Nu finns det bara litet snö kvar på gården.Imorgon tänkte jag ge mig ut och "krafsa " litet och plocka bort skräp.Krokusarna blommar redan så det står härliga till.Så skönt att vintern tog slut i år också.
Det blir vår i år också.
7
79
Vastaukset
- tant röd
Månne man skulle våga sig på några violer till balkongen.De hade sådana i blombutiken redan,violer är visst inte så känsliga för frost.
- vårflugan
Idag var det så varmt och skönt på balkongen att jag drack mitt eftermiddagskaffe där ute.Alla möjliga småkryp har redan vaknat ur vinterdvalan och surrar omkring,visst måste man tro på våren.
- valborgskväll
vårflugan kirjoitti:
Idag var det så varmt och skönt på balkongen att jag drack mitt eftermiddagskaffe där ute.Alla möjliga småkryp har redan vaknat ur vinterdvalan och surrar omkring,visst måste man tro på våren.
Hoppas vappen blir varm och skön.Inte för att tanten tänker festa,men litet "vårbruk "vore roligt att börja med.
- käringen
valborgskväll kirjoitti:
Hoppas vappen blir varm och skön.Inte för att tanten tänker festa,men litet "vårbruk "vore roligt att börja med.
Det är mycket "kärlek " i naturen,när jag drack mitt morgonkaffe kunde jag njuta av två harars kärleksdans på gräsmattan.de var så gulliga.
- superfort
käringen kirjoitti:
Det är mycket "kärlek " i naturen,när jag drack mitt morgonkaffe kunde jag njuta av två harars kärleksdans på gräsmattan.de var så gulliga.
Man hinner inte riktigt med i år,nu blommar redan vitsippor och andra vårblommar.Om någon dag har björkarna mössöron,nyss var det snö på marken och nu är gräsmattan grön.
- tant röd
superfort kirjoitti:
Man hinner inte riktigt med i år,nu blommar redan vitsippor och andra vårblommar.Om någon dag har björkarna mössöron,nyss var det snö på marken och nu är gräsmattan grön.
Allt vore bra om man inte skulle lida av den här förbaskade allergin.Ögona ör röda som om man hade världens krabbis,näsan rinner till allt tur hjälper ändå medicinerna litet.Nåja,det går om, nu har jag iallfall balkongen städad.Riktigt ännu vågar jag mig inte på nya "blominvånare ",det kan ännu bli nattfrost.
- tant röd
tant röd kirjoitti:
Allt vore bra om man inte skulle lida av den här förbaskade allergin.Ögona ör röda som om man hade världens krabbis,näsan rinner till allt tur hjälper ändå medicinerna litet.Nåja,det går om, nu har jag iallfall balkongen städad.Riktigt ännu vågar jag mig inte på nya "blominvånare ",det kan ännu bli nattfrost.
Ösregn och jag bara njuter,nu blir värsta dammet och frömjölet borttvättat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä612079Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661708Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431389Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371337Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 811166
- 1281155
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3511109Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3261100