Seisoskelija

koti-kiusattu

Yksinäinen seisoja on paikallaan kaiteettomalla terassillaan katselleen pihaansa,kastanja joka on niin tärkeä on kasvattanut suuret silmut.
Kiiltävän punaruskeat silmut orottelee tulevaa lämpöä.
Seisoskelija tuntee harteissaan viileän kevättuulen ,laskeva aurinko luo pitkän mustan harsokankaspinkkaan ulottuvan varjon.
Vaalea pehmeän näköinen pinkka houkuttelee yksinäisen linnun istumaan päälleen,levottomasti liikahteleva sirkuttuja nyhtäisee nopeasti kankasta ja pyrähtää pois.
Käännetty maa kääntää ajatuksen töihin ja mielessä käväisee pieni tuskastuneisuus, mitä ensin ehdinkö vai selittelenkö syksyllä laiskuuttani.
Vartalon puistatus saa taskussa olevat kädet menemään nyrkkiin ja päivällä takalaudan väliin jääneet sormet vihlaisee,se ikäänkuin herättää mielen ja selkeyttää ajatuksen.
Sisälle lontivan miehen mielessä käväisee kaikki se kaivattu kesän lämpö joka viimeistää sulattaa mielestä joutavat hupatukset,elämä jatkuu .
Kohta istutan hunajakukkaa ja nautin pullukkapörriäisten pörinästä.
Mitä sinä istutat ?

19

116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huhtikuu on kuukausista julmin, kirjoitti runoilija T.S. Elliot ja kun katsoo ulos, niin voisin olla samaa mieltä.
      "Minä näytän sinulle ahdistuksen kourallisessa tomua".
      Vettä sataa, ei vihreää, ei väriä missään.

Mutta kesä tulee ajallaan ja silloin istutan orvokkeja, pelargonioita ja unikoita, samettikukkia ja pensastomaatteja, sipuleita ja kesäkurpitsaa. Ehkä muutakin.
      Näin eilen ensimmäiset perhoset, tänään kannoin yhden nokkosperhosen sisältä ulos.

• Västäräkkiä ihailin eilen,sen nopeutta ja koipien vilinää.
        ihan pikkasen kesään.

• koti-kiusattu kirjoitti:

Västäräkkiä ihailin eilen,sen nopeutta ja koipien vilinää.
        ihan pikkasen kesään.

Täällä ei vielä västäräkkejä ole näkynyt, haukka kyttää pienempiä lintuja. Puutarhassa on ainakin kahden variksen höyheniä tappajan jäljiltä.
        Tänään oli muutenkin vähän sumuinen päivä, huomenna on varmasti valoisampaa.

• koti-kiusattu kirjoitti:

Juuri tähän hetkeen ja mielentilaan.
        http://www.youtube.com/watch?v=4D1lZwSAWnQ&feature=related

Ihana laulu, joudun peesaamaan sinua ja jatkamaan Jampalla, Rakkaus on lumivalkoinen.

http://www.youtube.com/watch?v=KHn6rKcZWy0&feature=related

• Minä istutan isompaan ruukkuun, jouluksi ostamani kuusen.
      Siinä näkyy jo pulleita neulasen ryppäitä, uutta vaalean vihreää kasvustoa. Pelkäsin, ettei se selviä talven yli parvekkeella. Mutta elossa näkyy olevan.

• L*

Kesäkuun puolessa välissä istuttelen orvokit ja pelakuut astioihinsa.
      Eka kertaa aion laajentaa repertuaariani, ja kokeilen ruukkumansikkaa.
      Vasta kävin tiiraamassa, mitä olkkarin ikkunan edessä kasvaville ruusuille tällä hetkellä kuuluu.

Ulkoa kuuluu vasta vähän lintujen laulantaa. Naapurin punavalkoinen kissa kävi minua puskemassa, kun lääpötin kontillani. Korvasin pökkäilyt rapsuttamalla, jolloin kisu kelli ja hymyili.

Kesällä minäkin aion kelliä nurmella, ja ihailla perhosten kauneutta.
      Minulla on pikkutilli kipeänä.

• meeriamanda

Kesäkukkasia istuttelen kun aika on. Persiljaa, tilliä ja salaattia. Liljapenkistäni jo on näytillä elonmerkkejä... Kevätkuat skillat sun muut lykkää varsia vaan ei kukkajanaa... liekö maa niin ravinnotonta vai mistä johtunee?

Vastaan musalla kans´ Sakari Kuosmanen - Onnen lyhteet

http://www.youtube.com/watch?v=34PXI-tEnCQ

• meeriamanda
        Anceli kirjoitti:

Ja onhan sinulla sitä tupakkoo, jäi nyt tuo savon murre piälle...

Kemijoo

http://www.youtube.com/watch?v=e0VZZBpru-M&feature=related

Hyvin voi mun tupakkaviljelyni.... alkaappa sit miettiin kuijaa minua puhuttelet :))) kun olen tehtailija. ( röyhistelee kuin patruuna ) Viäkä naureskelet..., mut miksi ei tuu kukkia...vartta vaan noihin keväänmonivuotisiin? Vähänkö sapettaa :(

• meeriamanda kirjoitti:

Hyvin voi mun tupakkaviljelyni.... alkaappa sit miettiin kuijaa minua puhuttelet :))) kun olen tehtailija. ( röyhistelee kuin patruuna ) Viäkä naureskelet..., mut miksi ei tuu kukkia...vartta vaan noihin keväänmonivuotisiin? Vähänkö sapettaa :(

Se on tarkkoo hommoo tuo kukkien kasvatus, ties mikä patruuna sinustai tulloo.. patrunessa tai muu pomo.
        Odottelet nyt ihan rauhassa, kyllä ne kukkii, kun aika on ja sää lämpenee.
        Minuu ei sapeta yhtään, minul on keittiön ikkunanalustaso täynnä pientä ja kaunista kasvinalkua.
        Persiljaakin laitoin itämään, kasvimaalla kestää kuukauden verran ennen kuin alkaa vihreää näkyä.

http://www.youtube.com/watch?v=HQCR3qB1f6g&feature=related

• piipiloo

Olen istuttanut keijunmekot,humalan,vihanneskrassin,villiviinin oksat on olleet vesipurkissa pari kk ja kasvattaa juuriaan runsaasti,on lehtiä ja silmuja.
      Krassin siemenet odottaa vielä,kuten ruusupapukin.

• virva-tuulia***

Keijunmekot, verbenat, ruusuliisat ovat taimena sisällä vielä. Kevättähdet, scillat kukkivat jo seinänvieressä. Ovat karanneet sinnekin kukkapenkeistä.

Västäräkin näin jo maanantaina luodolla. Nautti varmaankin kauniista ja lämpimästä kevätpäivästä.

Vettä sataa kuin saavista kaataen.

• Siikli on itämässä ja kohta norjan punainenkin. Eiköhän tämä tästä.
      "Vuan yks reissu pitäs heittöö ennenku muahommiin piäsöö, luntakii vielä..."

Kovaa etenee kevät. Grillikausi avattiin viikonloppuna. Peipposen ja nokkosperhosen olen nähnyt ja västäräkinkin. Eilen oli viherpeippopariskunta pihalle unohtuneen ruokintavehkeen kimpussa, sinitiaisten kanssa tutkivat mitä talven ruokintapaikalle on jäänyt. Räkättejä, lokkeja ja joutsenia näkyy, ja kuovi kuuluu.

Se on sitten kevät, ja ihan kohta kesä. Ihanaa! Vanhan kansan mukaan nyt juuri on kevään ensimmäiset "suviyöt": Yrjö, Pertti, Markku, Terttu. Ollaan näköjään juuri aikataulussa; yöpakkasia ei ole tälle seudulle luvattu.

• t.l.

Minä istutin kuusi belargonian alkua purkkeihin. Purkit ovat ikkunalaudalla ja päivisin parvekkeella. Kolme alkua näyttää voivan tosi huonosti. Eiköhän ne siitä virkoa.

• Lorena*

Kyllä elämä iloksi muuttuu, joskus painaa alamaihin - aina löytyy uusimahdollisuus joka ylittää kaiken entisen. Mausteyrttejä kasvatan, välillä nappaan sörsseleihin lehdyköitä mausteeksi. Ajatus on "kun valaistun" kuten Chisun upealla CD:llä.
      Kuunnelkaa Sabotagen sanoja, sanoista löytyy uusi hehku päiviin hetkessä jolloin luonnon uudistaa ilmettä:
      http://www.youtube.com/watch?v=jOsW6BHzrD8

• henrjii

Joronjuurta
      ruohosipulia, nauristakin olisi jännä laittaa, jos olisi enempi peltoa, ja vadelmapensaita.

• *

istutan hymyn,
      kerään kuorman onnea,
      ilon pipanat

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5130
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      116
      1618
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      15
      1449
    4. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1349
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1173
    6. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1060
    7. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1037
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      999
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      807
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      793
    Aihe