Nu finns det bara litet snö kvar på gården.Imorgon tänkte jag ge mig ut och "krafsa " litet och plocka bort skräp.Krokusarna blommar redan så det står härliga till.Så skönt att vintern tog slut i år också.
Det blir vår i år också.
7
142
Vastaukset
- tant röd
Månne man skulle våga sig på några violer till balkongen.De hade sådana i blombutiken redan,violer är visst inte så känsliga för frost.
- vårflugan
Idag var det så varmt och skönt på balkongen att jag drack mitt eftermiddagskaffe där ute.Alla möjliga småkryp har redan vaknat ur vinterdvalan och surrar omkring,visst måste man tro på våren.
- valborgskväll
vårflugan kirjoitti:
Idag var det så varmt och skönt på balkongen att jag drack mitt eftermiddagskaffe där ute.Alla möjliga småkryp har redan vaknat ur vinterdvalan och surrar omkring,visst måste man tro på våren.
Hoppas vappen blir varm och skön.Inte för att tanten tänker festa,men litet "vårbruk "vore roligt att börja med.
- käringen
valborgskväll kirjoitti:
Hoppas vappen blir varm och skön.Inte för att tanten tänker festa,men litet "vårbruk "vore roligt att börja med.
Det är mycket "kärlek " i naturen,när jag drack mitt morgonkaffe kunde jag njuta av två harars kärleksdans på gräsmattan.de var så gulliga.
- superfort
käringen kirjoitti:
Det är mycket "kärlek " i naturen,när jag drack mitt morgonkaffe kunde jag njuta av två harars kärleksdans på gräsmattan.de var så gulliga.
Man hinner inte riktigt med i år,nu blommar redan vitsippor och andra vårblommar.Om någon dag har björkarna mössöron,nyss var det snö på marken och nu är gräsmattan grön.
- tant röd
superfort kirjoitti:
Man hinner inte riktigt med i år,nu blommar redan vitsippor och andra vårblommar.Om någon dag har björkarna mössöron,nyss var det snö på marken och nu är gräsmattan grön.
Allt vore bra om man inte skulle lida av den här förbaskade allergin.Ögona ör röda som om man hade världens krabbis,näsan rinner till allt tur hjälper ändå medicinerna litet.Nåja,det går om, nu har jag iallfall balkongen städad.Riktigt ännu vågar jag mig inte på nya "blominvånare ",det kan ännu bli nattfrost.
- tant röd
tant röd kirjoitti:
Allt vore bra om man inte skulle lida av den här förbaskade allergin.Ögona ör röda som om man hade världens krabbis,näsan rinner till allt tur hjälper ändå medicinerna litet.Nåja,det går om, nu har jag iallfall balkongen städad.Riktigt ännu vågar jag mig inte på nya "blominvånare ",det kan ännu bli nattfrost.
Ösregn och jag bara njuter,nu blir värsta dammet och frömjölet borttvättat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101084
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264606Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17595- 66548
- 93535
- 26512
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437