesikin väittämään ettei Hondessa ole tuollaista potkuria.
Keskustelu loppui siihen( kaupat oli tehty.)
Mitenkä minun olisi pitänyt toimia
KUKA TIETÄÄ MITÄ PITÄIS TIETÄÄ ?
13
272
Vastaukset
- 16
En tajunnut? Toimia minkä suhteen. Yleensä moottoreissa tulee mukana potkuri ja on ihan kiinnikin koneessa, joten ei se nyt täysin sopimaton voi olla. Ei välttämättä alkuperäisellä nousulla. Merkki on ilmeisesti Honda?
- vartotaaaan
sinun pitäisi ottaa lääkkeesi ajoissa tai mennä suosiolla sinne kuuluisan saunan taakse.
- Hondamiehet?
Onks tää Honda jotenkin yhteinen tekijä joissain tapauksissa?
- potkapotkuri
Ruuvaa potkuri akselille paikalleen ja lähde kokeilemaan. Jos kone ottaa sen 5500 - 6000 kierrosta, niin hyvä on. Niin siis tarkista ennen vesillelaskua, että potkuri ainakin mahtuu pyörimään... :=)
Kyllä joskus voi käytetyn koneen mukana tulla eri potkuri mikä olisi uudessa. Hondan akselille menee yhtälailla myös Yamahan potkuri, ja siellä on muistaakseni eri jaolla koot. Ehkäpä siksi kauppias ihmetteli? Hondan alkuperäiset potkurit ovat harmaita, Yamahan (Selvan) taas valkoisia. On niitä toki muunkin värisiä, jos on maalattu.. - Maano.
No jo olliinnii kätväne asija. Elähän mäne sanommaa että olis käypäne. Se potkurnii. Muottorrii. Siinnä onnii sellanne juitsu muottorreittee kans ettäs siinnä pitää ollakkii vähännii ketvel ennenkuu suapi justiinnii sellasse potkurrii jotta suapi sennii vennee kulkemmaa ihas nikkun pitäskii.
Siehä voet kokkeilla joskko se ropel ois akselil käypäne, ja sittennii voet ajjoo muottorii kans venneelläs ja kahtoo mitennii puatti kulukoo. Jos männee liia hittaasti, sie tiijjät että ei oo potkur oekeenlaena venneessä. Jos taes rynnää elikkäs juoksoo liikoo se muottor, nii tiejjät että se potkur onnii liijja loeva.
Nousultahas.
Ajjoo pittää ennenkus suap sitä tietoo.- Gftyhg
Tää oli hyvä, 10
Ostit mitä? Ja sait vielä potkurin kaupantekijäisinä...
- KaupassaLuvattiin.
Saan sellaisen potkurin , uuteen koneeseeni ( en saa kokeilla )
kun tarvitsen .
Kysymys kuuluu kun olin ostamassa ( päättänyt ) minkämoinen
potkuri olisi sopiva .
Pitäiskö veneenvalmistajan tietää.- Jkhuyht
Oli kerran aika, kun veneenvalmistaja tiesi kenelle veneen voi myydä, ja kenelle ei. Esim. Antinoja.
Nyt kuka tahansa voi lähteä örveltämään merelle ilman mitään tahansa perusymmärrystä saaristosta jne. Pelottaa välillä tuolla merellä kun porukkaa tulee vastaan kun ohjukisa sodassa...
- VäärinYmmärretty
Kun minulla on kone / teho tiedossa .
Kyllähän veneenvalmistajan " pitäisi " tietää
minkämoinen nousi pitäisi potkurissa olla
Olen muuten ollut venemoottorifirmassa , jossa tehtiin
myös potkurit ( olen siis myös tehnyt potkurin )
Tietysti siihen " templattiin " potkurin arvot , joita nyt kysyn. - JatkoaKysyn
Ostin veneen Castello Afrodite , jasiihen minulla oli jo valmiina
uusi Honde 50 ja potkuri .
Kysyin veneen valmistajalta . Onko tuo potkuri ( ilmoitin arvot )
sopiva tuohon veneeseen. En saanut vastausta , miksi ??
Tässä kokojuttu.- Huolestunut kanssaveneil
Mikä on Honde 50? Älä pliis lähe vesille noin sekavana, voi vielä sattua vahinkoja. Se on koko tarina se.
- SuomenMaikka
Huolestunut kanssaveneil kirjoitti:
Mikä on Honde 50? Älä pliis lähe vesille noin sekavana, voi vielä sattua vahinkoja. Se on koko tarina se.
Tarkasti kirjoituksen ( tietääkö mikä on Honda )
Siksi ostinn 50 Hondan koska se oli hondan 50 v kone .
Olin silloin Japanin Jokohamassa .
Muuten ensimmäin Suomen merimies , jälkeen toisenmaailmansodan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä3434342Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1422438Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822056- 1421578
- 261117
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!421104- 281047
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein140999- 77989
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!337931