Det blir vår i år också.

vårlängtan

Nu finns det bara litet snö kvar på gården.Imorgon tänkte jag ge mig ut och "krafsa " litet och plocka bort skräp.Krokusarna blommar redan så det står härliga till.Så skönt att vintern tog slut i år också.

7

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tant röd

      Månne man skulle våga sig på några violer till balkongen.De hade sådana i blombutiken redan,violer är visst inte så känsliga för frost.

      • vårflugan

        Idag var det så varmt och skönt på balkongen att jag drack mitt eftermiddagskaffe där ute.Alla möjliga småkryp har redan vaknat ur vinterdvalan och surrar omkring,visst måste man tro på våren.


      • valborgskväll
        vårflugan kirjoitti:

        Idag var det så varmt och skönt på balkongen att jag drack mitt eftermiddagskaffe där ute.Alla möjliga småkryp har redan vaknat ur vinterdvalan och surrar omkring,visst måste man tro på våren.

        Hoppas vappen blir varm och skön.Inte för att tanten tänker festa,men litet "vårbruk "vore roligt att börja med.


      • käringen
        valborgskväll kirjoitti:

        Hoppas vappen blir varm och skön.Inte för att tanten tänker festa,men litet "vårbruk "vore roligt att börja med.

        Det är mycket "kärlek " i naturen,när jag drack mitt morgonkaffe kunde jag njuta av två harars kärleksdans på gräsmattan.de var så gulliga.


      • superfort
        käringen kirjoitti:

        Det är mycket "kärlek " i naturen,när jag drack mitt morgonkaffe kunde jag njuta av två harars kärleksdans på gräsmattan.de var så gulliga.

        Man hinner inte riktigt med i år,nu blommar redan vitsippor och andra vårblommar.Om någon dag har björkarna mössöron,nyss var det snö på marken och nu är gräsmattan grön.


      • tant röd
        superfort kirjoitti:

        Man hinner inte riktigt med i år,nu blommar redan vitsippor och andra vårblommar.Om någon dag har björkarna mössöron,nyss var det snö på marken och nu är gräsmattan grön.

        Allt vore bra om man inte skulle lida av den här förbaskade allergin.Ögona ör röda som om man hade världens krabbis,näsan rinner till allt tur hjälper ändå medicinerna litet.Nåja,det går om, nu har jag iallfall balkongen städad.Riktigt ännu vågar jag mig inte på nya "blominvånare ",det kan ännu bli nattfrost.


      • tant röd
        tant röd kirjoitti:

        Allt vore bra om man inte skulle lida av den här förbaskade allergin.Ögona ör röda som om man hade världens krabbis,näsan rinner till allt tur hjälper ändå medicinerna litet.Nåja,det går om, nu har jag iallfall balkongen städad.Riktigt ännu vågar jag mig inte på nya "blominvånare ",det kan ännu bli nattfrost.

        Ösregn och jag bara njuter,nu blir värsta dammet och frömjölet borttvättat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      66
      548
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe